Ervaringen met Lyrica

pregabaline

duizeligheid depressie misselijkheid hallucinaties

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Rivotril (191 meningen)
Gabapentine (166 meningen)

04-04-2024 | Man | 68
pregabaline (75mg)
Ik slik 300mg pregabaline per dag vanwege zenuwpijn in de voeten en onderbenen. Ciap. Nu zes jaar. Ik ben uitermate tevreden. Geen stekende pijn meer. Nog wel een vervelend brandend gevoel als ik ga slapen en bij het wakker worden, maar ik kan wel goed slapen. Ik heb gelezen over de bijwerkingen, maar die heb ik niet. Of het verslavend is weet ik niet. Ik ben niet van pla[lees meer...]n ermee te stoppen. Mocht er een andere pijnstiller zijn die nog beter is wil ik dat best proberen. Ik verwacht niet, dat dan afscheid nemen van pregabaline een probleem zal zijn.

16-11-2023 | Man | 50
pregabaline (150mg)
Lage rugpijn met uitstraling in rechter of linkerbeen

03-08-2023 | Man | 63
pregabaline (150mg)
Ik gebruik het wegens chronische (zenuw)pijn in de (onder)benen.

04-06-2023 | Man | 57
pregabaline (150mg)
Over het algemeen tevreden als je op tijd inneemt 3 dagen in de week om 4u30 devrest tilussen 7 en 9 ,de tweede om 15uur ,, bij ergenste pin 2 lyricas en 2 tramadol retard 200mg om de pijn onder controle te houden .erge pijn 3 maal in een maand . Anders is de lyrica goed .

01-02-2023 | Man | 40
pregabaline (75mg)
Heb dit middel als vervanging gekregen voor pramipexol tegen rusteloze benen. Dat werkte goed voor de klacht maar kreeg als bijwerking koopwoede en ernstige game verslaving (was niet achter de spelcomputer weg te krijgen). In overleg met de neuroloog afgebouwd en Lyrica gekregen 75 mg ochtend, 150 mg voor het slapen. Dit middel werkt perfect voor mij. Geen rusteloze benen [lees meer...]meer en geen bijwerkingen zoals eerder genoemd. Alleen wat suf in het begin maar dat was naar een week verdwenen! Echt blij en tevreden met dit geneesmiddel!

17-12-2022 | Man | 42
pregabaline (75mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Eerste middel die werkt en quasi geen bijwerkingen heeft.

28-11-2022 | Man | 60
Chronisch pijnsyndroom
Ik wilde de dagelijkse pijnmedicatie die ik had (Oxynorm drank (35 mg), fentanyl 50 en rivotril 1 mg)) een aantal maanden stoppen om te kunnen ervaren of dat mijn levenskwaliteit ten goede zou komen. Dit soort medicijnen kunnen immers heftige bijwerkingen hebben. Om de pijn nog enigszins leefbaar te houden in deze testperiode ben ik tijdelijk overgestapt naar Lyrica. Het p[lees meer...]ijnstillend effect vond ik tegenvallen: dat viel in het niets in vergelijking met de net genoemde pijnstillers waar ik dus vanwege een test tijdelijk mee was gestopt. Na een week of drie gebruik van Lyrica kreeg ik hele vreemde bijwerkingen: meerdere keren op een dag drukte mijn tong uit zichzelf met grote kracht tegen mijn gehemelte of tegen mijn tongbed aan waardoor slikken en praten (vrijwel) niet meer lukte. Dit hield dan ongeveer tien seconden aan en dan was mijn tong weer ontspannen waardoor ik weer kon slikken en praten. De kracht die mijn tong uit zichzelf uitoefende was immens. In de weken daarna kwamen deze bijwerkingen steeds vaker voor tot tientallen keren op een dag. Ook kwam er een andere klacht bij: dat mijn wangen uit zichzelf met grote kracht in mijn mond gedrukt werden waardoor ik als het ware een ingevallen gezicht kreeg. Om daarbij kon ik nauwelijks slikken en praten. Uiteindelijk had dit zulke extreme proporties aangenomen zodat ik op een gegeven moment een ambulance heb gebeld. Het praten ging op dat moment nauwelijks zodat er met hoogte spoed een ambulance naar mij werd gestuurd (omdat ze dachten dat ik een beroerte o.i.d. had). Toen ze er waren was heel duidelijk zichtbaar dat mijn tong het ene moment met grote kracht tegen mijn gehemelte drukte en daarna geheel spontaan met een klap omsloeg om vervolgens met grote kracht op mijn tongbed te drukken. Ook was duidelijk zichtbaar dat mijn wangen naar binnen gedrukt werden. Ik ben toen naar het ziekenhuis gebracht waar ik op de eerste hulp diverse onderzoeken heb gehad maar omdat ze geen oorzaak konden vinden moest ik weer naar huis toe, ondanks dat deze klachten duidelijk zichtbaar aanwezig waren. Ik zei dat ik mij voor kon stellen dat het bijwerkingen van Lyrica zijn maar dat werd afgedaan als onzin. Enkele dagen later waren deze klachten weer enorm extreem en heb toen weer een ambulance gebeld die gelijk kwam. Wederom werd ik naar de eerste hulp gebracht en kreeg ik vrij snel te horen dat de oorzaak psychisch zou zijn en dat ze niets voor mij konden betekenen. Ik pikte dat niet en drong erop aan dat ik een ieder geval één nacht opgenomen zou worden zodat ze zouden kunnen zien dat het ene moment er niets aan de hand is en het andere moment mijn tong uit zichzelf deze krachtige houdingen (tegen gehemelte of tongbed aanneemt). Uiteindelijk vonden ze dat akkoord. Ik heb vervolgens niet één maar vier dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik aan de lopende band deze klachten had. , tientallen keren op een dag. Wederom konden ze echter niets afwijkends (in mijn bloed) vinden en gingen ze steeds vaker zeggen dat het allemaal psychisch was. Ondertussen had ik mij op internet verdiept in de bijwerkingen van Lyrica en schrok nogal van de vele bijwerkingen die Lyrica kan hebben. Ik heb dat de specialisten verteld maar ook zijn deden het af als onzin omdat eventuele bijwerkingen van medicijnen alleen in de eerste twee weken na het starten ervan kunnen ontstaan. Uit eigen ervaring met andere medicijnen in mijn verleden kan ik echter zeggen dat bijwerkingen ook kunnen ontstaan na twee weken. Desondanks hielden ze in het ziekenhuis vol dat er niets met mijn aan de hand was en dat de oorzaak tussen mijn oren zou zitten. Ik geloofde daar echter helemaal niets van. Ongeveer drie weken na deze ziekenhuisopname vertelde ik mijn hoofdbehandelaar over welke (tong)klachten ik had waarop hij vervolgens gelijk mijn medicijnenlijst ging doorlopen. Vervolgens zei hij tegen mij dat Lyrica de oorzaak van deze klachten moet zijn omdat het bekende bijwerkingen van Lyrica zijn. Ik ben er vervolgens gelijk mee gestopt en de klachten waren binnen twee weken over en daarna heb ik het nooit meer gehad (nu al 8 jaar lang). Het moraal van dit verhaal is dat artsen en specialisten geen (of nauwelijks) kennis hebben van (gevaarlijke) bijwerkingen van medicijnen. Ik vind dat een zeer kwalijke zaak. In totaal heb ik acht vergelijkbare situaties meegemaakt met andere medicijnen waarbij het twee keer bijna fataal af is gelopen. Ook een vriend van mij die in Lyrica heeft gebruikt heeft ernstige bijwerkingen gehad, die niet meer te genezen zijn. Mijn advies met betrekking tot Lyrica: ga dit medicijn NOOIT gebruiken!

31-07-2022 | Man | 67
pregabaline (225)

28-03-2022 | Man | 22
pregabaline (100mg)
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Veel gewichtstoename en het had geen effect op mijn gemoed , ik voelde me er enkel nog slechter door. Het afbouwen ging wel vlotter dan de horrorverhalen op internet.

30-01-2022 | Man | 52
pregabaline (150mg)
Ik kreeg Lyrica na het hebben van een dilerium, veroorzaakt door zeer ernstig alcoholgebruik. Ik ben namelijk mijn hele leven verslaafd geweest, ben inmiddels 52 en heb mijn verslavingen momenteel onder controle. Ik had veel last van wazig zien, wankel, onzeker en nog een hele rits bijwerkingen, dit is natuurlijk al een indicatie van wat voor een zwaar middel dit is. On[lees meer...]verantwoord om dit voor te schrijven voor een verslaafde. Het afbouwen veroorzaakt bij mij een zeer onprettig gevoel en doet mij af en toe denken aan het stoppen met oxycodon. Dat het niet verslavend is is in mijn ogen een sprookje, onzin dus.

18-01-2022 | Man | 62
pregabaline (150mg)
zeer te vreden ,sins jan 2022 woord dit middel niet meer vergoed door verzekeringen ,bij mij DSW slechte zaak nu krijg ik het goedkoopste middel wat ik eerder heeft gehad en niet werkt ,DSW gebeld zeggen ze dood leuk u moet het zelf gaan betalen van een A.O.W gaat dus straks weer met veel pijn in de voeten door het leven ,ook de LOSEC woord niet meer vergoed

28-10-2021 | Man | 55
pregabaline (75mg)
Ik heb 2 x per dag Preglabine in combinatie 2 x per dag 10 mg morfine sulfaat tegen Dubbele ACNES syndrome ( ik heb ook poli neuropathie en fibromyalgie ,de pijn van Acnes heb ik nu 6 maanden geen enkele pijnstiller werkte ( Tramadol, in combinatie met Morfine) 13 KG afgevallen van de pijn in buil en organen 3 plekken acnes ,deze zenuw gaan ze over een week operatief doo[lees meer...]d maken de behandelingen in pijn kliniek hadden zeer kort effect zowel de lidociene behandeling als met stroom met lidociene niets hielp vandaar de operatie ben zeer benieuwd of ik me leven terig krijg want de zenuwpijn is niet om uit te houden. Ik ben alleen wat vergeetachtig op woorden waar dat van komt weet ik niet verder helpt deze pijn cocktail zodat ik eindelijk kan slapen.

23-08-2021 | Man | 68
pregabaline (75mg)
Niet in combinatie met andere medicatie innemen. Neem een tussen pauze. Eet iets. Crackers of ontbijkoek.

09-03-2021 | Man | 64
pregabaline (150mg)
Begon met voetzolen, nu ook in handen. Onmogelijk ermee te stoppen want dan barst mijn hoofd eraf met ondraaglijke pijnen in gans lichaam. Ben radeloos in dat opzicht. Vriend raadt me Neurontin aan ....

11-02-2021 | Man | 38
pregabaline (150mg)
Ik neem 2 x 150 mg Lyrica per dag, voor het slapen en bij het opstaan. Mijn pijn aan mijn voet is minder. Soms neem ik 75mg bij als de pijn omplaait smiddags. Ik eet iets meer wel. Ik mag hier zeker niet op drinken want dan krijg ik hoofdpijn en rare gedachten.

23-01-2021 | Man | 26
Angst
Eerst valium gekregen van dokter voor mijn angstoornis. Maar aangezien het niet zo gezond is overgestapt naar 2x 25 mg lyrica per dag. Haalt de scherpe randjes eraf maar ook niet meer. Net zoals bij valium het geval is misschien moet de dosis verhoogt worden voor een beter effect te hebben. Maar al bij al toch content van en GEEN bijwerkingen. Want daar was ik bang voor z[lees meer...]eker als je gans de lijst met bijwerkingen leest. Maar geen bijwerkingen persoonlijk waarschijnlijk door de lage dossis van 2 x 25 mg per dag.