omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (120 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (42 meningen)
Reflux (28 meningen)
Maagbeschermer (26 meningen)
Maagzweer (19 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

18-10-2018 | Vrouw | 33
Reflux
Maagklep sluit niet. Veel last van zuurbranden. Waar je echt heel ziek van kunt zijn. Ze helpen goed.soms vergeet ik ze maar dan zal ik het ook letterlijk beZUREn ook. Soms (met kruidig eten) maar soms ook zo toch nog wat maag problemen maar grotendeels doen ze uitstekend werk. Ondanks dat het wel een chronisch probleem blijft.

15-06-2018 | Vrouw | 69
Maagbeschermer

01-05-2018 | Vrouw | 53
Middenrifsbreuk
Ik gebruik Omeprazol omdat ik zweertjes in de slokdarm had waardoor het eten bleef hangen. Laatste jaar heb ik een nare bijwerking, droge mond. Soms kapotte plekken hierdoor

08-02-2018 | Vrouw | 71
Voorbereiding (slok-)darmonderzoek
had bloeding slokdarm/naar maag. door medicatie kon slijmlaag zich herstellen. heb wel last van tekort aan magnesium, nogal eens last van behoorlijke krampen in benen. ook last van winderigheid.

22-01-2018 | Man | 73
Maagzuur (brandend)
bij vlagen last van brandend maagzuur. Omeprazol gebruik ik dan gedurende een week of zo en dat gaat het ook weer zonder.

05-12-2017 | Man | 53
omeprazol (40mg)
ik wil altijd voort omeprazol ik heb geen bijwerkingen ik hoef niet bij te betalen

16-11-2017 | Man | 64
Maagzuur

16-11-2017 | Vrouw | 75
Middenrifsbreuk
Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.

10-10-2017 | Man | 42
Barrett's slokdarm
De precieze aanleiding weet ik niet meer. Plots lag ik op de onderzoekstafel van de internist (maagbreuk, maagzuur maar het ergst: verbrande slokdarm door maagzuur). In fine heb ik een haat/liefdeverhouding met Omeprazole. In de beginjaren werkte Omeprazole ook hongeropwekkend (en uiterst lastig bij de wens te vermageren). De huidige generatie lijkt deze bijwerking niet m[lees meer...]eer te hebben (of ik counter die met probiotica die hongerstillend werken). Na een periode 'enkel in geval van maagbelastende medicatie zoals Diclofenac' is de aandoening verergerd zodat ik weer dagelijks Omeprazole moet nemen.

14-09-2017 | Vrouw | 57
Maagzuur
Slik dit middel nu ruim 19 jaar i.v.m maagzuur klachten en een slecht sluitende maagklep. het medicijn werkt voor mij goed...verder geen klachten meer na gebruik hiervan

26-02-2022 | Vrouw | 59
Middenrifsbreuk
Heb jaren 20 mg geslikt voor maagzuur. Gestopt maagzuur kwam weer heftig terug zelf van water krijg ik maagzuur. Ben nu 10 mg gaan slikken geen problemen met maagzuur. Dus mensen probeer of je ook een lagere dosering kan hebben. Totaal geen bijwerkingen en klachten met deze.

28-11-2021 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Middenrifsbreuk. Omeprazol is effectief. Echter bij bukken hartritmestoornissen na het eten. Ik overweeg een operatie. Dan ben ik hopelijk maagzuur probleem en hartklachten kwijt. Via google deze combi gezien. Artsen hebben de link niet gelegd. Ik ga in overleg met huisarts.

24-08-2021 | Man | 69
Maagklachten
Geïrriteerde slokdarm

28-06-2021 | Vrouw | 62
Middenrifsbreuk
Al 22 jaar slik ik een maagzuurremmer,vanwege een middenrifsbreuk.Neem deze altijd een half uur voor het avond eten .In het begin voor het ontbijt,daar werd ik misselijk van.Bevalt me prima zo,het medicijn werkt goed.Geen last van bijwerkingen 10 kilo afgevallen en anders eten.Daardoor veel minder last van oprispingen.Wel zo nu en dan last van slokdarmkrampen.Dan slik ik e[lees meer...]en paracetamol en gaat het over.In het verleden ook een ander merk maagzuurremmer gehad.Actavis deze hielp niet.Daardoor nu al jaren,hetzelfde merk.Denk wel eens aan stoppen,maar dan zullen de klachten terug komen.Mijn bloed ook wel eens laten onderzoeken op een magnesium tekort.Er waren geen tekorten.Dus slik ik de maagzuurremmer door.Het zal wel levenslang worden.Is heel fijn dat het medicijn zo goed helpt!

04-10-2020 | Vrouw | 57
Maagbeschermer
Na maagzweer dit moeten beginnen nemen en moeten verder nemen omdat ik diabeet ben . Sedert geen maagzweer meer gehad en zeer tevreden. Als ik nergens last van heb mag ik reduceren naar 1 . Nu mort ik drie nemen omdat ik Medicatie inneem die me maagpijn bezorgd

11-05-2020 | Man | 64

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum