Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (24 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Rivotril (151 meningen)
Gabapentine (129 meningen)

17-05-2017

Lyrica (pregabaline)

Discopathie s/l1. s'nachts niet slapen van de pijn in de heup en benen. Nu geen pijn meer en slaap prima! Ondanks de bijwerkingen (suf, moe, vergeetachtig, chaotisch) wil ik niet zonder..
14-05-2017

Lyrica (pregabaline)

Na eerst 3x daags 50mg Lyrica gehad te hebben verhoogt naar 2x daags 150mg ivm zenuwpijnen door 3-voudige hernia. Als bijwerking alleen een droge mond. Door de Hernia problemen met ophouden van de urine dit is ook door de Lyrica beduidend verbeterd.
10-05-2017

Lyrica (pregabaline)

De eerste weken voelde het of je dronken was. Slaap er goed op. Merk wel dat ik minder pijn heb.. Ben niet dikker geworden .
09-05-2017

Lyrica (pregabaline)

Na calcaneusfractuur en operatie erge zenuwpijnen. Pijnspecialist heeft lyrica voorgeschreven met geleidelijke opbouw. Pijn deels verdwenen. Sedert een maand veel last van tintelingen in het hoofd. Ik vraag mij af of dit door de lyrica komt??? Heel vervelend en angstig gevoel hierdoor. Net of er niet genoeg bloed naar mijn hersenen vloeit. Is dit een gekend fenomeen is er[lees meer...] iemand die mij hierop kan antwoorden???
30-04-2017

Wervelkanaalstenose

Door een stenose aan mijn rug en geopereerd te zijn, kreeg ik het verschrikkelijke gevoel of er de hele dag mieren door mijn been lopen. Het doet geen pijn maar ik kreeg er wel spierzwakte door. Nog is het niet over. De Lyrica heeft mij niet geholpen. Net wat ik hier boven vermelde, werd ik er vreselijk slaperig op (daar gebruikte ik het op laatst voor).
22-04-2017

Pijn (algemeen)

Na meerdere pijnstillers deze geprobeerd van de 100 andere mogelijkheden.
16-04-2017

Lyrica (pregabaline)

ik heb baat bij Lyrica, maar voor zenuwpijn alleen voor de benen. Als ik merk dat het op het moment dat ik het nodig heb neem ik rustig iets meer dan 150 mg, want ik heb een hekel aan pijn als het niet nodig is.
14-04-2017

13-04-2017

Lyrica (pregabaline)

Ik vond het een prima medicijn (bijwerking: vermoeidheid). Maar vanaf 1 april 2017 moet je het zelf betalen, en dat kan ik niet. Nu pregabaline.
13-04-2017

Lyrica (pregabaline)

Dunnevezelneuropathie is de reden dat ik Lyrica gebruik en ik ben er tevreden over.

Lyrica (pregabaline)

Omdat ik van Methadon, waar ik wel tevreden over was qua pijnbestrijding, slaapapneu kreeg, overgestapt naar Lyrica. De slaapapneu was zeer ernsit 65-80 ademstops per uur. Dus nu Lyrica, maar dit helpt helemaal niets. Zie het stukje uit: Nieuwsbrief MijnMedicijn - April 2017 "Pregabaline werkt bij zenuwpijn niet beter dan een placebo Uit een recent gepubliceerd onde[lees meer...]rzoek blijkt dat Pregabaline (merknaam: Lyrica) niet beter werkt dan een placebo, wanneer het wordt gebruikt voor zenuwpijn. Aan het onderzoek deden ruim 200 patiënten met acute zenuwpijn in de benen mee, die nog niet langer dan 3 maanden klachten hadden. Deelnemers kregen Pregabaline of een placebo. Aan het eind van het onderzoek was de pijn in beide groepen minder. Na een jaar gaven beide groepen de pijn gemiddeld hetzelfde cijfer, maar hadden de patiënten die Pregabaline innamen ook last van bijwerkingen, zo had 40% last van duizeligheid. Gebruikt u Lyrica en bent u het hier niet mee eens? " Dus ik zeg stop met Lyrica voor/tegen zenuwpijn!! Bijwerkingen: duizeligheid, gewichtstoename, slaperig

Lyrica (pregabaline)

Ik stond op het punt samen met mijn vrouw naar Sicilië te gaan. Zij had een beginnende nekhernia, ik een 'gewone', d.w.z. in mijn rug. Informatie op internet leerde mij dat er een zenuw klem zat tussen het heiligbeen en de onderste lendewervel. De beschrijving van de pijnplekken was 100% correct. Mijn vrouw had inmiddels lyrica voorgeschreven gekregen van onze huisarts (hi[lees meer...]j noemde het een paardenmiddel), en dat hielp goed. Zonder behandeling op reis gaan noemde hij zeer onverantwoord. Ik moest voor hetzelfde medicijn naar een andere huisarts i.v.m. afwezigheid van de onze. Deze mevrouw wist te vertellen dat hernia op mijn leeftijd(66) niet meer voorkwam...!( moet nodig op bijscholingscursus). De vakantie betrof een door mij gewonnen prijs, die ik zou verspelen als de reeds geregelde reis zou worden geannuleerd, dus mijn vrouw en ik waren zeer gemotiveerd om de pijn te bestrijden. Ik kon voordat ik begon met lyrica geen 100 m. meer lopen, dan was ik volledig uitgeteld. Vanaf pil nr.1 geen pijn meer. Alle andere pijnstillers die we eerst hadden geslikt hadden geen enkel effect. Wat ons betreft dus: hiep hiep hoera voor lyrica.

Polyneuropathie

Gebruikte al jaren 1x per dag 150mg voorgeschreven door de neuroloog, die er gelijk bijvertelde dat er geen enkel medicijn tegen neuropathie in de benen en voeten bestaat. Maar om de nachten beter door te komen hielp het wel wat, na het jaren te hebben geslikt was de werking er van minimaal geworden. Bij een bezoek aan de internist kwam het ter sprake, hij stelde voor om e[lees meer...]en dubbele dosis te proberen, [2x daags 150mg] dat werkt wel weer, slaap stukken beter maar gezien de bijwerkingen neem ik het niet in als ik ga autorijden. Mijn bijwerkingen: suf, slaperig, draaierig, afwezig, controle verlies, alsof er watten in mijn hoofd zitten.

Lyrica (pregabaline)

Gebruik dit zeker 15 jaar, vind het niet fijn, maar ben bang om te stoppen wat ik wel wil. Ben mijn evenwicht kwijt.

Rugpijn

Ik heb erg veel pijn in de rug en nek wat doortrekt naar mijn armen en rugpijn naar mijn benen. Kan slecht zitten en ben uitgeput van de pijn.

Aangezichtspijn

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum