Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

28-03-2020 | Man | 48
omeprazol (20mg)
ik heb veel klachten van reflux verkleurde brandende tong borstpijn rugpijn maag darmklachten draai duizeligheid hoofdpijn denk vaak word mijn gezondheid nog is een keer wat beter of niet of moet ik er aan dood gaan 24julie 2019 nog gastrocopie gehad maar zou het nou wel weer willen contoleren en liefst een devinnietiefe oplossing angst voor slokdarmkanker uiteindelijk o[lees meer...]f eerst barett slokdarm word er gewoon weg niet goed van ook slappe spieren denk dak er maar mee stopt en gewoon goede natuurlijk middelen probeert wie heeft er een oplossing voor mij?

08-03-2020 | Man | 51
Maagzuur
Ik heb bijna een jaar lang omeprazol gebruikt en kreeg er reumatische pijnen in gewrichten van en ik voelde me als een bejaarde oude man. Ik ben zelfs naar ziekenhuis doorverwezen voor reuma onderzoek. Geen reuma. Toen ging ik bijsluiters lezen van medicijnen die ik gebruik en zag bij omeprazol dat deze reden kon zijn voor pijn in gewrichten. In overleg met arts gestopt me[lees meer...]t Omeprazol voor 14 dagen, maar na 3 dagen was ik weer als herboren. M.a.w. Omeprazol was desastreus voor mij. Ik heb nu Esomeprazol en nergens last van.

28-02-2020 | Man | 60
omeprazol (20mg)
Heftige rugpijnen hiervoor krijg ik allerlei pijnstillers maar momenteel beperk ik mij tot de lichte versies vanwege de terminale ziekte van mijn echtgenote. Ik moet kunnen rijden met een voertuig, want het openbaar vervoer is een drama. Ik ben al meerdere keren aan de fentanyl geweest maar daar vind ik dat je daar niet mee mag rijden. Ik betrapte me op een wat slomere rea[lees meer...]ctie in het verkeer met de fiets.

08-02-2020 | Man | 49
omeprazol (40mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
tegen maagzuur van bloedverdunner

26-12-2019 | Man | 64
omeprazol (10mg)
Probleemloos lage doses

03-12-2019 | Man | 52
omeprazol (10mg)
Maagbeschermer
hiermee begonnen toen ik aanhoudende maagklachten had. het heeft zo'n tien jaar redelijk goed gewerkt, maar van de één op de andere dag werkte het niet meer, gek genoeg

22-10-2019 | Man | 61
Maagzuur (brandend)
Ik heb ruim twee jaar omeprazol gebruikt tegen brandend maagzuur en zuur oprispingen, werkt perfect. Eerste jaar 1x dag 20mg, daarna 1x 20mg om de dag. Maar door veel bijwerkingen ben ik een maand geleden mee gestopt. En ja hoor, weer na elke maaltijd die vervelende brandende maagzuur terug. Ik probeer nu van alles en nog wat, behalve medicijnen. Maar jammer genoeg n[lees meer...]og geen resultaat.... Wel en gelukkig maar geen bijwerkingen meer.

09-10-2019 | Man | 40
Reflux
Is een operatie een optie? Ervaringen hiermee?

11-09-2019 | Man | 65
Maagbeschermer
ik kreeg maag - darmproblemen. werd duizelig, nare dromen, slecht slapen. na verhoging dosis werd het nog erger. Nu gestopt en het wordt beter

25-06-2019 | Man | 31
Maagzuur (brandend)
GEBRUIK DIT NIET LANGER DAN 2 WEKEN!! De eerste weken werkte de tabletten goed tegen ernstige maagzuur klachten. Maar daarna werkte ze niet meer voldoende en kreeg ik ernstige bijwerkingen. Voelde mij verdoofd in het hoofd, duizelig, was erg onrustig en kreeg depressieve gedachtes. Ik stopte gelijk met de tabletten en deze klachten vloeide weg. Tip: gebruik deze tablette[lees meer...]n als het echt niet anders kan niet langer dan 2 weken als je een slokdarmontsteking of iets dergelijks hebt. Overal raden ze ook langer gebruik af. Deze tabletten worden in de bloedbaan opgenomen en kunnen dus bijwerkingen geven overal in je lichaam. Ga eerder opzoek naar de juiste maagzuurbinder. Bespreek ook met een arts hoe je het maagzuur tot een minimum kunt beperken door leefregels.

26-05-2019 | Man | 82
CVA (cerebrovasculair accident)
Mijn vrouw gebruikte Pantoprazol. Het zelden "rot " spul met de zelden bijwerkingen als omeprazol (zie boven). Mijn vrouw en ik hebben deze middelen aan de kant gegooid.

06-03-2024 | Vrouw | 42
Misselijkheid
Ik ben begonnen met Omeprazol 40 mg ivm misselijkheidsklachten. Zijn er meer mensen die ook ontzettende hoofdpijn ervaren?

19-02-2024 | Vrouw | 56
Maagbeschermer

pijn op de borst pijn in de onderbuik

Ik heb dezelfde ervaring: enorme droge tong en droge keel sinds gebruik gele/witte capsules. Ze helpen ook niet voldoende de blauw/ witte werken veel beter!!

08-01-2024 | Vrouw | 66
Reflux
Veel bijwerkingen, reflux niets beter weet mij momenteel geen raad meer

21-12-2023 | Vrouw | 62
Maagzuur
altijd blauw witte pilletjes gehad nu geel beige achtig nu weeig gevoel in maar net of er wat in keel zit droge tong weet niet of het daar van komt , maar sinds ik deze gebruik heb ik dat

18-12-2023 | Vrouw | 40
Maagzweer
Maagzweer gehad en maagirriterende medicatie. Ging altijd prima met de blauw witte, nu de geel/bruinige capsules, wat een ellende. Jezus wat een maagpijn heb ik weer sinds het ineens geel/bruinige capsules zijn, ik slik normaal al 40 mg en nu dus vanavond nog een extra capsule gaan innemen. Dat is voort 80 mg per dag. Ik had met die blauw witte geen bijwerkingen. Morgen[lees meer...] nog maar een x de huisarts bellen hierover.