Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (24 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Gabapentine (129 meningen)

19-01-2018

28-12-2017

Chronisch pijnsyndroom

Ooit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Zeer slecht voorgelicht mbt bijwerkingen daar. Op de pijn deed het wel wat, maar onvoldoende uiteindelijk waardoor chronisch aan de opiaten nodig bleek.. Daar heb ik overigens veel minder last van. Omdat ik in die tijd tgv een operatie erg veel zenuwpijn kreeg heb ik lyrica 1,5 jaar nodig gehad maar zo snel het maar enigszins kon[lees meer...] die lyrica zo snel mogelijk afgebouwd. Ik vond het een hel dit middel. Kort na stoppen kreeg ik uit mijn omgeving al reacties van je bent weer helder, voor mijzelf zeg ik echt NOOIT meer. Enige positieve effect, ik sliep er goed op.
18-12-2017

Lyrica (pregabaline)

Vanwege een kapotte zenuw in mijn rug als gevolg van een hernia L5/S1 operatie heb ik zenuwpijn in mijn rechter voet. Steken en tintelingen mn in mijn grote teen. Lyrica (2x 75mg) werkt enigszins, de eerste week draaierig en suf. Ik wil niet verhogen aangezien ik eens restless leggs van een hogere dosering heb gekregen. Bij mij werkt Oxycodon 5mg (2x pd) ernaast uitstekend[lees meer...]. Wel lichte obstipatie af en toe. De Oxycodon dekt net dat deel dat de Lyrica niet dekt. Ik begreep dat de medicijnen elkaar versterken maar op deze manier heb je dus weinig van beide soorten medicijnen nodig en in mijn geval minder tot geen bijwerkingen.
12-12-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik gebruik het medicijn tegen fantoompijn sinds mijn rechter onderbeen is geamputeerd. Ik heb vrijwel nooit last van fantoompijn. Ik ben nooit gestopt met de Lyrica, dus het is lastig te zeggen of het de Lyrica is dat ervoor zorgt dat ik geen fantoompijn ervaar, of dat ik gewoon zo gelukkig ben dat ik sowieso geen last heb van fantoompijn. Ik blijf het gebruiken omdat ik [lees meer...]me er prettig bij voel, vandaar dat ik voor mezelf vrees dat het medicijn een verslavende werking op me heeft. Helaas ben ik nogal verslavingsgevoelig. Meerdere malen heb ik een hoge dosering genomen om even van de wereld te kunnen zijn
11-12-2017

Lyrica (pregabaline)

ik heb dit voorgeschreven gekregen voor de volgende pijnen ,hals ,schouders,handen ,benen ,rug pijnen ,maar neem nu iets langer dan maand heb nog geen vermindering van pijnen heel jammer en neem 600 per dag
09-12-2017

Hernia

In eerste instantie oxycodon gekregen, 2 x 10 mg icm paracetamol 3 x per dag 1000 mg. Maar nog altijd teveel pijn, hierdoor niet kunnen slapen, zitten oid. Daarom daarnaast ook 2 x 75 mg lyrica/pregabaline, gekregen, werkt goed. Ik kan nu slapen en merk verder niets van bijwerkingen.
06-12-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik ben 60 jaar. Steeds actief gevechtsport gedaan (Jiujitsu) en bij het afleggen van een examentechniek (in 2003)- (beenworp uchi-mata) is er iets versprongen in mijn heupstreek. Ter hoogte van mijn sacrale wervels links kreeg ik op het moment van de uitvoering van de techniek een ontzettend brandend gevoel dat door mijn hele heup doorging. Sinds die periode is die pijn no[lees meer...]oit meer weggeweest, wel iets afgenomen door gewenning waarschijnlijk. De pijn straalt nog steeds uit via mijn bil naar de bovenzijde van mijn dijbeen en naar mijn linker teeltbal. We zijn nu 2017 en ik heb al een heel parcour afgelegd maar tot nu toe met weinig tot geen resultaat. Infiltraties, fysische geneeskunde, enkele kleine chirurgische ingrepen- en ik vergeet er dan nog enkel- hebben tot hiertoe nog niets opgeleverd. Alleen door mijn karakter heb ik door de jaren heen kunnen spartelen zonder al te veel medicatie, maar altijd met het idee in mijn hoofd “er zal ooit wel iemand zijn die dit kan oplossen”. In een soortgelijke modus ben je dus wel heel gevoelig voor allerlei voorstellingen voor genezing. Dus heb ik opnieuw het heft in handen genomen en naar –voor mij althans- de beste chirurg te stappen die in deze materie gespecialiseerd is. In ons onderhoud heb ik hem opnieuw mijn verhaal gedaan hij luisterde zeer aandachtig. En hij stelde mij de vraag of ik al had gehoord van Lyrica medicatie. Ik heb volmondig neen gezegd ik had er geen flauw idee van wat deze medicatie inhield. Het opbouwplan werd mij in detail uitgelegd, qua opbouw en ook indien ik het niet verdroeg, qua afbouw. Ik vermoed dat de essentie van de medicatie zowel neurologisch is als pijnstillend. Ik wil alles een kans geven.
19-11-2017

Lyrica (pregabaline)

ik voel me niet echt goed ermee. De bijwerkingen zijn veel: duizeligheid, moeilijke stoelgang, verstrooid, niet uit woorden komen, droge mond, soms moeilijk iets precies te doen met handen. Maar ik hoop dat het klopt dat na 3 a 4 weken de bijwerkingen verminderen en zou ook mijn pijn moeten minderen, dus hoop ik dat het werkt.
10-11-2017

Rugklachten

Middel voorgeschreven i.v.m. Lumbaal stenoze in L4 en L5. het middel helpt wel maar voor hoelang ??
02-11-2017

Lyrica (pregabaline)

Omdat ik neuropatische pijn heb door verklevingen in mijn buik, ben ik na jaren ziekenhuisbezoek beland bij een pijnspecialist. Deze heeft mij in het begin Lyrica voorgeschreven, maar daar kreeg ik zoveel bijwerkingen van dat we daar na 2 weken mee gestopt zijn en overgegaan naar de Gabapentine. Dit bevalt wat beter, ondanks dat er ook behoorlijke bijwerkingen zijn. Bijwe[lees meer...]rkingen bij Lyrica: duizelig, misselijk, overgeven, diarree, slaperig, niet helder kunnen denken, spiertrillingen, onrust, depressie.
02-11-2017

Hernia

gebruikte 600 mg per dag: 2x 300 mg. heb afgebouwd naar 75 mg en 150 mg. volgende stap 0 mg en 75 mg. dan niks meer. Door hernia met ernstige zenuwpijn naar gehele been en voet (ook zenuwbeklemming gehad --> hiervoor morfine gekregen). Bijwerkingen wat duizeligheid en plotselinge moeheid in het begin van het gebruik van deze pillen. Nu bij de afbouw ben ik ontzettend ver[lees meer...]geetachtig geworden. Dit is best eng. Ik hoop dat m.n. deze laatste bijwerking gauw voorbij is. De huisarts heeft mij hier nooit iets over verteld. Dit vind ik wel jammer.
29-10-2017

Artrose

Ik werd steeds suffer en suffer. Ik sliep zoveel (16-20uur per dag) dat ik maandenlang onderzocht ben voor narcolepsie. Het kwam door de lyrica. Ook enorme geheugenverlies (simpele handelingen vergeten, niet meer weten wat je wilde zeggen/ dat je wat wilde zeggen of dat je aan het praten was, namen van mensen en voorwerpen kwijt zijn, niet meer weten waarom je ergens bent [lees meer...]of naartoe gaat etcetc). Het heeft maanden geduurd voordat ik van die troep af was. Mijn lichaam was er aan verslaafd bleek. Ik heb vreseliijke afkickverschijnselen gehad. Nooit meer die troep. Liever de pijn van mijn ziekte dan al die bijwerkingen.
23-10-2017

Aangezichtspijn

Ik had er echt helemaal geen baat bij
17-10-2017

Lyrica (pregabaline)

Hallo, ik neem nu sedert meer dan 1 jaar Lyrica 150 mg tot 6 pillen en ook soms meer per dag. Het helpt me tegen zenuwpijnen ten gevolge van behandelde en ook niet meer te te behandelen hernia's in nek en rug alsook weke delen reuma. Wat ik zou willen vragen aan iedereen hier is hoeveel je ervan moet innemen, hoe lang de ingenomen tablet (ten) werkt (werken) en wat er geb[lees meer...]eurt als je ze niet inneemt ? Hetzelfde met Zaldiar (Algotra) 37, 5 mg. Daarover heb ik dezelfde vragen. Dank je wel voor jullie reactie en succes iedereen.
10-10-2017

Lyrica (pregabaline)

Lyrica hielp me goed tegen veronderstelde zenuwpijn die uiteindelijk nierstenen bleken te zijn. Hoewel ik nauwelijks of geen bijwerkingen had, is het stoppen met Lyrica een enorme opgave gebleken. Ik heb afgebouwd, in overleg met de huisarts, met 25 mg per week maar heb erg veel last gehad van slapeloosheid; ongedurigheid en hyper zijn. Slapeloosheid betekent hier dat ik r[lees meer...]egelmatig een nacht helemaal niet sliep en 's morgens niet lekker aan mijn werk begon. Door je hyper zijn ben je nog niet eens zo moe maar mentaal vond ik het erg zwaar. Ik wil daarom iedereen waarschuwen voor het gebruik van dit medicijn.
08-10-2017

Lyrica (pregabaline)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)

20 mei 2005 Kettingzaag trauma linkerpols. Nervus medianus weggerukt. Na 3 weken werd sudeck vastgesteld. 1 jaar met zware medicatie en testen, Transtecpleisters, neurontin, beerblocs, stellatumblocs, enz. neurostimulator tot uiteindelijk Lyrica de betere oplossing bleek. De pijn is er nog steeds en soms niet te harden, dan maar oxynorm en oxycontin tot het gaat. We vecht[lees meer...]en nog steeds maar het blijft aartsmoeilijk. Spijtig dat ik moet vaststellen, dat na 12 jaar er medisch bijna geen vooruitgang is gemaakt. Het gebruik van deze medicatie op lange termijn heeft ertoe geleid dat mijn dikke darm diende verwijderd te worden en leef ik verder met pijn en Ileostoma en veel medicatie. En toch is het leven soms mooi.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum