pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (26 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (158 meningen)
Gabapentine (137 meningen)

28-02-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (150mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
CRPS hand-arm-schouder na polsoperatie begin november 2017. Veel pijn, zwelling hand, kiné onmogelijk. Dit medicijn maakt dat ik minder pijn heb en mijn hand en arm beetje bij beetje weer begin te gebruiken. Kiné kan ook terug, met succes, zwelling hand is zo goed als verdwenen.

10-02-2018 | Man | 39
pregabaline (75mg)
Ik heb nu ongeveer een jaar last van de rechterkant van mijn nek wat uitstraalt naar mijn schouder rontgenfoto laten maken en hier kwam naar voren een versleten nek zoveel pijn ik kreeg 2x30 mg oxycodon langwerkend in de ochtend en in de avond 1, zoveel last overdag kreeg ik ook 6x 5 mg kortwerkend voor overdag (dit slik ik nog steeds) mri scan laten maken 3 zenuwen klem i[lees meer...]n mijn nek nu ook lyrica 2x 75 mg erbij gekregen werkt tot nu toe redelijk goed het is draagbaar geworden😃 geen last van bijwerkingen gelukkig (verder slik ik al jaren 20mg escitalopram en 300mg wellbutrin voor mijn depressie, 60 mg medikinet voor mijn adhd en af en toe voor het slapen 20mg temazepam) deze combinaties gaan heel goed samen en wordt het allemaal wat dragelijker)

08-02-2018 | Man | 55
Polyneuropathie
Ik schrik me kapot vandaag. Ik slik al een tijd, in overleg met de huisarts, 3x 450 mg/dag lyrica icm 3 x 150 mg zaldiar per dag. Het recept was 3 x 300 lyrica en 4 x 100 zaldiar. Zaldiar = 75 ,% tramadol en 25 % paracetamol. Bijwerkingen zijn er volop, belangrijkste is vergeetachtigheid. Belde gisteren de huisartsassistente ineens dat lyrica maar 3 x 300 mag zijn, ik vraa[lees meer...]g hoe dat zit, krijg ik reactie van pijnarts (geweldige kerel!!!!) dat 600 mg lyrica per dag het max is. Teruggaan naar 900 gaf al direct merkbare verergering. Wat nu te doen? Wat kunnen de gevolgen zijn van die veel te lange blijkbaar veel te hoge dosering?

19-01-2018 | Man | 57

28-12-2017 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Ooit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Zeer slecht voorgelicht mbt bijwerkingen daar. Op de pijn deed het wel wat, maar onvoldoende uiteindelijk waardoor chronisch aan de opiaten nodig bleek.. Daar heb ik overigens veel minder last van. Omdat ik in die tijd tgv een operatie erg veel zenuwpijn kreeg heb ik lyrica 1,5 jaar nodig gehad maar zo snel het maar enigszins kon[lees meer...] die lyrica zo snel mogelijk afgebouwd. Ik vond het een hel dit middel. Kort na stoppen kreeg ik uit mijn omgeving al reacties van je bent weer helder, voor mijzelf zeg ik echt NOOIT meer. Enige positieve effect, ik sliep er goed op.

18-12-2017 | Man | 40
pregabaline (75mg)
Vanwege een kapotte zenuw in mijn rug als gevolg van een hernia L5/S1 operatie heb ik zenuwpijn in mijn rechter voet. Steken en tintelingen mn in mijn grote teen. Lyrica (2x 75mg) werkt enigszins, de eerste week draaierig en suf. Ik wil niet verhogen aangezien ik eens restless leggs van een hogere dosering heb gekregen. Bij mij werkt Oxycodon 5mg (2x pd) ernaast uitstekend[lees meer...]. Wel lichte obstipatie af en toe. De Oxycodon dekt net dat deel dat de Lyrica niet dekt. Ik begreep dat de medicijnen elkaar versterken maar op deze manier heb je dus weinig van beide soorten medicijnen nodig en in mijn geval minder tot geen bijwerkingen.

12-12-2017 | Man | 49
pregabaline (150mg)
Ik gebruik het medicijn tegen fantoompijn sinds mijn rechter onderbeen is geamputeerd. Ik heb vrijwel nooit last van fantoompijn. Ik ben nooit gestopt met de Lyrica, dus het is lastig te zeggen of het de Lyrica is dat ervoor zorgt dat ik geen fantoompijn ervaar, of dat ik gewoon zo gelukkig ben dat ik sowieso geen last heb van fantoompijn. Ik blijf het gebruiken omdat ik [lees meer...]me er prettig bij voel, vandaar dat ik voor mezelf vrees dat het medicijn een verslavende werking op me heeft. Helaas ben ik nogal verslavingsgevoelig. Meerdere malen heb ik een hoge dosering genomen om even van de wereld te kunnen zijn

11-12-2017 | Vrouw | 45
pregabaline (300mg)
ik heb dit voorgeschreven gekregen voor de volgende pijnen ,hals ,schouders,handen ,benen ,rug pijnen ,maar neem nu iets langer dan maand heb nog geen vermindering van pijnen heel jammer en neem 600 per dag

09-12-2017 | Man | 36
Hernia
In eerste instantie oxycodon gekregen, 2 x 10 mg icm paracetamol 3 x per dag 1000 mg. Maar nog altijd teveel pijn, hierdoor niet kunnen slapen, zitten oid. Daarom daarnaast ook 2 x 75 mg lyrica/pregabaline, gekregen, werkt goed. Ik kan nu slapen en merk verder niets van bijwerkingen.

06-12-2017 | Man | 60
pregabaline (300mg)
Ik ben 60 jaar. Steeds actief gevechtsport gedaan (Jiujitsu) en bij het afleggen van een examentechniek (in 2003)- (beenworp uchi-mata) is er iets versprongen in mijn heupstreek. Ter hoogte van mijn sacrale wervels links kreeg ik op het moment van de uitvoering van de techniek een ontzettend brandend gevoel dat door mijn hele heup doorging. Sinds die periode is die pijn no[lees meer...]oit meer weggeweest, wel iets afgenomen door gewenning waarschijnlijk. De pijn straalt nog steeds uit via mijn bil naar de bovenzijde van mijn dijbeen en naar mijn linker teeltbal. We zijn nu 2017 en ik heb al een heel parcour afgelegd maar tot nu toe met weinig tot geen resultaat. Infiltraties, fysische geneeskunde, enkele kleine chirurgische ingrepen- en ik vergeet er dan nog enkel- hebben tot hiertoe nog niets opgeleverd. Alleen door mijn karakter heb ik door de jaren heen kunnen spartelen zonder al te veel medicatie, maar altijd met het idee in mijn hoofd “er zal ooit wel iemand zijn die dit kan oplossen”. In een soortgelijke modus ben je dus wel heel gevoelig voor allerlei voorstellingen voor genezing. Dus heb ik opnieuw het heft in handen genomen en naar –voor mij althans- de beste chirurg te stappen die in deze materie gespecialiseerd is. In ons onderhoud heb ik hem opnieuw mijn verhaal gedaan hij luisterde zeer aandachtig. En hij stelde mij de vraag of ik al had gehoord van Lyrica medicatie. Ik heb volmondig neen gezegd ik had er geen flauw idee van wat deze medicatie inhield. Het opbouwplan werd mij in detail uitgelegd, qua opbouw en ook indien ik het niet verdroeg, qua afbouw. Ik vermoed dat de essentie van de medicatie zowel neurologisch is als pijnstillend. Ik wil alles een kans geven.

19-11-2017 | Vrouw | 45
pregabaline (300mg)
ik voel me niet echt goed ermee. De bijwerkingen zijn veel: duizeligheid, moeilijke stoelgang, verstrooid, niet uit woorden komen, droge mond, soms moeilijk iets precies te doen met handen. Maar ik hoop dat het klopt dat na 3 a 4 weken de bijwerkingen verminderen en zou ook mijn pijn moeten minderen, dus hoop ik dat het werkt.

10-11-2017 | Man | 73
Rugklachten
Middel voorgeschreven i.v.m. Lumbaal stenoze in L4 en L5. het middel helpt wel maar voor hoelang ??

02-11-2017 | Vrouw | 46
pregabaline (150mg)
Omdat ik neuropatische pijn heb door verklevingen in mijn buik, ben ik na jaren ziekenhuisbezoek beland bij een pijnspecialist. Deze heeft mij in het begin Lyrica voorgeschreven, maar daar kreeg ik zoveel bijwerkingen van dat we daar na 2 weken mee gestopt zijn en overgegaan naar de Gabapentine. Dit bevalt wat beter, ondanks dat er ook behoorlijke bijwerkingen zijn. Bijwe[lees meer...]rkingen bij Lyrica: duizelig, misselijk, overgeven, diarree, slaperig, niet helder kunnen denken, spiertrillingen, onrust, depressie.

02-11-2017 | Man | 54
Hernia
gebruikte 600 mg per dag: 2x 300 mg. heb afgebouwd naar 75 mg en 150 mg. volgende stap 0 mg en 75 mg. dan niks meer. Door hernia met ernstige zenuwpijn naar gehele been en voet (ook zenuwbeklemming gehad --> hiervoor morfine gekregen). Bijwerkingen wat duizeligheid en plotselinge moeheid in het begin van het gebruik van deze pillen. Nu bij de afbouw ben ik ontzettend ver[lees meer...]geetachtig geworden. Dit is best eng. Ik hoop dat m.n. deze laatste bijwerking gauw voorbij is. De huisarts heeft mij hier nooit iets over verteld. Dit vind ik wel jammer.

29-10-2017 | Vrouw | 47
Artrose
Ik werd steeds suffer en suffer. Ik sliep zoveel (16-20uur per dag) dat ik maandenlang onderzocht ben voor narcolepsie. Het kwam door de lyrica. Ook enorme geheugenverlies (simpele handelingen vergeten, niet meer weten wat je wilde zeggen/ dat je wat wilde zeggen of dat je aan het praten was, namen van mensen en voorwerpen kwijt zijn, niet meer weten waarom je ergens bent [lees meer...]of naartoe gaat etcetc). Het heeft maanden geduurd voordat ik van die troep af was. Mijn lichaam was er aan verslaafd bleek. Ik heb vreseliijke afkickverschijnselen gehad. Nooit meer die troep. Liever de pijn van mijn ziekte dan al die bijwerkingen.

23-10-2017 | Vrouw | 42
Aangezichtspijn
Ik had er echt helemaal geen baat bij

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum