pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (26 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (156 meningen)
Gabapentine (135 meningen)

06-12-2017 | Man | 60
pregabaline (300mg)
Ik ben 60 jaar. Steeds actief gevechtsport gedaan (Jiujitsu) en bij het afleggen van een examentechniek (in 2003)- (beenworp uchi-mata) is er iets versprongen in mijn heupstreek. Ter hoogte van mijn sacrale wervels links kreeg ik op het moment van de uitvoering van de techniek een ontzettend brandend gevoel dat door mijn hele heup doorging. Sinds die periode is die pijn no[lees meer...]oit meer weggeweest, wel iets afgenomen door gewenning waarschijnlijk. De pijn straalt nog steeds uit via mijn bil naar de bovenzijde van mijn dijbeen en naar mijn linker teeltbal. We zijn nu 2017 en ik heb al een heel parcour afgelegd maar tot nu toe met weinig tot geen resultaat. Infiltraties, fysische geneeskunde, enkele kleine chirurgische ingrepen- en ik vergeet er dan nog enkel- hebben tot hiertoe nog niets opgeleverd. Alleen door mijn karakter heb ik door de jaren heen kunnen spartelen zonder al te veel medicatie, maar altijd met het idee in mijn hoofd “er zal ooit wel iemand zijn die dit kan oplossen”. In een soortgelijke modus ben je dus wel heel gevoelig voor allerlei voorstellingen voor genezing. Dus heb ik opnieuw het heft in handen genomen en naar –voor mij althans- de beste chirurg te stappen die in deze materie gespecialiseerd is. In ons onderhoud heb ik hem opnieuw mijn verhaal gedaan hij luisterde zeer aandachtig. En hij stelde mij de vraag of ik al had gehoord van Lyrica medicatie. Ik heb volmondig neen gezegd ik had er geen flauw idee van wat deze medicatie inhield. Het opbouwplan werd mij in detail uitgelegd, qua opbouw en ook indien ik het niet verdroeg, qua afbouw. Ik vermoed dat de essentie van de medicatie zowel neurologisch is als pijnstillend. Ik wil alles een kans geven.

19-11-2017 | Vrouw | 45
pregabaline (300mg)
ik voel me niet echt goed ermee. De bijwerkingen zijn veel: duizeligheid, moeilijke stoelgang, verstrooid, niet uit woorden komen, droge mond, soms moeilijk iets precies te doen met handen. Maar ik hoop dat het klopt dat na 3 a 4 weken de bijwerkingen verminderen en zou ook mijn pijn moeten minderen, dus hoop ik dat het werkt.

10-11-2017 | Man | 73
Rugklachten
Middel voorgeschreven i.v.m. Lumbaal stenoze in L4 en L5. het middel helpt wel maar voor hoelang ??

02-11-2017 | Vrouw | 46
pregabaline (150mg)
Omdat ik neuropatische pijn heb door verklevingen in mijn buik, ben ik na jaren ziekenhuisbezoek beland bij een pijnspecialist. Deze heeft mij in het begin Lyrica voorgeschreven, maar daar kreeg ik zoveel bijwerkingen van dat we daar na 2 weken mee gestopt zijn en overgegaan naar de Gabapentine. Dit bevalt wat beter, ondanks dat er ook behoorlijke bijwerkingen zijn. Bijwe[lees meer...]rkingen bij Lyrica: duizelig, misselijk, overgeven, diarree, slaperig, niet helder kunnen denken, spiertrillingen, onrust, depressie.

02-11-2017 | Man | 54
Hernia
gebruikte 600 mg per dag: 2x 300 mg. heb afgebouwd naar 75 mg en 150 mg. volgende stap 0 mg en 75 mg. dan niks meer. Door hernia met ernstige zenuwpijn naar gehele been en voet (ook zenuwbeklemming gehad --> hiervoor morfine gekregen). Bijwerkingen wat duizeligheid en plotselinge moeheid in het begin van het gebruik van deze pillen. Nu bij de afbouw ben ik ontzettend ver[lees meer...]geetachtig geworden. Dit is best eng. Ik hoop dat m.n. deze laatste bijwerking gauw voorbij is. De huisarts heeft mij hier nooit iets over verteld. Dit vind ik wel jammer.

29-10-2017 | Vrouw | 47
Artrose
Ik werd steeds suffer en suffer. Ik sliep zoveel (16-20uur per dag) dat ik maandenlang onderzocht ben voor narcolepsie. Het kwam door de lyrica. Ook enorme geheugenverlies (simpele handelingen vergeten, niet meer weten wat je wilde zeggen/ dat je wat wilde zeggen of dat je aan het praten was, namen van mensen en voorwerpen kwijt zijn, niet meer weten waarom je ergens bent [lees meer...]of naartoe gaat etcetc). Het heeft maanden geduurd voordat ik van die troep af was. Mijn lichaam was er aan verslaafd bleek. Ik heb vreseliijke afkickverschijnselen gehad. Nooit meer die troep. Liever de pijn van mijn ziekte dan al die bijwerkingen.

23-10-2017 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik had er echt helemaal geen baat bij

17-10-2017 | Vrouw | 52
pregabaline (150mg)
Hallo, ik neem nu sedert meer dan 1 jaar Lyrica 150 mg tot 6 pillen en ook soms meer per dag. Het helpt me tegen zenuwpijnen ten gevolge van behandelde en ook niet meer te te behandelen hernia's in nek en rug alsook weke delen reuma. Wat ik zou willen vragen aan iedereen hier is hoeveel je ervan moet innemen, hoe lang de ingenomen tablet (ten) werkt (werken) en wat er geb[lees meer...]eurt als je ze niet inneemt ? Hetzelfde met Zaldiar (Algotra) 37, 5 mg. Daarover heb ik dezelfde vragen. Dank je wel voor jullie reactie en succes iedereen.

10-10-2017 | Man | 57
pregabaline (150mg)
Lyrica hielp me goed tegen veronderstelde zenuwpijn die uiteindelijk nierstenen bleken te zijn. Hoewel ik nauwelijks of geen bijwerkingen had, is het stoppen met Lyrica een enorme opgave gebleken. Ik heb afgebouwd, in overleg met de huisarts, met 25 mg per week maar heb erg veel last gehad van slapeloosheid; ongedurigheid en hyper zijn. Slapeloosheid betekent hier dat ik r[lees meer...]egelmatig een nacht helemaal niet sliep en 's morgens niet lekker aan mijn werk begon. Door je hyper zijn ben je nog niet eens zo moe maar mentaal vond ik het erg zwaar. Ik wil daarom iedereen waarschuwen voor het gebruik van dit medicijn.

08-10-2017 | Man | 73
pregabaline (150mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
20 mei 2005 Kettingzaag trauma linkerpols. Nervus medianus weggerukt. Na 3 weken werd sudeck vastgesteld. 1 jaar met zware medicatie en testen, Transtecpleisters, neurontin, beerblocs, stellatumblocs, enz. neurostimulator tot uiteindelijk Lyrica de betere oplossing bleek. De pijn is er nog steeds en soms niet te harden, dan maar oxynorm en oxycontin tot het gaat. We vecht[lees meer...]en nog steeds maar het blijft aartsmoeilijk. Spijtig dat ik moet vaststellen, dat na 12 jaar er medisch bijna geen vooruitgang is gemaakt. Het gebruik van deze medicatie op lange termijn heeft ertoe geleid dat mijn dikke darm diende verwijderd te worden en leef ik verder met pijn en Ileostoma en veel medicatie. En toch is het leven soms mooi.

27-09-2017 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Ik kreeg het middel voorgeschreven tegen hevige angstgevoelens. Toen ik door een aantal begin-bijwerkingen heen was, leek het wel wat te doen, maar vooral tegen depressie, matig tegen angst. Vervolgens ging het me psychisch te veel ontremmen. Ik werd soort van suïcidaal, ik werd heel erg prikkelbaar en dat is toen ook even goed misgegaan. Ik ben meteen gaan minderen en ha[lees meer...]d die suïcidale neigingen en enorme prikkelbaarheid al snel niet meer. Een andere bijwerking was dat ik nog meer last van mijn overactieve blaas kreeg dan ik al had en steeds moeilijker kon plassen. Voor mij geen Lyrica meer!!

19-09-2017 | Man | 54
pregabaline (275mg)
Acute inflammatoire polyneuropathie

30-08-2017 | Vrouw | 64
Epilepsie
Voorgeschreven door neurologe door epileptische aanval na ongeval. Verhoogd door vaatchirurge in verband met beschadiging zenuwbanen. Dit doordat operatie met lange wachttijden erg laat kon plaatsvinden zodat er al wat zenuwbanen beschadigd waren. Heb ook Morfine dus alles bij elkaar best wel wat. Duizeligheid komt onverwacht op en gaat samen met een enorm slaap gevoel. [lees meer...]Als ik even een half uurtje ga slapen gaat het ineens weer stukken beter, dus ook al vind ik het zonde van de dag gun ik mezelf dat half uurtje slaap als ik er behoefte aan heb want dat geeft dan toch een enorme meerwaarde van mijn leven. Niet klagen maar dragen. Keuzes maken in je leven. Voor wat hoort wat dus gewoon voor jezelf kiezen en accepteren dat er soms wat vervelende dingen bij horen. Ik wens iedereen succes met dit middel.

29-08-2017 | Man | 20
pregabaline (150mg)
veel zenuwpijn na gebroken nek en vastgezette wervels, lyrica is wondermiddel voor mij. nogal verschoten van wat voor bijwerkingen sommigen hier van hebben

15-08-2017 | Vrouw | 63
Polyneuropathie
Een raar middel waar ik heel ziek en misselijk van werd. Dat leek me dus niet de bedoeling. Deed niet wat het moest doen, nl pijnbestrijding. Voor mij nooit meer

12-08-2017 | Vrouw | 50
Polyneuropathie
Ik ben vorig jaar gestopt door bijwerkingen. Was zo duizelig. Daarna gabapentine en carbamazepine gebruikt. Niet tevreden. Nu met 25 MG per keer opgebouwd en voila. Geen bijwerkingen! Zit nu op 2 x 75 en moet nog verdubbelen. Neem ik weken de tijd voor. Te erge pijn bestrijd ik met emla crème tussendoor. Wel zijn mijn gehoor en zicht behoorlijk verslechterd. Blijkbaar komt[lees meer...] dat door die op ine eindigende meds. Zoeken ze nog uit. Bouw dit heeel langzaam op en af om de Lyrica hel te voorkomen.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum