Ervaringen met Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (32 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

11-06-2023 | Vrouw | 70
Gordelroos
Gordelroos uitslag bijna weg daarna begon de pijn. Vooral met opstaan uit bed hevige pijn moet dan proberen direct te staan en lopen! Dan zakt de ergste pijn weer weg. Lyrica en morfine daarbij nog 4x per dag 2-paracetamol helpen enigszins maar niet volledig! Kan alleen op rug liggen met slapen daarna eruit komen is verschrikkelijk! Ben ook erg slaperig overdag!

12-05-2023 | Vrouw | 54
pregabaline (75)
Binnen 1 week 2x daags 1 tablet van 75 gram al effectief. Geen pijn meer.

08-05-2023 | Vrouw | 38
pregabaline (75mg)
sinds 3 mei 2 keer daags 75mg lyrica i.v.m. nervus pudendus neuralgie (schaamzenuw). ik heb 26 april een zenuwblokkade gehad waarvan de klachten sterk waren toegenomen dit is helaas normaal na een blokkade maar is tijdelijk en kan 2-3 weken duren. Om de pijn te overlappen Lyrica voorgeschreven gekregen en de pijn was binnen 2 dagen zeker met 70% verminderd dus kan weer fun[lees meer...]ctioneren. nu hopen dat de blokkade aanslaat.

23-04-2023 | Vrouw | 40
pregabaline (150mg)
Vraagje Hoe lang duurt het voordat deze pil gaat werken. In de bijsluiter staat wel na een aantal weken kan je het pas echt zeggen.. Maar ik wil weten als ik de pil om 8.00 in neem wanneer gaat die dan werken? Gelijk? Na 1 uur? Ik kan het nergens vinden is er iemand die het weet? Bedankt

23-03-2023 | Vrouw | 53
Aangezichtspijn
Hield veel vocht vast Kwam kilo’s aan in korte termijn Kon er niet mee fietsen of autorijden, beperkte mij veel in mijn dagelijks leven . Bijwerkingen heftiger dan de kwaal.

05-01-2023 | Vrouw | 69
pregabaline (150mg)
Fantastisch middel. Zat door zenuwpijn in rolstoel. Nu kan ik alles weer. De bijwerkingen alleen de eerste weken. Lijf moet wennen. Daarna gaat het over of minimaal. Als het niet helpt dan heb je misschien niet de goede dosis. Doe dit samen met een arts. Niet op eigen houtje! De keuze is levenslang pijn en gehandicapt of medicijn en leefbaar en actief. . Altijd pijn is [lees meer...]misschien veel slechter voor je lichaam dan een medicijn (in overleg met een arts). Ik begon met 300 mg. Na 13 jaar voel ik me zo goed. Ben gaan afbouwen (samen met arts!) nu werkt het al met 100 mg. Met afbouwen minderde ik met 25 mg per 6 weken. Daarna pas weer 25 mg eraf weer 6 weken etc.

21-12-2022 | Vrouw | 34
pregabaline (75mg)
Ik kreeg pregabaline voorgeschreven bij mijn depressie en angststoornis. Ik voelde me enorm prikkelbaar. Na de dosis voorzichtig opgebouwd te hebben merkte ik dat ik er een stuk minder prikkelbaar door werd. Ik heb (behalve dat ik er licht suffig van werd) geen bijwerkingen ervaren. Ondanks veel negatieve ervaringen was ik daar wel bang voor.

21-11-2022 | Vrouw | 57
pregabaline (75mg)
Ben net begonnen met de medicatie, dacht lees even een review, maar na lezen van dit stuk kan ik alleen zeggen dat je symptomen alles hebben van een vitamine b12 tekort.

01-11-2022 | Vrouw | 50
pregabaline (150mg)
Lyrica voorgeschreven gekregen na een fout gelopen infiltratie. Zenuwpijn hebben is een hel, maar lyrica is nog een grotere hel. Dit is pure rommel en je kan er ook niet zomaar mee stoppen. Weiger aub om dit te nemen en probeer zelf online via lotgenoten veiligere medicatie te vinden.

01-06-2022 | Vrouw | 67
Aangezichtspijn
Na verwijdering brughoektumor (2002) heel veel last van stijfheid en dood gevoel linker helft gezicht en voortdurend een dicht oor alsof je of je gezwommen hebt en het water in je oor blijft staan. Ik werd er gek van. Uiteindelijk lyrica gaan gebruiken en het is over. Zonder lyrica, als ik per ongeluk het vergeten ben te nemen, komt de klacht meteen terug. Ik gebruik h[lees meer...]et al al 20 aar ! En ben het maar heel zelden vergeten te gebruiken. Ik kijk wel uit !

18-04-2022 | Vrouw | 52
pregabaline (25mg)
Ik heb een aangeboren hersenletsel met waterhoofd en acm type 1 Ik kreeg rond mijn 49 steeds levensjaar enorm pijn in mijn voeten brandend en tintelend Ik gebruik al jaren rivotril maar dit was niet afdoende zonder ook lyrica te gebruiken Ik ga nu in april naar de neuroloog om te vragen te stoppen met rivotril zodat ik enkel lyrica in de laagste dosis gebruik met steunk[lees meer...]ousen Want de rivotril geeft haaruitval en enkel rivotril werkt voor mij niet tegen zenuwpijn Van bianca

06-03-2022 | Vrouw | 62
Fibromyalgie

28-02-2022 | Vrouw | 28
pregabaline (300mg)
Dit middel heb ik in oktober gekregen voor enorme angst, ben begonnen met 75 mg. Het leek of er een wereld voor me open ging, ik voelde me zoo goed. Na 2 tot 3 weken kwamen de depressieve gevoelens. Psychiater heeft het steeds verder opgehoogd tot 300 mg. Mijn klachten werden steeds erger en erger. Hierdoor hebben ze me moeten opnemen in een kliniek. In de kliniek over 5 w[lees meer...]eken tijd 250 MG afgebouwd. Was een enorme hell. Volgens de behandelaars waren het mijn eigen angsten en zat het tussen mijn oren. Er stond al een ontslag datum vast ondanks hoe ik me ook zou voelen. Was het hier totaal niet mee eens. En zag de meerwaarde er niet van in om nog een week te blijven. Ben de laatste 50 mg nu een goeie week gestopt. Jezus wat voel ik me klote zeg. Heel veel onrust, maagpijn, hoofdpijn, emotioneel. En alle dokters zeggen dat het na een week geen ontwenning meer zou mogen geven. Word ik nou gek of wat is dit ?! Ik lees op internet zoveel dezelfde klachten. Voel me zo onzeker.. iemand die mij info kan geven of wat dan ook ?

20-02-2022 | Vrouw | 57
pregabaline (75mg)
In het begin had ik last van misselijkheid,na enkele maanden is dit voorbij.Last van obstipatie alsook verzwaard op korte tijd.Last van tintelingen in handen soms voeten.Helpt goed tegen de pijn,maar de tintelingen worden mij te zwaar snachts waardoor ik denk om te stoppen.

20-02-2022 | Vrouw | 67
pregabaline (150mg)
Als je wil stoppen krijg je vreselijk rusteloze benen. Het stopt niet.

18-01-2022 | Vrouw | 42
pregabaline (150mg)
Nou ik ben het zo erg met je eens!! Ik kreeg oxycodon voor Mn rugpijn en ik kom er nooit meer vanaf, 2 x rehab gehad en nog steeds een hel im vanaf te komen, dit spul werkt erg goed ook voir depressies etc en voor de pijn , maar ze hadden me dit nooit mogen voorschrijven omdat ik al last had ven een erge depressie! Dn nu zit ik met de gebakken peren en ernstige slapeloo[lees meer...]sheid, ik heb dit middel al gehad, qeatiaoine, prozac, mirtazepine etc. Een hel is het , ik ga Nu beginnen met microdosing truffels, dit s bijna erg goed te weken voir je depressies, focus welbehagen en add klachten en zelfs voor het opvangen van onttrekkingsklachtsn, je hebt dan ook geen depressiva meer nodig als je gaat microdosing met truffels, paddestoelen , ayahesca puur natuur echt de moeite waard im er eens in te verdiepen. Succes en sterkte iig.