Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (23 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Lyrica, pregabaline

Arjen Walstra (26-04-2013)

31-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik ben van 2x 75mg op 2 maanden tijd naar 2x 150mg gegaan. Moest zo van neurochirurg. Werd oorspronkelijk voorgeschreven door neuroloog. Ik heb een nek- en rugoperatie gehad. Blijkbaar heb ik last in mijn benen (rusteloze benen) gevolg door mijn lage rug (onder de operatie.) Ook mijn nekoperatie bezorgt me nog dagelijks problemen. 's Nachts last van slapende handen. Nu de [lees meer...]"rusteloze benen" die zijn zo goed als verdwenen. De slapende handen daar en tegen, die zijn er nog altijd. In maart terug afspraak met neurochirug, ben benieuwd wat die gaat zeggen. Ik ben ondertussen wel "tramium" aan het afbouwen en dat lukt aardig, geen last van afkickingsverschijnselen. De bijwerkingen zijn soms wel vervelend. Die droge mond, bah... De spierkrampen zijn nog het ergste, en daar kan je niks aan doen! De slaperigheid verdwijnt wel met een beetje rust boven op de gewone nachtrust of door een goede kop koffie.
29-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Heeft mij niet geholpen maar bewerkte het tegen deel. Ziek gevoel, kwam niet uit de depressie en daar voor werd het gegeven, daar ik aan het afbouwen was van valium. Dat had op mij alleenrecht negatief effect.
29-01-2017

Rugklachten

Helaas geen vermindering rugpijn. Lopen alleen nog maar met rollator, erg onzeker met lopen, overweeg te stoppen op korte termijn.
22-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Mijn start met opbouwen was 1 x 75 mg en daarna 2 x 75 mg lyrica in combinatie met 6 tramadol 50 mg en amitryptoline 2 x10 mg. Na een tijdje kreeg ik last van vreselijke sufheid, dingen vergeten, niet meer kunnen ordenen of helder na denken. Erg vervelend in het dagelijks leven. Na bezoek aan de pijnpoli werd vanwege de bijwerkingen besloten te stoppen. In afbouw van 2 na[lees meer...]ar 1 x per dag gedurende de dag en stoppen met tramadol per direct en toevoegen van een heftigere medicijn Palexia. Ik heb het geweten en ben een hele week dood ziek geweest. Van onrust en heftige zweet en freaky koude rillingen een complete last van afkickverschijnselen en niet te vergeten migraineachtige hoofdpijn! De stop met tramadol, het afbouwen van lyrica en het opbouwen van palexia is niet goed in verhouding gebleken. Je gunt het niemand om zoooo ziek te zijn. Na deze week even gestabiliseerd en daarna de laatste lyrica nog afgebouwd. Geen onrust maar wel weer heftige zweet en koude rillingen, verschrikkelijk moe en weeeer die hoofdpijn. Voor mij nooit meer deze klote lyrica. Wat kan een mens ziek zijn. Nu gebruik ik 2 x 2 palexia en 2 x 10 mg amitryptoline en gaat het na een paar dagen wat beter.
22-01-2017

Lyrica (pregabaline)

De eerste 4 dagen er slaperig overdag, maar de pijnlijke tintelingen in m'n handen verdwenen. Dus ben ik doorgegaan en toen verdween ook de slaperigheid.
16-01-2017

Lyrica (pregabaline)

wegens ernstige nek problemen had ik ongelooflijk veel pijn wat met normale pijnstillers niet te hanteren was. niet meer kunnen functioneren en vrijwel niet slapen. bij eerste gebruik van lyrica hielp het al na 1 a 2 dagen. na een week gebruik kwam de pijn tot mijn schrik weer terug. op advies van de huisarts doorgegaan met gebruiken en inderdaad ging na verloop van tijd d[lees meer...]e pijn weer weg. ik gebruik het nu al weer enige maanden en heb vrijwel geen pijn meer. soms een slechte dag maar oke daar kan ik mee leven. wat de bijwerkingen betreft valt dit bij mij erg mee. ik slaap meer en ben soms wat suf. ook af en toe lichte uitslag, vlekken op de borst. ik ben blij met dit medicijn. zonder kon ik eigenlijk geen normaal leven hebben door de pijn.
15-01-2017

Lyrica (pregabaline)

De neurochirurg schreef me deze medicatie voor om de zenuwpijn in mijn been dragelijk te maken en zo een riskante operatie te vermijden. Het voortdurende tintende gevoel is verdwenen maar de pijn in mijn been is er nog wel, maar dragelijker. Echter de bijwerkingen geven een zeer onaangenaam gevoel.
12-01-2017

Rugklachten

goed te verdragen. Wel gewicht toename. pijn verdwijnt in grote mate in benen na rugoperatie die niet helemaal gelukt is.
24-12-2016

Artrose

Met de doses die ik nu gebruik, 2x 75 mg, stopt het de pijn. Als bijwerking geeft het me zo nu en dan een droge mond.
19-12-2016

Lyrica (pregabaline)

bij een klein ongeluk liep ik een zenuwbeschadiging op en hierdoor heb ik zenuwpijn in mijn arm. Tramadol en Lyrica hielpen een beetje, maar ik kon niet meer fietsen omdat ik niet meer alles zag en traag reageerde. Ook kon ik mijn werk niet meer uitvoeren. Met veel moeite afgebouwd.
12-12-2016

Lyrica (pregabaline)

Ik gebruik deze medicatie omdat ik het acnes syndroom heb, dit is pijn door een beknelde zenuw in mijn buik.
01-12-2016

Onrust

Kreeg Pregabaline voorgeschreven i.v.m. slaapstoornissen, meer specifiek bewegingsonrust tijdens slaap. Volgens partner slaap ik wat rustiger, minder beweeglijk. Krijg echter last van verstopping (slechte stoelgang). Klachten verminderden sterk toen ik stopte met medicijn.
19-11-2016

Lyrica (pregabaline)

De zenuwpijn situeerde zich in mijn rechter bil en was ernstig. De eerste dag van de inname was ik bijna lyrisch over het resultaat: de pijn was nagenoeg verdwenen. De tweede dag was de pijn volop terug.
27-10-2016

Lyrica (pregabaline)

Ik heb zenuwpijnen, waar meestal plaatselijk, zoals rug, vagina, benen... Ook fybromyalgie, cvx, gewrichtspijnen enz. Of je nu wel of niet het pilletje neemt, verandert niets :-(
14-10-2016

Lyrica (pregabaline)
Hereditaire motorische en sensorische neuropathie

Vernauwing spinaal kanaal l3 l4 l5. Veel pijn in voet en beide benen. Operatie artrodese op l4 en l5 drie jaar terug. Na veel pijnstillers tramadol, dafalgan, codeine waarvan steeds suf nu lyrica begonnen 25 Mg eerst 5 dagen 1 avonds dan 1 's morgens en 's avonds 5dagen en nu 's morgens , 's middags , en 's avonds een, af en toe nog een paracetamol. Pijn goed onder control[lees meer...]e. Maar voos gevoel en tintelingen nog aanwezig. Emg gedaan en de zenuwen zijn gehavend, maar operatie toch nog uitstellen zegt de specialist. Eindelijk wat minder pijn en mijn sociaal leven weer opgenomen.
14-10-2016

Lyrica (pregabaline)

In 1993 een bromfiets ongeluk gehad. Helaas linkarm verlamd. 5 zenuwen gescheurd waarbij ik ook snel werd geopereerd. Na jaren ondersteuning van mijn arm, werd de pijn erger. Naar huisarts gegaan die mij in 2012 naar pijn poli stuurde. Na verschillende middelen uitgeprobeerd te hebben zijn we bij Lyrica 75mg tabletten uitgekomen. Nog steeds pijn klachten maar ietsjes mind[lees meer...]er. Verhoogd na een tijdje naar 150MG per dag. Maar na jaren gebruikt te hebben dacht ik dat Lyrica bij mij niet goed werkte en wilde ermee stoppen. Samen met neuroloog besloten om met lyrica te stoppen. Na 2 weken begon verschrikkelijke pijnen weer. Ik was bloedchagrijnig en kon niet slapen. Mijn werk ging achteruit en maakte mij druk hoe nu verder mijn leven in te delen. Ik moest afleiding hebben om niet aan pijn te denken. Ik wist echt geen raad meer en dacht: ik neem toch weer Lyrica. Ik slaap nu weer goed (gelukkig) en pijnen zijnstukken minder. Nu 150MG s'ochtends en 1 voor slapen/nacht te gaan met een oxycodon 50mg en paracetamol met codeinetablet erbij. Nu nog wel pijn maar is wel (gelukkig)mee te te leven. We gaan nog verder uit dokteren. Volgende week Cannabisolie proberen om pijn te onderdrukken. Mijn pijnarts zei dat dit bestond en kon uitproberen. Ik probeer alles om van de pijn af te komen eind November Qutenza pleisters proberen in ziekenhuis. Sterkte bij de mensen die de pijnen nog hebben. Ik weet hoe verschrikkelijk pijn kan zijn, maar blijf doorzoeken.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum