pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (26 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (158 meningen)
Gabapentine (137 meningen)

17-10-2017 | Vrouw | 52
pregabaline (150mg)
Hallo, ik neem nu sedert meer dan 1 jaar Lyrica 150 mg tot 6 pillen en ook soms meer per dag. Het helpt me tegen zenuwpijnen ten gevolge van behandelde en ook niet meer te te behandelen hernia's in nek en rug alsook weke delen reuma. Wat ik zou willen vragen aan iedereen hier is hoeveel je ervan moet innemen, hoe lang de ingenomen tablet (ten) werkt (werken) en wat er geb[lees meer...]eurt als je ze niet inneemt ? Hetzelfde met Zaldiar (Algotra) 37, 5 mg. Daarover heb ik dezelfde vragen. Dank je wel voor jullie reactie en succes iedereen.

10-10-2017 | Man | 57
pregabaline (150mg)
Lyrica hielp me goed tegen veronderstelde zenuwpijn die uiteindelijk nierstenen bleken te zijn. Hoewel ik nauwelijks of geen bijwerkingen had, is het stoppen met Lyrica een enorme opgave gebleken. Ik heb afgebouwd, in overleg met de huisarts, met 25 mg per week maar heb erg veel last gehad van slapeloosheid; ongedurigheid en hyper zijn. Slapeloosheid betekent hier dat ik r[lees meer...]egelmatig een nacht helemaal niet sliep en 's morgens niet lekker aan mijn werk begon. Door je hyper zijn ben je nog niet eens zo moe maar mentaal vond ik het erg zwaar. Ik wil daarom iedereen waarschuwen voor het gebruik van dit medicijn.

08-10-2017 | Man | 73
pregabaline (150mg)
Complex Regionaal Pijnsyndroom (CRPS)
20 mei 2005 Kettingzaag trauma linkerpols. Nervus medianus weggerukt. Na 3 weken werd sudeck vastgesteld. 1 jaar met zware medicatie en testen, Transtecpleisters, neurontin, beerblocs, stellatumblocs, enz. neurostimulator tot uiteindelijk Lyrica de betere oplossing bleek. De pijn is er nog steeds en soms niet te harden, dan maar oxynorm en oxycontin tot het gaat. We vecht[lees meer...]en nog steeds maar het blijft aartsmoeilijk. Spijtig dat ik moet vaststellen, dat na 12 jaar er medisch bijna geen vooruitgang is gemaakt. Het gebruik van deze medicatie op lange termijn heeft ertoe geleid dat mijn dikke darm diende verwijderd te worden en leef ik verder met pijn en Ileostoma en veel medicatie. En toch is het leven soms mooi.

27-09-2017 | Vrouw | 53
pregabaline (75mg)
Ik kreeg het middel voorgeschreven tegen hevige angstgevoelens. Toen ik door een aantal begin-bijwerkingen heen was, leek het wel wat te doen, maar vooral tegen depressie, matig tegen angst. Vervolgens ging het me psychisch te veel ontremmen. Ik werd soort van suïcidaal, ik werd heel erg prikkelbaar en dat is toen ook even goed misgegaan. Ik ben meteen gaan minderen en ha[lees meer...]d die suïcidale neigingen en enorme prikkelbaarheid al snel niet meer. Een andere bijwerking was dat ik nog meer last van mijn overactieve blaas kreeg dan ik al had en steeds moeilijker kon plassen. Voor mij geen Lyrica meer!!

19-09-2017 | Man | 54
pregabaline (275mg)
Acute inflammatoire polyneuropathie

30-08-2017 | Vrouw | 64
pregabaline (300mg)
Epilepsie
Voorgeschreven door neurologe door epileptische aanval na ongeval. Verhoogd door vaatchirurge in verband met beschadiging zenuwbanen. Dit doordat operatie met lange wachttijden erg laat kon plaatsvinden zodat er al wat zenuwbanen beschadigd waren. Heb ook Morfine dus alles bij elkaar best wel wat. Duizeligheid komt onverwacht op en gaat samen met een enorm slaap gevoel. [lees meer...]Als ik even een half uurtje ga slapen gaat het ineens weer stukken beter, dus ook al vind ik het zonde van de dag gun ik mezelf dat half uurtje slaap als ik er behoefte aan heb want dat geeft dan toch een enorme meerwaarde van mijn leven. Niet klagen maar dragen. Keuzes maken in je leven. Voor wat hoort wat dus gewoon voor jezelf kiezen en accepteren dat er soms wat vervelende dingen bij horen. Ik wens iedereen succes met dit middel.

29-08-2017 | Man | 20
pregabaline (150mg)
veel zenuwpijn na gebroken nek en vastgezette wervels, lyrica is wondermiddel voor mij. nogal verschoten van wat voor bijwerkingen sommigen hier van hebben

15-08-2017 | Vrouw | 63
Polyneuropathie
Een raar middel waar ik heel ziek en misselijk van werd. Dat leek me dus niet de bedoeling. Deed niet wat het moest doen, nl pijnbestrijding. Voor mij nooit meer

12-08-2017 | Vrouw | 50
Polyneuropathie
Ik ben vorig jaar gestopt door bijwerkingen. Was zo duizelig. Daarna gabapentine en carbamazepine gebruikt. Niet tevreden. Nu met 25 MG per keer opgebouwd en voila. Geen bijwerkingen! Zit nu op 2 x 75 en moet nog verdubbelen. Neem ik weken de tijd voor. Te erge pijn bestrijd ik met emla crème tussendoor. Wel zijn mijn gehoor en zicht behoorlijk verslechterd. Blijkbaar komt[lees meer...] dat door die op ine eindigende meds. Zoeken ze nog uit. Bouw dit heeel langzaam op en af om de Lyrica hel te voorkomen.

25-07-2017 | Vrouw | 40
pregabaline (75mg)
Ivm heftige zenuwpijnen na knieprothese (met hele voorgeschiedenis) deze medicijnen voorgeschreven gekregen. Had ik ze maar eerst gegoogled voordat ik er aan begon (maar ja bij iedereen is de werking anders). Het resultaat was minimaal, maar wat het ergste was, ik werd er hartstikke labiel van, had mijn emoties niet meer onder controle, moest overal om huilen, ik was totaa[lees meer...]l mijzelf niet meer. Het afbouwen was een drama, was gewoon een soortje van depressief terwijl ik van nature altijd positief ben. Blij dat ik er vanaf ben en overgestapt naar de oxycodon, 3x per dag 10mg in combinatie met 1000 paracetamol. Het scherpe kantje gaat er vanaf en kan weer enigzins "normaal" functioneren (in hoeverre dat kan met hele dagen pijn want je wordt er doodmoe van). Ook homeopatische middelen slik ik erbij voor de zenuwpijn, Curcumine met magnesium en B12 voor de vermoeidheid.

20-07-2017 | Vrouw | 59
pregabaline (75mg)
Ik heb ontzettend veel zenuwpijnen, brandende hoofdpijn, spierpijnen, buikpijn enz. enz. Ik heb ook fibromyalgie al geruim 12 jaar al heel veel medicatie geprobeerd maar ben heel gevoelig voor alles. Kan bijna nergens tegen. Door Lyrica geen gevoel meer in armen en benen, moeilijk kunnen slikken en benauwd

09-07-2017 | Vrouw | 68
Heupslijtage
Na een heupprothese geplaatst te hebben met complicaties ( klapvoet ). Veel last van zenuw pijn. In het begin van gebruik goed slapen, na 1 week trillende handen, koude rillingen, wazig zien, dikke enkels en voeten, pijn in vingers en schouders, huilbuien, geen eetlust, stuiptrekking van spieren, slecht slapen

25-06-2017 | Man | 52
Wervelkanaalstenose
Op 1 juni 2017 werden 4 wervels vastgezet en 3 tussenwervels verwijderd. Voor de ingreep had ik geen pijn. Sinds de ingreep had ik veel pijn aan beide handen. Hypergevoelige vingers. Gedurende 4 dagen kreeg ik verschillende pijnstillers maar die hielpen niet. Op de 5 de dag werd gestart met 1x75mg Lyrica. Bij ontslag had ik nog veel pijn aan de beide handen en werd 1x7[lees meer...]5mg AM en 1x150mg 's avonds voorgeschreven. Gevolgen: na 3 weken heb ik beduidend minder pijn maar ik ben nog niet pijnvrij. Als ik tijdens de dag met de nek "foute" bewegingen maak heb ik meer pijn. Een tweede ingreep (wegnemen van enkele lamina in de nek) dringt zich blijkbaar op want het centrale zenuwkanaal wordt ter hoogte van C3 tot C5 ernstig geprikkeld. Lyrica zorgt er voor dat ik bijna normaal kan functioneren. Ik moet nog steeds zeer rustig blijven, draag nog steeds heel veel de nekkraag. Ik durf tussen 08H00 en 15H00 niet met de fiets of auto rijden. Ik ben dan veel te slaperig. Op 29 juni wordt een nieuwe NMR gemaakt. Op basis van dit nieuw beeldmateriaal zal men bepalen of een tweede ingreep nodig is. Ondertussen neem ik de voorgeschreven dosis verder ongeacht de bijwerkingen. Ik slaap zeeeeeeer goed, maar dat is natuurlijk te wijten aan de dosis van 175mg voor het slapengaan. Samengevat: in afwachting van een tweede ingreep werkt dit medicijn denk ik goed. Ik heb nog niet durven afbouwen om te zien of ik weer meer pijn krijg aan handen of armen. Ik ben benieuwd welke informatie de nieuwe NMR zal opleveren.

14-06-2017 | Man | 50
Hernia
After no joy from GP, manuel therapist, or x-ray finally got referral from the doctor for a neurologist. Pain was getting unbearable in my neck, shoulder and arm from which I could no longer sleep, sit or stand . While waiting for three weeks from MRI was offered Lyrica. After one pill Oxycodon and terrible side effects I was happy to try something new. No regrets. Now low[lees meer...] levels of pain with comfortable nights allowing for final recovery.

09-06-2017 | Man | 37
Neurofibromatose
Daar tramadol me enorm deed vermageren de overstap naar lyrica gedaan. Nu met 150 mg 3x per dag is de pijn heel redelijk onder controle.

09-06-2017 | Man | 41
pregabaline (300mg)
In een notendop en logischerwijs over heel tijdpad: Vanwege conversiestoornis diende er neurologisch e.e.a. uitgesloten te worden. Over hele lichaam waren er zenuwpijnen, verkrampingen en uitvalverschijnselen. Lopen was niet pijnvrij te doen (op voeten staan). Middels opbouw nu op 2xdaags 300mg. Veel overwonnen, veel problemen vervangen. (Bijwerkingen: moeizaam tot aan n[lees meer...]iet kunnen plassen, zeer droge mond, kaakpijnen, hoofdpijnen, gewichtstoename en geen eetlust) Maar lopen gaat weer relatief pijnvrij.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum