Ervaringen met Omeprazol

omeprazol

pijn in de onderbuik pijn op de borst

Maagzuur (brandend) (158 meningen)
Maagzuur (129 meningen)
Maagklachten (85 meningen)
Middenrifsbreuk (46 meningen)
Reflux (35 meningen)
Maagbeschermer (31 meningen)
Maagzweer (23 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (8 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

08-09-2019 | Vrouw | 66
Hartinfarct
Hartinfarct gehad en stent geplaatst, heb een medicijn (clopidogrel) en medicijn wat ik een jaar moet slikken ivm stent, en daarbij deze maagbeschermer en sindsdien elke dag vervelende borst/maagklachten misselijk diarree, heb ook al pantoprazol geprobeerd , was nog erger. Moet dit een jaar blijven slikken , ben daar niet blij mee!

12-08-2019 | Vrouw | 66
Maagbeschermer
Ik lees dat iemand anders Sandoz niet meer kreeg van de apotheek. Ik had ooit ook zo iets, wilde absoluut mijn oude merk medicijnen. Die zou ik dan zelf moeten betalen volgens de apotheek. Dat vond ik prima en Ik ging ging akkoord....hoefde nooit te betalen dus houd vol !! en eis je oude merk ook al zeggen ze dat het de zelfde werkzame stoffen heeft.

04-07-2019 | Vrouw | 73
Misselijkheid
Ik ben heel vaak misselijk na het eten, of zelf tijdens het eten, het komt volgens de huisarts en specialist omdat een gedeelte van maag te hoog ligt??

20-06-2019 | Vrouw | 19
Maagzuur (brandend)
Ik had al lange tijd last van brandend maagzuur. Elke keer Rennie's genomen tot deze niet meer effectief waren. Via de huisarts de Omeprazol Sandoz 40 mg gekregen. Dit werkte direct en vrijwel zonder bijwerkingen. Echter na een ruim jaar gebruiken kreeg ik meer bijwerkingen. de ergste zijn spierkrampen en vitamine te korten. Ook een in de war geschopte darmflora hoort hier[lees meer...] bij. Het maagzuur daar in tegen is wel helemaal weg als ik de omeprazol gebruik. voorheen kon ik niet eens een half glas wijn drinken, zo'n last van maagzuur. Ik zou het medicijn niet aanraden maar voor iemand zoals ik die chronisch last heeft van brandend maagzuur werkt het wel.

13-06-2019 | Vrouw | 74
omeprazol (40mg)
baret slokdarm stramme stijve spieren dat ik bijna niet meer kon gaan duizelig wazig zien ovegeschakeld pantomet 20mg 2x per dag

09-02-2024 | Man | 66
Maagzweer
het medicijn op zich is goed alleen vallen de pillen uiteen in het doosje en worden ze onbruikbaar .kan dus 30 procent van de pillen niet gebruiken

30-01-2024 | Man | 50
Reflux
Deze medicatie van Focus ontvangen als vervanging van het merk Teva. Wat een ellende. Deze met deze medicatie ervaar ik veel meer klachten dan met de Teva capsules. Apotheek gevraagd om weer Teva te leveren.

22-11-2023 | Man | 79
Maagzuur (brandend)
Maagklachten is familiekwaal, net als maagzweren. Na de 2de maagzweer geen extreme aanvallen meer ervaren, men schijnt er mee om te leren gaan, internets constateerde bij inwendig onderzoek tientallen littekens. Kan niet tegen rauwe groeten en ui, verteer geen noten en drink veel melk, zeker als we uit eten gaan. Voorschrift is 1 a 2 capsules per dag, meestal 1!

20-11-2023 | Man | 51
Maagzuur
Mijn man slikt dit nu enkele jaren. Sinds de leverancier is veranderd, van de blauwe naar de gelige/bruine pillen, ineens bijwerkingen. Misselijk, maagzuur. Eigenlijk de klachten waarvoor hij deze medicijnen slikt komen nu juist terug. Met de blauwe pillen had hij nergens last van.

25-09-2023 | Man | 56
Maagzuur (brandend)
Altijd maagzuur, en echt heel erg brandend. Ik kreeg van water al maagzuur, en slikte wel 90 rennies in de week. Ik kwam er bij toeval achter toen ik aan m'n knie geopereerd werd en anti biotica kreeg, met daarbij een maagbeschermer, omeprazol. Na een dag was de maagzuur weg en nooit meer terug gekomen, en slik dit nu al een jaar of 20.

14-08-2023 | Man | 52
omeprazol (10mg)

01-08-2023 | Man | 55
Reflux
Gebruik al 20+ jaar dit medicijn. Kreeg een herhaalrecept met 1A Pharma capsules. Kreeg in het verleden wel eens andere merken en/of verpakkingen maar verder niet bij stilgestaan. Na 1 dag weer reflux klachten, dacht toeval maar 2e dag weer. Naar apotheek gegaan en gezegd dat dit product (voor mijn in ieder geval) niet werkt. Na paar dagen kon ik m'n vertrouwde capsules w[lees meer...]eer ophalen. En geen reflux klachten meer.

28-07-2023 | Man | 50
Middenrifsbreuk
Jarenlang heb ik Omeprazol van Sandoz gehad, maar ineens krijg ik nu die van A1 Pharma en heb al 2 weken last van maagzuur. Ik moet nu dagelijks een extra capsule nemen. Mijn apotheek (in Heerhugowaard) zegt doodleuk dat ze niets voor me kunnen ( willen ) doen 😡

27-07-2023 | Man | 68
Middenrifsbreuk
Geen last meer van het maagzuur. Eet en drink gewoontes rekening mee houden, zout, zuur en pittig of scherp eten, niet doen.

11-07-2023 | Man | 58
Maagzweer
Ruim 35 jaar geleden liep ik een voedselvergiftiging op, de maag klachten namen toe en werden meer en meer. Hiervoor kreeg ik het eerste jaar Zantac via mijn huisarts voorgeschreven. Na 3 maanden bleek het nog niet over te zijn en ik werd door verwezen maar een MDL arts. Tijdens een maagonderzoek bleek dat ik 13 maag zweertjes in mijn slokdarm en maag had op gelopen. Hie[lees meer...]rvoor kreeg ik Losec voorgeschreven. Mij werd verteld dat dit chronisch was en ik deze medicijn moest blijven slikken. Na een jaarlijkse controle bleek dat zweertjes weg waren en er littekenweefsel was achtergebleven. Ik mocht stoppen met de losec maar met een wek kwamen de klachten van maagpijn en zuur terug. De specialist gebeld en deze verwees mij door naar de huisarts. Vervolgens kreeg ik weer losec voorgeschreven met de mededeling dat deze.medicatie blijvend was. Door de jaren heen werd door de verzekeraars Losec vervangen door Omeprazol. En ja ik heb diverse malen getracht te stoppen maar helaas lukt dat niet. De Klachten komen weer terug maar ook de bijwerkingen wegen steeds zwaarder. Ik slik deze medicijn nu ruim 35 jaar maar zou er heel graag vanaf willen. Door de jaren heen diverse fabrikanten gehad en heb nu als laatste wederom een andere fabrikant.

22-06-2023 | Man | 46
Reflux
Ik slikte al bijna 10 jaar dagelijks 2x40mg Omeprazol omdat ik last had van een maag die verkrampte. Nu heb ik sinds 3 maanden last van een constante zure smaak in mijn mond. Na vele onderzoeken (o.a. maagonderzoek en zuurgraadmeting) blijkt dat ik overduidelijk last heb van reflux, ondanks dat ik al 2x40mg slikte. Nu heeft mijn MDL arts mijn bloed laten controleren op enz[lees meer...]ymen (Farmacogenetica). Nu blijkt dat ik een bepaald enzym heb (CYP2C19) wat de o.a. de Omeprazol ontzettend snel afbreekt. Momenteel zit ik (op advies van MDL arts) op een dosis van 3x 80mg per dag en nog merk ik er niets van. Heb geen last van bijwerkingen maar dus ook geen baat bij de Omeprazol. Ik heb deze hoge dosis nu ongeveer 3 weken dus misschien moet ik het nog wat tijd geven. Die zure smaak heb ik gewoon opeens gekregen dus ik hoop dat het ook opeens weggaat 🤞