Lexapro

escitalopram

Obsessieve-compulsieve stoornis (7 meningen)

25-05-2018

Borderline persoonlijkheidsstoornis

03-04-2018

Lexapro (escitalopram)

matige werking en afbouwen was een ramp,veel bijwerkingen
19-09-2017

Lexapro (escitalopram)

2 jaar cognitieve gedrags therapie gehad. Heeft maar voor 20% geholpen. Daarna toch maar besloten om aan de medicatie te gaan, omdat paniekaanvallen niet weg gingen. Eerst citalopram gehad teveel bijwerkingen, angst werd meer. Gelijk gestopt en mijn huisarts heeft overleg gehad met psychiater in ziekenhuis. Die heeft lexapro geadviseerd. Ik wilde de druppels zo kon je mak[lees meer...]kelijk doseren. Na 1 week was ik al veel minder angstig en na 2 weken kwam de omslagpunt en durfde ik weer naar drukke plaatsen. Het is een heerlijk medicijn. Ik krijg er een vakantie gevoel van. Het maakt mij rustig en negatieve gedachten krijgen bijna geen kans meer. Je moet wel de originele merk hebben en niet de generieke escalitopram druppels. Ik betaal ze zelf, maar het is elke cent waard. Ook helpt bij een paniekaanval een bezigheid wat je leuk vind.
29-08-2016

Lexapro (escitalopram)

klachten werden in de eerste 6 weken juist verergerd, icm de oxazepam is dit prima te managen.
18-08-2015

Depressief

10-03-2015

Lexapro (escitalopram)

Medicatie met weinig bijwerkingen, goede resultaten.
21-01-2015

Lexapro (escitalopram)

Voorgeschreven ivm angst en paniek aanvallen en depressie! Uitwerking van de prednisom toen ik stoote. Super medicijn voel me heel erg goed. In het begin echt doorzetten duurt maanden voordat het optimaal werkt .klachten worde eerst erger.
19-01-2015

Lexapro (escitalopram)

Tijdens burnout met ernstige paniek begonnen met 10 mg. Eerste 3 weken veel last van nare bijwerkingen (slecht slapen, hartkloppingen, depressief), maar daarna prima effect. Vanwege 'restklachten' naar 15 mg. Daarnaast moet je natuurlijk ook gewoon je levensstijl aanpassen en structuur inbouwen, maar ik werkte na 3 maanden weer volledig in mijn management baan. Even voor d[lees meer...]e duidelijkheid: lexapro en escitalopram is PRECIES hetzelfde. Het kan niet zo zijn dat je daar anders op reageert. Ik ben zelf arts en neem tegenwoordig ook de goedkope versie toen ik erachter kwam dat de apotheker mij veel teveel liet betalen voor het duurdere lexapro. Afbouwen is mij nog niet gelukt. 1 poging gedaan, maar ik hou het maar even zo Niet schrikken van de bijwerkingen (bv. Suicidale gedachten) in het begin. Mogelijk voor korte periode (!) benzo (oxazepam/lorazepam) bijslikken als dat nodig is.
25-11-2015

Lexapro (escitalopram)

Ben sinds maandag eindelijk na jr twijfelen begonnen, bouw heel langzaam op tot 5 mg. tweede dag licht tot middelmatige angstaanval gekregen, maar kreeg die snel onder controle wel op aanraden van huisarts half tabletje oxazepam genomen.. spannend.. beide nog nooit eerder gebruikt en erg bang voor bijwerkingen, vandaar ook die angstaanval denk ik zo.. je bent immers angsti[lees meer...]g, zo werkt dat met paniek! Hopelijk ga ik me snel wat beter voelen?? Wat zijn jullie ervaringen met bijwerkingen, dat hoor ik graag.. stelt me wat gerust..
24-11-2015

Lexapro (escitalopram)

Gister na heel lang twijfelen toch begonnen met Lexapro, uit angst het jaren uit de weg gegaan, maar wil ik toch echt een leven zonder angst/paniekstoornissen moest er iets gebeuren, ik ben begonnen met zeer langzaam opbouwen naar 5 mg. tot nu toe gaat het prima ik hoop door de langzame opbouw zo min mogelijk last te hebben van de bijwerkingen, hoe ervaren andere dit?? ik [lees meer...]hou jullie op de hoogte hoe het gaat...
22-03-2015

Lexapro (escitalopram)

Ik heb in 5 weken in druppelvorm opgebouwd tot 10mg. Dit is een tip voor een ieder die last heeft van veel bijwerkingen bij opbouw van ssri. Door de langzame opbouw heb ik weinig last gehad van de bijwerkingen. Nu zit ik inmiddels op 6 weken 10 mg in tablet vorm en sinds twee weken merk ik duidelijke verbetering. De angsten zijn veel minder geworden en ik beweeg me makkel[lees meer...]ijker in sociale omgeving.. Ik kan weer gewoon boodschappen doen en rustig in een stoel zitten, terwijl ik eerder alleen maar in de vluchtmodus was. Ook kan ik er gewoon lekker een paar glaasjes wijn drinken zonder daar veel last van te hebben. Qua bijwerkingen merk ik nu alleen eigenlijk nog wat meer vermoeidheiden meer eetlust . Ik ben gelukkig nog niet aangekomen. Ik twijfel alleen nog of ik van 10 naar 15 mg moet ophogen, graag lees ik de ervaringen van anderen en met name ook de dosering..
20-03-2015

Lexapro (escitalopram)

Ik ben met escitalopram begonnen 4 weken geleden om mijn serotonine level op peil te brengen, ik had xanax 1mg retard gekregen van de psychiater, omdat ik iets rustgevends vroeg aan hem, nou na 12 dagen zitten kwijlen op de bank in 1 keer gestopt, en dat heb ik geweten ook. Alle bijwerkingen die er maar zijn heb ik gehad, echt een cold turkey! Na 8 dagen heeft mijn ma de c[lees meer...]risisdienst gebeld s avonds om 10 uur en die stonden er gelijk, hel op aarde was het. Begonnen met escitalopram 5 mg en dat ging de eerste weken goed, weinig tot geen bijverschijnselen, 5 dagen terug ineens een terugval, weer overgevoelig voor licht en geluid, had dat hiervoor ook al maar dat was verdwenen met het gebruik van escitalopram. Terug naar de dokter, die vertelde me dat dat kan gebeuren en dat de dosis verhoogd moest worden naar 10 mg, dat zou de gebruikelijke dosis zijn. En nu voor de 2e dag 10 mg, ben er wel moe van en heb t gevoel dat mijn hersenen gedeeltelijk uitstaan. Heeft iemand hier ervaring mee?
16-02-2015

Lexapro (escitalopram)

Gebruik nu sinds begin jan lexapro. Eerst heel langzaam opgebouwd met druppels, in 5 weken opgebouwd naar 10 druppels=10 mg. Door de langzame opbouw alleen lichte bijwerkingen gehad, wel heel lusteloos. Nu sinds 3 dagen overgestapt van de druppels naar een tablet van 10 mg en nu toch weer kast van bijwerkingen in de vorm van lichte paniek/angst. Best raar want in principe [lees meer...]is het dezelfde dosering maar waarschijnlijk moet mijn lichaam er toch weer aan wennen, de druppels lossen op in water wellicht dat de dosering dan ook iets minder is? Over het algemeen merk ik nu na 6 weken wel dat er een verbetering is in de mate van angst, ik kan weer gewoon naar winkels gaan en heb minder last in drukke ruimten. Het is nog niet helemaal weg maar ik zit natuurlijk ook pas net op de streefdosering en wellicht heb ik ook nog een verhoging nodig, ik hoop t niet.. Nog maar even volhouden.. Lees graag ook jullie ervaringen..
29-01-2015

Lexapro (escitalopram)

Ik gebruik nu 4 weken lexapro in druppelvorm. Ik heb opgebouwd met om de 4 dagen een druppel erbij. 1 druppel=1mg zit nu op 7 druppels/mg. Heb wel last van bijwerkingen maar niet zo heftig als ik ken van eerder ad gebruik (fluvoxamine) dat komt ook door de langzame opbouw. Ik merk helaas nog geen effect. Ben. Nog steeds onrustig en voel me lusteloos. Wellicht moet ik eers[lees meer...]t op de 10 mg zitten voordat het medicijn kan gaan werken? Graag hoor ik ervaringen van anderen,malvast bedankt!
04-01-2015

Lexapro (escitalopram)

goedemiddag allemaal, ik ben eergister begonnen met lexapro in druppelvorm. Ik heb een angststoornis, chronisch onrustig en paniekerig gevoel, niet kunnen ontspannen en rustig zitten, constabt in een "vluchtmodus" Ik heb hier sinds mijn puberteit met periodes last van en heb ook al eerder ad gebruikt. twee keer in mijn leven periodes van 1.5 a 2 jaar, fluvoxamine, de eerst[lees meer...]e keer heeft het mij geod geholpen, de tweede periode niet.. Vandaar dat er nu een ander medicijn voorgesteld werd, eerst efexor maar toen ik daar de eerste pil van in had genomen was ik de volgende dag zo ziek en onrustig dat ik daar gelijk mee gestopt ben. Daarna dus doodsbang weer iets te nemen. Huisarts heeft met mijn psychotherapeut en infornmatie opgevraagd bij psychiater en zij stelde lexapro druppels voor omdat je dit medicijn heel langzaam kan opbouwen en het blijkbaar ook goed helpt bij angst/paniek. Ik heb nu twee dagen 1 druppel genomen, de eerste dag had ik hoofdpijn en wazig gevoel en nu de tweede dag voel ik me beter. Ik moet langzaam naar eigen inzicht opbouwen naar 10 druppels maar ben nu al doodsbang voor het effect van de tweede druppel. Heeft iemand ervaring in het opbouwen met drupels? Ik weet nog uit eerdere ervaring met de fluvoxamine het opbouwen een hel was en na 8 weken voelde ik me pas stabieler worden.. Het schijnt dat lexapro minder bijwerkingen heeft? Ik heb nu bijna een jaar gewacht om weer medicatie te gaan nemen maar weet dat het nodig is om weer normaal te kunnen gaan functioneren en hoop dus zo dat Lexapro aanslaat... ben bnieuwd naar jullie ervaringen...
15-07-2016

Lexapro (escitalopram)

Eerst ergere klachten, deze onderdrukt met oxazepam.na enkele weken verbetering. Nu voel ik me goed .voor mij een prima product

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (531) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum