omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (119 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (38 meningen)
Reflux (26 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

28-06-2021 | Vrouw | 62
Middenrifsbreuk
Al 22 jaar slik ik een maagzuurremmer,vanwege een middenrifsbreuk.Neem deze altijd een half uur voor het avond eten .In het begin voor het ontbijt,daar werd ik misselijk van.Bevalt me prima zo,het medicijn werkt goed.Geen last van bijwerkingen 10 kilo afgevallen en anders eten.Daardoor veel minder last van oprispingen.Wel zo nu en dan last van slokdarmkrampen.Dan slik ik e[lees meer...]en paracetamol en gaat het over.In het verleden ook een ander merk maagzuurremmer gehad.Actavis deze hielp niet.Daardoor nu al jaren,hetzelfde merk.Denk wel eens aan stoppen,maar dan zullen de klachten terug komen.Mijn bloed ook wel eens laten onderzoeken op een magnesium tekort.Er waren geen tekorten.Dus slik ik de maagzuurremmer door.Het zal wel levenslang worden.Is heel fijn dat het medicijn zo goed helpt!

15-04-2021 | Vrouw | 62
Maagzuur
Heeft niet veel effekt...

20-04-2020 | Man | 63
Anemie door foliumzuurdeficiëntie
Help totaal niet. Zelfs normale paracetamol niet te verdragen. Voorheen de cimitedine werkte wel maar is nergens meer te leveren dankzij de medicijnen importeurs!

07-10-2018 | Man | 63
Maagzuur
Na slechte ervaring met omecat hielp dit middel me binnen enkele dagen van mijn klachten af

09-08-2017 | Man | 63
Maagklachten
Slik al 6 jaar omeprazol, helaas heeft cz de goedkope uitvoering voorgeschreven, dit voor de vierde keer met mijn voorgeschreven medicijnen door mijn cardioloog. Nu erg veel last van misselijkheid. Zo gaat het nooit goed met je, oh ja nu slik ik ook medicijnen tegen misselijkheid. Dus het kost de verzekering toch meer.

11-05-2020 | Man | 64
Middenrifsbreuk

21-02-2020 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
nav onderzoek advies van maag-darm-leverarts elke dag nodig voor altijd. Na jaren lichamelijke klachten kreeg ik van elke specialisten/ of alternatieve genezer te horen dat ik best eens last kon hebben vd gevolgen van langdurig gebruik van Omeprazol ( breekt andere funkties af waaronder bv af voeren vd afvalstoffen via de nieren en lever , waardoor verminderde enrgie en v[lees meer...]ermoeidheid en darmstoornissen en gewrichtsproblemen kan veroorzaken..... Wie kan mij zeggen dat dit ook echt zo is? want dan moeten we toch direkt ermee stoppen? Op deze manier werkt dit medicijn averechts immers? onze huisarts vermelde dat er nieuwe Omeprazol op de markt komt-reden?? zelf ben ik het al aan het afbouwen nav al die negatieve berichten

26-12-2019 | Man | 64
omeprazol (10mg)
Reflux
Probleemloos lage doses

16-11-2017 | Man | 64

30-07-2021 | Vrouw | 65
Reflux
Eerst omeprazol focus, hielp iets maar raakte helemaal verstopt. Over naar omeprazol Teva. Enorme zuuraanvallen, kon niet meer eten, zakte door mijn benen en kon haast niet ademen. Huisarts op vacantie, vervanger verhoogde de dosis. 4 weken op bed gelegen, zonder eten. Paar keer in elkaar gezakt.Uiteindelijk op de spoedeisende hulp beland. Na veel onderzoeken was de concl[lees meer...]usie, bijwerking omeprazol. Het zou een geneesmiddel moeten zijn, het was een hel.

11-09-2019 | Man | 65
Maagbeschermer
ik kreeg maag - darmproblemen. werd duizelig, nare dromen, slecht slapen. na verhoging dosis werd het nog erger. Nu gestopt en het wordt beter

07-07-2017 | Man | 65
Alvleesklierontsteking
helpt tegen opkomend maagzuur, door ontsteking aan de alvleesklier had ik een cyste die tegen de maag drukte, daardoor de maag kleiner maakte. Door specialist is cyste nu 'leeggehaald', waardoor ik nu veel minder last heb. Wil nu eigenijk liever stoppen/minderen met omeprazol. Ga van 1x daags naar 1x2daags,. Ben benieuwd hoe het verder gaat.

08-09-2019 | Vrouw | 66
Hartinfarct
Hartinfarct gehad en stent geplaatst, heb een medicijn (clopidogrel) en medicijn wat ik een jaar moet slikken ivm stent, en daarbij deze maagbeschermer en sindsdien elke dag vervelende borst/maagklachten misselijk diarree, heb ook al pantoprazol geprobeerd , was nog erger. Moet dit een jaar blijven slikken , ben daar niet blij mee!

12-08-2019 | Vrouw | 66
Maagbeschermer
Ik lees dat iemand anders Sandoz niet meer kreeg van de apotheek. Ik had ooit ook zo iets, wilde absoluut mijn oude merk medicijnen. Die zou ik dan zelf moeten betalen volgens de apotheek. Dat vond ik prima en Ik ging ging akkoord....hoefde nooit te betalen dus houd vol !! en eis je oude merk ook al zeggen ze dat het de zelfde werkzame stoffen heeft.

03-04-2021 | Man | 67
Maagzuur (brandend)
Krijg steeds meer last van de maag en vaak misselijk , maar heb geen maagzuur meer , probeer nu langzaam af te bouwen

27-09-2020 | Vrouw | 67
Maagzuur (brandend)
Ik gebruik dit medicijn al jaren en heb last gekregen van verstoppingen, ik moet stoppen want moest nu zakjes gebruiken om naar de toilet te kunnen gaan