Citalopram

citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

11-07-2019

Citalopram (citalopram)

Door de overgang weer in paniekaanvallen terecht gekomen 20 jaar fevarin gebruikt maar deed niks meer nu met opbouw 30 mg citalopram Meer paniekaanvallen en zo.n last van maag en darmen krampen heb een prikkelbare darm nu 8 dagen op 30 gaan die krampen nog over
04-07-2019

Citalopram (citalopram)

Ik had last van angst en depressie en hoopte dat Citalopram me daarmee zou gaan helpen. Het medicijn leek eerst aan te slaan, maar ik had wel concentratieproblemen en kon geen orgasme meer krijgen. Later werd ik erg onrustig en niet meer mezelf, ik bleek uiteindelijk hypomaan, manisch en licht psychotisch geweest te zijn en uiteindelijk heb ik daardoor veel problemen in mi[lees meer...]jn leven gekregen. Dit schijnt voor te komen bij Citalopram, met name als je daar aanleg voor hebt. Voordeel is wel dat ik nu weet dat ik bipolair ben en Lithium me helpt.

Citalopram (citalopram)

Ik slik het nu een week en heb geen eetlust meer. Krijg geen hap door mijn keel. Weet iemand of dit zal blijven? Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben en dat het snel wegtrok deze bij werking?

Citalopram (citalopram)

Sinds 2014 gebruik ik dit medicijn. Na opbouw van 10 naar 20 mg, slik ik sinds 2016 toch 30mg. Hierdoor minder schommelingen in emotieregulatie. Heb voldoende therapieën gehad om te leren leven ipv overleven. Voel me mijzelf zonder angst. Helaas wel nog depressieve periodes gehad. Wilde dec.2018 afbouwen van 30mg naar 25mg. Helaas niet gewenst effect. Blijf nu op 30mg[lees meer...]. Ben erg tevreden. Dat je bij opbouw en afbouw wat down voelt is normaal, daar moet je doorheen helaas. Niets aangekomen aan kg door gebruik van Citalopram. Dat was mijn grootste angst. Ik leef door dit medicijn. Misschien placebo effect, maar het werkt. Dat is belangrijkste!

Chronische depressie

Werkte niet

Citalopram (citalopram)

: vanaf het begin van de start met citalopram vanaf die tijd misselijk en ondanks langzaam opbouwen met druppels , iedere week maar 1, nog steeds erg misselijk en zelfs overgeven. en meer paniekaanvallen en onrust gekregen. Ik lig de hele dagen op de bank heb geen zin meer om wat te gaan doen , en kom nu bijna niet meer buiten. Ik heb nu van de huisarts voor een week terug[lees meer...] 40 mg omazaprol gekregen en misselijkheid eindelijk weg en maagpijn ook. maar wel duizelig nu omdat ik van 8 druppels naar 10 ben gegaan en heel veel paniekaanvallen en onrust in mijn lichaam . mijn smaak nu wel weer iets terug .

Citalopram (citalopram)

vanaf het begin van de start met citalopram vanaf die tijd misselijk en ondanks langzaam opbouwen met druppels , iedere week maar 1, nog steeds erg misselijk en zelfs overgeven. en meer paniekaanvallen en onrust gekregen. Ik lig de hele dagen op de bank heb geen zin meer om wat te gaan doen , en kom nu bijna niet meer buiten. Ik heb nu van de huisarts voor een week teru[lees meer...]g 40 mg omazaprol gekregen en misselijkheid eindelijk weg en maagpijn ook. maar wel duizelig nu omdat ik van 8 druppels naar 10 ben gegaan en heel veel paniekaanvallen en onrust in mijn lichaam . mijn smaak nu wel weer iets terug .

ADD

Na lang therapie te hebben gevolgd met veel twijfel dit medicijn gaan gebruiken. Sindsdien overleef ik niet, maar leef ik. Ik ben hier heel dankbaar voor en neem de lichte bijwerkingen graag voor lief.
27-06-2019

Citalopram (citalopram)

Ik zit inmiddels vier maanden aan de citalopram. In het begin werd mij tien miligram voorgeschreven, wat echt een hele nare ervaring teweegbracht. (Totaal geen gevoelens meer), maar nadat de dosering een tijdje is gehalveerd, ben ik weer teruggegaan na tien miligram. Ik merkte na vier weken dat ik echt veel meer rust kreeg. Ik kon weer redelijk normaal over straat. Voorhe[lees meer...]en ging ik, dertig meter voordat ik iemand voorbij liep, me al zorgen maken over wanneer ik de ander zou begroeten en of ik de ander zou aankijken. Maar met de citalopram had ik dat veel minder. In winkels ervaarde ik ook meer rust. Toch had het nog niet genoeg effect, vond ik. Dus mocht ik van de psychiater 15 miligram proberen. Eigenlijk heb ik nooit gemerkt dat ik de dosering verhoogd heb. En daarna is het al gauw berg afwaarts gegaan. Ik begrijp 't niet. Ben ik teveel gaan schommelen met het moment van inname? (er heeft een paar keer twee uur verschil tussen gezeten met de vorige dag. Maar twee uur zou toch moeten kunnen? Dat was toch de max volgens de bijsluiter?). Ik doe nu het liefst de gordijnen dicht thuis, omdat ik me weer bekeken voel met de gordijnen open. En op straat is de angst ook weer toegenomen. Het piekeren is ook toegenomen. Dat was juist minder geworden toen ik net begonnen was met het innemen van de medicatie. Binnenkort ga ik weer afspreken met de psychiater. Ik begrijp er niks van! Is dit dan toch gewenning? Dat zou ook nog kunnen. Want ik kan niet zeggen dat het helemaal niet meer werkt. Ik zou niet willen stoppen iig. Volgens mij was ik zonder medicatie nog angstiger.
27-06-2019

Citalopram (citalopram)

ik nam 3jaar pillen voor angst maar werd ineens niet meer verkocht en ze werkte perfect zonder enige bjwerkingen. 27/06/2019 begonnen en voel me nu al moe maar ze zeggen blijven nemen na paar dagen is het weg de bijwerkingen. ik neem voor de eerste 3weken ook nog oxazepram om de eerste 3weken te gebruiken omdat het pas na 3weken werkt dus ben extra moe. ik hoop dat het bet[lees meer...]er ga gaan en me terug normaal voel. heb geen energie geen honger en zo kan ik niet echt veel doen met men kinderen en das echt ni leuk.
23-06-2019

Citalopram (citalopram)

Tgv burnout/depressieve klachten en angststoornis aan de citalopram begonnen. Vwg weerstand begonnen met 1 druppel, zit nu op 5 druppels ( = gelijk aan tablet van 12,5 mg of 10 mg? Is me niet duidelijk ). Ongeveer 5 wk bezig nu. Heb erg veel last van maag en darmklachten. Weliswaar altijd al prikkelbare darm gehad maar is nu veel erger. Slapen gaat ook slecht ondanks [lees meer...]oxazepam. Voel me eigenlijk op en erg moe. Iemand die dit herkent bij dit medicijn?
19-06-2019

Citalopram (citalopram)

Hallo ik slik sinds 6mei 2019 10 mg met bromazepam in het begin ging goed later op 27 mei opgehoogd naar 20 mg ging ook redelijk maar sinds 16 juni hevige paniek en angstaanvallen is dit normaal of werkt citalopram niet voor mij?
17-06-2019

Chronische depressie

Ik gebruik de medicatie sinds eind januari. Eerste weken erg vermoeid geweest en enorm last van slapeloosheid gehad. Eerste dagen ook erg onrustig geweest, veel hoofdpijn gehad en soort duizelingen waardoor auto rijden echt niet ging. Na een week waren deze verschijnselen over en had ik nergens geen last van. De eerste week ook ondanks de bijwerkingen nog goed doorgekomen.[lees meer...] Wel bleef de slapeloosheid wat aanhouden en sliep ik erg slecht (werd 3a4x per nacht wakker) en dit wel 1,5 maand lang. Ook heb ik de eerste week qua stemming een overdreven goede week gehad, daarna schommelde de stemming nog meer als voorheen. Na 8 seken leek het wat te stabiliseren tot ik weer enorm terug viel en suïcidale gedachten kreeg. Mijn gevoel zei dat het niet klopte en heb dit met de huisarts besproken, in overleg met haar ben Ik toen opgehoogd naar 30 mg. Nogsteeds zegt mijn gevoel dat het absoluut niet klopt, sinds 30 mg slaap ik beter maar de stemming is erg laag, stabiel, maar ik heb geen goede dagen meer. In gesprek met psychiater maar krijg geen duidelijkheid hier over... ik heb geen vertrouwen meer in dit middel en ben geneigd te gaan afbouwen.
13-06-2019

Postnatale depressie

Ondanks mijn zeer heftige angst voor antidepressiva tijdens mijn postnatale depressie toch gestart na 5 maanden postpartum. Ik kon het zelf niet meer aan. De eerste week ernstige toename van paniekaanvallen maar dit was te verwachten en goed te onderdrukken met oxazepam. Omdat ik oorsuizen heb gekregen gewisseld naar fluoxetine maar hierdoor werden de klachten niet minde[lees meer...]r maar juist erger. Bij fluoxetine ook erg vlak. Met citalopram ben ik niet vlak, Ik ben mezelf. Ik sta sterker in mijn schoenen en kan weer naar buiten, autorijden en tv kijken. Ik ben zeer dankbaar voor dit middel. Bij iedereen werkt het verschillend, na talloze keren recensies lezen over bijwerkingen werd de angst alleen maar groter dit middel te starten. 1 ding is zeker, als je het niet probeert weet je het niet, wisselen kan altijd en stoppen ook. De oorsuizen zijn wisselend. Ik kan er mee leven, gezien wat ik er voor terug krijg. Stress is ook een factor voor oorsuizen. Ik wil de vrouwen meegeven na de bevalling: hou vol, het komt goed en het is tijdelijk ook al lijkt het niet zo. Ik doe mindfulness en mediteren ernaast. Let goed op rust momenten en vooral luisteren naar je lichaam. Zo komen geest en lichaam weer in balans. Sterkte bij het maken van je keuze.
12-06-2019

Citalopram (citalopram)

2 jaar terug ging het niet zo goed met mij. Ik had veel stress op mijn werk, mijn vader begon te dementeren en mijn schoonvader was ernstig ziek en is uiteindelijk aan kanker (na een ziekbed van een jaar) overleden. Ik kreeg dus heel veel op mijn bordje. Ik was ontzettend gespannen, maar ging steeds maar weer door. Ik luisterde niet naar mijn lichaam. Enkele weken na de do[lees meer...]od van mijn schoonvader gingen mijn man en ik een weekje naar Ibiza. De dag voordat we vertrokken verslikte ik me bij het avondeten in een stuk schnitzel. Daarbij kreeg ik enkele ademteugen lang geen adem meer en dacht ik dat mijn laatste uur geslagen was. Er ging op dat moment heel veel door mijn hoofd. Gelukkig schoot het stuk vlees los en kwam naar buiten. Hierdoor kon ik weer adem halen. De volgende dag vertrokken we op vakantie en de eerste avond at ik een kipschotel. Op het moment dat ik de kip zag (wat grotere stukjes), dacht ik dat ik daar in kon stikken. Vanaf dat moment begon ik problemen te krijgen met eten, het lukte steeds minder goed om te eten. Ook begon ik steeds minder goed te slapen. Gelukkig waren we maar een week op Ibiza. Toen we terug kwamen, heb ik de hele nacht niet kunnen slapen. Ik had geen idee wat er met me aan de hand was. Ik stond stijf van de spanning. De volgende dag ben ik naar de huisarts gegaan, die mij oxazepam voorschreef. Daarnaast kreeg ik gelijk na haar consult een consult bij de GGZ ondersteuner. Zij hielp mij met cognitieve gedragstherapie. De oxazepam hielp mij om een klein beetje te slapen, maar tekort. De volgende week ben ik overgegaan op lorazepam, samen met temazepam. De lorazepam hielp mij om een uur of 4 te slapen. Op een pil temazepam sliep ik maar 2 uurtjes. Ik heb ongeveer 2 maanden lorazepam geslikt, maar vanwege de verslavende werking, waardoor je een steeds hogere dosis nodig hebt, moest ik over op iets anders. Ik sliep nog steeds slecht. De huisarts adviseerde mij citalopram, waar ik nogal een weerstand tegen had. Ik aan de antidepressiva? Dat had ik nooit gedacht, ik ben best een evenwichtig persoon, dacht ik zelf... Maar ik had geen keuze. Ik ben begonnen met 2 avonden 5 mg. Ik slikte het voor het naar bed gaan in de hoop dat ik zo zo min mogelijk bijwerkingen zou krijgen. Dat ging goed. Daarna overgegaan op 10 mg. Toen keerde de angst voor het eten en drinken (welke ik nog steeds had) in hevigere mate terug. Maar toch doorgezet (was wel even moeilijk) en dit trok na een paar weken weer weg. Ook last van duizeligheid 's ochtends bij opstaan. Daarna verder gegaan naar 20 mg. Dezelfde bijwerkingen. Ik heb anderhalf jaar 20 mg geslikt. Ik had in het begin cognitieve therapie, dat hielp mij tot op zekere hoogte. Daarna ben ik bij een coach terechtgekomen, die mij heeft geleerd weer te luisteren naar mijn lichaam. Ik heb mijn baan uiteindelijk opgezegd. Dat was onvermijdelijk. Dit tezamen met de citalopram zorgde ervoor dat ik weer redelijk goed kan slapen. Zonder de citalopram was ik hier niet uitgekomen. Soms heb je geen keuze. Ik heb gelukkig niet veel bijwerkingen gehad. Nu ben ik aan het afbouwen. Ik zit inmiddels op 10 mg en ben bezig met 5. Helaas zijn de kleinste tabletten 10 mg, waardoor het moeilijk is om 5 mg te doseren. Slechte zaak dat dit door de farmaceutische industrie niet gemaakt wordt. Ik ben heel rustig aan het afbouwen. Van 20 mg ben ik naar 15 gegaan (in een keer). Ik had waarschijnlijk beter nog een paar weken kunnen wisselen tussen 20 en 15. Er kwam weer wat angst terug voor het drinken. Maar dit verdween ook weer na een paar weken. Na ongeveer 8 weken op 15 mg, van 15 naar 10 mg gegaan, ook in een keer. Weer wat terugkeer van de angst, maar eveneens verdween dit weer. Na weer een week of 8, nu aan het wisselen met 5 mg, dus 2 avonden 10mg, daarna 1 avond 5 mg, weer 2 avonden 10 mg, 1 avond 5 mg. Nu inmiddels op 10 om 5 elke avond. Dit gaat best goed. Na een week ga ik over op 2x5 en 1 x 10, dan 3x 5 om 1x 10 en dan op helemaal 5 en zo bouw ik ook af naar 0. Ik weet zeker dat ik van de citalopram af kom. Ik heb steeds hele goede begeleiding van mijn huisarts gehad. Ik heb wel de problemen in mijn leven aangepakt en weet nu dat ik veel beter naar mijn lichaam moet luisteren. Ik heb inmiddels een nieuwe baan die beter bij me past. Als ik erop terugkijk had ik niet zonder citalopram gekund en de bijwerkingen waren te doen. Ik hoop dat mijn verhaal jou kan helpen met de beslissing om citalopram wel of niet te gaan gebruiken. Veel sterkte!
11-06-2019

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum