Ervaringen met Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (32 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (190 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

01-11-2023 | Vrouw | 49
pregabaline (75mg)
De verwardheid en 'er niet bij zijn' heeft ertoe geleid dat ik bijna onder een auto ben gelopen. Dit was niet het eerste incident in die zin. Ik ben er dan mee gestopt. Ik dacht ook in de menopauze te zijn geraakt omdat mijn maandstonden wegbleven, ik tientallen opvliegers per dag had en ik mijn haar erg begon te verliezen, minder per cm. Ik nam het tegen sociale angsten [lees meer...]maar ik werd angstig in situaties waar ik nooit eerder last van had gehad. Na het stoppen van de Lyrica is alles terug normaal geworden, behalve dan dat na 5 maanden mijn haar nog steeds niet terug groeit. Wat niet helpt om onder de mensen te komen.

29-10-2023 | Vrouw | 53
pregabaline (300mg)
Ik heb in de brijder, verslavingskliniek nota bene in 2 weken 200 mg tramadol afgebouwd en daarna in rwee weken 300 mg pregabaline. Wat een ellende. Ben zo ziek geweest. Wist niet waar il het zoeken moest. De arts van brijder zei niet bekend te zijn met dit middel en zou onderzoek doen. Ze zei er zijn alleen capsules van 25 mg of hoger. Heb stappen van 26 mg oer keer g[lees meer...]emaakt. Toen ik twee dagen op nul stond ging ik naar huis. Toen begon de ellende weer. Ik zakte in depressie, had geen energie en had 2 keuzes. Of weer aan de drank of einde maken. Heb zelf onderzoek gedaan. En ik schrok enorm. Het is erger dan afkicken van de heroïne. Er bleek ook vloeibaar pregabaline te zijn. Inmiddels weer terug op een dosering van 75 mg per dag heb ik er bijna een jaar over gedaan om 35 mg af te bouwen. Dat gaat goed. Per 0,10 ml ging ik naar beneden. Deed pas volgende stap als ik stabiel was en mijn lijf er aan gewend. Wat een troep is dat. Soms ben ik bang dat ik het levenslang moet slikken om niet down te worden Nadat ik bij bv apotheek mijn verhaal hiet over had gedaan waren ze geschokt dat ik zo veel in zo kort had afgebouwd. Dit had heel verkeerd kunnen aflopen. War een ellende dit spul.

22-08-2023 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Ik weet niet of ik er nog mee wil doorgaan . De pijnen blijven . Ik moet nu nog Vimovo bij nemen 500mg naproxen 2xper dag . Daarvoor moet ik weer omeprazole bij nemen om mijn maag te beschermen. Ik neem nog andere medicijnen voor astma , latex allergie, hartritmestoornissen, heb fibromyalgie en spasmofilie, heb regelmatig ontsteking op mijn voorhoofdsinussen( dit is he[lees meer...]ls ) . Ik weet echt niet meer wat werkt en wat niet . Ik zou alles in de vuilbak willen gooien

18-06-2023 | Vrouw | 28
pregabaline (75mg)
Gisteren voor het eerst Lyrica75mg genomen owv nek en schouderklachten die al jaren aanhouden. Ik doe het NOOIT meer. Ik ben heel de dag van de wereld geweest, voelde net of ik er niet bij was, heeeel vreemd! Ik ben dus vandaag gestopt, ik durf niet meer. Volgende week moet ik naar een specialist , daar zal ik dit allemaal eens aanhalen en kijken naar oplossingen. Ik ben z[lees meer...]elf verpleegkundige op spoed, dus weet waarvoor Lyrica dient. Het geeft rust in de zenuwbanen maar bij mij misschien iets te veel.. ;)

23-04-2023 | Vrouw | 40
pregabaline (150mg)
Vraagje Hoe lang duurt het voordat deze pil gaat werken. In de bijsluiter staat wel na een aantal weken kan je het pas echt zeggen.. Maar ik wil weten als ik de pil om 8.00 in neem wanneer gaat die dan werken? Gelijk? Na 1 uur? Ik kan het nergens vinden is er iemand die het weet? Bedankt

28-11-2022 | Man | 60
Chronisch pijnsyndroom
Ik wilde de dagelijkse pijnmedicatie die ik had (Oxynorm drank (35 mg), fentanyl 50 en rivotril 1 mg)) een aantal maanden stoppen om te kunnen ervaren of dat mijn levenskwaliteit ten goede zou komen. Dit soort medicijnen kunnen immers heftige bijwerkingen hebben. Om de pijn nog enigszins leefbaar te houden in deze testperiode ben ik tijdelijk overgestapt naar Lyrica. Het p[lees meer...]ijnstillend effect vond ik tegenvallen: dat viel in het niets in vergelijking met de net genoemde pijnstillers waar ik dus vanwege een test tijdelijk mee was gestopt. Na een week of drie gebruik van Lyrica kreeg ik hele vreemde bijwerkingen: meerdere keren op een dag drukte mijn tong uit zichzelf met grote kracht tegen mijn gehemelte of tegen mijn tongbed aan waardoor slikken en praten (vrijwel) niet meer lukte. Dit hield dan ongeveer tien seconden aan en dan was mijn tong weer ontspannen waardoor ik weer kon slikken en praten. De kracht die mijn tong uit zichzelf uitoefende was immens. In de weken daarna kwamen deze bijwerkingen steeds vaker voor tot tientallen keren op een dag. Ook kwam er een andere klacht bij: dat mijn wangen uit zichzelf met grote kracht in mijn mond gedrukt werden waardoor ik als het ware een ingevallen gezicht kreeg. Om daarbij kon ik nauwelijks slikken en praten. Uiteindelijk had dit zulke extreme proporties aangenomen zodat ik op een gegeven moment een ambulance heb gebeld. Het praten ging op dat moment nauwelijks zodat er met hoogte spoed een ambulance naar mij werd gestuurd (omdat ze dachten dat ik een beroerte o.i.d. had). Toen ze er waren was heel duidelijk zichtbaar dat mijn tong het ene moment met grote kracht tegen mijn gehemelte drukte en daarna geheel spontaan met een klap omsloeg om vervolgens met grote kracht op mijn tongbed te drukken. Ook was duidelijk zichtbaar dat mijn wangen naar binnen gedrukt werden. Ik ben toen naar het ziekenhuis gebracht waar ik op de eerste hulp diverse onderzoeken heb gehad maar omdat ze geen oorzaak konden vinden moest ik weer naar huis toe, ondanks dat deze klachten duidelijk zichtbaar aanwezig waren. Ik zei dat ik mij voor kon stellen dat het bijwerkingen van Lyrica zijn maar dat werd afgedaan als onzin. Enkele dagen later waren deze klachten weer enorm extreem en heb toen weer een ambulance gebeld die gelijk kwam. Wederom werd ik naar de eerste hulp gebracht en kreeg ik vrij snel te horen dat de oorzaak psychisch zou zijn en dat ze niets voor mij konden betekenen. Ik pikte dat niet en drong erop aan dat ik een ieder geval één nacht opgenomen zou worden zodat ze zouden kunnen zien dat het ene moment er niets aan de hand is en het andere moment mijn tong uit zichzelf deze krachtige houdingen (tegen gehemelte of tongbed aanneemt). Uiteindelijk vonden ze dat akkoord. Ik heb vervolgens niet één maar vier dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik aan de lopende band deze klachten had. , tientallen keren op een dag. Wederom konden ze echter niets afwijkends (in mijn bloed) vinden en gingen ze steeds vaker zeggen dat het allemaal psychisch was. Ondertussen had ik mij op internet verdiept in de bijwerkingen van Lyrica en schrok nogal van de vele bijwerkingen die Lyrica kan hebben. Ik heb dat de specialisten verteld maar ook zijn deden het af als onzin omdat eventuele bijwerkingen van medicijnen alleen in de eerste twee weken na het starten ervan kunnen ontstaan. Uit eigen ervaring met andere medicijnen in mijn verleden kan ik echter zeggen dat bijwerkingen ook kunnen ontstaan na twee weken. Desondanks hielden ze in het ziekenhuis vol dat er niets met mijn aan de hand was en dat de oorzaak tussen mijn oren zou zitten. Ik geloofde daar echter helemaal niets van. Ongeveer drie weken na deze ziekenhuisopname vertelde ik mijn hoofdbehandelaar over welke (tong)klachten ik had waarop hij vervolgens gelijk mijn medicijnenlijst ging doorlopen. Vervolgens zei hij tegen mij dat Lyrica de oorzaak van deze klachten moet zijn omdat het bekende bijwerkingen van Lyrica zijn. Ik ben er vervolgens gelijk mee gestopt en de klachten waren binnen twee weken over en daarna heb ik het nooit meer gehad (nu al 8 jaar lang). Het moraal van dit verhaal is dat artsen en specialisten geen (of nauwelijks) kennis hebben van (gevaarlijke) bijwerkingen van medicijnen. Ik vind dat een zeer kwalijke zaak. In totaal heb ik acht vergelijkbare situaties meegemaakt met andere medicijnen waarbij het twee keer bijna fataal af is gelopen. Ook een vriend van mij die in Lyrica heeft gebruikt heeft ernstige bijwerkingen gehad, die niet meer te genezen zijn. Mijn advies met betrekking tot Lyrica: ga dit medicijn NOOIT gebruiken!

21-11-2022 | Vrouw | 57
pregabaline (75mg)
Ben net begonnen met de medicatie, dacht lees even een review, maar na lezen van dit stuk kan ik alleen zeggen dat je symptomen alles hebben van een vitamine b12 tekort.

01-11-2022 | Vrouw | 50
pregabaline (150mg)
Lyrica voorgeschreven gekregen na een fout gelopen infiltratie. Zenuwpijn hebben is een hel, maar lyrica is nog een grotere hel. Dit is pure rommel en je kan er ook niet zomaar mee stoppen. Weiger aub om dit te nemen en probeer zelf online via lotgenoten veiligere medicatie te vinden.

28-03-2022 | Man | 22
pregabaline (100mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Veel gewichtstoename en het had geen effect op mijn gemoed , ik voelde me er enkel nog slechter door. Het afbouwen ging wel vlotter dan de horrorverhalen op internet.

20-02-2022 | Vrouw | 67
pregabaline (150mg)
Als je wil stoppen krijg je vreselijk rusteloze benen. Het stopt niet.

30-01-2022 | Man | 52
pregabaline (150mg)
Ik kreeg Lyrica na het hebben van een dilerium, veroorzaakt door zeer ernstig alcoholgebruik. Ik ben namelijk mijn hele leven verslaafd geweest, ben inmiddels 52 en heb mijn verslavingen momenteel onder controle. Ik had veel last van wazig zien, wankel, onzeker en nog een hele rits bijwerkingen, dit is natuurlijk al een indicatie van wat voor een zwaar middel dit is. On[lees meer...]verantwoord om dit voor te schrijven voor een verslaafde. Het afbouwen veroorzaakt bij mij een zeer onprettig gevoel en doet mij af en toe denken aan het stoppen met oxycodon. Dat het niet verslavend is is in mijn ogen een sprookje, onzin dus.

06-01-2022 | Vrouw | 47
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg deze medicijnen van de neuroloog voor oa RLS en het benigne fasciculatiesyndroom (BFS) . Ik heb dus heel de dag vervelende spier samentrekkingen en soms kramp. Het medicijn werkte niet. Maar wilde het een kans geven, dus heb het 10 dagen geslikt. Het werkte een klein beetje tegen kramp, of dat moet toeval zijn greweest aangezien ik ook extra magnesium slik. De f[lees meer...]asciculaties leken erger te worden en had iedere dag hoofdpijn Buiten dat werd ik erg vlak en lag heel de dag op de bank of in bed. Sinds eergisteren kwamen daar sombere gedachten bij. En heb toen besloten te stoppen. En ook meer research gaan doen, en ben mij kapot geschrokken wat ik op internet las. Ook kon ik gisteren niet in slaap komen, en ben ik overprikkeld. Na 10 dgn al soort van lichte afkick verschijnselen. Het is te doen, maar ben gelukkig op tijd gestopt. Het middel is voor mij erger dan de aandoening. Mijn advies, slik dit medicijn alleen als je echt niet anders kan! Er lopen zelfs rechtszaken tegen de fabrikant, en het schijnt erger afkicken zijn dan heroïne! Ik ben in herstel van een verslaving en heb 15 jaar geen drugs meer aangeraakt. Ik vind het heel slordig van de neuroloog om sowieso dit medicijn te geven voor mijn aandoening, maar ook omdat ik verslaafd ben geweest. Dan zijn dit soort pilletjes toch gevaarlijk denk ik? !

03-10-2021 | Vrouw | 68
pregabaline (75mg)
Grote rommel. Je komt er niet gemakkelijk van af. Heel veel ontwenningsverschijnselen. Ik neem het nooit meer!

22-05-2021 | Vrouw | 43
Polyneuropathie
Lyrica, eens maar nooit meer. Het is hels, zwaar geheugenverlies, zelfs nog maanden nadat ik gestopt ben. Afkicken is een hel. Dit is een middel wat verboden zou moeten worden.

16-02-2021 | Vrouw | 37
Nek- / rughernia
Verschrikkelijke bijwerkingen, lichaam vraagt steeds meer om de pijn te verlichten. Het afkicken ervan was een complete hel, wordt vergeleken met afkicken van heroïne.

30-11-2020 | Vrouw | 69
pregabaline (75mg)
Kreeg 4 weken geleden Lyrica voorgeschreven voor zenuwpijn na knie-operatie. Het werkt maar het is een verschrikkelijk medicijn. Bijna onmogelijk om er mee te stoppen en het richt enorme schade aan. Ben lig geworden van een internationale Facebook-groep. Krijs daarin zeer goed advies. Nu heel langzaam aan het afbouwen door de capsules in water op te lossen en minutieus te [lees meer...]doseren. Begin er niet aan! Zie het internet-artikel: Lyrica de hel op aarde.