Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (24 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (151 meningen)
Gabapentine (129 meningen)

27-09-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik kreeg het middel voorgeschreven tegen hevige angstgevoelens. Toen ik door een aantal begin-bijwerkingen heen was, leek het wel wat te doen, maar vooral tegen depressie, matig tegen angst. Vervolgens ging het me psychisch te veel ontremmen. Ik werd soort van suïcidaal, ik werd heel erg prikkelbaar en dat is toen ook even goed misgegaan. Ik ben meteen gaan minderen en ha[lees meer...]d die suïcidale neigingen en enorme prikkelbaarheid al snel niet meer. Een andere bijwerking was dat ik nog meer last van mijn overactieve blaas kreeg dan ik al had en steeds moeilijker kon plassen. Voor mij geen Lyrica meer!!
19-09-2017

Acute inflammatoire polyneuropathie

30-08-2017

Epilepsie

Voorgeschreven door neurologe door epileptische aanval na ongeval. Verhoogd door vaatchirurge in verband met beschadiging zenuwbanen. Dit doordat operatie met lange wachttijden erg laat kon plaatsvinden zodat er al wat zenuwbanen beschadigd waren. Heb ook Morfine dus alles bij elkaar best wel wat. Duizeligheid komt onverwacht op en gaat samen met een enorm slaap gevoel. [lees meer...]Als ik even een half uurtje ga slapen gaat het ineens weer stukken beter, dus ook al vind ik het zonde van de dag gun ik mezelf dat half uurtje slaap als ik er behoefte aan heb want dat geeft dan toch een enorme meerwaarde van mijn leven. Niet klagen maar dragen. Keuzes maken in je leven. Voor wat hoort wat dus gewoon voor jezelf kiezen en accepteren dat er soms wat vervelende dingen bij horen. Ik wens iedereen succes met dit middel.
29-08-2017

Lyrica (pregabaline)

veel zenuwpijn na gebroken nek en vastgezette wervels, lyrica is wondermiddel voor mij. nogal verschoten van wat voor bijwerkingen sommigen hier van hebben
15-08-2017

Polyneuropathie

Een raar middel waar ik heel ziek en misselijk van werd. Dat leek me dus niet de bedoeling. Deed niet wat het moest doen, nl pijnbestrijding. Voor mij nooit meer
12-08-2017

Polyneuropathie

Ik ben vorig jaar gestopt door bijwerkingen. Was zo duizelig. Daarna gabapentine en carbamazepine gebruikt. Niet tevreden. Nu met 25 MG per keer opgebouwd en voila. Geen bijwerkingen! Zit nu op 2 x 75 en moet nog verdubbelen. Neem ik weken de tijd voor. Te erge pijn bestrijd ik met emla crème tussendoor. Wel zijn mijn gehoor en zicht behoorlijk verslechterd. Blijkbaar komt[lees meer...] dat door die op ine eindigende meds. Zoeken ze nog uit. Bouw dit heeel langzaam op en af om de Lyrica hel te voorkomen.
25-07-2017

Lyrica (pregabaline)

Ivm heftige zenuwpijnen na knieprothese (met hele voorgeschiedenis) deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Had ik ze maar eerst gegoogled voordat ik er aan begon (maar ja bij iedereen is de werking anders). Het resultaat was minimaal, maar wat het ergste was, ik werd er hartstikke labiel van, had mijn emoties niet meer onder controle, moest overal om huilen, ik was totaa[lees meer...]l mijzelf niet meer. Het afbouwen was een drama, was gewoon een soortje van depressief terwijl ik van nature altijd positief ben. Blij dat ik er vanaf ben en overgestapt naar de oxycodon, 3x per dag 10mg in combinatie met 1000 paracetamol. Het scherpe kantje gaat er vanaf en kan weer enigzins "normaal" functioneren (in hoeverre dat kan met hele dagen pijn want je wordt er doodmoe van). Ook homeopatische middelen slik ik erbij voor de zenuwpijn, Curcumine met magnesium en B12 voor de vermoeidheid.
20-07-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik heb ontzettend veel zenuwpijnen, brandende hoofdpijn, spierpijnen, buikpijn enz. enz. Ik heb ook fibromyalgie al geruim 12 jaar al heel veel medicatie geprobeerd maar ben heel gevoelig voor alles. Kan bijna nergens tegen. Door Lyrica geen gevoel meer in armen en benen, moeilijk kunnen slikken en benauwd
09-07-2017

Heupslijtage

Na een heupprothese geplaatst te hebben met complicaties ( klapvoet ). Veel last van zenuw pijn. In het begin van gebruik goed slapen, na 1 week trillende handen, koude rillingen, wazig zien, dikke enkels en voeten, pijn in vingers en schouders, huilbuien, geen eetlust, stuiptrekking van spieren, slecht slapen
25-06-2017

Wervelkanaalstenose

Op 1 juni 2017 werden 4 wervels vastgezet en 3 tussenwervels verwijderd. Voor de ingreep had ik geen pijn. Sinds de ingreep had ik veel pijn aan beide handen. Hypergevoelige vingers. Gedurende 4 dagen kreeg ik verschillende pijnstillers maar die hielpen niet. Op de 5 de dag werd gestart met 1x75mg Lyrica. Bij ontslag had ik nog veel pijn aan de beide handen en werd 1x7[lees meer...]5mg AM en 1x150mg 's avonds voorgeschreven. Gevolgen: na 3 weken heb ik beduidend minder pijn maar ik ben nog niet pijnvrij. Als ik tijdens de dag met de nek "foute" bewegingen maak heb ik meer pijn. Een tweede ingreep (wegnemen van enkele lamina in de nek) dringt zich blijkbaar op want het centrale zenuwkanaal wordt ter hoogte van C3 tot C5 ernstig geprikkeld. Lyrica zorgt er voor dat ik bijna normaal kan functioneren. Ik moet nog steeds zeer rustig blijven, draag nog steeds heel veel de nekkraag. Ik durf tussen 08H00 en 15H00 niet met de fiets of auto rijden. Ik ben dan veel te slaperig. Op 29 juni wordt een nieuwe NMR gemaakt. Op basis van dit nieuw beeldmateriaal zal men bepalen of een tweede ingreep nodig is. Ondertussen neem ik de voorgeschreven dosis verder ongeacht de bijwerkingen. Ik slaap zeeeeeeer goed, maar dat is natuurlijk te wijten aan de dosis van 175mg voor het slapengaan. Samengevat: in afwachting van een tweede ingreep werkt dit medicijn denk ik goed. Ik heb nog niet durven afbouwen om te zien of ik weer meer pijn krijg aan handen of armen. Ik ben benieuwd welke informatie de nieuwe NMR zal opleveren.
14-06-2017

Hernia

After no joy from GP, manuel therapist, or x-ray finally got referral from the doctor for a neurologist. Pain was getting unbearable in my neck, shoulder and arm from which I could no longer sleep, sit or stand . While waiting for three weeks from MRI was offered Lyrica. After one pill Oxycodon and terrible side effects I was happy to try something new. No regrets. Now low[lees meer...] levels of pain with comfortable nights allowing for final recovery.
09-06-2017

Neurofibromatose

Daar tramadol me enorm deed vermageren de overstap naar lyrica gedaan. Nu met 150 mg 3x per dag is de pijn heel redelijk onder controle.
09-06-2017

Lyrica (pregabaline)

In een notendop en logischerwijs over heel tijdpad: Vanwege conversiestoornis diende er neurologisch e.e.a. uitgesloten te worden. Over hele lichaam waren er zenuwpijnen, verkrampingen en uitvalverschijnselen. Lopen was niet pijnvrij te doen (op voeten staan). Middels opbouw nu op 2xdaags 300mg. Veel overwonnen, veel problemen vervangen. (Bijwerkingen: moeizaam tot aan n[lees meer...]iet kunnen plassen, zeer droge mond, kaakpijnen, hoofdpijnen, gewichtstoename en geen eetlust) Maar lopen gaat weer relatief pijnvrij.
31-05-2017

Lyrica (pregabaline)

Door fibromyalgie wat meest gecentreerd is in mijn rug en tevens artrose veel zenuwpijn. Met name in mijn rechterbeen. Hierdoor ook een functiestoornis. Vaak was er in mijn been net een gevoel of er stroom op stond, veel verkrampingen vanuit de rug. Schietende pijn door mijn been. Al met al erg vermoeiend, en veel pijn. Op een gegeven moment kon ik de focus niet meer op i[lees meer...]ets anders leggen. Samen met de huisarts eerst met amitriptyline 50 Mg 1x voor de nacht begonnen. Gaf even verlichting, maar niet het gewenste resultaat. Toen vorig jaar juli met een begin dosis lyrica begonnen. Eerst 3x 25 Mg. Wist niet wat mij overkwam, pijnvrij, minder tot geen verkrampingen. Nu juni 2017, ik zit nu op 3x 75 Mg. Nog steeds samen met de amitripyline voor de nacht. Het gaat redelijk. Heb goede periodes gehad sinds ik vijf weken geleden begon met opbouwen naar 75 Mg. Nu, deze week gaat het minder, heb wat meer pijn en de verkrampingen wat sterker aanwezig. Met meer rust en regelmaat probeer ik dat weer onder controle te krijgen.
29-05-2017

Hernia

Bij mij is het een verhaal na een spondylodese (vast zetten van mijn L4 -L5). Ik had na de operatie erg veel na pijn, dus we hebben heel snel de lyrica verhoogt tot 2x 300 per dag en dit in combinatie met morfine. Ik werd er erg suf van en had last van een spraak gebrek. Ik had er dagelijks last van en durfde opeens geen auto te rijden tussen 11.00-14.00. Na twee jaar be[lees meer...]sloten om af te bouwen met de morfine omdat het me te veel werd. Het werd mij erg gevaarlijk, zelf ik heb dagen dat ik me de halve dag niet meer herinner, maar ik heb wel twee jonge kids. Dus naar de afkick clinic om van de morfine af te komen. Nu zit ik al een half jaar alleen op de lyrica en ik heb nog altijd last van de bijwerkingen (slaperigheid, vermoeidheid, psychische klachten, spraakproblemen, gewichtstoename) van de lyrica maar iets minder. Weet dat mijn lijf mega verslaafd is aan de lyrica. Als ik die niet op tijd inneem of gewoon ben vergeten ben dat krijg ik rusteloze benen en veel extra tintelingen en wordt ik agressief en achterdochtig en ga overmatig zweten. Als ik dan een lyrica pak dan is alles weg binnen een half uur.
26-05-2017

Lyrica (pregabaline)

Sinds mei 2016 2xd 150 Mg lyrica voorgescheven gekregen door de pijnspecialist. Door de redelijk goede effectiviteit na een paar maanden geprobeerd naar 2x 75 Mg /d. maar had na een tijd duidelijk veel meer blijvende pijn. Dus verplicht overgeschakeld naar terug 2x150Mg/d. Tot op heden niet pijnvrij, maar toch meer levenskwaliteit. De nevenwerkingen vielen vooral de eers[lees meer...]te twee weken niet mee: zeer zware hoofdpijnen.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum