Ervaringen met Lyrica

pregabaline

duizeligheid depressie misselijkheid hallucinaties

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

12-05-2023 | Vrouw | 54
pregabaline (75)
Binnen 1 week 2x daags 1 tablet van 75 gram al effectief. Geen pijn meer.

08-05-2023 | Vrouw | 38
pregabaline (75mg)
sinds 3 mei 2 keer daags 75mg lyrica i.v.m. nervus pudendus neuralgie (schaamzenuw). ik heb 26 april een zenuwblokkade gehad waarvan de klachten sterk waren toegenomen dit is helaas normaal na een blokkade maar is tijdelijk en kan 2-3 weken duren. Om de pijn te overlappen Lyrica voorgeschreven gekregen en de pijn was binnen 2 dagen zeker met 70% verminderd dus kan weer fun[lees meer...]ctioneren. nu hopen dat de blokkade aanslaat.

23-04-2023 | Vrouw | 40
pregabaline (150mg)
Vraagje Hoe lang duurt het voordat deze pil gaat werken. In de bijsluiter staat wel na een aantal weken kan je het pas echt zeggen.. Maar ik wil weten als ik de pil om 8.00 in neem wanneer gaat die dan werken? Gelijk? Na 1 uur? Ik kan het nergens vinden is er iemand die het weet? Bedankt

23-03-2023 | Vrouw | 53
Aangezichtspijn
Hield veel vocht vast Kwam kilo’s aan in korte termijn Kon er niet mee fietsen of autorijden, beperkte mij veel in mijn dagelijks leven . Bijwerkingen heftiger dan de kwaal.

01-02-2023 | Man | 40
pregabaline (75mg)
Heb dit middel als vervanging gekregen voor pramipexol tegen rusteloze benen. Dat werkte goed voor de klacht maar kreeg als bijwerking koopwoede en ernstige game verslaving (was niet achter de spelcomputer weg te krijgen). In overleg met de neuroloog afgebouwd en Lyrica gekregen 75 mg ochtend, 150 mg voor het slapen. Dit middel werkt perfect voor mij. Geen rusteloze benen [lees meer...]meer en geen bijwerkingen zoals eerder genoemd. Alleen wat suf in het begin maar dat was naar een week verdwenen! Echt blij en tevreden met dit geneesmiddel!

05-01-2023 | Vrouw | 69
pregabaline (150mg)
Fantastisch middel. Zat door zenuwpijn in rolstoel. Nu kan ik alles weer. De bijwerkingen alleen de eerste weken. Lijf moet wennen. Daarna gaat het over of minimaal. Als het niet helpt dan heb je misschien niet de goede dosis. Doe dit samen met een arts. Niet op eigen houtje! De keuze is levenslang pijn en gehandicapt of medicijn en leefbaar en actief. . Altijd pijn is [lees meer...]misschien veel slechter voor je lichaam dan een medicijn (in overleg met een arts). Ik begon met 300 mg. Na 13 jaar voel ik me zo goed. Ben gaan afbouwen (samen met arts!) nu werkt het al met 100 mg. Met afbouwen minderde ik met 25 mg per 6 weken. Daarna pas weer 25 mg eraf weer 6 weken etc.

21-12-2022 | Vrouw | 34
pregabaline (75mg)
Ik kreeg pregabaline voorgeschreven bij mijn depressie en angststoornis. Ik voelde me enorm prikkelbaar. Na de dosis voorzichtig opgebouwd te hebben merkte ik dat ik er een stuk minder prikkelbaar door werd. Ik heb (behalve dat ik er licht suffig van werd) geen bijwerkingen ervaren. Ondanks veel negatieve ervaringen was ik daar wel bang voor.

17-12-2022 | Man | 42
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Eerste middel die werkt en quasi geen bijwerkingen heeft.

28-11-2022 | Man | 60
Chronisch pijnsyndroom
Ik wilde de dagelijkse pijnmedicatie die ik had (Oxynorm drank (35 mg), fentanyl 50 en rivotril 1 mg)) een aantal maanden stoppen om te kunnen ervaren of dat mijn levenskwaliteit ten goede zou komen. Dit soort medicijnen kunnen immers heftige bijwerkingen hebben. Om de pijn nog enigszins leefbaar te houden in deze testperiode ben ik tijdelijk overgestapt naar Lyrica. Het p[lees meer...]ijnstillend effect vond ik tegenvallen: dat viel in het niets in vergelijking met de net genoemde pijnstillers waar ik dus vanwege een test tijdelijk mee was gestopt. Na een week of drie gebruik van Lyrica kreeg ik hele vreemde bijwerkingen: meerdere keren op een dag drukte mijn tong uit zichzelf met grote kracht tegen mijn gehemelte of tegen mijn tongbed aan waardoor slikken en praten (vrijwel) niet meer lukte. Dit hield dan ongeveer tien seconden aan en dan was mijn tong weer ontspannen waardoor ik weer kon slikken en praten. De kracht die mijn tong uit zichzelf uitoefende was immens. In de weken daarna kwamen deze bijwerkingen steeds vaker voor tot tientallen keren op een dag. Ook kwam er een andere klacht bij: dat mijn wangen uit zichzelf met grote kracht in mijn mond gedrukt werden waardoor ik als het ware een ingevallen gezicht kreeg. Om daarbij kon ik nauwelijks slikken en praten. Uiteindelijk had dit zulke extreme proporties aangenomen zodat ik op een gegeven moment een ambulance heb gebeld. Het praten ging op dat moment nauwelijks zodat er met hoogte spoed een ambulance naar mij werd gestuurd (omdat ze dachten dat ik een beroerte o.i.d. had). Toen ze er waren was heel duidelijk zichtbaar dat mijn tong het ene moment met grote kracht tegen mijn gehemelte drukte en daarna geheel spontaan met een klap omsloeg om vervolgens met grote kracht op mijn tongbed te drukken. Ook was duidelijk zichtbaar dat mijn wangen naar binnen gedrukt werden. Ik ben toen naar het ziekenhuis gebracht waar ik op de eerste hulp diverse onderzoeken heb gehad maar omdat ze geen oorzaak konden vinden moest ik weer naar huis toe, ondanks dat deze klachten duidelijk zichtbaar aanwezig waren. Ik zei dat ik mij voor kon stellen dat het bijwerkingen van Lyrica zijn maar dat werd afgedaan als onzin. Enkele dagen later waren deze klachten weer enorm extreem en heb toen weer een ambulance gebeld die gelijk kwam. Wederom werd ik naar de eerste hulp gebracht en kreeg ik vrij snel te horen dat de oorzaak psychisch zou zijn en dat ze niets voor mij konden betekenen. Ik pikte dat niet en drong erop aan dat ik een ieder geval één nacht opgenomen zou worden zodat ze zouden kunnen zien dat het ene moment er niets aan de hand is en het andere moment mijn tong uit zichzelf deze krachtige houdingen (tegen gehemelte of tongbed aanneemt). Uiteindelijk vonden ze dat akkoord. Ik heb vervolgens niet één maar vier dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik aan de lopende band deze klachten had. , tientallen keren op een dag. Wederom konden ze echter niets afwijkends (in mijn bloed) vinden en gingen ze steeds vaker zeggen dat het allemaal psychisch was. Ondertussen had ik mij op internet verdiept in de bijwerkingen van Lyrica en schrok nogal van de vele bijwerkingen die Lyrica kan hebben. Ik heb dat de specialisten verteld maar ook zijn deden het af als onzin omdat eventuele bijwerkingen van medicijnen alleen in de eerste twee weken na het starten ervan kunnen ontstaan. Uit eigen ervaring met andere medicijnen in mijn verleden kan ik echter zeggen dat bijwerkingen ook kunnen ontstaan na twee weken. Desondanks hielden ze in het ziekenhuis vol dat er niets met mijn aan de hand was en dat de oorzaak tussen mijn oren zou zitten. Ik geloofde daar echter helemaal niets van. Ongeveer drie weken na deze ziekenhuisopname vertelde ik mijn hoofdbehandelaar over welke (tong)klachten ik had waarop hij vervolgens gelijk mijn medicijnenlijst ging doorlopen. Vervolgens zei hij tegen mij dat Lyrica de oorzaak van deze klachten moet zijn omdat het bekende bijwerkingen van Lyrica zijn. Ik ben er vervolgens gelijk mee gestopt en de klachten waren binnen twee weken over en daarna heb ik het nooit meer gehad (nu al 8 jaar lang). Het moraal van dit verhaal is dat artsen en specialisten geen (of nauwelijks) kennis hebben van (gevaarlijke) bijwerkingen van medicijnen. Ik vind dat een zeer kwalijke zaak. In totaal heb ik acht vergelijkbare situaties meegemaakt met andere medicijnen waarbij het twee keer bijna fataal af is gelopen. Ook een vriend van mij die in Lyrica heeft gebruikt heeft ernstige bijwerkingen gehad, die niet meer te genezen zijn. Mijn advies met betrekking tot Lyrica: ga dit medicijn NOOIT gebruiken!

21-11-2022 | Vrouw | 57
pregabaline (75mg)
Ben net begonnen met de medicatie, dacht lees even een review, maar na lezen van dit stuk kan ik alleen zeggen dat je symptomen alles hebben van een vitamine b12 tekort.

01-11-2022 | Vrouw | 50
pregabaline (150mg)
Lyrica voorgeschreven gekregen na een fout gelopen infiltratie. Zenuwpijn hebben is een hel, maar lyrica is nog een grotere hel. Dit is pure rommel en je kan er ook niet zomaar mee stoppen. Weiger aub om dit te nemen en probeer zelf online via lotgenoten veiligere medicatie te vinden.

31-07-2022 | Man | 67
pregabaline (225)

01-06-2022 | Vrouw | 67
Aangezichtspijn
Na verwijdering brughoektumor (2002) heel veel last van stijfheid en dood gevoel linker helft gezicht en voortdurend een dicht oor alsof je of je gezwommen hebt en het water in je oor blijft staan. Ik werd er gek van. Uiteindelijk lyrica gaan gebruiken en het is over. Zonder lyrica, als ik per ongeluk het vergeten ben te nemen, komt de klacht meteen terug. Ik gebruik h[lees meer...]et al al 20 aar ! En ben het maar heel zelden vergeten te gebruiken. Ik kijk wel uit !

18-04-2022 | Vrouw | 52
pregabaline (25mg)
Ik heb een aangeboren hersenletsel met waterhoofd en acm type 1 Ik kreeg rond mijn 49 steeds levensjaar enorm pijn in mijn voeten brandend en tintelend Ik gebruik al jaren rivotril maar dit was niet afdoende zonder ook lyrica te gebruiken Ik ga nu in april naar de neuroloog om te vragen te stoppen met rivotril zodat ik enkel lyrica in de laagste dosis gebruik met steunk[lees meer...]ousen Want de rivotril geeft haaruitval en enkel rivotril werkt voor mij niet tegen zenuwpijn Van bianca

28-03-2022 | Man | 22
pregabaline (100mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Veel gewichtstoename en het had geen effect op mijn gemoed , ik voelde me er enkel nog slechter door. Het afbouwen ging wel vlotter dan de horrorverhalen op internet.

06-03-2022 | Vrouw | 62
Fibromyalgie