citalopram

Postnatale depressie (11 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (8 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)

16-01-2020 | Vrouw | 41
Overspannen/burn-out
Nu 1 week op 10 mg citalopram. 3 jaar geleden burnout gehad maar altijd blijven vechten om er bovenop te komen. Nu voor het eerst aan de ad vanwege depressie/overspannen/angsten. Bijwerkingen vooral misselijk en hele droge mond. Weinig eetlust, onrust en moe/suf. Heel af en toe krijg ik een soort "opvliegers". Lees overal dat je de eerste dagen, 2 weken het meeste last heb[lees meer...]t van de bijwerkingen. Vind het soms zelfs een beetje eng hoe ik me voel. Hoe weet ik dat ik de juiste dosering heb?!? Binnenkort start ik tevens met psychologische begeleiding. Hoop dat ik me snel stabieler ga voelen!!

06-12-2019 | Vrouw | 28
Overspannen/burn-out
Ervaring citalopram Genomen ivm Burn-out klachten met paniek klachten. Verkeerde Dokter diagnose angststoornis i.p.v. burn-out. Bijwerkingen (10 mg) Dokter vond opbouwen niet echt nodig. Ik raad mensen aan om dit wel te doen ivm bijwerkingen. Hevige dromen waardoor ik nog meer vermoeid wakker werd. Alles wat ik overdag niet kon verwerken omdat mijn hoofd op slot [lees meer...]kreeg in mijn dromen dubbel zo hard terug. Kon niet bij mijn emoties en problemen verwerken waardoor ik zaken opkropte. Verschrikkelijke bijwerkingen gehad. 6 weken lang bij opbouw en 6 weken bij afbouw, wat de burn-out alleen maar erger maakte. Het gevoel alsof je hoofd op slot zat en hevige onrust paniek aanvallen ernaast. Ook enorme druk op mijn hoofd. Ook enorm agressief. Ik was na de bijwerkingen enorm vlak geworden door de medicatie en werd daardoor bijna depressief. Ik leefde als een zombie een half jaar. Het heeft mijn problemen verergerd en het was een aanslag op mijn geheugen ook weer. Seksuele stoornissen. Dat was het minst wat ik erg vond. Geheugenstoornis extreem. Slapeloosheid Rusteloze benen Verward en versuft en nog tal van andere bijwerkingen Ik ben van mening dat je geen antidepressiva voorgeschreven moet krijgen als paniekaanvallen ontstaan door een burn-out, omdat deze pillen extreem belastend zijn voor het brein waardoor je nog meer klachten er aan overhoudt. Voor mij nooit meer deze medicatie.

03-06-2019 | Vrouw | 28
Overspannen/burn-out
Voorgeschreven gekregen ivm angstklachten en somberheidsklachten door een burn-out. Begonnen met 5 Mg en opgebouwd tot 20 Mg (deze dosis blijf ik slikken). Het klopt dat de eerste 2/3 weken de klachten die je al hebt zeker worden verergerd, na 3 weken begin je langzaam verschil te merken en gaan de medicijnen aanslaan. Angst/paniek gevoelens zijn zeer sterk verminderd. E[lees meer...]veneens de somberheidsklachten. Probeer door te zetten in de beginfase; de bijwerkingen gaan echt over!

01-03-2019 | Man | 45
Overspannen/burn-out
voelt direct beter na aanpassen van dosis begon met 20 mg raap naar 40 mg naar een zware lange aanslepend Burn-out. Heel moeilijk voor af te bouwen nu naar 5 jaar gebruik nog een probeersel voor te stoppen met hulp van huisarts. Nevenwerken - gewichts- toename, zweten van de voorhoofd excessief -heel ambetant, beven en gemakkelijk irriteerde. Ik hoop deze keer voor goed t[lees meer...]e stoppen.

20-09-2018 | Vrouw | 44
citalopram (30mg)

20-09-2018 | Vrouw | 44
citalopram (30mg)
Overspannen/burn-out
Middel werkte zeer goed, ik was weer rustig. Ik merkte er zelf niet veel van (was gewoon en niet meer down maar dat besef je je pas later). Ik kreeg alleen ontzettend veel last van haar uitval dus overgestapt op efexor wat totaal geen effect heeft en ik weer erg depressief ben. Ik zou dit middel zo weer nemen ondanks de haar uitval

18-09-2018 | Vrouw | 26
Overspannen/burn-out
Oktober 2017 ben ik begonnen met Citalopram nadat ik 2 maanden klachten had van een burn-out. Hierbij was ik erg labiel en had ik 4 paniek aanvallen per dag. In deze periode heb ik ook een angststoornis ontwikkeld. De eerste weken na het starten van dit medicijn waren verschrikkelijk. Door een inschattingsfout van de huisarts ben ik gelijk begonnen met 20mg. Mijn klachten[lees meer...] vertienvoudigde. Ik ben toen thuis komen te zitten en heb op de rand van een opname in de paaz gestaan . Achteraf gezien had ik moeten beginnen met 5mg en dit moeten opbouwen. Ik kreeg hierbij veel hoofdpijn, misselijk, duizeligheid, anorexie: geen honger en dorst meer. Ik viel 11kg af de eerste maand. Na 8 weken namen deze klachten af. Nu een naar later ben ik erg tevreden over dit medicijn. Ik was bang voor een afvlakking van mijn emoties en dit is bij mij absoluut niet het geval. Ook was ik bang veel aan te komen en ook dit is niet gebeurd. Ik heb nauwelijks meer paniekaanvallen. Wel ben ik zo nu en dan nog ‘onrustig’ na te veel inspanning/prikkels. Voorlopig slik ik dit medicijn nog, maar hier ben ik tevreden mee.

12-08-2018 | Man | 28
Overspannen/burn-out
Gebruik nu 3 maanden dit medicijn. Eerste nacht zeer angstig. Eerste twee weken zeer slecht gevoeld alles werd erger. Totaal geen energie. Na de twee weken ben ik een maand stabiel geweest en minder bijwerkingen. Nu 3 maanden verder ban ik zo blij dat ik heb doorgezet, voor me weer super en slaap weer hele nachten door en heb weer veel zin in het leven. Kort om voor iede[lees meer...]reen die twijfelt, gewoon aan beginnen en doorzetten

03-05-2017 | Man | 42
Overspannen/burn-out
Bij mijn burnout citolaphram voorgeschreven, de eerste weken ging het goed tot de bijwerkingen begonnen, snel ging ik weer achteruit. Dosis verhoogd en dat verliep al niet veel beter, paniek aanvallen bleven komen en ik durfde de straat bijna niet meer op, grote groepen mensen ontweek ik omdat ik zo in paniek raakte bij drukte. Na 8 maanden overgestapt op een ander medicij[lees meer...]n. Mijn advies voor een burn-out.... zorg voor ontspanning, ga lopen in de bossen of langs strand maar blijf bezig, neem desnoods een joint maar begin niet aan de anti depressiva rotzooi.

23-03-2017 | Man | 40
citalopram (40mg)
Overspannen/burn-out
Ik ben nu sinds 1.5 week overgestapt van 30 mg naar 40 mg wegens overspannenheid. Maar het is echt heel zwaar. Alles lijk veel erger te worden. Paniekerig, opgejaagd, angstig en angst voor gedachten, rare gevoelens. Ik probeer te werken maar dat lukt niet of nauwelijks. Weet mij soms geen raad. Gebruik af en toe een halfje of kwartje oxazepam. Dat helpt redelijk. Ik vraag [lees meer...]mij af of t ooit nog goed gaat komen. Of ik ooit nog normaal kan functioneren. Kan moeilijk stil zitten voel een continue drang iets te 'moeten'. Iemand hier ervaring mee of ook soortgelijke ervaringen? Kan mij niet herinneren dat ik er zoveel last van heb gehad in t verleden.

28-10-2016 | Vrouw | 49
Overspannen/burn-out
Het ging al geruime tijd niet goed met me. Al jaren gestrest, opgejaagd, van tijd tot tijd paniekerig. Maar altijd maar door blijven hollen tot het niet meer ging. Via huisarts bij psychotherapie terecht gekomen waar ik in behandeling zat. Aanvankelijk was ik zeer huiverig voor medicatie. Had in het verleden (15jaar geleden) eerder antidepressiva geslikt en veel last van [lees meer...]de bijwerkingen. Om deze angst voor bijwerkingen tot een minimum te reduceren op advies van huisarts gestart met 5 mg. De laagst verkrijgbare dosering is 10mg maar dmv pillensnijder kon ik dagelijks 5 mg slikken. Merkte hiervan nauwelijks iets. Na een dag of 5 overgegaan op 10 mg, daarna 15 en vervolgens 20 mg. Bij een hogere dosering een kleine twee weken last gehad van de bijwerkingen. Waar je last van hebt wordt dan versterkt. In mijn geval betekende dit dat ik stijf stond van de adrealine. Heb in huis de speelkamer een grote make-over gegeven, kon maar door gaan van opgejaagd zijn. Daarna geen last meer gehad van de bijwerkingen. Heb de 30mg nog uitgeprobeerd, maar uiteindelijk voor 20 mg gekozen. De scherpe randen zijn er hiermee vanaf, voel me er goed bij en moet er niet aan denken hier ooit nog mee te stoppen.

26-09-2016 | Vrouw | 44
Overspannen/burn-out
Ik wil iedereen die moeite heeft met de bijwerkingen graag zeggen dat het over gaat. Na 2 weken ellende voelde ik me beter en na 4 weken was ik weer volledig de oude. En nu 6 weken later ben ik een verbeterde versie van mezelf. Ik geniet volop, ben gelukkig, slaap goed (en dat was jarenlang een probleem ook toen ik niet overspannen was) en merk dat ik niet meer pieker en v[lees meer...]eel beter kan relativeren. Ik heb het middel 2x gebruikt (met tussenpozen van 3 jaar) en ben er 2x zo gelukkig door geworden! Hou vol, de eerste 2 a 3 weken zijn verschrikkelijk maar daarna voel je je zo goed en rustig. Neem in die wenperiode rust maar zorg voor routine, blijf niet in bed liggen. Ik ben foto's gaan inplakken en kleding sorteren en films gaan kijken. Wel vind ik het opvallend dat ik de symptonen (extreme nervositeit en slapeloosheid zonder duidelijke reden) pas na mijn 2 zwangerschappen (en IVF behandelingen) kreeg. Daarvoor nergens last van. Zou het door de verstoring van hormonen komen?

10-08-2016 | Vrouw | 35
Overspannen/burn-out
ben sinds maandag begonnen, 10 mg per dag en heb daar een enorm effect van. Sta te kijken wat een half pilletje kan opwekken. Een constant gevoel van "watten" in hoofd. Heel moe, was gisteren erg misselijk en de symptomen zoals niet meer durven rijden waren erg versterkt. Heb pil gisteren na werk genomen en dat ging beter, voelde me vanmorgen fijn, wel erg moe, zou zo in s[lees meer...]laap kunnen vallen. En! Ik kon zelf rijden! Paniekgevoel was er niet meer. Voel me wel beetje verdoofd door de dag heen en hoop dat dit nog bij zal trekken. Iemand die me kan vertellen wat ik de komende dagen kan verwachten? Of iemand die net zo snel een effect heeft opgemerkt?

01-04-2015 | Vrouw | 61
Overspannen/burn-out
Reageer zeer sterk op hulpstoffen. 10 Mg van blue fish gaf geen problemen. Deze zijn niet meer leverbaar, zit nu dus weer met allerlei bijwerkingen.

02-03-2015 | Man | 43
Overspannen/burn-out
Bijna mijn derde "verjaardag" van het klapstuk van de burn out. De periode van klachten tot het moment dat het niet meer kon en ik met mijn werk moest stoppen heeft bijna wel vier jaar geduurd. Door die lange strijd na jaar geduurd was ik psychische en fysiek helemaal kapot gestreden, zag het niet meer zitten en bleef alleen maar dieper en dieper vallen toen ik eenmaal th[lees meer...]uis zat. Na een periode van pammetjes en seroquel medicijngebruik aangepast. Al bijna twee jaar zit ik op citalprom en voor de scherpe kantjes er af en in te slapen quetiapine (seroquel). Wat ziet mijn leven er anders uit. Uitbundig lachen, sex zit er niet meer in. Maar ook niet meer uitbundig slecht en miserabel voelen en het gevoel hebben dat het allemaal geen zin heeft. Ik ben blij met mijn leven

27-10-2014 | Man | 58
citalopram
Overspannen/burn-out
na een moeilijke start, veel last van bijwerkingen zoals slecht slapen, duiziligheid, vermoeidheid ben ik nu redelijk goed gewend aan dit middel. wat zijn jullie ervaringen icm alcohol? Ik neem 1x daags 20mg tijdens de avondmaaltijd en daar dronk ik meestal een glaasje rode wijn bij, maar icm citalopram ben ik daar toen heel missellijk en draaierig geworden. ik durf nu ge[lees meer...]en wijn meer te drinken, ben ik te voorzichtig?

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum