omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (119 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (38 meningen)
Reflux (26 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

24-08-2017 | Vrouw | 42
Maagklachten
2maanden Omeprazol gebruikt tegen maag- en darmkrampen, maar ik had steeds zuur, pijn en verkramping. Daarom heeft de MDL arts een switch naar Esomeprazol gedaan. Dat werkt ook niet bij mijn klachten.

22-08-2017 | Vrouw | 58
Maagzweer
Het was effectief in de genezing van de 20 kleine zweertjes, maar de oorzaak werd niet weggenomen. Pas toen ik speciaal water ging drinken (ERW) kon ik stoppen met de laatste omeprazol 10. Maar na 3 jaar nog steeds de oorsuizingen. Bij meerdere mensen deze bijwerking gezien. Nu proberen alle tekorten aan te vullen.

16-07-2017 | Man | 58
omeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Gestopt met dit medicijn kreeg uiteindelijk meer last van maagzuur en maagproblemen hoge bloeddruk, impotentie

10-07-2017 | Vrouw | 57
Maagbeschermer
Ik kreeg omeprazol voorgeschreven omdat sertraline maagzuur problemen gaf. Na lezen dat langdurig gebruik niet goed is, omdat bijv vitamine B niet of minder opgenomen wordt, ben ik gestopt. Voor mijn maagzuur begon ik natuurlijke supplement nemen en die hebben net zoveel of beter resultaat. Ik kreeg goed resultaat met: 1 zuur meloen, 2 aloe vera

25-05-2017 | Vrouw | 38
Reumatoïde artritis
20mg is prima, geen bijwerkingen. Sinds maandag echter 40mg en voel ik me vreemd, maar, duizelig, hoofdpijn in voorhoofd en algeheel niet fit en hangerig. Ga morgen de poli bellen, want dit voelt niet goed. Nooit verwacht van dit medicijn.

11-08-2021 | Vrouw | 27
Reflux
Begonnen met omeprazol op basis van magnesium (Sandoz) omdat ik veel last heb van refluxkklachten door stress. werkte voor mij in principe prima. 20 mg. Echter, had de huisarts 40mg voorgeschreven en dit was mij niet verteld. 20mg blijven slikken tot ik een herhaalrecept had aangevraagd en op advies van de huisarts 40mg gaan slikken. Klachten werden met 20mg al een stuk mi[lees meer...]nder. Echter... toen ik het recept ophaalde kreeg ik een totaal ander medicijn mee. Niet van Sandoz, maar van Focus, met arts, apotheker en huusarts assistent overlegd of ik dit wel zomaar kon slikken. Het was een ander merk, en alleen dit werd blijkbaar vergoed door de verzekeraar. Sandoz niet. Kon het gewoon slikken. Dat gedaan, en aan het einde van de week met 40mg begonnen. Op maandag ineens ontzettend veel last van misselijkheid, direct toen ik opstond (ik neem de tabletten in de ochtend) en veel last van maagpijn. Eigenlijk de hele dag door. Klachten lijken minder te worden nadat ik wat gegeten heb, maar echt verschrikkelijk. Kan amper functioneren door dit gevoel. Iemand ervaringen met wisselen van omeprazol op basis van magnesium naar een andere tablet? Ik ben inmiddels weer teruggegaan naar 20mg en heb gevraagd of ik de Sandoz tabletten kan krijgen. Dan maar zelf betalen maar ik wil geen bijwerkingen meer. Dacht eerst dat het kwam door de corona vaccinatie, maar dat lijkt me steeds minder aannemelijk naarmate de tijd verstrijkt.

28-06-2021 | Vrouw | 20
Maagklachten
Al een tijdje heb ik maagklachten, echt een branderig stekend gevoel. Nu ongeveer vijf weken verder met omeprazol 40 MG. De laatste dagen voel ik me zo onrustig, ik weet niet of het door het medicijn komt.. gelukkig gister de laatste tablet gehad. Mijn klachten zijn nog het zelfde als eerst, het heeft me niet geholpen. Volgende week een echo van mij bovenbuik, ik den[lees meer...]k niet dat er wat uitkomt, maar ergens hoop ik het wel! Iemand ervaring met je onrustig voelen en wanneer na het stoppen verdwijnt dit?

24-06-2021 | Vrouw | 44
Maagontsteking
We zijn 1 jaar na gastroscopie en vaststelling maagzweren en helicobacter pylori bacterie, die succesvol uitgeschakeld werd door antibiotica kuur in combinatie met pantomed 40mg 2x daags. Maagzweren waren mooi genezen. Enkele weken geleden gevoel opnieuw van maagontsteking. Huisarts schreef omeprazol EG voor. Maar hiervan heb ik zo'n ongelooflijk hol gevoel, voortdurend h[lees meer...]ongerpijn, maar tegelijk te misselijk om te eten. Ik stopte zelf even met omeprazol en merkte dat dit vrijwel onmiddellijk over was, maar probleem is dat de maagpijn wel snel terugkomt. Ik weet niet wat het vervelendst is, de hongerpijn of de maagpijn. 's Avonds niet kunnen slapen van de honger, steken aan zijde van gal. Gewoon compleet ontregeld... Ik stop ermee en ga proberen met natuurlijk middelen mijn maag te kalmeren, gemberthee, aloe vera-sap, gezond eten, ... We zien wel wat het zegt. En wanneer dit niet helpt wellicht opnieuw gastroscopie... Hoewel dit niet erg is om te laten doen, zie ik er nu toch weer niet naar uit...

15-04-2021 | Vrouw | 62
Maagzuur
Heeft niet veel effekt...

03-04-2021 | Man | 67
Maagzuur (brandend)
Krijg steeds meer last van de maag en vaak misselijk , maar heb geen maagzuur meer , probeer nu langzaam af te bouwen

19-12-2020 | Man | 49
Reflux
Ik heb twee keer Omeprazol voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat ik bij hem ben geweest voor maagklachten (vervelend gevoel in de maagstreek, zure oprispingen). Ik slik nu ongeveer zes weken 1x omeprazol 40mg per dag en de laatste tijd zijn mijn darmen van slag en lig ik vaak 's nachts met buikrampen in bed. Ook krijg ik last van vervelende pijn rechts onder mijn[lees meer...] ribbenkast en af en toe pijnscheuten op willekeurige plaatsen in mijn buik.. Al deze bijwerkingen maken mij aan het twijfelen en maken mij onrustig en zenuwachtig waardoor de buikklachten alleen maar toenemen. De buik/darmklachten lijken nu erger dan de oorspronkelijke maagklachten en ik vraag me af wat het slikken daarom nog voor zin heeft. Misschien moet ik het gebruik even staken en overgaan op reguliere maagzuurbinders (gaviscon/maalox), puur om te kijken of de buikklachten dan afnemen. Ik ben benieuwd wie deze klachten herkent.

26-09-2020 | Vrouw | 67
Reflux
De droge mond maakte dat ik reageerde met vreselijke hoestbuien had. Dit kwam de spier tussen slokdarm en maag niet ten goede. Na een week gestopt en een andere maagzuurremmer geprobeerd.

31-05-2020 | Vrouw | 67
Maagklachten
De Antagel moet in de koelkast bewaard worden, maar als je het dan neemt is het heel koud en weer een aanslag op de maag. En als je erna drinkt krijg ik weer maagzuur. Er staat niets in de beschrijving hoe Lang je moet wachten met drinken na de inname! En zuur gevoel blijf ik houden. Is iemand hiermee bekend? Hoe werkt het met drinken tussendoor? Ook met snakken, of na[lees meer...] een poosje met je toetje... weer een uur wachten?

21-02-2020 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
nav onderzoek advies van maag-darm-leverarts elke dag nodig voor altijd. Na jaren lichamelijke klachten kreeg ik van elke specialisten/ of alternatieve genezer te horen dat ik best eens last kon hebben vd gevolgen van langdurig gebruik van Omeprazol ( breekt andere funkties af waaronder bv af voeren vd afvalstoffen via de nieren en lever , waardoor verminderde enrgie en v[lees meer...]ermoeidheid en darmstoornissen en gewrichtsproblemen kan veroorzaken..... Wie kan mij zeggen dat dit ook echt zo is? want dan moeten we toch direkt ermee stoppen? Op deze manier werkt dit medicijn averechts immers? onze huisarts vermelde dat er nieuwe Omeprazol op de markt komt-reden?? zelf ben ik het al aan het afbouwen nav al die negatieve berichten

08-02-2020 | Man | 49
omeprazol (40mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
tegen maagzuur van bloedverdunner

07-11-2019 | Vrouw | 68
Maagklachten
Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.