citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

24-04-2020 | Man | 25
citalopram (40mg)
Nu 6 maanden bezig met citalopram, tussentijd wat op en afgebouwd. Nu 2 maanden weer volledig op 40 mg. Sinds 2 maanden erg veel last van schoksensaties in gezicht voornamelijk bij snel bewegen van mijn hoofd en de ogen naar de hoeken bewegen. Ben hier erg onzeker over en weet dus niet of het daadwerkelijk wel aan de citalopram ligt. Vanwege deze klachten af aan het bouwen[lees meer...] met citalopram. Zit nu weer op 20 mg en ga vanaf volgende week verder afbouwen met druppels. Schoksensaties zijn zeker nog niet weg, op sommige momenten lijkt het alleen maar erger te worden. Ik ben benieuwd of hier meer mensen mast van hebben?

10-04-2020 | Man | 19
Chronische depressie

07-04-2020 | Man | 20
Spanningshoofdpijn

07-04-2020 | Man | 55
citalopram (40mg/ml)
Ik slik dit middel sinds november ter vervanging van Frisium. Langzaam verhoogd maar het voelt ofdat ik een placebo slik. Ben in het begin erg moe geweest maar daan ik doorheen. Van 10 naar 20 naar 30 mg met enige maar te overziene bijwerkingen. Ik was echter niet tevreden over het feit dat ik nog steeds somber ben. Heb een verhoging gevraagd aan de psychiater (Psyq) van 3[lees meer...]0 > 40 mg en dat was in orde. Ik heb de afgelopen 4 weken vaker angstgevoelens, pieker meer en een zeer laag libido. De somberheid vind ik nog het ergste. De psych zegt ga maar weer naar 30 mg maar of dit nu de oplossing is. Het lijkt of het middels niet bij me past daar ik niet echt een depressieve kant heb (wel een angstige kant). Bah.. ik ben er wel klaar ff mee....

19-03-2020 | Vrouw | 34
citalopram (20mg)
Ik slik dit medicijn nu 12 jaar en ben inmiddels aan het afbouwen omdat het al jaren niets meer voor me doet. Toen ik startte met het medicijn trok de mist uit mijn hoofd, ik had weer motivatie en sliep weer normaal. Het was heel fijn. Maar deze effectiviteit verdween bij mij gaandeweg. Volgens de arts zou er geen gewenning optreden zoals als bij slaaptabletten. Hogere dos[lees meer...]ering had bij mij geen effect en wilde ik ook niet. Afbouwen is heel lastig, en moet geleidelijk gaan. Er onstaan erg vervelende bijwerkingen, duizelig etc, je kan lastig functioneren. Mensen let op met antidepressiva alsjeblieft, een wonderpil bestaat niet, en dit medicijn was voor mij althans geen structurele oplossing. Probeer eerst te kijken naar je leefstijl en je gedachten. Continu negatieve gedachten over jezelf zijn ziekmakers. Sporten en mentale ontspanning, lezen helpt mij heel erg te ontspannen, (fysieke) offline bezigheden.. Minder met caffeine en alcohol.

18-03-2020 | Man | 67
Chronische depressie
Geeft weinig bijwerking en presteert optimaal. Gebruik het al tien jaren.

18-03-2020 | Vrouw | 29
citalopram (30mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het middel werkt voor mijn gevoel maar net iets beter dan de last die ik vind door de bijwerkingen. Ik kan weer redelijk deelnemen aan de maatschappij dankzij dit middel. Nadelen; Ik kan niet meer zo goed nieuwe dingen aanleren sinds ik dit middel gebruik. Ik heb altijd honger zelfs als ik vol zit en aan de andere kant is mijn emotie te veel afgezwakt om mij genoe[lees meer...]g te motiveren om eten te laten staan. In de avond wakker, smorgens moe, slecht slapen etc.

10-03-2020 | Man | 49
citalopram (20mg)
Heb dit medicijn gekregen na dat Venlafaxine na 5 jaar geen optimale werking meer had. Kreeg 30 mg en na 3 weken merkte ik verschil in positieve zin. Wel 1 vervelende bijwerking, en dat is zeer moe zijn en weinig energie. Dat beïnvloed wel de werking want energie te weinig heeft een negatieve werking op je dagelijks leven.

07-03-2020 | Man | 42
Hypochondrie
Sinds 4 weken weer gestart met Citalopram 20mg na een korte overstap naar Sertraline. Bijwerkingen in het begin zijn vervelend maar te doen. Na de 3e week kreeg ik echter last van een soort duizeligheid. Licht gevoel in mijn hoofd en tijdens mijn werk achter de computer steeds het gevoel dat ik val. Herkent iemand dit? Alvast bedankt voor de reactie.

04-03-2020 | Vrouw | 35
citalopram (20mg)
Hej hallo, Ik heb nu sinds 2 jaar last van een ernstige angststoornis.. na een tijdje ben ik clomipramine gaan gebruiken, heb dit een jaar gebruikt maar zonder echt goed resultaat.. nu sinds 4 weken begonnen met het opbouwen van citalopram. In die tijd toch wel wat goede dagen gehad, het ging wat op en af.. nu sinds een paar dagen is het erger dan ooit! Heftige angstaan[lees meer...]vallen, ik wil niks en durf niks.. is dat normaal? Zou het nu niet ongeveer een beetje gestabiliseerd zijn? Ben een beetje ten einde raad.. wil zo graag weer de persoon worden die ik was of in ieder geval weer iets van het leven genieten.. Hoop dat hier iemand is met soortgelijke ervaring? Lieve groetjes

01-03-2020 | Vrouw | 53
citalopram (10mg)
Had veel last van angststoornissen (hypochondrie). Was bijna niet meer leefbaar , mijn leven werd overheerst. Ik heb antidepressiva jaren afgehouden daar ik er niet in geloofde bij angststoornissen. Uiteindelijk op aanraden van huisarts toch begonnen met “snufje” zoals hij dat noemde, kreeg 10 mg. Na een week merkte ik al verschil, ongelooflijk hoe zo n klein pilletje je[lees meer...] angstgevoelens kan laten verdwijnen, vind t nog steeds een wonder. Ben niet aangekomen. Voel me nog net zo vrolijk, enige is dat ik minder snel huil, bijna niet meer, ik voel wel het verdriet maar tranen komen vrijwel niet. Slik na 5 jaar nog steeds 10 mg.

17-02-2020 | Man | 23
Onregelmatige menstruatiecyclus
Werk goed bij angstklachten Wie heeft er ook last van uitblijvende menstruaties

17-02-2020 | Vrouw | 29
Stress
Vanwege (jeugd)trauma's en veel stressvolle gebeurtenissen sta ik altijd onder hoogspanning. Als iemand iets naars tegen me zegt kan ik me heel erg slecht voelen. Ik heb moeite met assertief zijn. De afgelopen 2 jaar gaat slapen steeds slechter. Ik zit nu een tijdje thuis door een burn out. Hierdoor kwam mijn piekerstoornis tot uiting. Na erge stress kan ik zo extreem piek[lees meer...]eren, dat ik er gek van word. Ik ben heel voorzichtig begonnen met werken, omdat ik het ook als afleiding zie tegen het piekeren. 2 weken geleden ben ik gestart met een mindfullness cursus. Ik start binnenkort met cognitieve gedragstherapie en heb via de psychiater vorige week Citalopram voorgeschreven gekregen. Dit heb ik nu 2 dagen geslikt. 1 x daags 10 mg in de ochtend. Volgende week opbouwen naar 20mg. Ik voel me enorm een zombie. Ik ben heel erg duizelig, ben flauwgevallen, zie wazig, heb een gortdroge mond en erg moe. Ook ben ik met de fiets gevallen. Het voelt niet goed dat ik hier aan ben begonnen. Ik heb een jong kindje en kan niet eens voor haar zorgen zo. Ik zit in een dubio en vraag me af of een antidepressiva de oplossing is...

12-02-2020 | Vrouw | 23

10-02-2020 | Vrouw | 22
Obsessieve-compulsieve stoornis
Bij vergeten van de inname krijg ik heftige ontwenningsverschijnselen. Verder zouden bijwerkingen kunnen zijn moeilijker tot orgasme komen, minder goed kunnen multitasken dan voorheen.

27-01-2020 | Vrouw | 37
citalopram (20mg)
In begin pittige bijwerkingen als heftige griepverschijnselen. Na 4-5 weken ging er een nieuwe wereld open. Zeker 2 jaar me een ander mens gevoeld. Nu 6 jaar later en verschillende doseringen verder lijkt de dosering van 20 mg, welke eerst zo positief werkte, nu wel een placebo. Hogere doseringen zorgen bij mij voor totale afvlakking. Afbouwen tot 0 nooit gelukt omdat het [lees meer...]licht dan uit gaat. Positief is dat je deze medicatie mag gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding!. Laat je niks anders wijsmaken en laat je verwijzen naar de POP- poli bij zwangerschap of zwangerschapswens!!. Had mij een hoop narigheid bespaard.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum