omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (120 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (42 meningen)
Reflux (28 meningen)
Maagbeschermer (26 meningen)
Maagzweer (19 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

29-12-2019 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Gebruikt tijdens slikken van ibuprofen om mijn maag te beschermen. Eerste weken geen klachten maar daarna Maagpijn. Rechtsonder ribben. Dat werd steeds erger. Ook zweetaanvallen. Onaangenaam gevoel. Na het stoppen verdwenen de klachten snel terwijl ik nog steeds de ibuprofen slikte.

03-12-2019 | Man | 52
omeprazol (10mg)
Maagbeschermer
hiermee begonnen toen ik aanhoudende maagklachten had. het heeft zo'n tien jaar redelijk goed gewerkt, maar van de één op de andere dag werkte het niet meer, gek genoeg

11-09-2019 | Man | 65
Maagbeschermer
ik kreeg maag - darmproblemen. werd duizelig, nare dromen, slecht slapen. na verhoging dosis werd het nog erger. Nu gestopt en het wordt beter

04-07-2019 | Vrouw | 73
Misselijkheid
Ik ben heel vaak misselijk na het eten, of zelf tijdens het eten, het komt volgens de huisarts en specialist omdat een gedeelte van maag te hoog ligt??

13-06-2019 | Vrouw | 74
omeprazol (40mg)
baret slokdarm stramme stijve spieren dat ik bijna niet meer kon gaan duizelig wazig zien ovegeschakeld pantomet 20mg 2x per dag

26-05-2019 | Man | 82
CVA (cerebrovasculair accident)
Mijn vrouw gebruikte Pantoprazol. Het zelden "rot " spul met de zelden bijwerkingen als omeprazol (zie boven). Mijn vrouw en ik hebben deze middelen aan de kant gegooid.

20-05-2019 | Man | 68
omeprazol (20mg)
had al jaren omeprazol van sandoz,(voor maagzweertjes)maar moest overstappen van de apotheek naar aurobindo. verschillende keren gebruikt maar steeds klachten. Krijg sandoz niet terug of moet zelf betalen. Volgens de apotheek zijn ze beide precies hetzelfde ,ze had het helemaal uitgezocht. Wel raar dat je van de ene wel klachten hebt en van de andere niet.

12-05-2019 | Vrouw | 60
omeprazol (40mg)
Nadat bij mij de Helicobacter Pylori was gevonden, kreeg ik antibiotica en Omeprazol. Ik bleef ziek terwijl de bacterie niet meer aanwezig was. Na een aantal maanden Omeprazol te hebben geslikt, ben ik hiermee gestopt en knapte langzaam op. De spierspasmen en het zieke gevoel (met name in de ochtend) verdwenen.

24-04-2019 | Man | 72
omeprazol (20mg)
Gebruik dit middel NIET! Anke Lameris (medische faculteit Radboud Universiteit) schreef in 2014 een proefschrift waarin zij dit gevaarlijke middel beschrijft en o.a. hartritmestoornis en spierkrampen toedicht! Een zaak die door artsen en specialisten wordt onderkend en veelal door apothekers ontkend.

10-03-2019 | Vrouw | 74
Reflux
Gelijk eerste dag sliep ik dit blijft, anders wel suf, vergeet veel, jankerig, depri, angsten, durf zo suf niet naar buiten, lig op bank bijna hele dag, bahhh ook op esomepazol, lijkt wel een jalmerend middel

01-12-2018 | Man | 54
Middenrifsbreuk
Gebruik dit medicijn op last van het huidige zorgstelsel, en het product haalt het bij lange na niet met wat ik voorheen gebruikte. Ben de naam kwijt, maar bij inname werd de tablet een schuimsubstantie welke binnen een aantal seconden de maagzuurklachten deed verdwijnen. Ik slikte het toen alleen wanneer ik last ondervond, Omeprazol MOET ik dagelijks slikken anders is de[lees meer...] werking erg matig, gebruik daarnaast evengoed geregeld Maalox. Dank knuppels van de Zorgverzekering, de medicijnen die ik had, werkte prima, maar die worden niet meer vergoed dus krijg je deze bocht. Oude medicijnen waren doordrukstrips minimaal 4 jaar houdbaar, nu krijg je een potje met de opschrift, "90 dagen na openen houdbaar", ook dat zorgt ervoor dat de zorg duurder wordt gemaakt!

27-10-2018 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
door een reflux last van zuurbranden. Dit verminderde direct door de medicatie, maar zodra de capsule in mijn maag uiteen viel werd ik ontzettend misselijk en moest vaak overgeven.

21-10-2018 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)
Door jarenlang gebruik van Omeprazol heb ik een te kort aan vitamines gekregen, waaronder B12. Allerlei vage klachten zoals schimmelinfecties, gist-infectie op de huid, haaruitval, vreselijke vermoeidheid en algehele verminderde weerstand. Dit komt doordat Omeprazol ervoor zorgt dat je vitamine-en mineralenhuishouding verstoord raakt. Ik kan helaas niet zonder, Hoop dat er[lees meer...] snel een goed alternatief komt. Alles al geprobeerd aan alternatieven...

11-09-2018 | Man | 76
Maagklachten
Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.

03-07-2018 | Vrouw | 58
Reflux
's Middags 1 capsule geslikt, 's nachts ontzettend misselijk, diarree, transpiratie gutste van mijn lichaam af afgewisseld met het erg koud hebben. Dit heeft de hele nacht geduurd met t.a.v. het braken tussenpozen van ongeveer 10 minuten. Ook al was mijn maag leeg, ik bleef braken.

06-12-2017 | Man | 59
Pijn op de borst
Vanwege hevige slokdarmkrampen schreef mijn huisarts me dit middel voor. Na een week inname kreeg ik plotseling (binnen een minuut) een opgezwollen bovenlip wat uren aanhield. De volgende opnieuw zwelling maar nu aan mijn linkerwang. Ik ben inmiddellijk gestopt met inname, hele nare bijwerkingen. Dat zwelingen aan de lippen en mond kunnen voorkomen staat overigens wel in d[lees meer...]e bijsluiter. Ik vind het een gevaarlijk product gezien de nare bijwerkingen dat het kan hebben.

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum