Lyrica

pregabaline

Aangezichtspijn (30 meningen)
Polyneuropathie (23 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (13 meningen)
Epilepsie (7 meningen)

Lyrica, pregabaline

Arjen Walstra (26-04-2013)

20-01-2019

Nek- / rughernia

Na vier lage rughernias waarvoor 1 x hemilaminectomie, in 2015 Spondylodese en nieuwe tussenwervenschijven, nu weer een hernia op dezelfde plek. Naar de pijnpoli omdat ik geen operatie oid meer wil. Lyrica voorgechreven gekregen. Voor het eerst sinds jaren merk ik, hoewel ik het pas enkele weken slik (langzame opbouw op basis van klachten/ervaringen) dat ik bijvorbeeld [lees meer...]geen pijn meer heb als het douchewater over mijn voet komt, en dat ik geen stekende pijn in mijn teen en been en rijbroekgebied meer heb. Lijkt ook te werken ivm Fybromyalgieklachten en atrose klachten. Vooralsnog tevreden, maar ik raak wat angstig als ik lees over de afbouw, dat dat een hel is. Ben zeer vatbaar voor angsten en depressie, vatbaar voor verslaving (slaappillen, nu in remissie), dus ik ben benieuwd. Ik probeer hoop te houden dat ik binnenkort weer eens aan het werk kan (ik vrees niet in mijn eigen beroep, verpleegkundige). Hoop op omscholing binnen iets paramedisch via het UWV.
17-12-2018

Posttraumatische dystrofie

in januari een nieuwe knie gekregen, tijden operatie een pees gescheurd dus 6 weken in het gips... na de gips periode is de revalidatie periode ingegaan, goede buiging in de knie maar toename van pijn dus weer 6 weken in het gips, nadien weer revalidatie... na een paar maanden been rood en dik en toename van pijn, wakker gelegen van de pijn, blijk ik Posttraumatische Dystr[lees meer...]ofie te hebben.... arts in overleg met orthopeed besloten me aan de lyrica te doen, begin dosering 2x per dag 75mg en wekelijks opbouwen, zit nu sinds 1 week op 2x daags 300mg.... ben na zo'n 2 uur na inname ontzettend duizelig en meerdere bijwerkingen maar ga er van uit dat dit tijdelijk is, pijn nog niet weg maar wel al veel beter te verdragen. Sliep niet meer en sinds de lyrica slaap ik geweldig, in 1 stuk de nacht doorbrengen is me alles wel al waard. Even geduld nog en dan ga ik er van uit dat ik pijnvrij ben!
19-11-2018

Lyrica (pregabaline)

Dit middel voorgeschreven bij vermoeden nekhernia. Helaas bij mij totaal geen effect gehad. Zelfs in combinatie met oxycodon geen effect of vermindering van de klachten.
10-11-2018

Polymyalgia rheumatica

Ik heb een door de reumatoloog gediagnosticeerde polyartrose. Verscheidene myalgieën reeds vele jaren Thoracaal cervicaal en lumbaal waarmee ik naar de orthopeed gegaan was en die 4 discopathiën middels MRI vaststelde. Artrose aan alle facetgewrichten en cox artrose (lumbago) via ct scan door reumatoloog.(krijg Arthrotec) Er volgde nog een MRI thoracaal en cervicaal door d[lees meer...]e neuroloog om wegens familie historie bekendheid met auto immuun ziekte multiple sclerose vader en schizofrenie broer, manische depressie, moeder. Uit test blijkt dat ik positief test voor Anti Nucleair Antigen. Voorts stelt de neuroloog vast dat de brachialgie komt door een nogal ernstige myelomalacie cervicaal en thoracaal vandaar de diagnose ongedifferentieerde spondylartropathie ook wegens de anamnese van scheefstand en artrose sacroiliacale gewricht waargenomen door de orthomanueel therapeutisch arts reeds vanaf 1994. Lyrica dus voor poly myalgische neuropathieën, zoals ischialgie, brachialgie,(linker)aangezichtspijn,(linker) hals en nekpijn waarvoor ivm subklinische hypothyreoïdie een globus nervosa door huisarts werd waargenomen, vage pijn aan schouders en tussen schouderbladen chronische scherpe stekende pijn,pijn/druk op de borst recidiverend welke acuut beangstigend is na lange existentiële angst episodes(kreeg oxazepam van cardioloog), jeuk over het gehele huidoppervlakte, soms oog ontstekingen en zeer lange tijd voorhoofdsholte ontsteking gehad en/of rhinitis. Deze lichamelijke ongemakken vreten of lekken continue energie, waardoor ik vaak manisch depressief ben. (ernstige fatalistische huilbuien ed.) Mijn intelligentie en cognities moeten welhaast desastreus zijn afgelopen de laatste vijf jaren. Met recht zou ik moeten kunnen spreken van een post traumatische stress stoornis! Echter de specialisten geven geen eenduidig advies,(medicamenteuze) behandeling (kreeg van psychiater biperideenhydrochloride voor rusteloze benen) of behandelmethode. Zij vinden mij maar een lastpost en zien mij liever gaan dan komen., noemen me namen en wijzen mij na. Ik ben te duur voor onze ziekte industrie farmacologische mishandelingen en samenleving.
04-11-2018

Lyrica (pregabaline)

Bij gebruik deed het wat het moest doen. Maar het stoppen is verschrikkelijk. Het is echt de hel die lyrica heet. Totale de compensatie van mijn geestelijke balans. Met verschrikkelijke paniekaanvallen en een constant gevoel van lichamelijke onrust tot gevolg. Crisis ggz moest eraan te pas komen om te voorkomen dat ik in een angst psychose raakte. Nu 3x daags 50 ja echt 50[lees meer...] mg oxzazepam om de boel enigzins dragelijk te maken. Gedachten aan zelfmoord willen plegen huilbuien en totale angst tot gevolg. Specialist zei dat ik na mijn hernia operatie gewoon in 3 dagen kon stoppen. Domste dat ik ooit heb Gedaan. Ik ben onderzocht en kwa persoonlijkheid is er niets mis met mij. Maar de ontregeling in mijn bio chemische toestand van mijn hersenen is door die verdomde lyrica helemaal aan gort geholpen. Nu zit ik met de shit. Lyrica helpt tegen zenuw pijn maar omg het stoppen is een ramp tot en met.
25-10-2018

Lyrica (pregabaline)

Ik neem nu al zo'n 5 jaar Lyrica, eerst 150 mg. Die werd voor mij voorgeschreven omwille van neuropathische pijn in de benen, de spierpijn en zenuwpijn en krampen. Ik neem nog andere medicatie die mogelijks de werking beïnvloedt. De eerste twee jaar was ik enorm tevreden van Lyrica. Er was een waas, een gevoel dronken te zijn. Ik raakte sneller in slaap en voelde geen en[lees meer...]kele kramp of pijn meer. Gaandeweg is de werking van Lyrica verminderd en moest ik verhogen naar 300 mg. Momenteel voel ik nog amper verschil en moet ik er nog Trazolan bijnemen. Maar Trazolan alleen is geen optie, als ik geen Lyrica neem, heb ik opnieuw spierpijnen en zenuwpijnen. Mogelijks moet ik de dosis verhogen. Ik ga het probleem binnenkort aanstippen bij mijn gesprek met de neuroloog.
10-10-2018

02-10-2018

Lyrica (pregabaline)

ik gebruik Lyrica voor mijn Fantoom pijnen. ik ben diabetes al vanaf April 1982 en ben nog steeds Insuline afhankelijk;heb Ulcus aan mijn rechter enkel zowel aan de binnen kant en buiten kant en heb bloedvaten verstopping en heb een amputatie van mijn 5 tenen er af. en ben in 1996 Geopereerd aan mijn Hart in Nieuwegein ik slik 23 tabletten per dag om in leven te blij[lees meer...]ven,het lopen gaat slecht bloedsuikers schommelen ik gebruik een Insulinepomp gebruik Humaan Insuline. 3.5moll/l van 24 uur tot 08 uur in de ochtend en overdag van 08 uur tot 24 uur 5.10 moll/l + 3 x daags 850 mg -metformine heb vele aandoeningen om op te noemen en dus véél medicijnen ben er soms misselijk van. oke ditwasmijn verhaal wat ik nog steeds door sta! vriendelijke groeten Suikerklontje.
01-10-2018

Lyrica (pregabaline)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Kreeg dit voorgeschreven door neuroloog. Klachten waren (zijn): RLS, en i.h.a. heel onrustige nachten met veel bewegen, trappelen, praten en schreeuwen. Dit alles werd wel wat beter door Pregabaline, maar (zie boven) ik wilde die afhankelijkheid niet. Ik startte met de laagste dosering (75 mg). Na verloop van tijd werd de werking veel minder. De arts stelde hogere dosering[lees meer...] voor, maar daar had ik geen trek in. Want dan lijkt het einde zoek.
24-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Chronische pijn in bekken gecombineerd met onderrug. Neem al vrij veel pijnstillers en heb op de duur niet echt veel levenslust hierdoor. Lyrici werkte heel goed toen ik 1x per dag 75 Mg nam... gewoon weer zin in het leven, minder pijn, van zodra ik er een tweede maal dezelfde dosis bijnam : effect volledig weg, ik zit nu aan 2x 150 Mg per dag, ik voel nog steeds niks, ik [lees meer...]zweet me gek, heb heel de dag hoofdpijn en om over de bijgekomen kilo’s maar te zwijgen, ik heb op eigen houtje eergisteren beslist mijn avonddosis terug op 75 Mg te brengen... voorbij hoofdpijn ! Zegt genoeg zeker hè
08-09-2018

Lyrica (pregabaline)

Nek en rug enorme zenuwpijn,niks levensvreugde en liever dood.Nu morfinepleisters en 3x 75mg lyrica en buiten de bijwerkingen voel ik mij herboren,pijnvrij.Dus zeer tevreden over lyrica!
24-08-2018

Lyrica (pregabaline)

Ernstige zenuwpijn door beschadigen zenuw door mislukte operatie
17-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

De eerste 5 dagen, was ik heel erg duizelig, maar kon ik al wel voelen dat de pijn minder werd. Nu slik ik het al twee jaar, tot groot genoegen!
11-08-2018

Lyrica (pregabaline)

Het helpt echt goed tegen de zenuwpijn alleen ben ik nu depressief, suïcidaal. Afkicken een hel.
10-08-2018

Rugklachten

was eerst verslaafd aan de morfine pillen , na afkicken nu op de lyrica, soms komt de pijn er doorheen ,
02-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

Bekkenproblemen, niet opgelost na twee operaties aan hernia Momenteel zoektocht voor de meest positieve medicijnen. Ben in behandeling bij pijnkliniek te Gent. Lyrica wordt momenteel opgedreven, zien of ik het positieve effect dat ik een tweetal weken bij het begin van de behandeling had terug kan krijgen...

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum