citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (5 meningen)

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

10-07-2021 | Vrouw | 25
citalopram (10mg)
Van mijn huisarts de citalopram voorgeschreven gekregen tegen de paniekaanvallen die ik had. Ik wist dat dit in het begin kan verergeren en kreeg er daarom oxazepam bij. Na 2 dagen zaten we echter terug bij de huisarts omdat de paniekaanvallen veel heviger werden en er zelfmoord gedachten bij kwamen, die ook met de oxazepam niet te onderdrukken waren. Daarnaast trillende m[lees meer...]ijn benen als een gek en moest ik ergens in knijpen om mijn spanning te verminderen. Hier had ik echt nog nooit last van gehad. Vooral de zelfmoord gedachten waren verschikkelijk. Ik moest accuut stoppen met de citalopram. 2 weken lang mocht ik niet alleen thuis zijn omdat de paniekaanvallen bleven en de zelfmoord gedachten ook. Tijdens die 2 weken namen alle bijwerkingen langzaam af en daarna ging het al weer een stuk beter met behulp van de nodig oxazepam. Voor mij nooit meer citalopram.

08-07-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Zijn er meer mensen die naar verhogen van citalopram heftiger zijn gaan menstrueren? En is het van tijdelijke aard? Bij mij is de menstruatie erger geworden en ik maar mij daar zorgen over! Ik wil graag antwoord.

06-07-2021 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Mijn dosis is verhoogd naar 20 mg! Ik heb nu dus last van bijwerkingen zoals duizeligheid, vermoeidheid en angst. Vroeger had ik ook 20 mg en dat beviel prima. Door dat ik een ander middel ging gebruiken werd Citalopram verlaagd naar 10mg.. Het nieuwe was het toch niks voor mij! Een aantal jaren met 10mg rond gelopen te hebben zijn mijn klachten zeer verergerd. Vandaar de [lees meer...]verhoging naar 20mg. Hopelijk slaat het aan!

06-07-2021 | Vrouw | 40
citalopram (20mg)
Ik wist dat dit middel bijwerkingen met zich meebracht, want ik heb dit eerder geslikt. Ik heb tijdens het opbouwen bewust niks gepland en had die weken vrij genomen van mijn werk. Ik heb de bijwerkingen op me af laten komen omdat ik wist dat deze bijwerkingen van tijdelijke aard zouden zijn. Na 2 weken slikken zakte de bijwerkingen af. Nu voel ik me als herboren, he[lees meer...]t vlakt de scherpe randjes af. Het is fijn om je weer mens te voelen en rust in je hoofd. Ik ben zeer tevreden over de effecten.

04-07-2021 | Vrouw | 35
citalopram (10mg)
Na 12 jaar een angststoornis te hebben gehad sinds 5 jaar geen aanvallen meer gehad d.m.v. therapie. Maar het extreme piekeren en de zorgen/ onzekerheid kreeg ik maar niet onder controle. Na 12 jaar afzweren toch de keuze gemaakt met citalopram te starten. Nu 7 weken later denk ik....... dit had ik jaren eerder moeten doen. Ik voel me opgeruimd en pieker op een gezonde man[lees meer...]ier. Ik ben minder bezig met de toekomst en leef van dag tot dag. Ik heb mijn oude ik weer gevonden en geniet veel meer!! Ik vond het zooooo spannend te beginnen maar alles is me zo meegevallen. Ik heb de eerste week zeer lichte bijwerkingen gehad maar die verdwenen heel snel. Bij mij werkt 10 mg perfect! Ik wil niet meer stoppen omdat ik eindelijk rust in mijn hoofd heb.

02-07-2021 | Vrouw | 34
citalopram (30mg)
Ik ben sinds 3 dagen nu verhoogd naar 30 mg omdat dat mijn dosering was voorheen. Ik ben al een hoop minder gespannen als in het begin alleen merk dat als ik de meningen van andere hoor ik snel weer onzeker raak. Gedachtes zijn der nog oppervlakkig en dat vind ik het aller naarste... net of je een duiveltje en een engeltje heb die continu tegenspreken. En ook al weet je ei[lees meer...]genlijk zo goed hoe het zit ga je toch aan jezelf twijfelen en dat wil ik niet meer... Ik wil gewoon weer een sterke mama zijn!

01-07-2021 | Man | 36
citalopram (40mg)
6 jaar paroxotine van HCI genomen voor mijn angst en paniekaanvallen. Had me leven weer terug. Slikte 30mg maar 2 maanden geleden bleek het bedrijf overgenomen te zijn en worden ze niet meer geproduceerd. Andere paroxotine gebruikt, maar reageerde er slecht op. Nu 20mg 3 weken citalopram daarna 3 weken 30 mg en nu 10 dagen 40 mg, maar nog steeds angstig. Komt dat door de [lees meer...]verhoging? Iemand ervaring er mee?

28-06-2021 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Hoi allemaal, Na 3 jaar gebruik van citalopram ben ik eind februari gestopt. Dit ging 9 weken goed tot ik weer in volledige paniek verkeerde. Op aanraden van de dokter weer gestart met 10 mg met ontzettend heftige bijwerkingen. 1 week dacht ik dat het even beter ging maar dat was al snel weer mis. Ik moest omhoog naar 20 mg. Ik dacht dat ik gillend gek werd en volledig[lees meer...] de controle kwijt aan het raken was. Durfde niet meer alleen te zijn met mijn zoontje omdat ik bang werd hem iets aan te kunnen doen... zo naar voelde ik me. Ter ondersteuning kreeg ik lorazepam ochtend 1 mg middag 0,5 en avond 1 mg. Nu 4 weken weer verder merk ik nog niet echt super veel verschil.. iets minder angstig maar heb nog zo veel rot momenten... 3n twijfel nog steeds aan mezelf! Had dit nu niet al beter moeten gaan? Of moet ik nog volhouden

26-06-2021 | Man | 32
citalopram (10mg)
Volgens de dokter heb ik last van angststoornissen. Ik heb regelmatig een paniekaanval gehad en heb veel lichamelijke klachten waar ik ook bang voor ben. Bloedonderzoek was allemaal goed. Sinds ik deze antidepressiva slik is alles erger geworden. Ik zit nu op dag 4. Ik kan amper lopen en ben snel buiten adem. Ook schiet mijn hartslag naar 130 bij staan en lopen. In rust ro[lees meer...]nd de 100. Ik weet niet wat ik moet doen, ik ben bang dat dit super slecht is. Ik hoor graag van jullie.

24-06-2021 | Vrouw | 41
citalopram (20mg)
Na een jaar lang paroxetine 30 mg te hebben gebruikt ben ik overgestapt naar Citalopram 20 mg. Ik had enorm veel bijwerkingen van paroxetine en bij Citalopram bijna niks. Citalopram is voor mij persoonlijk een fijne anti-depressiva die ik nu zo'n 4 maanden gebruik. Ik voel me eindelijk een stuk rustiger in mijn hoofd en er komt weer informatie binnen die daarvoor langs me [lees meer...]heen ging.

24-06-2021 | Vrouw | 41
Psychische klachten
Ik heb het ruim 3 jaar afgehouden om te beginnen met anti depressiva. Maar ik had het 10 jaar geleden al moeten hebben. Ik sliep al goed en slaap gelukkig nog steeds goed. Ik pak ze rond 20u. Ik ben alleen beetje lui geworden en kan moeilijker opstaan. Ik had ernstige klachten. Zeker tegen mijn menstruatie. Dan kon ik mezelf wel iets aandoen. Mijn stemming is stabieler. Ik[lees meer...] voel me rustig en positiever. Ik slik vit D en C en B12 en krill olie om duizeligheid te voorkomen. Ik slik om de dag ook mariadistel om de reiniging van mijn lever te bevorderen. Hopelijk heeft iemand die echt een steuntje in de rug nodig heeft iets aan mijn informatie.

22-06-2021 | Vrouw | 40
citalopram (20mg)
Hoi. Ik gebruik nu voor de 2e x citalopram 20 mg. Was in maart afgebouwd na een burn-out in maar 2020…. Nu in maart stopt mijn relatie van pas een half jaar. Weer terug bij af, weer bij mijn moeder. Durf niet alleen te zijn…. Komt wel weer. Vandaag van 10.00 tot 18.00 uur gewerkt. Werk ging goed… alleen met mij nog niet. Zit komende donderdag op 3 weken citalopram. Vorig j[lees meer...]aar duurde het 3 maanden voordat ik weer werkte. Komt het weer goed??? Vooral de ochtenden zijn vreselijk. Sta zwaar gespannen op… wie heeft dit ook. Graag reageer… vorig jaar is het goed gekomen. Maar nu????

22-06-2021 | Man | 40
citalopram (10mg)
8 jaar citalopram geslikt, op advies van huisarts toch een geprobeerd te stoppen maar helaas geen succes, weer begonnen met 10 mg citalopram, nu weer 4 dagen bezig, erg veel last van buikpijn en buikkrampen Is dit bij iemand herkenbaar en gaat dit na wat weken gebruiken over?

21-06-2021 | Vrouw | 58
citalopram (10mg)
Ik slik al 25 jaar anti depressie nu 10mg citalopram maar mijn angst is door mijn verleden dat mijn vriend weggaat bij me . Ik weet het niet meer 😔…heb zoveel stress en angst en mijn vriend trekt dat ook niet meer ook al zegt hij dat hij niet weggaat …oxazepam helpt wel iets maar ben zo moe en suf…. Ik denk ook helpt een pil wel tegen die angsten ..verder heb ik alles al [lees meer...]geprobeerd van therapie ….wat moet ik doen ik vind dit geen leven zo

18-06-2021 | Vrouw | 69
citalopram (20mg)
ik heb jaren prozac gebruik met goed resultaat. In februari 2020 gestopt omdat ik mij goed voelde. In corona tijd veel gebeurt, veel spanningen. Ben hooggevoelig. te lang te veel van mezelf gegeven, uitte zich in overprikkeling, angst en hyperventilatie. Gestart met prozac, bijwerking waren niet vol te houden. Zo nodig oxazepam. Terug naar de huisarts, nu overgegaan op [lees meer...] citalopram. In totaal gebruik ik nu 10 dagen antidepressiva. Ik hoop dat de bijverschijnselen gaan afnemen

14-06-2021 | Vrouw | 30
citalopram (20mg)
De eerste 2 weken had ik extreem veel last van paniekaanvallen door het starten van citalopram, ik was bijna met dit middel gestopt door de bijwerkingen maar na een aantal weken begon ik duidelijk verschil te merken en merk nu dat ik helemaal geen last meer heb van paniekaanvallen. Ook voel ik mij intens gelukkig, ook al was dit niet de reden dat ik gestart ben met het med[lees meer...]icijn. Voor mij is het echt een wereld van verschil. Stop vooral niet door de erge bijwerkingen maar zet je er doorheen, daarna ga je je een stuk beter voelen!