pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (27 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (165 meningen)
Gabapentine (144 meningen)

24-10-2021 | Vrouw | 66
pregabaline (150mg)
Pregabaline helpt mij enorm om door te slapen. Vroeger ging ik wel 3 keer per nacht naar het toilet om te plassen. Maar door dit medicijn nog maar 1 keer. Prettige bijwerkingen dus. Om 7 uur savonds neem ik de capsule. Dan ben ik om 11 uur slaperig. Goed slaapmiddel. Tegen de pijn helpt het helaas niet bij mij.

03-10-2021 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Grote rommel. Je komt er niet gemakkelijk van af. Heel veel ontwenningsverschijnselen. Ik neem het nooit meer!

25-09-2021 | Vrouw | 65
pregabaline (75mg)
Ernstige Zenuwpijnen Overal in mijn lijf, Ledematen, Handen, Hoofd.. Fybromyalgie.

22-09-2021 | Vrouw | 54
pregabaline (75mg)
Ik ben matig tevreden over dit medicijn. Ik ben het gaangebruiken omdat ik last heb van zenuwpijn maar ik ben ook psychiatrisch patiënt. Bijkomend effect was dat ik stopte met piekeren dus dat was wel lekker. Één keer heb ik meegemaakt dat ik de capsules te kort op elkaar innam en wat er toen gebeurde wens ik niemand toe: Ik zat opgesloten in mijn hoofd! Mijn gedachten z[lees meer...]aten opgesloten en ik raakte totaal in paniek maar ik zat opgesloten...ik kon me niet meer bewegen niets!!! Het was doodeng en ik begon zelfs te huilen.... Zo heb ik me in slaap gehuild maar ik ben het nooit meer vergeten en ik waag het niet om mijn capsules nog te kort op elkaar in te nemen. Dat was een wijze les. Onlangs is mijn dosering verhoogd naar het maximum maar ik heb voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij mijn psychiater. Ik wil toch wel weten of ik dit medicijn 'veilig kan gebruiken. Sinds ik weetdat Pregabaline Lyrica is ben ik me achter mijn oren gaan krabben🤔

12-08-2021 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Neurologische spierpijnen in armen, benen en hoofdpijn kortom een hel. Ik ben Lupus patiënte en het maakt het niet makkelijk om een gepast geneesmiddel te vinden dat werkt! Na andere medicatie geprobeerd te hebben kreeg ik slechts met 25mg Lyrica resultaat na 1 maand gebruik. Wel aanhalen dat lyrica en Plaquenil niet samen ging de Plaquenil verhinderde de werking van Lyri[lees meer...]ca! Ik ben nu 3 maanden verder en voel mij stukken beter met Lyrica en heb ondertussen de dosis niet verhoogd. Ik neem de tablet wel telkens om het zelfde uur in de vooravond. In het begin had ik wel een beetje een dronken gevoel als ik even tijdens de nacht naar het toilet moest maar dat ging over nadien. Zelf zou ik Lyrica aanbevelen en geef het een kans je pijn te verlichten of weg te halen.! Laat je goed begeleiden door je arts zo belangrijk!

07-08-2021 | Vrouw | 74
Nu 4 weken bezig De scherpe randjes zijn eraf Wel moe en oriëntatie wat minder

30-06-2021 | Vrouw | 62
pregabaline (300mg)
Nek- / rughernia
Nek hernia met geweldige pijn, niets hielp zelfs morfine niet. Lyrica opgevoerd en een vreemde gewaarwording. Ik had wel pijn, maar mijn geheugen vertelde mij dat het niet erg was en mijn geheugen/ik, nam daar genoegen mee. Vreemd maar voor mij hielp het. Ik was heel erg blij met dit middel, omdat het in zekere zin helpt en er niets anders is. Als je zo'n ontzettende [lees meer...] pijn hebt en je krijgt Lyrica en je lichaam neemt daar genoegen mee, dan ben je heel erg blij.

23-06-2021 | Vrouw | 72
pregabaline (75)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie
Effectief maar verslavend

22-05-2021 | Vrouw | 43
Polyneuropathie
Lyrica, eens maar nooit meer. Het is hels, zwaar geheugenverlies, zelfs nog maanden nadat ik gestopt ben. Afkicken is een hel. Dit is een middel wat verboden zou moeten worden.

12-05-2021 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Veel medicatie geprobeerd en vrijwel niets hielp. Sinds het gebruik van Lyrica met seroxat, voel ik mij weer normaal. Angsten miniem en stemming veel beter.

10-05-2021 | Vrouw | 40
pregabaline (150mg)
Voor een hevige rughernia pijn gebruikt. Half jaar 2x per dag 150mg. Volgens mij deed hij helemaal niks. Ik heb snel afgebouwd zonder problemen. Ik had het week een beetje koud en heb 3 nachten matig geslapen. Pijn (die tegenwoordig heel erg meevalt) is niet veranderd na het stoppen met pregabaline. Ik heb al de horror verhalen gelezen, maar kan ze niet bevestigen.

10-04-2021 | Vrouw | 45
pregabaline (150mg)
Snachts bij omkeren wakker worden en zwaar been die precies eventjes verlamd is,en dan nog nt gesproken van de pijn,soms moeten hulp vragen aan partner om me te draaien.Eventjes van 75 opgedreven naar 150 savonds voor slapen gaan. Ik ben er heel goed mee!!!

21-03-2021 | Vrouw | 18
Stemmingswisselingen
Blijkbaar wordt dit ook gebruikt als stemmingsstabilisator door overgevoeligheid op antipsychotica dit maar geprobeerd, ik neem heel lage dosis 2x 75 mg en ik voel geen verschil

16-02-2021 | Vrouw | 37
Nek- / rughernia
Verschrikkelijke bijwerkingen, lichaam vraagt steeds meer om de pijn te verlichten. Het afkicken ervan was een complete hel, wordt vergeleken met afkicken van heroïne.

18-01-2021 | Vrouw | 69
pregabaline (250mg)
De aandoening is ongeveer drie jaar geleden meer en meer begonnen. Het medicijn Lyrica gebruik ik sinds een jaar, het helpt wel om te kunnen slapen. het zou eigenlijk nog verhoogd moeten om s'avonds zonder jeuk te kunnen doorbrengen.Naast de Lyrica slik ik ook Desloratidine 2x5 mg . Mijn nagels houd ik super kort, ik smeer mijn huid volledig goed in en herhaal dat vaker a[lees meer...]ls nodig en gebruik ik bij erge jeukbulten Betamethason.. Niet te veel warmte en geen kunstvezels dragen. Ik wil bewust de Lyrica niet verder verhogen omdat ik dat niet goed voor mijn lichaam vind. Ik vind het jammer dat er geen verder onderzoek naar een eventuele betere behandeling en minder ingrijpend medicijn gedaan wordt.

30-11-2020 | Vrouw | 69
pregabaline (75mg)
Kreeg 4 weken geleden Lyrica voorgeschreven voor zenuwpijn na knie-operatie. Het werkt maar het is een verschrikkelijk medicijn. Bijna onmogelijk om er mee te stoppen en het richt enorme schade aan. Ben lig geworden van een internationale Facebook-groep. Krijs daarin zeer goed advies. Nu heel langzaam aan het afbouwen door de capsules in water op te lossen en minutieus te [lees meer...]doseren. Begin er niet aan! Zie het internet-artikel: Lyrica de hel op aarde.