citalopram

Postnatale depressie (12 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

03-08-2020 | Man | 46
citalopram (10mg)
Wie heeft ook oorsuizen gekregen door dit middel ? Is het nog weg gegaan? Ik heb heftige oorsuis gekregen wat niet wegging na stoppen. Het begon op de 2e dag bij opbouw en werd onacceptabel luid bij ophogen de dagen erna. 1 week gebruikt en gestopt maar het is na 6 weken stoppen niet minder. Het is verschrikkelijk, o.a. slapen lukt amper door de herrie in mijn hoofd hoor h[lees meer...]et dag en nacht en overal. Mijn oren zijn in orde de KNO arts kon niks vinden en begreep het ook niet. Behalve dat hersens overprikkeld zouden kunnen zijn. Nog nooit dit eerder gehad of problemen met mijn oren. Wie tinnitus (oorsuis/piep) niet kent het is verschrikkelijk en begrijp dat sommige mensen het dak afspringen uit wanhoop. Ik wou dat ik dit middel nooit heb geprobeerd. Over de bijwerking is ook niks bekend behalve dat 1 a 10% er last van krijgt. Het is verschrikkelijk om te hebben pas op. Stop direct!

01-08-2020 | Vrouw | 58
citalopram (10mg)
Eind april kreeg ik te horen dat mijn grote liefde mijn man uitgezaaide darmkanker heeft. Ik raakte in shock en ik een angst stoornis. Nog nooit gehad. Eerst via de huisarts oxazepan, maar dat was niet genoeg. Toen gestart met citalopram druppel 1 per dag en per week opgehoogd. Nou ik kreeg zoveel angst en paniekaanvallen door de bijwerkingen niet normaal er kwam ee[lees meer...]n team thuis bij mij met psychiater ik moest meer oxazepan nemen. Toen kreeg ik na 3 weken een gesprek met een psychiater en hij gaf mij Lorazepam 1 voor de nacht en overdag 3 stuks, dit was te veel ik kon mijn ogen niet openhouden. Nu alleen in de ochtend 1 halve en voor het naar bed gaan 1 hele. Dit was de verlossing echt waar. Ik raad iedereen aan die met angst en paniekaanvallen kamp en citaprolam krijgt de eerste weken erbij lorazepam te nemen. De angst is meteen weg en je voelt je weer mens. Nu werkt de citalopram eindelijk goed dus ik ben nu aan het afbouwen met lorazepam en moet vanavond voor het eerst voor het slapen gaan olanzapine nemen 2.5 mg ipv lorazepam. Dit is mijn verhaal, ik kan nu ook veel beter omgaan met de ziekte van mijn man.

31-07-2020 | Vrouw | 40
citalopram (10mg)
Ik gebruik citalopram 10 Mg nu vier weken. Ik merkte al vrij snel meer innerlijke rust en minder uitschieters in angstgevoelens. Ik ben een hypochonder. Helaas heb ik nog steeds last van bijwerkingen. Ik zou graag weten wie ook laat heeft van tintelingen in benen en soms een doof gevoel op verschillende plaatsen op de huid.

29-07-2020 | Man | 69
citalopram (10mg)
In 2014 diagnose autisme gekregen, naar de psychiater om te werken aan daarmee samenhangende klachten. Toen dat opklaarde ter sprake gebracht dat ik mijn leven lang al last heb van "ochtend depressie". Door de huisarts citalopram geadviseerd gekregen, opbouwend 10, 20, 30, 40mg dagelijks. 40mg zou de uiteindelijke dagdosis zijn, maar bij 20mg verdwenen mijn klachten al. Ha[lees meer...]lf jaar op 20mg gezeten, daarna io huisarts afgebouwd naar 10mg dagelijks. Klachten kwamen niet terug, lichte ontwenningsverschijnselen gedurende ongeveer 2 weken. Sindsdien, 2016, op 10mg blijven zitten. Voel me er prima bij, klachten blijven weg, al merk ik het wel wanneer ik meer dan 1 dag oversla. Ik heb een herhaalrecept voor breekbare 20mg tabletten, die ik doormidden breek naar 10mg. Recept is nooit aangepast, ik doe er enkel twee langer mee dan voorheen. Voor mij, met lichte depressieve klachten, werkt dit middel in lage dosis prima.

28-07-2020 | Man | 15

27-07-2020 | Vrouw | 18
Chronische depressie
Na uitblijven van effect bij fluoxetine, over gestapt op citalopram. Meerdere keren de dosis veranderd, maar het heeft mij helaas nooit geholpen. Overigens ook geen bijwerkingen gehad.

22-07-2020 | Vrouw | 63
Chronische depressie
Het duurde bij mij ongeveer 3 maanden voordat het goed ging werken. Ik slik 10 mg. En ga niet hoger. De eerste weken waren de bijwerkingen vreselijk. Na ongeveer acht weken had ik geen paniekaanvallen meer en ging me langzaam beterder voelen. Na 3 maanden ging ik meer goede dagen krijgen als slechte dagen. Ik slik het nu 2 jaar en ik voel me heel goed erbij. Ik heb wel [lees meer...]geleerd geduld te moeten hebben want soms is het uitzichtloos. Maar bij slaat het aan.

21-07-2020 | Vrouw | 52
citalopram (10mg)
Hoi allemaal ben nu 13 weken aan de citalopram de eerste weken veel bijwerkingen worden nu wel minder en heb ook betere dagen maar ook nog slechte en soms ook nog heftige bijwerkingen herkent iemand dit dat het wat langere tijd duurt ik durf ook niet op te hogen naar 20mg omdat ik nog steeds zoveel bijwerkingen heb aub is er iemand die dat ook langere tijd heeft gehad en e[lees meer...]r toch baat bij heeft gehad weet het nu ook niet meer liefs mij xx

20-07-2020 | Man | 37
citalopram (10mg)
Ik slik nu bijna 3 weken 1x per dag 10 mg. De eerste paar dagen hoofdpijn gehad en misselijk. Dit is nu over alleen ben zo ontzettend moe. Als ik s ochtends op sta en dan even met de honden ga lopen moet ik weer even gaan slapen. Dan ga ik paar uurtjes werken en weer hetzelfde. Kost me ook echt moeite om wat te doen vanwege de vermoeidheid. Is dit iets wat nog over gaat? V[lees meer...]erder merk ik nog weinig effect van de medicatie maar dit kon wel 6 weken duren zei me arts.

18-07-2020 | Man | 52
citalopram (20mg)
Ben net begonnen met deze medicijnen 1 x per dag 20 mg. Nu 2 gehad. Sta op de kop beroerd misselijk. Slapen gaat al weken niet. Alle nachten wakker dus ook oxazepam erbij. Maar is niet te doen zo beroerd ben ik. Ben helemaal op

16-07-2020 | Vrouw | 48
citalopram (20mg)
Zolang citalopram genomen.en zeer tevreden over. Maar in een heel.moeilijke.periode van.mijn leven toch serieus gecrasht en toen was het niet meer effectief genoeg.

14-07-2020 | Vrouw | 47
citalopram (30mg)
Zeg paar dingen neem ze aub niet in als het nu nog.kan wand je woord ziek en je kom wel 20 kilo aan en als je wil af bouwen dan zeg ik je hou je hard vast is ramp gr roos

13-07-2020 | Vrouw | 39
citalopram (20mg)
Ik kreeg het voor angst en paniek, ook heb ik lange tijd onder stress gestaan waardoor ik oververmoeid raakt en erge wisselingen in stemming had. Ik gebruik het nu 8 dagen maar de bijwerkingen maken mij ernstig aan het twijfelen om er nog mee door te gaan.

11-07-2020 | Vrouw | 48
citalopram (30mg)
Ik lijd al heel lang aan een angst- en paniekstoornis en lichte depressie. Citalopram is het 6e (!) antidepressivum dat ik gebruik en het is het eerste middel dat werkt. Ik heb er mijn leven door terug gekregen. Zal het levenslang moeten gebruiken, maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Ik voel me weer mens.

08-07-2020 | Vrouw | 28
citalopram (30mg)
Dit medicijn is mij voorgeschreven tegen depressie en sociale angststoornis. Ik ben er heel tevreden over; voor het eerst in jaren voel ik me oké. Soms slechte dagen, maar niet zo erg en zo lang als vroeger, en er is altijd een algemeen basisgevoel dat het goed komt. Dit basisgevoel zorgt dat ik eindelijk goed aan de therapie en mezelf kan werken. Ik merk een sterke vermin[lees meer...]dering in negatieve gedachten, angstigheid, en spanning, en ik zie dat terug in mijn gedrag, lichaamshouding en energieniveau.

05-07-2020 | Vrouw | 26
citalopram (30mg)
4 jaar Citalopram geslikt, werkte wel en haalde de scherpe kantjes van de angst af maar dwanggedachten bleven, daarom overgestapt naar efexor. Bijwerkingen Citalopram vielen heel erg mee, droge mond en nu ik gestopt ben merk ik dat ik toch wat aangekomen was.

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum