ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 7 van 7
12-08-2018

Overspannen/burn-out

Gebruik nu 3 maanden dit medicijn. Eerste nacht zeer angstig. Eerste twee weken zeer slecht gevoeld alles werd erger. Totaal geen energie. Na de twee weken ben ik een maand stabiel geweest en minder bijwerkingen. Nu 3 maanden verder ban ik zo blij dat ik heb doorgezet, voor me weer super en slaap weer hele nachten door en heb weer veel zin in het leven. Kort om voor iede[lees meer...]reen die twijfelt, gewoon aan beginnen en doorzetten
06-08-2018

Citalopram (citalopram)

meer info: slikte prozac zo'n 7 jaar, daarna afgebouwd door advies van psychiater. prozac afgebouwd terwijl ik citalopram slikte. verder met citalopram; kreeg dit medicijn voorgeschreven rond 2016 voor mijn stemmingswisselingen, nare gedachtes; dit werkte juist tegenover, voelde me angstiger, heel erg bekeken altijd. ook erg agressief, mijn moeder herkende me niet,[lees meer...] ik was zo pessimistisch en kon mensen niet luchten. suicidale gedachtes, hele erge gedachtes over andere ook dat ik gewoon bang werd als ik in de trein moest stappen dat ik misschien ook tekeer zou gaan tegen iemand omdat ik zo veel boosheid voelde constant. onmiddelijk psychiater gebeld en meteen afgebouwd, stoppen van dit medicijn was makkelijk voor mijn gevoel. slik nu geen medicatie meer omdat ik het gehad heb met de nare bijwerkingen en vermoeidheid en het gaat stukken beter, voel me fit en beter zonder pillen, therapie helpt heel erg hier bij. ik raad therapie heel erg aan! ik slikte dus medicijnen maar praatte nooit echt over wat er speelde, dus praten helpt enorm (met of zonder medicatie, maar ben liever zonder).
25-07-2018

Citalopram (citalopram)

Wegens een depressie en ernstige gedachten die erbij kwamen begonnen met de citalopram. Qua bijwerkingen viel het me erg mee. Ik heb alleen nog last van hevig transpireren maar daar valt mee te leven. De depressie is wat afgezwakt, het medicijn neemt de scherpe kanten ervan af. Als ik terug kijk op een zware periode kan ik zeggen dat dit medicijn mijn leven heeft gere[lees meer...]d.
11-07-2018

Chronische depressie

Citalopram werkte niet meer op lange termijn. Bovendien versterkte depressie door combinatie hormoontheratie en citalopram
10-07-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

mislukte paroxetine coldturkey die zorgde voor een maandenlange hellenrit...ondanks herstart waardoor klachten nog erger werden, toen switch naar cita en telkens ophogen....zonder effect...slechte huisarts die suicidale wanhoopsgedachten wegbagatelisseerde.....traumatische ervaring slik het nog omdat ik extreme angst heb om te switchen of af te bouwen al 2 jaar in therap[lees meer...]ie om die hel te verwerken, waar het eindigt....geen idee...optie is naar seroquel of fluoxetine...maar durf nog niet ;-(
29-06-2018

Stemmingswisselingen

Ik gebruik het al jaren, heel lang goed gegaan, nu ik zieker wordt merk ik dat het minder goed zijn werk doet, gaan nu in gesprek hoe nu verder. Nadeel is dat je er nooit meer vanaf komt.
22-06-2018

Citalopram (citalopram)

Bijna 5 jaar geleden ben ik begonnen met citalopram. Hiervoor had ik al jaren last van depressies en angst. Het was een hele drempel voor mij om met medicatie te beginnen, maar uiteindelijk zag ik op dat moment geen andere oplossing. Ik ben begonnen met 10 mg en merkte al binnen een week dat ik me beter ging voelen! De bijwerkingen waren op dat moment nihil. Ik heb nooit e[lees meer...]en moment spijt gehad van mijn beslissing om met citalopram te beginnen. Eindelijk kreeg ik dat duwtje in de rug dat ik nodig had, en kon ik daardoor beter aan mezelf werken. Na verloop van tijd worden de bijwerkingen wat duidelijker. Mijn libido is bijvoorbeeld veel lager dan vroeger, ik heb continu een droge mond, heb af en toe moeite met urineren en ben ook best vaak moe. Voor mij een teken om te stoppen, het gaat inmiddels heel goed met me en ik heb mijn zaakjes op orde kunnen krijgen. Ik ben nu sinds een aantal dagen aan het afbouwen naar 5 mg. Tot nu toe geen klachten, ik hoop dat dat zo blijft. Hierna wil ik helemaal stoppen en proberen het op eigen kracht te doen. Maar mocht het in de toekomst nog eens nodig zijn dan zou ik zeker weer voor citalopram kiezen, ik weet nu dat mijn lichaam goed op dit middel reageert.
21-06-2018

Citalopram (citalopram)

Ik zit nu ongeveer 2 jaar in een depressie. Over die twee jaar zijn mijn depressieve klachten steeds erger geworden. Begonnen bij een Jeugdteam om hulp te krijgen, nu sinds eens paar maanden bij een psycholoog en die heeft me nu doorverwezen naar een psychiater. Ik zit nu ongeveer 3 maanden aan de citalopram. Waar het medicijn mij bij helpt is kleine dingen waar ik eerst[lees meer...] (vrij) boos om kon worden nu wat meer te relativeren, maar ook tijdens het gebruik van het medicijn zijn de depressieve klachten steeds meer toegenomen. Ik ben begonnen met een dosis van 10 mg, hier ben ik een week heel ziek van geweest van de bijwerkingen, na die week moest alleen de vermoeiheid afnemen. Na een maand is dit ongeveer verhoogd naar 20 mg, hierbij was ik alleen misselijk in de ochtenden en de vermoeiheid kwam weer terug. Nu ben ik ongeveer twee maanden verder en de vermoeidheid is alleen maar toegenomen. Nu het medicijn weer aan het afbouwen om te kijken of we een ander medicijn kunnen proberen.
Pagina 7 van 7

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!