omeprazol

Maagzuur (brandend) (148 meningen)
Maagzuur (119 meningen)
Maagklachten (78 meningen)
Reflux (28 meningen)
Maagbeschermer (25 meningen)
Maagzweer (18 meningen)
Maagontsteking (15 meningen)
Barrett's slokdarm (7 meningen)
Complicatie na operatie (0 meningen)

(Es)omeprazol

Bojan Nikolik (19-07-2015)

12-03-2018 | Vrouw | 29
omeprazol (20mg)
Middenrifsbreuk
Gebruik dit middel om maagzuurbranden te voorkomen door een middenrifbreuk. Het is een prima middel ,werkt goed en langdurig. Ik gebruik dit middel al 16 jaar en heb nog geen bijwerkingen. Ik ben wel aan het kijken naar alternatieven omdat langdurig gebruik afgeraden wordt.

16-11-2017 | Vrouw | 75
Middenrifsbreuk
Toen ik met het middel begon, nam ik de voorgeschreven 2x daags in. Ik kreeg vaak last van krampen, maar koppelde dat niet aan dit medicijn. Ik ben geen echte trouwe pillenslikker en omdat omeprazol geen genezing geeft, maar zorgt voor onderdrukking van maagzuur nam ik vaak de pil pas in als ik echt last had van dat zuur. Zelden had ik toen nog last van de krampen. Toen ik[lees meer...] onlangs met een herhaalrecept bij de apotheek kwam, wees hij mij er op dat ik te weinig innam om als chronisch te worden gezien en dan valt het buiten de vergoeding. Ik ging 1x daags slikken en kreeg weer last van krampen. Een kennis die ook dit middel gebruikt kreeg krampen in zijn hartstreek omdat hij magnesium tekort had. Omeprazol breekt namelijk magnesium af waardoor je krampen krijgt; dit middel lijkt dus onschuldiger dan het is als het dit effect op je hart (spier!) heeft.

24-03-2016 | Vrouw | 61
Middenrifsbreuk
Na een aantal operaties heb ik een forse scheur in mijn middenrif en van nature al flinke maagzuuraanmaak, kreeg ik last van mijn stembanden door het maagzuur. Ook borrelde het op allerlei momenten mijn mond in. Toch maar tijd voor een onderzoek en daarna de medicijnen. Ik heb na de bemerkte bijwerkingen "geshopt" en andere medicijnen uitgeprobeerd. Ze hadden dan wel min[lees meer...]der bijwerkingen maar waren ook minder effectief. Door de bijwerking overweeg ik nu een operatie om de werking van de klep weer goed te krijgen. U snapt dat ik dat niet echt fijn vind. Minder of geen bijwerking zou maken dat ik dit medicijn de rest van mn leven zou slikken.

27-02-2015 | Vrouw | 50
Hernia diafragmatica
Eerst 20 mg gebruikt, dat werkte redelijk tegen maagklachten, geen bijwerkingen. Na maagonderzoek bleek er sprake van een hernia diafragmata, en kreeg ik 40 mg. Eerst een paar weken heel moe gevoeld, en daarna heel veel vocht vastgehouden. Bovendien zeer vieze smaak in mond, niets smaakt meer hetzelfde. Gestopt vanwege bijwerkingen. 2 kilo afgevallen!Kreeg daarna Ranitidin[lees meer...]e, maar ook daarbij slechte smaak.

26-10-2013 | Vrouw | 29
omeprazol
Middenrifsbreuk
Voorheen een ander middel (Nexium). Omeprazol zorgde vooral in het begin voor wat klachten, waaronder moeheid en duizeligheid. Last van de darmen heb ik ook sinds ik het gebruik, ook last van spieren van gewrichten. Het is mij persoonlijk niet duidelijk of het met Omeprazol te maken heeft, aangezien ik niet zonder dit middel kan, kan ik dit niet testen. Het doet zn werk go[lees meer...]ed.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum