Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

25-08-2020 | Vrouw | 58
omeprazol (20mg)
Sinds een virus eind nov 2019 stuwing van slijm in de keelholte, wat soms een verstikkend gevoel geeft, maar altijd moeite met het wegslikken van het slijm. KNO arts zag geen oorzaak, denkt hyperreactief slijmvlies als gevolg van dat virus. Aangezien ik in december ook reflux had heeft ook een MDL arts gekeken. Hij zag een geïrriteerde maag en slokdarm, nooooit last van [lees meer...]gehad! Sinds dat virus allerlei rare klachten, zelfs bloed in mijn urine, gewichtsverlies, uitslag, blauwe plekken, en daardoor ook angstklachten, omdat de oorzaak vaag is. In elk geval is er een biopt genomen van mijn maag, de uitslag moet nog volgen. Ik moest alvast omeprazol 20mg innemen. Keelslijm werd niet minder, de pijn werd wel erger! Als ik inademde voelde ik steken rechts in of onder mijn ribbenkast. Vandaag bwv test mee gestopt en de steken zijn stukken minder! Ik hoop dat het weefsel onderzoek niks uitwijst dan bv stress, want als het om de maagbacterie gaat dan moet ik een maagzuurremmer plus 2 verschillende antibiotica nemen voor langere tijd!!! Dat wil ik niet, al die troep. Wat was het in godsnaam voor virus wat zoveel schade heeft aangericht???

06-06-2020 | Vrouw | 40
Maagzuur

31-05-2020 | Vrouw | 67
Maagklachten
De Antagel moet in de koelkast bewaard worden, maar als je het dan neemt is het heel koud en weer een aanslag op de maag. En als je erna drinkt krijg ik weer maagzuur. Er staat niets in de beschrijving hoe Lang je moet wachten met drinken na de inname! En zuur gevoel blijf ik houden. Is iemand hiermee bekend? Hoe werkt het met drinken tussendoor? Ook met snakken, of na[lees meer...] een poosje met je toetje... weer een uur wachten?

11-04-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
voor het maagzuur hielp het geweldig, maar binnen een paar dagen krijg ik opgezwollen benen dus moeten stoppen

23-02-2020 | Vrouw | 70
omeprazol (40mg)
Volgens mij is de hoest na een maand niets verminderd

21-02-2020 | Vrouw | 64
Maagzuur (brandend)
nav onderzoek advies van maag-darm-leverarts elke dag nodig voor altijd. Na jaren lichamelijke klachten kreeg ik van elke specialisten/ of alternatieve genezer te horen dat ik best eens last kon hebben vd gevolgen van langdurig gebruik van Omeprazol ( breekt andere funkties af waaronder bv af voeren vd afvalstoffen via de nieren en lever , waardoor verminderde enrgie en v[lees meer...]ermoeidheid en darmstoornissen en gewrichtsproblemen kan veroorzaken..... Wie kan mij zeggen dat dit ook echt zo is? want dan moeten we toch direkt ermee stoppen? Op deze manier werkt dit medicijn averechts immers? onze huisarts vermelde dat er nieuwe Omeprazol op de markt komt-reden?? zelf ben ik het al aan het afbouwen nav al die negatieve berichten

04-02-2020 | Vrouw | 60
Maagzweer
Vorig gediagnosticeerd met burnout/stressklachten...aanvankelijk helemaal geen last van mijn maag, maar door een terugval in september door stress wel behoorlijk veel last gekregen van mijn maag..nu heb ik 6 jr geleden omeprazol 40 mg gehad, want tijdens een gastrocopie werden enkele zweertjes op mijn 12-vingerige darm ontdekt..kreeg wel obstipatie, dus mijn huisarts advis[lees meer...]eerde mij op de inname te staken...daarna ook niets van dat alles geslikt en super goed gegaan..totdat ik dus vorig jaar wel weer klachten kreeg door de stress dus...dacht het wel zou meevallen met mijn maag, ben pas in november naar de huisarts gegaan en kreeg 20mg omepr.mee voor 1 maand..maar begin januari kreeg ik weer last en slik nu weer voor 1 maandje 20 mg...voel nog geen verbetering..heb soms wel een prikkelhoest met uitstraling naar mijn schouderbladen...echt een naar gevoel...en af en toe heb ik ook moeite met slikken..

03-02-2020 | Vrouw | 60
omeprazol (20mg)
ik slik nu 5 maanden 20 mg op een dag in combinatie met omeprazol 40 mg maar na het slikken van deze combinatie heb ik juist erg veel last van de maag en overweeg te stoppen wie heeft daar ervaring mee en heeft er ook ondanks de omeprazol maagklachten van

29-12-2019 | Vrouw | 55
Maagbeschermer
Gebruikt tijdens slikken van ibuprofen om mijn maag te beschermen. Eerste weken geen klachten maar daarna Maagpijn. Rechtsonder ribben. Dat werd steeds erger. Ook zweetaanvallen. Onaangenaam gevoel. Na het stoppen verdwenen de klachten snel terwijl ik nog steeds de ibuprofen slikte.

07-11-2019 | Vrouw | 68
Maagklachten
Ik heb een middenrifbreukje en gebruik al jaren Omeprazol 20mg. Ik moet dit gemiddeld 1 tot 2 keer per dag doen maar heb het afgebouwd naar af en toe als ik mijn maag voel opspelen. De ene keer helpt het de andere keer niet. Omdat ik nu al enkele weken hevige buikkrampen heb, adviseerde mijn huisarts mij om de maag even heel goed te beschermen en drie dagen achter elkaar 2[lees meer...]x2 tabletten per dag te nemen. De eerste avond twee tabletten genomen, 's ochtends weer twee en in de loop van de dag liep ik de slalommen alsof ik onder invloed van drugs of alcohol was. Ik kon me amper aan het winkelwagentje vasthouden en een aardige dame hielp mij de boodschappen in de auto te zetten. Ik durfde niet meer naar buiten. Ik hoorde van een buurvrouw dat zij zo duizelig werd van Omeprazol, dus ik heb vandaag niets ingenomen en de duizeligheid is behoorlijk verminderd.

21-10-2019 | Vrouw | 29
omeprazol (120mg)
Reflux
Het was combinatie van reflux en een middenrifbreuk. Ik heb minimaal 10 jaar al deze medicatie geslikt, begon met 40mg, toen dit niet hielp onderzoek laten doen en naar 80mg gegaan. Uit onderzoek kwam een klein middenrifbreuk. Zo verstreken de jaren en bleef ik ondanks de medicatie nog bijna dagelijks last te hebben van zuurbranden, tot zwaar kreunend en jammerend van de p[lees meer...]ijn toe... en ik kan een hoop hebben. Toen is de dosis verhoogd, eerst icm ranitadine, hielp niet voldoende (gelukkig, bleek een medicatie te zijn die verkeerde stoffen had en nu uit de markt is gehaald) en toen 120mg omeprazol. Werkte nog steeds niet... dus ik ben onderzoeken afgegaan in ziekenhuizen en hier uit kwam voort dat mijn maagklep niet sloot waardoor er veel te veel zuur naar boven kwam. Ik heb toen uiteindelijk de optie gekregen geopereerd te worden aan zowel de middenrifbreuk als een anti-reflux operatie. Een operatie die niet zo heel vaak word uitgevoerd. Pittig herstel, maar geslaagd, tot zover. Er komt niks meer in de slokdarm, ben nu na 9 maanden bijna van de omeprazol af, slik nog 20mg en voel dat ik nog wel veel zuur heb, maar het komt niet meer naar boven... overgeven gaat trouwens ook niet meer helaas. Maar vooralsnog zou ik deze operatie aanraden als je dezelfde gradatie van klachten hebt als ik had, want dat is echt geen leven!

08-09-2019 | Vrouw | 66
Hartinfarct
Hartinfarct gehad en stent geplaatst, heb een medicijn (clopidogrel) en medicijn wat ik een jaar moet slikken ivm stent, en daarbij deze maagbeschermer en sindsdien elke dag vervelende borst/maagklachten misselijk diarree, heb ook al pantoprazol geprobeerd , was nog erger. Moet dit een jaar blijven slikken , ben daar niet blij mee!

12-08-2019 | Vrouw | 66
Maagbeschermer
Ik lees dat iemand anders Sandoz niet meer kreeg van de apotheek. Ik had ooit ook zo iets, wilde absoluut mijn oude merk medicijnen. Die zou ik dan zelf moeten betalen volgens de apotheek. Dat vond ik prima en Ik ging ging akkoord....hoefde nooit te betalen dus houd vol !! en eis je oude merk ook al zeggen ze dat het de zelfde werkzame stoffen heeft.

04-07-2019 | Vrouw | 73
Misselijkheid
Ik ben heel vaak misselijk na het eten, of zelf tijdens het eten, het komt volgens de huisarts en specialist omdat een gedeelte van maag te hoog ligt??

20-06-2019 | Vrouw | 19
Maagzuur (brandend)
Ik had al lange tijd last van brandend maagzuur. Elke keer Rennie's genomen tot deze niet meer effectief waren. Via de huisarts de Omeprazol Sandoz 40 mg gekregen. Dit werkte direct en vrijwel zonder bijwerkingen. Echter na een ruim jaar gebruiken kreeg ik meer bijwerkingen. de ergste zijn spierkrampen en vitamine te korten. Ook een in de war geschopte darmflora hoort hier[lees meer...] bij. Het maagzuur daar in tegen is wel helemaal weg als ik de omeprazol gebruik. voorheen kon ik niet eens een half glas wijn drinken, zo'n last van maagzuur. Ik zou het medicijn niet aanraden maar voor iemand zoals ik die chronisch last heeft van brandend maagzuur werkt het wel.

13-06-2019 | Vrouw | 74
omeprazol (40mg)
baret slokdarm stramme stijve spieren dat ik bijna niet meer kon gaan duizelig wazig zien ovegeschakeld pantomet 20mg 2x per dag