Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

Citalopram

Arjen Walstra (26-04-2013)

Autisme

In het verleden ook al 2x geslikt voor enkele jaren. In augustus had ik afgebouwd en vertrouwde ik erop, dat ik nu zonder verder kon, omdat de startredenen niet meer aan de orde waren. Niets bleek minder waar. Door het autisme heb ik ook depressies en mijn doodswens stak zeer snel de kop op en werd sterker. Toch maar weer aan een lichte dosering pilletjes en binnen 7 dagen[lees meer...] ging het alweer een stuk beter. Hoop net dit scherpe randje eraf te houden. Eerder ook op 20 en 30 mg gezeten, toen waren de eerste weken niet grappig zeg maar.... Nu niet aan de orde en blij dat ik weer meer aankan en de doodswens weg is.

Citalopram (citalopram)

Beste Mensen... Al enige tijd slik ik citalopram 40 mg. Ik ben prima tevreden en ik kan best goed mn leven leiden. Echter, zo af en toe merk ik dat t medicijn zn werking verliest lijkt wel. ( spiegel in bloed is wel goed) Dan volgt een tijd van crisis. In alle gevallen komt t daarna langszaam weer goed. Nu vraag ik mij af of t kan komen door mn alcohol inname. Ik dron[lees meer...]k er altijd wel alcohol bij en koffie. Soms veel alcohol. Ik ben heel gevoelig voor stoffen. Is t zo dat alcohol de effecten van citalopram beïnvloedden? De laatste jaren steeds vaker de dagen erna...
14-12-2018

Chronische depressie

Citalopram gekregen voor mijn depressie. Heeft helaas weinig uitgehaald. Ik werd erg moe van dit medicijn. Zo moe dat ik vaak smiddags al ging slapen. Ook voelde ik mij net een robot. Emotieloos en afgevlakt en ongeïnteresseerd. Qua depressieklachten veranderde er weinig.
14-12-2018

Citalopram (citalopram)

Hiervoor slikte ik mirtazapine, maar was daar na 3 weken mee gestopt i.v.m een onstilbare honger. Nu slik ik citalopram 20mg. Ik ben helemaal tevreden. In het begin geen last van bijwerkingen. Ik was er wat angstig voor na het lezen van de reviews hier, maar gelukkig nergens last van. Nu milde bijwerkingen zoals in de ochtend duurt het opstarten iets langer en mijn eetlust[lees meer...] is flink verminderd. Ik moet meer opletten dat ik gedurende dag wel eet, want ik kan zo een hele dag zonder. Ik ben heel blij met het effect. Mijn angst is zo goed als weg, ik ben veel vrolijker, een stuk socialer, tegenslagen voelen een stuk minder zwaar aan en ik kan meer genieten van het leven.
06-12-2018

Citalopram (citalopram)

Na 18 jaar paroxetine te hebben geslikt over gegaan op een andere antidepressiva Dit omdat de werking niet veel meer deed Nu sinds een week begonnen met 10 Mg citalopran Vreselijke bijwerkingen in de vorm van angst en depressie.
06-12-2018

Citalopram (citalopram)

Ik heb het middel voorgeschreven gekregen in mijn depressie. De bijwerkingen zijn in het begin van die middel absurd. Ik had last van wanen zag en hoorde dingen die er niet waren. Ook een verschrikkelijke buikpijn . Zélf wilde ik toen stoppen maar op advies van de specialist doorgegaan. En idd waren de bijwerkingen later weg. Het enorme voordeel bij dit middel is dat het[lees meer...] mijn stemmingen laag houd. Heb geen extreme uitbarstingen meer. Daarnaast zijn mijn sterke emoties verminderd. Helaas ben ik wel heel vlak geworden. Lijk mij nergens meer om te interesseren. Niks doet er meer toe. Zo voel ik mij soms wel eens een robot.
19-11-2018

Citalopram (citalopram)

Vanwege hevige depressieve verschijnselen en angst kreeg ik citalopram voorgeschreven. Omdat ik het in het verleden al eens had gebruikt, wist ik van de bijwerkingen in het begin en heb ik het heel rustig opgebouwd. Tevens Oxazepam bijgeslikt om de bijwerkingen wat te verzachten. Desondanks toch nog wel wat last van bijwerkingen, maar inmiddels ben ik een paar weken verder[lees meer...] en begin ik me een ander mens te voelen. ‘s Ochtends is het nog even lastig om op te starten, maar... Ik functioneer weer! Ik ben erg blij dat dit middel er is.
17-11-2018

Citalopram (citalopram)

Na een periode van 6 maanden slapeloosheid en daarover piekeren toch maar begonnen met citalopram. Het middel deed eigenlijk niet zoveel. Het piekeren werd misschien iets minder maar of dat nou placebo of "echt" was weet ik niet zo goed. Ik sliep er nog slechter van en had continu een gevoel alsof ik een kilo zoute popcorn had gegeten (druk op de bloedvaten ofzo). Verde[lees meer...]r geen gekke bijwerkingen behalve de eerste avond na de 20mg. Toen was ik extreem ontspannen en euforisch. 's avonds mediteer ik altijd en ik kon die avond zonder moeite 20 minuten mijn aandacht bij de ademhaling houden terwijl ik normaal gesproken na een halve minuut afdwaal naar allerlei andere gedachten. Ik vond dit heel bijzonder en werd er een beetje wantrouwig van. Nooit cocaine gehad maar ik vermoed dat dit dat gevoel een beetje was. Na een slapeloze nacht verdween het weer. Dus eigenlijk heeft het medicijn 1 avond van de 6 weken echt gewerkt. Ik heb het nu dus 6 weken gebruikt en ben sinds maandag gestopt. Merkt dat ik nu weer subtiele dingen opmerk (zoals wind bij een openslaande kamerdeur) en in de auto weer aan het zingen bent. Kortom: dit medicijn heeft mij niet gebracht wat ik wilde en ik ga nu verder met therapie en meditatie. Ik wens iedereen heel veel succes in de zoektocht naar rust, geluk et cetera!!!
14-11-2018

Citalopram (citalopram)

Na een heftige periode kreeg ik een burn-out. Na een aantal maanden zakte ik weg in een depressie ondanks dat ik therapie had. Ik dacht dat ik er zelf wel uit kon komen zonder medicatie. Ik durfde en wilde niet aan de medicijnen vanwege eerdere ervaring met AD jaren geleden. Uiteindelijk was ik het vechten moe en kwam geen stap verder. Raakte zelfs dieper in een “zwart[lees meer...] gat”. Toch maar aan de AD. De eerste 3 maanden heb ik 15 Mg escitalopram geslikt maar deze hadden weinig effect en de dosis verhogen mocht niet. Ik was ontzettend teleurgesteld. Toen ben ik overgestapt naar 20 mg Citalopram en na 3 weken opgebouwd naar 40 mg. Ben nu 8 weken verder en zo blij dat ik toch de keuze heb gemaakt om AD te nemen. Ik heb weer zin in het leven en zie weer een toekomst waaraan ik kan werken. De bijwerkingen vielen achteraf mee, ik ervaarde ze als vervelend maar niet heel heftig. Ik was onrustig en had een opgejaagd gevoel. Kreeg hiervoor oxazepam en ben deze nu aan het afbouwen. Bij de opstart zag ik ook wazig en had last van obstipatie. Ik hoop dat mijn verhaal iemand kan helpen die het ook moeilijk vindt om de keus te maken om met AD te starten.
06-11-2018

Citalopram (citalopram)

Zo'n anderhalf jaar gebruikt voor depressie. Nauwelijks tot geen bijwerkingen toen ik begon met het medicijn, of toen ik na ongeveer een jaar dubbele dosis kreeg. Het gewenste effect op mijn depressie bleef echter ook uit. Na anderhalf jaar en inmiddels een dosis van 40mg per dag, besloot ik in overleg met mijn psychiater om te stoppen. Aangezien ik in die tijd soms verg[lees meer...]at te slikken, wist ik dat het medicijn niet werkte naar mij. Op basis daarvan ben ik gestopt met slikken, zonder af te bouwen. In de drie weken die volgden, merkte ik dat wel mijn lichaam verslaafd eraan was geraakt: ik kreeg rillingen, zweetaanvallen, was duizelig, gedesoriënteerd, draaierig en dat soort klachten. Ik kon geen auto rijden in die weken. Ook qua stemming was ik even bang dat ik de verkeerde keuze had gemaakt, maar na een aantal weken merkte ik dat ook die afkickverschijnselen wegvloeiden. Samenvattend was het beginnen met het medicijn simpel: ik heb nauwelijks tot geen bijwerkingen gehad. Dat in tegenstelling tot stoppen met het medicijn. Ik zou mensen aanraden om het medicijn te proberen, maar als het niet werkt na een maand of 3 ook echt te stoppen en dan niet te gaan twijfelen doordat afkickverschijnselen optreden.
02-11-2018

Depressief

Ik had dit medicijn waarschijnlijk jaren geleden al moeten hebben. Ik herken mezelf niet meer ik durf meer. Ik ga alleen kleding kopen of op een terras zitten en ik voel me helemaal prima. Geen schaamte en geen zorgen over wat mensen wel niet zouden denken over me. Ik durf mezelf te laten zien en (nog belangrijker) horen. Ik ben mijn huisarts onwijs dankbaar voor de citalo[lees meer...]pram. Het heeft mijn leven beter gemaakt. De bijwerkingen had ik alleen last van toen ik ermee begon en toen het opgehoogd werd. Libido is wat minder momenteel, maar daar kan ik mee leven. Ik wil me de rest van mijn leven voelen zoals ik nu doe !
01-11-2018

Chronische depressie

Ben acht weken aan de citolepram eerst drie weken 10mg,daarna verhoogd naar 20mg Kreeg 12 oktober een hartinfarct Sinds gisteren afbouwen naar 10 en dan afwachten wat cardioloog als alternatief voorstelt. ik ben een vrouw van 59 en goed huiverig geworden van dit alles!
29-10-2018

Citalopram (citalopram)

Heel blij dat ik hiermee gestart ben. Ik voel mezelf zoveel beter! Minder angstig en blijer. In het begin meer last van depressieve gevoelens en angsten maar ik heb doorgezet en na een tijdje ging dit veel beter.
24-10-2018

Citalopram (citalopram)

Ik gebruik tot heden nog steeds citalopram vanaf 2016 toen mijn paniekaanvallen begonnen heb ik deze voorgeschreven gekregen van mijn huisarts eerst durfde ik ze niet in te nemen omdat ik zo bang was juist aanvallen te krijgen uiteindelijk toch gedaan en merk als ik ze tijdje niet inneem ik weer zoveel onrust krijg ik ben zeeeer tevreden over de citalopram
19-10-2018

Citalopram (citalopram)

Ik zou starten met pil van 20mg .werdt hier zo ziek van dacht dat ik out zou gaan.heb je met opbouwenmet druppels minder last van ziek zijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum