Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

10-04-2023 | Man | 48
omeprazol (10mg)
Maagzuur
Ik ben hartpatient en gebruik bloedverdunners, bloedrukregelaar en psk9 remmers. Tevens heb ik ADD en heb erg veel baat bij Tentin (dextroamfetamine). Door deze medicijnen krijg ik vaak last van mijn maag en omeprazol leek de oplossing. Helaas lijkt het toch vervelende bijwerkingen te hebben die zeker voor mij als hartpatient niet fijn zijn. Het voelt vaak alsof mij[lees meer...]n hart even overslaat en vervolgens heb ik moeite met slikken. Dat triggert dan weer een kleine paniekaanval. Of het écht door de omeprazol komt ga ik nu onderzoeken. Ik stop voor een tijd en mochten de klachten dan achterwege blijven zal ik deze reactie laten staan.

27-02-2023 | Man | 61
Hoest
Chronische hoest wegens middenrifbreuk. STOP NIET met omeprazol, ik heb 4 maanden ellende met maagzuur gehad bij een poging om gedoseerd af te bouwen. De afbouw gaat, totdat je een paar dagen 0 gebruikt; ik werd misselijk van mezelf en ik stop nooit meer!

19-01-2023 | Man | 72
Maagzuur
Al jaren gebruik ik Omeprazol 20 mg, vroeger zelfs 40 mg. Nu las ik laatst een artikel dat dit middel zorgt voor een magnesium en B12 tekort. Hoe weet ik of dit bij mij het geval is en welke dosering van beide supplementen zijn dan nodig om dit tekort op te heffen. Ik kan nergens een echt antwoord vinden. Is er ook een middel die beide componenten bevat ?

22-12-2022 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Jaren getobt met maagzuurremmers, nu gebruik ik omeprazol 40mg dagelijks al 15 jaar, nooit meer( geen dag) problemen meer gehad. Had dagelijks zuurbranden doordat gedeelte van m’n maag boven middenrif zit. Wel darmproblemen gehad waar ik nooit de oorzaak van kon achterhalen, ook niet na darmonderzoek. Las zo”even dat dat bij langdurig gebruik weleens de bijwerking van ome[lees meer...]prazol kon zijn. Vreemd dat ik daar nooit op gewezen ben door mijn darmonderzoekers en huisarts, hadden geen verklaring voor mijn klachten. Heb toch best al aantal malen darmklachten gehad, nu 7 mnd klachtvrij, …. In de gaten houden dus

17-09-2022 | Man | 45
Bloedarmoede
Ik kwam in 2009 het ziekenhuis met bloedarmoede (hb 2. 6) na langdurige stress en meer dan 120 uur per week moeten werken en van de ene op de andere dag werd ik ziek en kreeg bloedarmoede en k9n helemaal niks meer, en in het ziekenhuis kreeg ik naast de bloedtransfusie ook een zeer hoge dosis omeprazol voorgeschreven naast 400mg ferrofumoraat, en jarenlang belande ik om d[lees meer...]e paar weken weer im het ziekenhuis met ernstige bloedarmoede en een oorzaak werd nooit gevonden na vele onderzoeken ook al gaf ik aan dat ik me steeds dermate duizelig begon te voelen een halfuur na de inname van de omeprazol dat ik soms zelfs bewusteloos raakte, maar dat was volgens de artsen onmogelijk en ik moest doorgaan met de omeprazol terwijl ik helemaal geen last van maagzuur ooit gehad had, ik ben daarna zonder hun medeweten gestopt met de omeprazol en kreeg daarna nooit meer bloedarmoede en ik werd daarna gemeld als zorgmijder door het ziekenhuis , alleen heb ik nu al jaren last van mijn darmen omdat de flora daar veranderd is door de omeprazol. Ik werd ziek gemaakt en ziek gehouden voor het geld door het ziekenhuis want het bleek algemeen bekend dat omeprazol juist bloedarmoede veroorzaakt.

12-01-2022 | Man | 76
Middenrifsbreuk
Op advies arts gaan gebruiken na constatering barret slokdarm na langdurig oprispingen maagzuur door scheurtje middenrif.

11-01-2022 | Man | 27
Maagzweer
Ik heb 3 maanden lang gelopen met pijn op de borst klachten. Ik dacht hierbij dat het altijd aan mijn hart lag. Ziekenhuis in ziekenhuis uit, ze konden echter nooit wat vinden aan mijn hart. Tot dat mijn huisarts concludeerde dat ik een maagzweer had. Inverband met vele stress ect. Ze schreef mij omaprazol 40MG voor. Echter vertelde ze hierbij dat het alleen diaree en hoo[lees meer...]fdpijn klachten gaf. Ik heb een kuur van 15 tablet gekregen. Na mijn 6e tablet elke dag 1 kreeg ik een onrustig gevoel tijdens het slapen. Het leek wel of mijn benen in slaapstand waren. Een heel raar tintelend gevoel alsof je ledematen slapen. De volgende ochtend met veel van de zelfde klachten op gestaan. Ik bleef er maar aan denken, ik kreeg hierbij ook hartkloppingen. De avond viel en ik durfde niet meer te slapen. Toch geprobeerd en na twee uur te draaien en met tintelingen in mijn benen , uit bed gestapt en op de bank gaan liggen in kreeg hierbij paniek aanvallen, ik kon niet meer slapen . Ik ben tot half 8 smorgens wakker gebleven en heb direct de huis arts gebelt ze vertelde dat ik waarschijnlijk een vitamine te kort heb en dat ik maar moest bloed prikken. De volgende avond het zelfde verhaal ik kon geen oog meer dicht doen. Mijn benen trilde het bed uit. Na 10 tabletten weg gegooid. En ben benieuwd wat de avond mij nu gaat brengen. Neem deze zooi niet! Het is geen genees middel maar een middel die je leven verstoord.

30-11-2021 | Man | 65
Barrett's slokdarm
ik gebruik al 25 jaar dit medicijn 2 x 40 mg en de laatste drie jaar 2 x 40 mg en 1 x 20 mg voor mijn Barrett ontsteking in mijn slokdarm. Ik kan geen dag zonder anders heb ik problemen met oprispend maagzuur. Nu zijn er in mijn maag ook poliepen ontdekt bij het laatste Castroscopie onderzoek de uitslag moet ik nog krijgen. Wel een bijwerking van langdurig gebruik van [lees meer...]dit medicijn.

20-11-2021 | Man | 46
Reflux
In verband met reflux gestart met omeprazol 20mg 1dd1 via huisarts. Minder reflux echter sinds start omeprazol slechter slapen, erg vroeg wakker. Effectief maar paar uur (4-5)uur slaap per nacht. Erg vervelend. Overdag meer duizelig.

19-09-2021 | Man | 36
Actinische keratose
Slecht slecht slecht

24-08-2021 | Man | 69
Maagklachten
Geïrriteerde slokdarm

03-04-2021 | Man | 67
Maagzuur (brandend)
Krijg steeds meer last van de maag en vaak misselijk , maar heb geen maagzuur meer , probeer nu langzaam af te bouwen

10-03-2021 | Man | 69
Maagzuur
Het middel werkt bij mij absoluut niet wat het moet doen.

19-12-2020 | Man | 49
Reflux
Ik heb twee keer Omeprazol voorgeschreven gekregen van de huisarts nadat ik bij hem ben geweest voor maagklachten (vervelend gevoel in de maagstreek, zure oprispingen). Ik slik nu ongeveer zes weken 1x omeprazol 40mg per dag en de laatste tijd zijn mijn darmen van slag en lig ik vaak 's nachts met buikrampen in bed. Ook krijg ik last van vervelende pijn rechts onder mijn[lees meer...] ribbenkast en af en toe pijnscheuten op willekeurige plaatsen in mijn buik.. Al deze bijwerkingen maken mij aan het twijfelen en maken mij onrustig en zenuwachtig waardoor de buikklachten alleen maar toenemen. De buik/darmklachten lijken nu erger dan de oorspronkelijke maagklachten en ik vraag me af wat het slikken daarom nog voor zin heeft. Misschien moet ik het gebruik even staken en overgaan op reguliere maagzuurbinders (gaviscon/maalox), puur om te kijken of de buikklachten dan afnemen. Ik ben benieuwd wie deze klachten herkent.

11-05-2020 | Man | 64
Middenrifsbreuk

20-04-2020 | Man | 63
Anemie door foliumzuurdeficiëntie
Help totaal niet. Zelfs normale paracetamol niet te verdragen. Voorheen de cimitedine werkte wel maar is nergens meer te leveren dankzij de medicijnen importeurs!