Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

20-11-2021 | Man | 46
Reflux
In verband met reflux gestart met omeprazol 20mg 1dd1 via huisarts. Minder reflux echter sinds start omeprazol slechter slapen, erg vroeg wakker. Effectief maar paar uur (4-5)uur slaap per nacht. Erg vervelend. Overdag meer duizelig.

03-02-2021 | Vrouw | 53
Keelpijn
Ik heb al maanden een soort 'brok in de keel' gevoel. Vooral 's nachts als ik lig lijkt het erger te worden. Huisarts geweest, twee coronatesten - beiden negatief, Schildklieronderzoek, bloedprikken, niets vreemds. Twee weken Omeprazol 20mg geslikt maar dat deed niet veel. KNO arts voor verder onderzoek, keel ziet er goed uit, stembanden ook, uiteinde tong en geen rare di[lees meer...]ngen te zien. Ik kreeg van hem nu een maand Omeprazol 40mg maar het lijkt of ik daar echt van ga hoesten, een soort irritante kriebelhoest/kuch die ik niet tegen kan houden. Waarbij mensen omkijken met zo'n blik van "corona-alarm" als ik boodschappen doe. Wie heeft er een soortgelijke ervaring? Dat gevoel in de keel duurt al 4 maanden, het hoesten lijkt van de Omeprazol te komen.

13-12-2020 | Vrouw | 73

23-02-2020 | Vrouw | 70
omeprazol (40mg)
Volgens mij is de hoest na een maand niets verminderd

04-02-2020 | Vrouw | 60
Maagzweer
Vorig gediagnosticeerd met burnout/stressklachten...aanvankelijk helemaal geen last van mijn maag, maar door een terugval in september door stress wel behoorlijk veel last gekregen van mijn maag..nu heb ik 6 jr geleden omeprazol 40 mg gehad, want tijdens een gastrocopie werden enkele zweertjes op mijn 12-vingerige darm ontdekt..kreeg wel obstipatie, dus mijn huisarts advis[lees meer...]eerde mij op de inname te staken...daarna ook niets van dat alles geslikt en super goed gegaan..totdat ik dus vorig jaar wel weer klachten kreeg door de stress dus...dacht het wel zou meevallen met mijn maag, ben pas in november naar de huisarts gegaan en kreeg 20mg omepr.mee voor 1 maand..maar begin januari kreeg ik weer last en slik nu weer voor 1 maandje 20 mg...voel nog geen verbetering..heb soms wel een prikkelhoest met uitstraling naar mijn schouderbladen...echt een naar gevoel...en af en toe heb ik ook moeite met slikken..

03-02-2020 | Vrouw | 60
omeprazol (20mg)
ik slik nu 5 maanden 20 mg op een dag in combinatie met omeprazol 40 mg maar na het slikken van deze combinatie heb ik juist erg veel last van de maag en overweeg te stoppen wie heeft daar ervaring mee en heeft er ook ondanks de omeprazol maagklachten van

12-08-2019 | Vrouw | 66
Maagbeschermer
Ik lees dat iemand anders Sandoz niet meer kreeg van de apotheek. Ik had ooit ook zo iets, wilde absoluut mijn oude merk medicijnen. Die zou ik dan zelf moeten betalen volgens de apotheek. Dat vond ik prima en Ik ging ging akkoord....hoefde nooit te betalen dus houd vol !! en eis je oude merk ook al zeggen ze dat het de zelfde werkzame stoffen heeft.

25-06-2019 | Man | 31
Maagzuur (brandend)
GEBRUIK DIT NIET LANGER DAN 2 WEKEN!! De eerste weken werkte de tabletten goed tegen ernstige maagzuur klachten. Maar daarna werkte ze niet meer voldoende en kreeg ik ernstige bijwerkingen. Voelde mij verdoofd in het hoofd, duizelig, was erg onrustig en kreeg depressieve gedachtes. Ik stopte gelijk met de tabletten en deze klachten vloeide weg. Tip: gebruik deze tablette[lees meer...]n als het echt niet anders kan niet langer dan 2 weken als je een slokdarmontsteking of iets dergelijks hebt. Overal raden ze ook langer gebruik af. Deze tabletten worden in de bloedbaan opgenomen en kunnen dus bijwerkingen geven overal in je lichaam. Ga eerder opzoek naar de juiste maagzuurbinder. Bespreek ook met een arts hoe je het maagzuur tot een minimum kunt beperken door leefregels.

20-11-2023 | Vrouw | 48
Maagzweer
Zijn er nog mensen die per dag 2 capsules van 40mg nemen? Na een acute maagperforatie door maagzweer (2020) neem ik 1 capsule 's ochtends. Mijn huisarts zei dat ik bij last tijdelijk 2 capsules mag nemen....

09-09-2023 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Even iets rechtzetten.Een paar mnd. geleden schreef ik dat dit merk mij niet beviel,omdat ik voorheen Omeprazol Sandoz kreeg.Ben er toch mee doorgegaan,geen bijwerkingen.En het helpt waar het voor nodig is.Nu nieuwe capsules besteld van hetzelfde merk.

05-07-2023 | Vrouw | 80
Maagbeschermer
Ik krijg al na vele maag en darm onderzoeken om de 3 maanden een ijzerinfuus en lees in de bij sluiter van de Omeprasol dat je lichaam te weinig ijzer en Vitm. B 12 enz. opneemt bij langdurig gebruik , wat ik dus al jaren slik , maar de MDL arts geloofd mij niet ????? ik weet het gewoon wel zeker .

17-06-2023 | Man | 59
omeprazol (10mg)
Maagzuur
Nadat ik 2 weken zonder enig resultaat pantoprazol geslikt te hebben tegen maagzuur, ben ik eerst naar mijn apotheek geweest of het kwaad kon dat ik over zou stappen naar omaprezol. Dit omdat ik bloedverdunners en hart medicijn heb. Na toestemming van mijn apotheek dit medicijn bij een bekende drogist gekocht, 10 mg kan zonder recept. Ik kan alleen maar zeggen dat ik[lees meer...] er veel baat bij heb. Veel meer dan pantoprazol. Heb nog wel een brok in keel, maar het branden in de keel is echt minder. Uiteraard nog wel langs kno voor onderzoek, maar tot die tijd kan ik me goed helpen met dit medicijn

15-04-2023 | Vrouw | 17
Maagzuur (brandend)
Ik ben op mijn 13e begonnen met het slikken van omeprazol. Aan het begin was dit 10mg 1 keer op een dag, dit mocht ik slikken voor 2 week, ivm met brandend maagzuur dat omhoog kwam. Na zo’n 2 maand terug gegaan op de omeprazol maar toen 2 keer op een dag 10 mg. Dit ging zo een aantal jaar door. Op m’n 15e heb ik een maagonderzoek gehad om te kijken als er iets anders met m[lees meer...]ijn maag aan de hand was of als ik een scheurtje in het middenrif had. Echter geen een was zo, dokters vertelden me dat ik zoveel last van brandend maagzuur had omdat mijn ouders en verdere familie hier ook last van hebben. Terwijl mijn huisarts heeft gezegd dat het niet erfelijk is (wat het nou is echt geen idee maar wees erop alert). Daarna ben ik dus op mijn 15e 2 keer daags 20 mg gaan gebruiken. Ik heb zo af en toe hele erge haaruitval en de andere keer wat minder haaruitval, mijn eetlust lijkt vaak te verdwijnen en ik heb telkens last van bloedarmoede. Ik was mij al bewust van dat b12 zal ‘verdwijnen’ door de omeprazol dus ik slikte al extra pillen voor de b12, dit heeft tot nu toe heel erg geholpen en ik slik deze nu al zo’n 2,5 jaar. Voordat ik aan de omeprazol begon kon ik weinig eten binnen houden door het brandend maagzuur, nu heb ik een slechte eetlust door de omeprazol maar ik hou het eten wel binnen. Hebben anderen toevallig ook last van dat ze erg snel afvallen door omeprazol? Ik heb best veel moeite om aan te komen, ik zit al sinds mijn 13e op het zelfde gewicht, rond de leeftijd dat ik omeprazol begon te slikken.

26-11-2022 | Vrouw | 72
omeprazol (10mg)
Maagzuur (brandend)
Ik neem het al heel lang. Zou het moeten afbouwen, maar duurt 1 a 2 dagen en heb terug veel last van zuur. Voor de rest heb ik eigenlijk geen klachten.

27-08-2022 | Vrouw | 52
Maagklachten
Dokter gaf me telkens iets om zuur om te zetten in lichaam eigen sappen maar dat werkte averechts. Na het eten van te pittig, veel voedsel en schillen van bijvoorbeeld aardappel, tomaat, paprika, druiven, appel, abrikoos, nectarine had ik dagen lang pijn in mijn maag, soort van messteken en krampen. Na jaren kwam ik erachter dat mijn lichaam te weinig tot geen zuur aanmaak[lees meer...]te en was Omeprasol (maagbeschermer) het juiste medicijn. Ben begonnen met een kuur en heden neem ik het als ik mijn maag weer opspeelt. Na inname verdwijnt de pijn binnen 15 minuten.

12-01-2022 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Op advies arts gaan gebruiken na constatering barret slokdarm na langdurig oprispingen maagzuur door scheurtje middenrif.