pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (26 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (158 meningen)
Gabapentine (137 meningen)

25-10-2018 | Vrouw | 43
pregabaline (300mg)
Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beïnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.

10-10-2018 | Vrouw | 71

02-10-2018 | Man | 69
pregabaline (75mg)
ik gebruik Lyrica voor mijn Fantoom pijnen. ik ben diabetes al vanaf April 1982 en ben nog steeds Insuline afhankelijk;heb Ulcus aan mijn rechter enkel zowel aan de binnen kant en buiten kant en heb bloedvaten verstopping en heb een amputatie van mijn 5 tenen er af. en ben in 1996 Geopereerd aan mijn Hart in Nieuwegein ik slik 23 tabletten per dag om in leven te blij[lees meer...]ven,het lopen gaat slecht bloedsuikers schommelen ik gebruik een Insulinepomp gebruik Humaan Insuline. 3.5moll/l van 24 uur tot 08 uur in de ochtend en overdag van 08 uur tot 24 uur 5.10 moll/l + 3 x daags 850 mg -metformine heb vele aandoeningen om op te noemen en dus véél medicijnen ben er soms misselijk van. oke ditwasmijn verhaal wat ik nog steeds door sta! vriendelijke groeten Suikerklontje.

01-10-2018 | Man | 70
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Kreeg dit voorgeschreven door neuroloog. Klachten waren (zijn): RLS, en i.h.a. heel onrustige nachten met veel bewegen, trappelen, praten en schreeuwen. Dit alles werd wel wat beter door Pregabaline, maar (zie boven) ik wilde die afhankelijkheid niet. Ik startte met de laagste dosering (75 mg). Na verloop van tijd werd de werking veel minder. De arts stelde hogere dosering[lees meer...] voor, maar daar had ik geen trek in. Want dan lijkt het einde zoek.

24-09-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè

08-09-2018 | Man | 47
pregabaline (75mg)
Nek en rug enorme zenuwpijn,niks levensvreugde en liever dood.Nu morfinepleisters en 3x 75mg lyrica en buiten de bijwerkingen voel ik mij herboren,pijnvrij.Dus zeer tevreden over lyrica!

24-08-2018 | Vrouw | 59
pregabaline (300mg)
Ernstige zenuwpijn door beschadigen zenuw door mislukte operatie

17-08-2018 | Vrouw | 47
Chronisch pijnsyndroom
De eerste 5 dagen, was ik heel erg duizelig, maar kon ik al wel voelen dat de pijn minder werd. Nu slik ik het al twee jaar, tot groot genoegen!

11-08-2018 | Vrouw | 54
pregabaline (150mg)
Het helpt echt goed tegen de zenuwpijn alleen ben ik nu depressief, suïcidaal. Afkicken een hel.

10-08-2018 | Man | 53
Rugklachten
was eerst verslaafd aan de morfine pillen , na afkicken nu op de lyrica, soms komt de pijn er doorheen ,

02-08-2018 | Vrouw | 49
Chronisch pijnsyndroom
Bekkenproblemen, niet opgelost na twee operaties aan hernia Momenteel zoektocht voor de meest positieve medicijnen. Ben in behandeling bij pijnkliniek te Gent. Lyrica wordt momenteel opgedreven, zien of ik het positieve effect dat ik een tweetal weken bij het begin van de behandeling had terug kan krijgen...

01-06-2018 | Vrouw | 55
pregabaline (75mg)
Kreeg dit middel van de pijnplolie arts ivm met versleten nek en lange wachttijd voor de drie prikken in mijn nek. Echter ik slik al jaren alprazolam 2 per dag tegen angst en fluvoxamine tegen depressie. Nu ik dit middel gebruik 2 maal daags 75 mg. Merk ik veranderingen in mijn gedrag..ik doe veel meer wel allemaal in een soort roes. Ben ook vrolijker en de lust naar alcoh[lees meer...]ol is totaal verdwenen, ook rook ik minder. Het is nog te kort om te zeggen jippie...de pijn in mijn schouder die uitstraalt naar mijn arm is ook dragelijker zelfs zonder paracetamol. Ben benieuwd hoe het gaat over een week misschien blijft dat gevoel van ik ben stoned dan ben ik er minder blij mee maar misschien gaat het ook weg en hou ik alleen het gevoel van happy. Beetje warrig geschreven maar dat is tevens een bijwerking .

19-05-2018 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
In combinatie met nortrilen wordt de pijn onderdrukt tot een niveau waardoor je normaal kan functioneren. Er zijn altijd pijnpieken (vooral aan het eind van de dag) maar als ik dan 3 slokkn wijn neem zijn die ook weer weg. Ik ben na 10 jaar van 450 mg p.dag naar 300 mg per dag en probeer nu weer iets af te bouwen. De 450 mg had meer bijwerkingen dan de 300 mg. De bijwerki[lees meer...]ngen in het begin zijn sterk maar nemen af naarmate de tijd verstrijkt. Het is voor mij het enige medicijn gebleken wat helpt tegen de constant aanwezige pijn in mijn oor.

28-04-2018 | Vrouw | 59
pregabaline (300mg)
Zonder deze en andere opiaten gerelateerde medicijnen, zou ik niet kunnen functioneren. Dus ik ben er heel blij mee. Het heeft lang geduurt voor ik de goede medicijnen kreeg. Dus na jaren veel pijn en gekluisterd aan mijn bed, maar nu ik de medicijnen gebruik die ik nu heb (best veel), kan ik weer wat mee doen. Ik ben dus heel blij dat ze er zijn. Pijn is erger dan al het [lees meer...]andere...

06-04-2018 | Man | 63
Hernia
sindsdien ik die inneem heb ik het gevoel een voetbal in mijn buik te hebben. ze helpen voor geen meter. Ook slik ik een speierverslapper/een maag bescherming en een morfine tablet het laaste medicijn oxycodone 45 mig drie maal daags 1 tablet(werkt niet)lyrica 3 x dag 1 capsule(werkt niet)spierverslapper 2 x daags 1 tablet(werkt niet)morfine pleisters om de derde dag d[lees meer...]rie pleister aan 10 mg(werkt niet)heb een operatie gehad maar op de verkeerde plek geholpen daar waar ik geen pijn heb. Maar dat ik door die lyrica zoveel gewichts toenem heb kon ik mij niet voorstellen. Maar de huisarts zegd eerst de morfine afbouwen dan de lyrica ondertussen weeg ik bijna een ton

06-04-2018 | Man | 63
Hernia
ik slik nu ruim een jaar de lyrica Ik heb drie maanden niet kunnen lopen ben reeds onder het mes gewesst maar niet p die plaats geholpen waar de pijn is.daarom vroeg ik om met deze medicatie te stoppen Nee eerst moest ik de morfine oxiecodon 50 mg moet ik innemen. Ik slik nu al ruim twee jaar oxicodon maar wil er dringend vanaf loop nu al ruim negen maanden met heel e[lees meer...]rg veel pijn rond. Die lyrica zouden moeten helpen maar dat is niet zo ik wordt er alleen maar dikker van van de 70 kg ben ik nu al ruim 105 kg. Daarom wil ik er dringen vanaf.kan mij iemand zeggen of die gewichts toename van dit soort midcatie is= alvast bedankti

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum