omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (120 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (42 meningen)
Reflux (28 meningen)
Maagbeschermer (26 meningen)
Maagzweer (19 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

10-10-2017 | Man | 42
Barrett's slokdarm
De precieze aanleiding weet ik niet meer. Plots lag ik op de onderzoekstafel van de internist (maagbreuk, maagzuur maar het ergst: verbrande slokdarm door maagzuur). In fine heb ik een haat/liefdeverhouding met Omeprazole. In de beginjaren werkte Omeprazole ook hongeropwekkend (en uiterst lastig bij de wens te vermageren). De huidige generatie lijkt deze bijwerking niet m[lees meer...]eer te hebben (of ik counter die met probiotica die hongerstillend werken). Na een periode 'enkel in geval van maagbelastende medicatie zoals Diclofenac' is de aandoening verergerd zodat ik weer dagelijks Omeprazole moet nemen.

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.

24-06-2021 | Vrouw | 44
Maagontsteking
We zijn 1 jaar na gastroscopie en vaststelling maagzweren en helicobacter pylori bacterie, die succesvol uitgeschakeld werd door antibiotica kuur in combinatie met pantomed 40mg 2x daags. Maagzweren waren mooi genezen. Enkele weken geleden gevoel opnieuw van maagontsteking. Huisarts schreef omeprazol EG voor. Maar hiervan heb ik zo'n ongelooflijk hol gevoel, voortdurend h[lees meer...]ongerpijn, maar tegelijk te misselijk om te eten. Ik stopte zelf even met omeprazol en merkte dat dit vrijwel onmiddellijk over was, maar probleem is dat de maagpijn wel snel terugkomt. Ik weet niet wat het vervelendst is, de hongerpijn of de maagpijn. 's Avonds niet kunnen slapen van de honger, steken aan zijde van gal. Gewoon compleet ontregeld... Ik stop ermee en ga proberen met natuurlijk middelen mijn maag te kalmeren, gemberthee, aloe vera-sap, gezond eten, ... We zien wel wat het zegt. En wanneer dit niet helpt wellicht opnieuw gastroscopie... Hoewel dit niet erg is om te laten doen, zie ik er nu toch weer niet naar uit...

05-03-2018 | Vrouw | 44
Maagzuur (brandend)
Jaren gebruikt , werkte steeds minder , moest steeds meer gebruiken. Kreeg ernstig haaruitval. Gezocht naar andere middelen. Bij mij helpt magere Franse kwark, 3 eetlepels bij het opstaan. Half uur er na pas koffie of eten. Na genoeg geen last meer en mijn ontlasting is bijna weer normaal

20-11-2021 | Man | 46
Reflux
In verband met reflux gestart met omeprazol 20mg 1dd1 via huisarts. Minder reflux echter sinds start omeprazol slechter slapen, erg vroeg wakker. Effectief maar paar uur (4-5)uur slaap per nacht. Erg vervelend. Overdag meer duizelig.

07-05-2018 | Man | 46
Misselijkheid
Omeprazol leek aanvankelijk te werken maar het effect was na een paar dagen verdwenen. Gestopt een tweetal weken ivm een ontlastingsonderzoek. Daarna weer gestart i.c.m. metoclopramide. Weer hetzelfde: werkt een paar dagen maar daarna stopt het effect.

10-08-2017 | Man | 46
Middenrifsbreuk
Ben er nu achter dat de klachten die ik heb wel eens van dit medicijn kunnen komen. Oorsuizen, 3 x per jaar uitslag / jeuk, zeer pijnlijke mond. Ik wil eigenlijk per direct stoppen en overstappen op een homeopatisch middel. Heeft iemand ervaring met het accuut stoppen? Of afbouwen? Ik wil er in ieder geval mee stoppen. Zijn er risico’s bij accuut stoppen? Ik heb geen idee [lees meer...]of de klachten waarvoor ik dit medicijn gebruik terug zullen komen, maar de bijwerkingen ben ik klaar mee. Graag reactie van mensen die hier ervaring mee hebben.

28-03-2020 | Man | 48
omeprazol (20mg)
ik heb veel klachten van reflux verkleurde brandende tong borstpijn rugpijn maag darmklachten draai duizeligheid hoofdpijn denk vaak word mijn gezondheid nog is een keer wat beter of niet of moet ik er aan dood gaan 24julie 2019 nog gastrocopie gehad maar zou het nou wel weer willen contoleren en liefst een devinnietiefe oplossing angst voor slokdarmkanker uiteindelijk o[lees meer...]f eerst barett slokdarm word er gewoon weg niet goed van ook slappe spieren denk dak er maar mee stopt en gewoon goede natuurlijk middelen probeert wie heeft er een oplossing voor mij?

20-06-2018 | Vrouw | 48
Pancreatitis
Ik gebruik het sinds een whipple operatie. Heb geen bijerkingen. Als ik het een dag vergeet wel gelijk klachten.

19-12-2020 | Man | 49
Reflux
Ik heb twee keer Omeprazol voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat ik bij hem ben geweest voor maagklachten (vervelend gevoel in de maagstreek, zure oprispingen). Ik slik nu ongeveer zes weken 1x omeprazol 40mg per dag en de laatste tijd zijn mijn darmen van slag en lig ik vaak 's nachts met buikrampen in bed. Ook krijg ik last van vervelende pijn rechts onder mijn[lees meer...] ribbenkast en af en toe pijnscheuten op willekeurige plaatsen in mijn buik.. Al deze bijwerkingen maken mij aan het twijfelen en maken mij onrustig en zenuwachtig waardoor de buikklachten alleen maar toenemen. De buik/darmklachten lijken nu erger dan de oorspronkelijke maagklachten en ik vraag me af wat het slikken daarom nog voor zin heeft. Misschien moet ik het gebruik even staken en overgaan op reguliere maagzuurbinders (gaviscon/maalox), puur om te kijken of de buikklachten dan afnemen. Ik ben benieuwd wie deze klachten herkent.

08-02-2020 | Man | 49
omeprazol (40mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
tegen maagzuur van bloedverdunner

08-03-2020 | Man | 51
Maagzuur
Ik heb bijna een jaar lang omeprazol gebruikt en kreeg er reumatische pijnen in gewrichten van en ik voelde me als een bejaarde oude man. Ik ben zelfs naar ziekenhuis doorverwezen voor reuma onderzoek. Geen reuma. Toen ging ik bijsluiters lezen van medicijnen die ik gebruik en zag bij omeprazol dat deze reden kon zijn voor pijn in gewrichten. In overleg met arts gestopt me[lees meer...]t Omeprazol voor 14 dagen, maar na 3 dagen was ik weer als herboren. M.a.w. Omeprazol was desastreus voor mij. Ik heb nu Esomeprazol en nergens last van.

27-10-2018 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
door een reflux last van zuurbranden. Dit verminderde direct door de medicatie, maar zodra de capsule in mijn maag uiteen viel werd ik ontzettend misselijk en moest vaak overgeven.

21-10-2018 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
Door jarenlang gebruik van Omeprazol heb ik een te kort aan vitamines gekregen, waaronder B12. Allerlei vage klachten zoals schimmelinfecties, gist-infectie op de huid, haaruitval, vreselijke vermoeidheid en algehele verminderde weerstand. Dit komt doordat Omeprazol ervoor zorgt dat je vitamine-en mineralenhuishouding verstoord raakt. Ik kan helaas niet zonder, Hoop dat er[lees meer...] snel een goed alternatief komt. Alles al geprobeerd aan alternatieven...

13-07-2021 | Vrouw | 52
Slokdarmontsteking
Ik had ook vaak een brok in de keel.. Door een gastroscopie zagen ze dat ik een vernauwing bij de maag had.. Uit later onderzoek bleek ik koemelkeiwit allergie te hebben.. Daar kwam dus dat brok gevoel vandaan. En was de maagdarm/ slokdarm ontstoken.

07-07-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Ik heb dit verschrikkelijke medicijn zeker 12 jaar gebruikt. Ik ben sinds 2 weken gestopt omdat ik eindelijk doorhad dat alle vervelende klachten die ik had en nog heb, het gevolg zijn van deze troep. Er is mij nooit verteld wat de gevolgen konden zijn en dat je het niet langdurig moet gebruiken. Nu zijn mijn ijzergehalte en vitaminen in het bloed zo laag dat ik gewoon bij[lees meer...]na niets meer kan. Niet gebruiken tenzij het echt niet anders kan.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum