Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

26-02-2022 | Vrouw | 59
omeprazol (10mg)
Middenrifsbreuk
Heb jaren 20 mg geslikt voor maagzuur. Gestopt maagzuur kwam weer heftig terug zelf van water krijg ik maagzuur. Ben nu 10 mg gaan slikken geen problemen met maagzuur. Dus mensen probeer of je ook een lagere dosering kan hebben. Totaal geen bijwerkingen en klachten met deze.

18-02-2022 | Vrouw | 68
Maagzweer
Omdat pantaprazol niet bij de bloedverdunners kon kreeg ik nu omeprazol, naar een week vreselijk brand in mijn maag en slokdarm, stekende pijn tussen mijn borst met uitstraling naar de rug…. Vreselijk wat een bijwerkingen dan maar maagzuur en daar kan je havermoutvlokken voor nemen, een eetlepel zo in de mond en maagzuur zakt weg!!!

06-02-2022 | Vrouw | 29
Maagzuur
Ook ik heb maagpijn bij omeprazol. Bij (40mg ) kreeg ik hele erge spierpijn tussen mijn schouderbladen tot dat ik stopte, was het weg. Ik neem nu pas een pilletje van 20mg als ik maagzuur heb, niet van te voren. Snachts word ik wakker van de maagpijn (als ik niet genoeg eet) houd het uren aan, een pijnlijk knagend gevoel in de maag. Als ik teveel eet word ik benauwd onder [lees meer...]het eten, slik problemen (kortademig soms) door mijn opgezette buik. Ik vind omeprazol dan wel weer fijn als je heftige darmkrampen hebt. Werkt daar wel prima tegen maar voor de rest.. nee hoef ze niet meer.

09-12-2021 | Vrouw | 70
Reflux
Als ik alles had geweten was ik hier nooit aan begonnen

28-11-2021 | Vrouw | 64
Middenrifsbreuk
Middenrifsbreuk. Omeprazol is effectief. Echter bij bukken hartritmestoornissen na het eten. Ik overweeg een operatie. Dan ben ik hopelijk maagzuur probleem en hartklachten kwijt. Via google deze combi gezien. Artsen hebben de link niet gelegd. Ik ga in overleg met huisarts.

20-10-2021 | Vrouw | 73
Maagzuur (brandend)
Zelfs nadat ik een maand geen Esomeprazol meer slikte, had ik alle bijwerkingen, die ik beschreef nog. Weer een maand verder kon ik weer lezen, maar de spierkramp en maag- en buikpijn heb ik nog. Ook het gezwollen gevoel. Mijn kleren zitten strakker, terwijl ik gewicht verlies. Morgen begin ik aan Pantaprozol, omdat ik nog altijd last heb van brandend maagzuur.

11-08-2021 | Vrouw | 27
Reflux
Begonnen met omeprazol op basis van magnesium (Sandoz) omdat ik veel last heb van refluxkklachten door stress. werkte voor mij in principe prima. 20 mg. Echter, had de huisarts 40mg voorgeschreven en dit was mij niet verteld. 20mg blijven slikken tot ik een herhaalrecept had aangevraagd en op advies van de huisarts 40mg gaan slikken. Klachten werden met 20mg al een stuk mi[lees meer...]nder. Echter... toen ik het recept ophaalde kreeg ik een totaal ander medicijn mee. Niet van Sandoz, maar van Focus, met arts, apotheker en huusarts assistent overlegd of ik dit wel zomaar kon slikken. Het was een ander merk, en alleen dit werd blijkbaar vergoed door de verzekeraar. Sandoz niet. Kon het gewoon slikken. Dat gedaan, en aan het einde van de week met 40mg begonnen. Op maandag ineens ontzettend veel last van misselijkheid, direct toen ik opstond (ik neem de tabletten in de ochtend) en veel last van maagpijn. Eigenlijk de hele dag door. Klachten lijken minder te worden nadat ik wat gegeten heb, maar echt verschrikkelijk. Kan amper functioneren door dit gevoel. Iemand ervaringen met wisselen van omeprazol op basis van magnesium naar een andere tablet? Ik ben inmiddels weer teruggegaan naar 20mg en heb gevraagd of ik de Sandoz tabletten kan krijgen. Dan maar zelf betalen maar ik wil geen bijwerkingen meer. Dacht eerst dat het kwam door de corona vaccinatie, maar dat lijkt me steeds minder aannemelijk naarmate de tijd verstrijkt.

30-07-2021 | Vrouw | 65
Reflux
Eerst omeprazol focus, hielp iets maar raakte helemaal verstopt. Over naar omeprazol Teva. Enorme zuuraanvallen, kon niet meer eten, zakte door mijn benen en kon haast niet ademen. Huisarts op vacantie, vervanger verhoogde de dosis. 4 weken op bed gelegen, zonder eten. Paar keer in elkaar gezakt.Uiteindelijk op de spoedeisende hulp beland. Na veel onderzoeken was de concl[lees meer...]usie, bijwerking omeprazol. Het zou een geneesmiddel moeten zijn, het was een hel.

13-07-2021 | Vrouw | 52
Slokdarmontsteking
Ik had ook vaak een brok in de keel.. Door een gastroscopie zagen ze dat ik een vernauwing bij de maag had.. Uit later onderzoek bleek ik koemelkeiwit allergie te hebben.. Daar kwam dus dat brok gevoel vandaan. En was de maagdarm/ slokdarm ontstoken.

07-07-2021 | Vrouw | 52
Maagzuur (brandend)
Ik heb dit verschrikkelijke medicijn zeker 12 jaar gebruikt. Ik ben sinds 2 weken gestopt omdat ik eindelijk doorhad dat alle vervelende klachten die ik had en nog heb, het gevolg zijn van deze troep. Er is mij nooit verteld wat de gevolgen konden zijn en dat je het niet langdurig moet gebruiken. Nu zijn mijn ijzergehalte en vitaminen in het bloed zo laag dat ik gewoon bij[lees meer...]na niets meer kan. Niet gebruiken tenzij het echt niet anders kan.

28-06-2021 | Vrouw | 62
Middenrifsbreuk
Al 22 jaar slik ik een maagzuurremmer,vanwege een middenrifsbreuk.Neem deze altijd een half uur voor het avond eten .In het begin voor het ontbijt,daar werd ik misselijk van.Bevalt me prima zo,het medicijn werkt goed.Geen last van bijwerkingen 10 kilo afgevallen en anders eten.Daardoor veel minder last van oprispingen.Wel zo nu en dan last van slokdarmkrampen.Dan slik ik e[lees meer...]en paracetamol en gaat het over.In het verleden ook een ander merk maagzuurremmer gehad.Actavis deze hielp niet.Daardoor nu al jaren,hetzelfde merk.Denk wel eens aan stoppen,maar dan zullen de klachten terug komen.Mijn bloed ook wel eens laten onderzoeken op een magnesium tekort.Er waren geen tekorten.Dus slik ik de maagzuurremmer door.Het zal wel levenslang worden.Is heel fijn dat het medicijn zo goed helpt!

28-06-2021 | Vrouw | 20
Maagklachten
Al een tijdje heb ik maagklachten, echt een branderig stekend gevoel. Nu ongeveer vijf weken verder met omeprazol 40 MG. De laatste dagen voel ik me zo onrustig, ik weet niet of het door het medicijn komt.. gelukkig gister de laatste tablet gehad. Mijn klachten zijn nog het zelfde als eerst, het heeft me niet geholpen. Volgende week een echo van mij bovenbuik, ik den[lees meer...]k niet dat er wat uitkomt, maar ergens hoop ik het wel! Iemand ervaring met je onrustig voelen en wanneer na het stoppen verdwijnt dit?

24-06-2021 | Vrouw | 44
Maagontsteking
We zijn 1 jaar na gastroscopie en vaststelling maagzweren en helicobacter pylori bacterie, die succesvol uitgeschakeld werd door antibiotica kuur in combinatie met pantomed 40mg 2x daags. Maagzweren waren mooi genezen. Enkele weken geleden gevoel opnieuw van maagontsteking. Huisarts schreef omeprazol EG voor. Maar hiervan heb ik zo'n ongelooflijk hol gevoel, voortdurend h[lees meer...]ongerpijn, maar tegelijk te misselijk om te eten. Ik stopte zelf even met omeprazol en merkte dat dit vrijwel onmiddellijk over was, maar probleem is dat de maagpijn wel snel terugkomt. Ik weet niet wat het vervelendst is, de hongerpijn of de maagpijn. 's Avonds niet kunnen slapen van de honger, steken aan zijde van gal. Gewoon compleet ontregeld... Ik stop ermee en ga proberen met natuurlijk middelen mijn maag te kalmeren, gemberthee, aloe vera-sap, gezond eten, ... We zien wel wat het zegt. En wanneer dit niet helpt wellicht opnieuw gastroscopie... Hoewel dit niet erg is om te laten doen, zie ik er nu toch weer niet naar uit...

15-04-2021 | Vrouw | 62
Maagzuur
Heeft niet veel effekt...

10-03-2021 | Vrouw | 39
Maagzuur (brandend)
Last van pijn op de borst, en maagzuur branden met relax. Begonnen met omeprazol 40 mg bijwerkingen niet te doen. Na een week overgestapt naar pantoprazol 40mg. Hier ook dezelfde bijwerkingen. Ik ging me steeds zieker voelen en psychische niet in orde. Zoveel onrust, hyperventilatie, slapeloosheid etc etc. Huisarts wilde nog iets anders uitproberen, maar ik ben gaan a[lees meer...]fbouwen en gestopt. Nu ontzettend gezond aan het eten en kijken wat lukt om binnen te houden, metaal weer goed in mijn vel:-) Als ik dit allemaal geweten had was ik er NOOIT aan begonnen!wat een troep... Volgende week gastroscopie in het ziekenhuis.

03-02-2021 | Vrouw | 53
Keelpijn
Ik heb al maanden een soort 'brok in de keel' gevoel. Vooral 's nachts als ik lig lijkt het erger te worden. Huisarts geweest, twee coronatesten - beiden negatief, Schildklieronderzoek, bloedprikken, niets vreemds. Twee weken Omeprazol 20mg geslikt maar dat deed niet veel. KNO arts voor verder onderzoek, keel ziet er goed uit, stembanden ook, uiteinde tong en geen rare di[lees meer...]ngen te zien. Ik kreeg van hem nu een maand Omeprazol 40mg maar het lijkt of ik daar echt van ga hoesten, een soort irritante kriebelhoest/kuch die ik niet tegen kan houden. Waarbij mensen omkijken met zo'n blik van "corona-alarm" als ik boodschappen doe. Wie heeft er een soortgelijke ervaring? Dat gevoel in de keel duurt al 4 maanden, het hoesten lijkt van de Omeprazol te komen.