Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (23 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Lyrica, pregabaline

Arjen Walstra (26-04-2013)

30-04-2017

Wervelkanaalstenose

Door een stenose aan mijn rug en geopereerd te zijn, kreeg ik het verschrikkelijke gevoel of er de hele dag mieren door mijn been lopen. Het doet geen pijn maar ik kreeg er wel spierzwakte door. Nog is het niet over. De Lyrica heeft mij niet geholpen. Net wat ik hier boven vermelde, werd ik er vreselijk slaperig op (daar gebruikte ik het op laatst voor).
22-04-2017

Pijn (algemeen)

Na meerdere pijnstillers deze geprobeerd van de 100 andere mogelijkheden.
16-04-2017

Lyrica (pregabaline)

ik heb baat bij Lyrica, maar voor zenuwpijn alleen voor de benen. Als ik merk dat het op het moment dat ik het nodig heb neem ik rustig iets meer dan 150 mg, want ik heb een hekel aan pijn als het niet nodig is.
14-04-2017

13-04-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik vond het een prima medicijn (bijwerking: vermoeidheid). Maar vanaf 1 april 2017 moet je het zelf betalen, en dat kan ik niet. Nu pregabaline.
13-04-2017

Lyrica (pregabaline)

Dunnevezelneuropathie is de reden dat ik Lyrica gebruik en ik ben er tevreden over.

Lyrica (pregabaline)

Omdat ik van Methadon, waar ik wel tevreden over was qua pijnbestrijding, slaapapneu kreeg, overgestapt naar Lyrica. De slaapapneu was zeer ernsit 65-80 ademstops per uur. Dus nu Lyrica, maar dit helpt helemaal niets. Zie het stukje uit: Nieuwsbrief MijnMedicijn - April 2017 "Pregabaline werkt bij zenuwpijn niet beter dan een placebo Uit een recent gepubliceerd onde[lees meer...]rzoek blijkt dat Pregabaline (merknaam: Lyrica) niet beter werkt dan een placebo, wanneer het wordt gebruikt voor zenuwpijn. Aan het onderzoek deden ruim 200 patiënten met acute zenuwpijn in de benen mee, die nog niet langer dan 3 maanden klachten hadden. Deelnemers kregen Pregabaline of een placebo. Aan het eind van het onderzoek was de pijn in beide groepen minder. Na een jaar gaven beide groepen de pijn gemiddeld hetzelfde cijfer, maar hadden de patiënten die Pregabaline innamen ook last van bijwerkingen, zo had 40% last van duizeligheid. Gebruikt u Lyrica en bent u het hier niet mee eens? " Dus ik zeg stop met Lyrica voor/tegen zenuwpijn!! Bijwerkingen: duizeligheid, gewichtstoename, slaperig

Lyrica (pregabaline)

Ik stond op het punt samen met mijn vrouw naar Sicilië te gaan. Zij had een beginnende nekhernia, ik een 'gewone', d.w.z. in mijn rug. Informatie op internet leerde mij dat er een zenuw klem zat tussen het heiligbeen en de onderste lendewervel. De beschrijving van de pijnplekken was 100% correct. Mijn vrouw had inmiddels lyrica voorgeschreven gekregen van onze huisarts (hi[lees meer...]j noemde het een paardenmiddel), en dat hielp goed. Zonder behandeling op reis gaan noemde hij zeer onverantwoord. Ik moest voor hetzelfde medicijn naar een andere huisarts i.v.m. afwezigheid van de onze. Deze mevrouw wist te vertellen dat hernia op mijn leeftijd(66) niet meer voorkwam...!( moet nodig op bijscholingscursus). De vakantie betrof een door mij gewonnen prijs, die ik zou verspelen als de reeds geregelde reis zou worden geannuleerd, dus mijn vrouw en ik waren zeer gemotiveerd om de pijn te bestrijden. Ik kon voordat ik begon met lyrica geen 100 m. meer lopen, dan was ik volledig uitgeteld. Vanaf pil nr.1 geen pijn meer. Alle andere pijnstillers die we eerst hadden geslikt hadden geen enkel effect. Wat ons betreft dus: hiep hiep hoera voor lyrica.

Polyneuropathie

Gebruikte al jaren 1x per dag 150mg voorgeschreven door de neuroloog, die er gelijk bijvertelde dat er geen enkel medicijn tegen neuropathie in de benen en voeten bestaat. Maar om de nachten beter door te komen hielp het wel wat, na het jaren te hebben geslikt was de werking er van minimaal geworden. Bij een bezoek aan de internist kwam het ter sprake, hij stelde voor om e[lees meer...]en dubbele dosis te proberen, [2x daags 150mg] dat werkt wel weer, slaap stukken beter maar gezien de bijwerkingen neem ik het niet in als ik ga autorijden. Mijn bijwerkingen: suf, slaperig, draaierig, afwezig, controle verlies, alsof er watten in mijn hoofd zitten.

Lyrica (pregabaline)

Gebruik dit zeker 15 jaar, vind het niet fijn, maar ben bang om te stoppen wat ik wel wil. Ben mijn evenwicht kwijt.

Rugpijn

Ik heb erg veel pijn in de rug en nek wat doortrekt naar mijn armen en rugpijn naar mijn benen. Kan slecht zitten en ben uitgeput van de pijn.

Aangezichtspijn

Nekklachten

sinds bijna 1 jaar gebruik ik dit medicijn. begonnen met lage dosis nu 4 x per dag 75mg. werking is minder dan verwacht. in combinatie met morfinepleister is het wel te doen. onlangs geprobeerd de dosis te verlagen wat resulteerde in meer pijn.
11-04-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik gebruik Lyrica al 4 jaar en heb geen pijn meer al duurde dat wel heel lang. Je moet wel heel lang wachten voor resultaat. Bijwerkingen heb ik totaal niet.
11-04-2017

Fibromyalgie

Vier jaar geleden moedeloos en in een fase dat ik het leven niet meer zag zitten. Dagelijks pijn. In het gehele lijf, alsof ik een zware griep had. Pijn die niet gerelateerd was aan belasting (sport, hard werken met de spieren), maar die wel voortdurend aanwezig was. Onbegrip bij de huisarts. Door de pijn constant bewust dat er iets aan de hand was. 's Morgens bijna niet [lees meer...]goed uit bed kunnen stappen door stijfheid, me tegen de muur aan opwerken tot staan. Kortom: verschrikkelijk als je nog geen 60 bent. 's Nachts slecht kunnen slapen van de pijn. Tot ik via een mailvriendin hoorde van Fibromyalgie. Bij de huisarts tot ruzie aan toe aangedrongen op een verwijzing voor de reumatoloog. Bij het eerste consult bleek al wat er mis was: fibromyalgie en neuropathie (en een angststoornis bleek later). Meegedaan met een trial voor het gebruik van Lyrica aan te wenden voor fibromyalgie patienten. Bij de trial werden mensen uitgeloot die een placebo kregen en die het medicijn in verschillende doseringen en sterktes. Ik moest een dagboekje bijhouden. Ik ben uitgeloot voor het 'echte' medicijn en heb ervaren hoe het voelt om hogere sterktes, grotere doseringen en kennelijk een placebo te krijgen. Ik kon dat in alle gevallen goed merken. Ik kan kort zijn: met de lyrica heb ik mijn leven terug gekregen. Ik kon door het medicijn afstand nemen van de pijn en daarmee werd ik ook minder gespannen. Gespannenheid die mij altijd pijn geeft. De neuropathie is als ik Lyrica neem bijna verdwenen. Neem ik het niet (ik ben wel eens een paar maanden gestopt om te kijken hoe het dan zou gaan), dan komt de pijn in alle hevigheid terug. De zenuwpijn wel te verstaan. Slapen gaat prima sinds ik Lyrica gebruik. Ook een groot voordeel. Duizeligheid.... alleen in het begin is het wennen. Ik laat het even over me heen komen en deze 'bijwerking' weegt niet op tegen het grote voordeel dat ik erdoor ervaar.
07-03-2017

Lyrica (pregabaline)

heb eerst ruim een jaar tramadol en paracetamol geslikt zonder resultaat. nu 2 maal daags 150 mg lyrica en functioneer weer redelijk.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum