pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (166 meningen)
Gabapentine (144 meningen)

08-09-2018 | Man | 47
pregabaline (75mg)
Nek en rug enorme zenuwpijn,niks levensvreugde en liever dood.Nu morfinepleisters en 3x 75mg lyrica en buiten de bijwerkingen voel ik mij herboren,pijnvrij.Dus zeer tevreden over lyrica!

01-06-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
Kreeg dit middel van de pijnplolie arts ivm met versleten nek en lange wachttijd voor de drie prikken in mijn nek. Echter ik slik al jaren alprazolam 2 per dag tegen angst en fluvoxamine tegen depressie. Nu ik dit middel gebruik 2 maal daags 75 mg. Merk ik veranderingen in mijn gedrag..ik doe veel meer wel allemaal in een soort roes. Ben ook vrolijker en de lust naar alcoh[lees meer...]ol is totaal verdwenen, ook rook ik minder. Het is nog te kort om te zeggen jippie...de pijn in mijn schouder die uitstraalt naar mijn arm is ook dragelijker zelfs zonder paracetamol. Ben benieuwd hoe het gaat over een week misschien blijft dat gevoel van ik ben stoned dan ben ik er minder blij mee maar misschien gaat het ook weg en hou ik alleen het gevoel van happy. Beetje warrig geschreven maar dat is tevens een bijwerking .

28-02-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (150mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
CRPS hand-arm-schouder na polsoperatie begin november 2017. Veel pijn, zwelling hand, kiné onmogelijk. Dit medicijn maakt dat ik minder pijn heb en mijn hand en arm beetje bij beetje weer begin te gebruiken. Kiné kan ook terug, met succes, zwelling hand is zo goed als verdwenen.

18-12-2017 | Man | 40
pregabaline (75mg)
Vanwege een kapotte zenuw in mijn rug als gevolg van een hernia L5/S1 operatie heb ik zenuwpijn in mijn rechter voet. Steken en tintelingen mn in mijn grote teen. Lyrica (2x 75mg) werkt enigszins, de eerste week draaierig en suf. Ik wil niet verhogen aangezien ik eens restless leggs van een hogere dosering heb gekregen. Bij mij werkt Oxycodon 5mg (2x pd) ernaast uitstekend[lees meer...]. Wel lichte obstipatie af en toe. De Oxycodon dekt net dat deel dat de Lyrica niet dekt. Ik begreep dat de medicijnen elkaar versterken maar op deze manier heb je dus weinig van beide soorten medicijnen nodig en in mijn geval minder tot geen bijwerkingen.

12-12-2017 | Man | 49
pregabaline (150mg)
Ik gebruik het medicijn tegen fantoompijn sinds mijn rechter onderbeen is geamputeerd. Ik heb vrijwel nooit last van fantoompijn. Ik ben nooit gestopt met de Lyrica, dus het is lastig te zeggen of het de Lyrica is dat ervoor zorgt dat ik geen fantoompijn ervaar, of dat ik gewoon zo gelukkig ben dat ik sowieso geen last heb van fantoompijn. Ik blijf het gebruiken omdat ik [lees meer...]me er prettig bij voel, vandaar dat ik voor mezelf vrees dat het medicijn een verslavende werking op me heeft. Helaas ben ik nogal verslavingsgevoelig. Meerdere malen heb ik een hoge dosering genomen om even van de wereld te kunnen zijn

02-11-2017 | Man | 54
Hernia
gebruikte 600 mg per dag: 2x 300 mg. heb afgebouwd naar 75 mg en 150 mg. volgende stap 0 mg en 75 mg. dan niks meer. Door hernia met ernstige zenuwpijn naar gehele been en voet (ook zenuwbeklemming gehad --> hiervoor morfine gekregen). Bijwerkingen wat duizeligheid en plotselinge moeheid in het begin van het gebruik van deze pillen. Nu bij de afbouw ben ik ontzettend ver[lees meer...]geetachtig geworden. Dit is best eng. Ik hoop dat m.n. deze laatste bijwerking gauw voorbij is. De huisarts heeft mij hier nooit iets over verteld. Dit vind ik wel jammer.

17-10-2017 | Vrouw | 52
pregabaline (150mg)
Hallo, ik neem nu sedert meer dan 1 jaar Lyrica 150 mg tot 6 pillen en ook soms meer per dag. Het helpt me tegen zenuwpijnen ten gevolge van behandelde en ook niet meer te te behandelen hernia's in nek en rug alsook weke delen reuma. Wat ik zou willen vragen aan iedereen hier is hoeveel je ervan moet innemen, hoe lang de ingenomen tablet (ten) werkt (werken) en wat er geb[lees meer...]eurt als je ze niet inneemt ? Hetzelfde met Zaldiar (Algotra) 37, 5 mg. Daarover heb ik dezelfde vragen. Dank je wel voor jullie reactie en succes iedereen.

08-10-2017 | Man | 73
pregabaline (150mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
20 mei 2005 Kettingzaag trauma linkerpols. Nervus medianus weggerukt. Na 3 weken werd sudeck vastgesteld. 1 jaar met zware medicatie en testen, Transtecpleisters, neurontin, beerblocs, stellatumblocs, enz. neurostimulator tot uiteindelijk Lyrica de betere oplossing bleek. De pijn is er nog steeds en soms niet te harden, dan maar oxynorm en oxycontin tot het gaat. We vecht[lees meer...]en nog steeds maar het blijft aartsmoeilijk. Spijtig dat ik moet vaststellen, dat na 12 jaar er medisch bijna geen vooruitgang is gemaakt. Het gebruik van deze medicatie op lange termijn heeft ertoe geleid dat mijn dikke darm diende verwijderd te worden en leef ik verder met pijn en Ileostoma en veel medicatie. En toch is het leven soms mooi.

19-09-2017 | Man | 54
pregabaline (275mg)
Acute inflammatoire polyneuropathie

30-08-2017 | Vrouw | 64
Epilepsie
Voorgeschreven door neurologe door epileptische aanval na ongeval. Verhoogd door vaatchirurge in verband met beschadiging zenuwbanen. Dit doordat operatie met lange wachttijden erg laat kon plaatsvinden zodat er al wat zenuwbanen beschadigd waren. Heb ook Morfine dus alles bij elkaar best wel wat. Duizeligheid komt onverwacht op en gaat samen met een enorm slaap gevoel. [lees meer...]Als ik even een half uurtje ga slapen gaat het ineens weer stukken beter, dus ook al vind ik het zonde van de dag gun ik mezelf dat half uurtje slaap als ik er behoefte aan heb want dat geeft dan toch een enorme meerwaarde van mijn leven. Niet klagen maar dragen. Keuzes maken in je leven. Voor wat hoort wat dus gewoon voor jezelf kiezen en accepteren dat er soms wat vervelende dingen bij horen. Ik wens iedereen succes met dit middel.

28-10-2021 | Man | 55
pregabaline (75mg)
Ik heb 2 x per dag Preglabine in combinatie 2 x per dag 10 mg morfine sulfaat tegen Dubbele ACNES syndrome ( ik heb ook poli neuropathie en fibromyalgie ,de pijn van Acnes heb ik nu 6 maanden geen enkele pijnstiller werkte ( Tramadol, in combinatie met Morfine) 13 KG afgevallen van de pijn in buil en organen 3 plekken acnes ,deze zenuw gaan ze over een week operatief doo[lees meer...]d maken de behandelingen in pijn kliniek hadden zeer kort effect zowel de lidociene behandeling als met stroom met lidociene niets hielp vandaar de operatie ben zeer benieuwd of ik me leven terig krijg want de zenuwpijn is niet om uit te houden. Ik ben alleen wat vergeetachtig op woorden waar dat van komt weet ik niet verder helpt deze pijn cocktail zodat ik eindelijk kan slapen.

30-06-2021 | Vrouw | 62
Nek- / rughernia
Nek hernia met geweldige pijn, niets hielp zelfs morfine niet. Lyrica opgevoerd en een vreemde gewaarwording. Ik had wel pijn, maar mijn geheugen vertelde mij dat het niet erg was en mijn geheugen/ik, nam daar genoegen mee. Vreemd maar voor mij hielp het. Ik was heel erg blij met dit middel, omdat het in zekere zin helpt en er niets anders is. Als je zo'n ontzettende [lees meer...] pijn hebt en je krijgt Lyrica en je lichaam neemt daar genoegen mee, dan ben je heel erg blij.

12-05-2021 | Vrouw | 37
pregabaline (75mg)
Veel medicatie geprobeerd en vrijwel niets hielp. Sinds het gebruik van Lyrica met seroxat, voel ik mij weer normaal. Angsten miniem en stemming veel beter.

10-04-2021 | Vrouw | 45
pregabaline (150mg)
Snachts bij omkeren wakker worden en zwaar been die precies eventjes verlamd is,en dan nog nt gesproken van de pijn,soms moeten hulp vragen aan partner om me te draaien.Eventjes van 75 opgedreven naar 150 savonds voor slapen gaan. Ik ben er heel goed mee!!!

06-01-2021 | Man | 50
pregabaline (300mg)
Ik ben heel tevreden van het medicijn. Ik neem meer dan de maximum aanbevolen dosis en voel me fantastisch. Het is alsof er een wereld voor mij open is gegaan. Eindelijk kan ik genieten van de dagdagelijkse dingen, en daar ben ik heel tevreden over. Vanaf mijn 16 de was het alsof ik in een wereld van angst heb geleefd. Ik durfde amper buiten te komen en had geen sociaal ne[lees meer...]twerk.Ik kreeg depressies en was suïcidaal. Ik had ook een alcoholprobleem. Ik overleefde in plaats van leven. Ik ben nu 50, en het leven begint nu pas. Ik ben energiek, positief, en de angst is tot een minimum herleid, ook depressies blijven weg. Mijn omgeving herkent me niet meer. Soms heb ik wel bij de piek een soort van roes, maar dat is draaglijk, en het gaat over. Ik heb het wel maanden moeten innemen voor ik enig effect had, dus volhouden is de boodschap.

23-11-2020 | Vrouw | 67
Lage rugpijn
Fel pijn sacroillacaal gewricht en gebroken bekken met gescheurde heup spier na val Ondraaglijke pijn alle dagen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum