omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (119 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Middenrifsbreuk (38 meningen)
Reflux (26 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Maagzweer (17 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (6 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

11-01-2019 | Man | 54
Reflux
Ik had zeer regelmatig last van zure oprispingen. Nu ik dit gebruik heb ik daar slechts zeer zelden last van. Aangename bijwerking: ik ben veel minder winderig da er voor

31-12-2018 | Man | 70
Hernia diafragmatica
Gebruik van het medicijn is, omdat er een gat in het middenrif is waar genomen. Mee gekregen bij de geboorte. Ook voor gebruik als maag beschermer.Dit i.v.m. het gebruik van meerdere medicijnen. Het werkt naar tevredenheid. Bij gebruik van alcohol en kruidig eten zijn er wel eens extra capsules nodig om te in te nemen.

01-12-2018 | Man | 54
Middenrifsbreuk
Gebruik dit medicijn op last van het huidige zorgstelsel, en het product haalt het bij lange na niet met wat ik voorheen gebruikte. Ben de naam kwijt, maar bij inname werd de tablet een schuimsubstantie welke binnen een aantal seconden de maagzuurklachten deed verdwijnen. Ik slikte het toen alleen wanneer ik last ondervond, Omeprazol MOET ik dagelijks slikken anders is de[lees meer...] werking erg matig, gebruik daarnaast evengoed geregeld Maalox. Dank knuppels van de Zorgverzekering, de medicijnen die ik had, werkte prima, maar die worden niet meer vergoed dus krijg je deze bocht. Oude medicijnen waren doordrukstrips minimaal 4 jaar houdbaar, nu krijg je een potje met de opschrift, "90 dagen na openen houdbaar", ook dat zorgt ervoor dat de zorg duurder wordt gemaakt!

14-11-2018 | Man | 52
Maagklachten
Last van veel maagzuur, eerst kuur gehad met omeprazol. Daarna dagelijks gebruikt. Klachten zijn niet weer gekomen. Bij scherp eten 1 extra genomen. wel elke 2 a 3 jaar een maag onderzoek en of darm onderzoek.

07-10-2018 | Man | 63
Maagzuur
Na slechte ervaring met omecat hielp dit middel me binnen enkele dagen van mijn klachten af

11-09-2018 | Man | 76
Maagklachten
Ik gebruikte omecat om maagklachten en benauwd gevoel. Nadat ik bij herhaal recept deze niet kreeg een alternatief gekregen omdat zorgverzekeraar deze meer vergoed, Omeprazol Auro 20mg gekregen. Deze werkt averechts, de klachten werden alleen maar erger. Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik gebruik in elk geval Omeprazol Auro niet meer.

30-08-2018 | Man | 52
Maagzuur (brandend)
Al 15 jaar slik ik wegens dagelijkse maagzuurklachten en zelfs daarbij komende ongemerkte tandglazuur beschadigingen en caries omeprazol In de bijsluiter staat vermeld dat na langdurig gebruik (meer dan een paar maanden/jaar) tekorten kunnen ontstaan, met name Magnesium. Helaas geldt dat ook voor Vitamine B12 en D3. Je kunt extra slikken, maar helaas verstoort Omeprazol n[lees meer...]et als Esomeprazol ook de verwerking van die stoffen in je darmen, waardoor opname in je bloed nog wel lijkt te lukken, maar op de plekken waar ze nodig zijn (Magnesium bv overal, B12 in spieren en weefsels) komen ze moeilijk aan omdat ze minder in bruikbare vorm omgezet kunnen worden. En ik me maar afvragen waarom ik de laatste jaren zulke enorme krampaanvallen krijg...Waarvoor ik weer chronisch Diazepam moet slikken :) . Voor chronische (!) zuurbranden een oplossing met haken en ogen dus.

07-05-2018 | Man | 46
Misselijkheid
Omeprazol leek aanvankelijk te werken maar het effect was na een paar dagen verdwenen. Gestopt een tweetal weken ivm een ontlastingsonderzoek. Daarna weer gestart i.c.m. metoclopramide. Weer hetzelfde: werkt een paar dagen maar daarna stopt het effect.

06-05-2018 | Man | 70
Maagzuur (brandend)
Als zuurremmer ok maar bijwerking onleefbaar

12-03-2018 | Man | 52
Herseninfarct
Na lang ook andere (geen maagbeschermer) gebruikt te hebben, en daarmee gestopt te zijn, blijf ik klachten houden. Agressie is exact vanaf het moment van gebruik. Impotentie was en is ook de bijwerking van andere medicijnen. Ik wil weer normaal kunnen leven zonder woede uitbarstingen. Dat is niet wie ik ben. En plezier bij intiem contact mis ik verschrikkelijk.

14-02-2018 | Man | 67
perfecte ervaring

29-01-2018 | Man | 77
omeprazol (40mg)
Door COPD Nierfalen Hartproblemen Hoge colesterol Hogebloeddruk en verstopte ader in mijn been eet ik medicijnen alsof het snoepjes zijn,twee keer hartinfarct door al de pillen altijd maagpijn daar kreeg ik in 2006 omeprasol voor hielp goed maar na jaren gebruik veel bijwerking. Gestopt maar de maagpijn was verschrikkelik toen overgestapt op Ranitidine nu maar afwacht[lees meer...]en .

27-01-2018 | Man | 57
Maagzuur (brandend)
Na enkele maanden geregeld maagzuur aanvallen te hebben gehad na vet eten en/of alcohol en/of te grote porties ben ik sinds n week aan de Nexium, onder andere vanwege de ervaringen op dit forum. Ik kreeg namelijk het idee dat er wat schade in mn maag zat, wat niet goed herstelde door teveel zuur. Kreeg het zuur dan alleen weg met natriumbicarbonaat, maar dat werkte dan m[lees meer...]aar kort. En wat n supermiddel zeg ! Ik gebruik slechts n halve pil per dag (20 mg) en alle zuurscheuten meteen de eerste dag al helemaal weg, en ook geheel geen bijwerkingen. Ik geef mn maag nog n extra week rust met deze pillen, eet dan ook wat kleinere porties, en probeer dan weer af te bouwen. Kijken of ik dan weer zonder pillen kan.

22-01-2018 | Man | 73
Maagzuur (brandend)
bij vlagen last van brandend maagzuur. Omeprazol gebruik ik dan gedurende een week of zo en dat gaat het ook weer zonder.

29-12-2017 | Man | 25
Maagzuur
Sinds mijn 14e maagzuurklachten en heftige krampen. Steeds mee gesukkeld en veel last van. Door dit medicijn leef ik weer zonder pijn ☺

19-12-2017 | Man | 74
Maagzuur
Heb medicijnen voor maagzuur nl omecat 40 mg bruikbaar tot 02-2018 ! Nu moest ik van apotheek nieuwe komen halen omdat ze maar 3 maanden gebruikt mogen worden!! Dit vind heel raar als ze wel volgen de leverancier gebruikt mogen worden?? vr .gr. (mijn medicijn : privé gegevens verwijderd)