Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

02-05-2023 | Vrouw | 61
Maagzuur
Ik gebruik al jaren Omeprazol Focus en totaal geen bijwerkingen. Medicatie van een Nederlandse fabrikant. En nu wilde de apotheek het vervangen door maagzuurremmers van Sandoz Groothandel en nota bene van een buitenlandse fabrikant. Hoezo duurzaam? Uiteraard blijf ik de Nederlandse variant Omeprazol Focus 20 mg gebruiken.

15-04-2023 | Vrouw | 17
Maagzuur (brandend)
Ik ben op mijn 13e begonnen met het slikken van omeprazol. Aan het begin was dit 10mg 1 keer op een dag, dit mocht ik slikken voor 2 week, ivm met brandend maagzuur dat omhoog kwam. Na zo’n 2 maand terug gegaan op de omeprazol maar toen 2 keer op een dag 10 mg. Dit ging zo een aantal jaar door. Op m’n 15e heb ik een maagonderzoek gehad om te kijken als er iets anders met m[lees meer...]ijn maag aan de hand was of als ik een scheurtje in het middenrif had. Echter geen een was zo, dokters vertelden me dat ik zoveel last van brandend maagzuur had omdat mijn ouders en verdere familie hier ook last van hebben. Terwijl mijn huisarts heeft gezegd dat het niet erfelijk is (wat het nou is echt geen idee maar wees erop alert). Daarna ben ik dus op mijn 15e 2 keer daags 20 mg gaan gebruiken. Ik heb zo af en toe hele erge haaruitval en de andere keer wat minder haaruitval, mijn eetlust lijkt vaak te verdwijnen en ik heb telkens last van bloedarmoede. Ik was mij al bewust van dat b12 zal ‘verdwijnen’ door de omeprazol dus ik slikte al extra pillen voor de b12, dit heeft tot nu toe heel erg geholpen en ik slik deze nu al zo’n 2,5 jaar. Voordat ik aan de omeprazol begon kon ik weinig eten binnen houden door het brandend maagzuur, nu heb ik een slechte eetlust door de omeprazol maar ik hou het eten wel binnen. Hebben anderen toevallig ook last van dat ze erg snel afvallen door omeprazol? Ik heb best veel moeite om aan te komen, ik zit al sinds mijn 13e op het zelfde gewicht, rond de leeftijd dat ik omeprazol begon te slikken.

20-02-2023 | Vrouw | 64
Maagzuur
Ik heb Omeprazol al jaren zonder bijwerkingen. Sinds twee jaar diazepam. In bijsluiter wordt interactie met diazepam gemeld maar volgens apotheek is dit miniem. Toch maar over op Pantoprazol. In januari langzaam afgebouwd en kreeg al ontwenningsklachten. Afgelopen vrijdag over en hele erge ontwenning. Dus gebruik geen omeprazol met diazepam..

08-02-2023 | Vrouw | 61
Maagzuur (brandend)
Ik had veel maagzuur en kreeg dit voorgeschreven. Na de derde dag inname werd ik in de nacht zwaar benauwd wakker. Vooral rustig blijven. Kon alleen oppervlakkig ademhalen. Dus allergisch voor die troep. Allergietablet genomen en het zwakte af. Mijn moeder hartpatient kreeg dit ook vanwege de bloedverdunners. Na een week belde ze dat ze het zo benauwd had. Dus de ambulance[lees meer...] en zij naar het ziekenhuis. Konden niet direct de link vinden waar de klachten vandaan kwamen. Toen ging er bij mij een lampje branden. Zij kreeg dezelfde klachten als ik van de omeprazol. De arts dit verteld en zij moest meteen stoppen. Vanaf dat moment was zij van die vreemde benauwdheid af.

18-01-2023 | Vrouw | 31
Maagklachten
Ik gebruik omeprazol 20mg sinds mijn 28ste (inmiddels 31) Opzich werken ze heel goed op korte termijn, maar op langere termijn niet. De goede punten zijn: niet meer kortademig, meer dingen kunnen eten, geen slikproblemen en opgeblazen buik. Ook een makkelijkere stoelgang (heb pds) De minpunten zijn: een strak gevoel om mijn borstkas, een brok in de keel, spierpijn van [lees meer...]bovenbuik tot aan mijn kaak. Duizelig, hartkloppingen (veel overslagen) onregelmatige hartslag tot slokdarm spasme aan toe. Soms duizelig en deze medicatie lokt hyperventilatie uit door de klachten. Of ik stop en ben weer kortademig doordat maagzuur tot in mijn keel komt (snachts) dus helaas zit er niet anders op dan rechtop te moeten slapen.. wil ik het maagzuur daar houden waar het hoort te zijn. Ik zou zeggen gebruiken voor korte duur, niet te lang tenzij het niet anders kan, de spierpijn is hetzelfde als bij het hart. (En nee mijn hart is al 100x na gekeken) sinds ik deze medicatie gebruik dacht ik regelmatig dat het mijn hart was. Echt niet leuk.

26-11-2022 | Vrouw | 72
Maagzuur (brandend)
Ik neem het al heel lang. Zou het moeten afbouwen, maar duurt 1 a 2 dagen en heb terug veel last van zuur. Voor de rest heb ik eigenlijk geen klachten.

24-11-2022 | Vrouw | 67
Maagzuur
Ja, 10 mg was voor mij ook voldoende. Moeilijk te krijgen. Alleen bij bestelling.

27-08-2022 | Vrouw | 52
Maagklachten
Dokter gaf me telkens iets om zuur om te zetten in lichaam eigen sappen maar dat werkte averechts. Na het eten van te pittig, veel voedsel en schillen van bijvoorbeeld aardappel, tomaat, paprika, druiven, appel, abrikoos, nectarine had ik dagen lang pijn in mijn maag, soort van messteken en krampen. Na jaren kwam ik erachter dat mijn lichaam te weinig tot geen zuur aanmaak[lees meer...]te en was Omeprasol (maagbeschermer) het juiste medicijn. Ben begonnen met een kuur en heden neem ik het als ik mijn maag weer opspeelt. Na inname verdwijnt de pijn binnen 15 minuten.

11-08-2022 | Vrouw | 58

01-08-2022 | Vrouw | 56

29-03-2022 | Vrouw | 58
Maagbeschermer
Ik slik omeprazol al 2 jaar en kom er nu pas achter dat ik zieker word,bij mij word het gebruikt als maagbeschermer. Ik heb veel klachten zoals krampen in mijn voeten,onverklaarbare zweren over mijn lichaam oorzuisen misselijk vooral in de avond mijn been slaapt en dat merk je niet opgezwollen vingers hoofdpijn jeuk. Ik kwam toevallig op deze pagina. Ik moet nog naar de[lees meer...] internist om mij te onderzoeken omdat ik nu al haaruitval heb ik durf het niet te kammen alle slechte bijwerkingen heb ik. Ook wat de mensen schrijven hier waar ik echt van schrik omdat ik alles heb wat er geschreven staat. Sins een korte tijd ook mijn haar het laat gewoon los bij het haarzakje ik hoor het gewoon kraken bij de zijkant waar het haar loslaat. Nooit gedacht dat dit middel zoveel bijwerkingen heeft. Ik zoek nou al 2 jaar waar mijn klachten van komen ik kan in de morgen nog niet gelijk opstaan omdat ik eerst moet voelen of mijn been slaapt anders rol ik zo van het bed af. Ik ben zo ook van de bank gevallen en kneusde 2 ribben ik viel namelijk tegen mijn koffietafel op,dit is echt een akelig gevoel. Het oorzuisen word er gek van ik hoop als ik stop dat ik weer mezelf ben. Ik heb wel een tip voor degene wat last hebben van zuurbranden op opstoten maagzuur, Ik heb een pakje zuiveringzout ( maagzout ) 1 theelepeltje maagzout met een glas water Doet wonderen voor mijn maag,je moet wel het maagzout eerst lepeltje zout in je mond en dan met gelijk een glas water drinken je merkt het gelijk dat het zuurbranden weg is.

26-02-2022 | Vrouw | 59
Middenrifsbreuk
Heb jaren 20 mg geslikt voor maagzuur. Gestopt maagzuur kwam weer heftig terug zelf van water krijg ik maagzuur. Ben nu 10 mg gaan slikken geen problemen met maagzuur. Dus mensen probeer of je ook een lagere dosering kan hebben. Totaal geen bijwerkingen en klachten met deze.

18-02-2022 | Vrouw | 68
Maagzweer
Omdat pantaprazol niet bij de bloedverdunners kon kreeg ik nu omeprazol, naar een week vreselijk brand in mijn maag en slokdarm, stekende pijn tussen mijn borst met uitstraling naar de rug…. Vreselijk wat een bijwerkingen dan maar maagzuur en daar kan je havermoutvlokken voor nemen, een eetlepel zo in de mond en maagzuur zakt weg!!!

06-02-2022 | Vrouw | 29
Maagzuur
Ook ik heb maagpijn bij omeprazol. Bij (40mg ) kreeg ik hele erge spierpijn tussen mijn schouderbladen tot dat ik stopte, was het weg. Ik neem nu pas een pilletje van 20mg als ik maagzuur heb, niet van te voren. Snachts word ik wakker van de maagpijn (als ik niet genoeg eet) houd het uren aan, een pijnlijk knagend gevoel in de maag. Als ik teveel eet word ik benauwd onder [lees meer...]het eten, slik problemen (kortademig soms) door mijn opgezette buik. Ik vind omeprazol dan wel weer fijn als je heftige darmkrampen hebt. Werkt daar wel prima tegen maar voor de rest.. nee hoef ze niet meer.

09-12-2021 | Vrouw | 70
Reflux
Als ik alles had geweten was ik hier nooit aan begonnen

28-11-2021 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Middenrifsbreuk. Omeprazol is effectief. Echter bij bukken hartritmestoornissen na het eten. Ik overweeg een operatie. Dan ben ik hopelijk maagzuur probleem en hartklachten kwijt. Via google deze combi gezien. Artsen hebben de link niet gelegd. Ik ga in overleg met huisarts.