Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (23 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Lyrica, pregabaline

Arjen Walstra (26-04-2013)

27-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik neem pregabaline 2 maal daags 75 mg tegen zenuwpijn voor circa 5 weken. Eerste twee weken erg duizelig, extreme hoofdpijnen en erg versuft. Deze bijwerkingen namen af. Nu nog steeds last van oorsuizen en enorme moeite met concentratie (vergeetachtig). Hoofdpijn steekt op bij meer dan anderhalf uur intensief werken. Het goede nieuws: zenuwpijn in mijn heup is meer dan ge[lees meer...]halveerd! Ik kan eindelijk weer slapen en normaal zitten. Bij liggen is de heup nog licht gevoelig. Per saldo: pregabaline is zeer effectief echter de bijwerkingen zijn bij mij wel stevig. Ik vertrouw erop dat de bijwerkingen nog verder afnemen.
20-02-2017

Polyneuropathie

sinds oktober neuropathie aan de voeten en in de kuiten. Is ontstaan door het gebruik van simvastatine. Begonnen met Amitriptyline, maar hier werd ik erg slaperig van. Sinds het gebruik van Lyrica, tesamen met Tramadol, zijn de klachten dragelijk. geen bijwerkingen
20-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Na beschadiging van een zenuw in mijn arm door elektrocutie heb ik eerst Tramadol voorgeschreven gekregen. Dit deed helaas niet veel tegen de pijn en ik ondervond meer last van de bijwerkingen. De huisarts heeft toen Lyrica voorgeschreven en daarmee werd ik eindelijk van de pijn verlost. Zeer weinig tot geen last gehad van bijwerkingen.
02-02-2017

Lyrica (pregabaline)

Heb Lyrica voorgeschreven gekregen van de neuroloog. Het werkt erg goed. Alleen mijn tinnitus is erger geworden na 2 dagen gebruik. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
31-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik ben van 2x 75mg op 2 maanden tijd naar 2x 150mg gegaan. Moest zo van neurochirurg. Werd oorspronkelijk voorgeschreven door neuroloog. Ik heb een nek- en rugoperatie gehad. Blijkbaar heb ik last in mijn benen (rusteloze benen) gevolg door mijn lage rug (onder de operatie.) Ook mijn nekoperatie bezorgt me nog dagelijks problemen. 's Nachts last van slapende handen. Nu de [lees meer...]"rusteloze benen" die zijn zo goed als verdwenen. De slapende handen daar en tegen, die zijn er nog altijd. In maart terug afspraak met neurochirug, ben benieuwd wat die gaat zeggen. Ik ben ondertussen wel "tramium" aan het afbouwen en dat lukt aardig, geen last van afkickingsverschijnselen. De bijwerkingen zijn soms wel vervelend. Die droge mond, bah... De spierkrampen zijn nog het ergste, en daar kan je niks aan doen! De slaperigheid verdwijnt wel met een beetje rust boven op de gewone nachtrust of door een goede kop koffie.
29-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Heeft mij niet geholpen maar bewerkte het tegen deel. Ziek gevoel, kwam niet uit de depressie en daar voor werd het gegeven, daar ik aan het afbouwen was van valium. Dat had op mij alleenrecht negatief effect.
29-01-2017

Rugklachten

Helaas geen vermindering rugpijn. Lopen alleen nog maar met rollator, erg onzeker met lopen, overweeg te stoppen op korte termijn.
22-01-2017

Lyrica (pregabaline)

Mijn start met opbouwen was 1 x 75 mg en daarna 2 x 75 mg lyrica in combinatie met 6 tramadol 50 mg en amitryptoline 2 x10 mg. Na een tijdje kreeg ik last van vreselijke sufheid, dingen vergeten, niet meer kunnen ordenen of helder na denken. Erg vervelend in het dagelijks leven. Na bezoek aan de pijnpoli werd vanwege de bijwerkingen besloten te stoppen. In afbouw van 2 na[lees meer...]ar 1 x per dag gedurende de dag en stoppen met tramadol per direct en toevoegen van een heftigere medicijn Palexia. Ik heb het geweten en ben een hele week dood ziek geweest. Van onrust en heftige zweet en freaky koude rillingen een complete last van afkickverschijnselen en niet te vergeten migraineachtige hoofdpijn! De stop met tramadol, het afbouwen van lyrica en het opbouwen van palexia is niet goed in verhouding gebleken. Je gunt het niemand om zoooo ziek te zijn. Na deze week even gestabiliseerd en daarna de laatste lyrica nog afgebouwd. Geen onrust maar wel weer heftige zweet en koude rillingen, verschrikkelijk moe en weeeer die hoofdpijn. Voor mij nooit meer deze klote lyrica. Wat kan een mens ziek zijn. Nu gebruik ik 2 x 2 palexia en 2 x 10 mg amitryptoline en gaat het na een paar dagen wat beter.
22-01-2017

Lyrica (pregabaline)

De eerste 4 dagen er slaperig overdag, maar de pijnlijke tintelingen in m'n handen verdwenen. Dus ben ik doorgegaan en toen verdween ook de slaperigheid.
16-01-2017

Lyrica (pregabaline)

wegens ernstige nek problemen had ik ongelooflijk veel pijn wat met normale pijnstillers niet te hanteren was. niet meer kunnen functioneren en vrijwel niet slapen. bij eerste gebruik van lyrica hielp het al na 1 a 2 dagen. na een week gebruik kwam de pijn tot mijn schrik weer terug. op advies van de huisarts doorgegaan met gebruiken en inderdaad ging na verloop van tijd d[lees meer...]e pijn weer weg. ik gebruik het nu al weer enige maanden en heb vrijwel geen pijn meer. soms een slechte dag maar oke daar kan ik mee leven. wat de bijwerkingen betreft valt dit bij mij erg mee. ik slaap meer en ben soms wat suf. ook af en toe lichte uitslag, vlekken op de borst. ik ben blij met dit medicijn. zonder kon ik eigenlijk geen normaal leven hebben door de pijn.
15-01-2017

Lyrica (pregabaline)

De neurochirurg schreef me deze medicatie voor om de zenuwpijn in mijn been dragelijk te maken en zo een riskante operatie te vermijden. Het voortdurende tintende gevoel is verdwenen maar de pijn in mijn been is er nog wel, maar dragelijker. Echter de bijwerkingen geven een zeer onaangenaam gevoel.
12-01-2017

Rugklachten

goed te verdragen. Wel gewicht toename. pijn verdwijnt in grote mate in benen na rugoperatie die niet helemaal gelukt is.
24-12-2016

Artrose

Met de doses die ik nu gebruik, 2x 75 mg, stopt het de pijn. Als bijwerking geeft het me zo nu en dan een droge mond.
19-12-2016

Lyrica (pregabaline)

bij een klein ongeluk liep ik een zenuwbeschadiging op en hierdoor heb ik zenuwpijn in mijn arm. Tramadol en Lyrica hielpen een beetje, maar ik kon niet meer fietsen omdat ik niet meer alles zag en traag reageerde. Ook kon ik mijn werk niet meer uitvoeren. Met veel moeite afgebouwd.
12-12-2016

Lyrica (pregabaline)

Ik gebruik deze medicatie omdat ik het acnes syndroom heb, dit is pijn door een beknelde zenuw in mijn buik.
01-12-2016

Onrust

Kreeg Pregabaline voorgeschreven i.v.m. slaapstoornissen, meer specifiek bewegingsonrust tijdens slaap. Volgens partner slaap ik wat rustiger, minder beweeglijk. Krijg echter last van verstopping (slechte stoelgang). Klachten verminderden sterk toen ik stopte met medicijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum