Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

28-12-2016 | Man | 43
oxycodon (80mg)
Verslaafd door het leven gaan, is al even erg als chronische pijn. In het begin was ik een "believer" na Allen in de media. Het grootste probleem was een sterke lichamelijke verslaving, en de angst daarvoor. Bijkomend probleem was dat been enkele arts in de omtrek het wou voorschrijven, dus elke 14 dagen naar de specialist en de zenuwen dat ik niet aan mijn voorschrift [lees meer...]zou geraken. Uiteindelijk heb ik mij laten opnemen even in psychiatrisch ziekenhuis. Eigenlijk viel het afbouwen nog mee, alhoewel ik het nog altijd moeilijk heb dat de artsen daar, na ellenlang aandringen, na het bekijken van MRI en EMG, ik opeens met ontslag mocht, zonder boe of ba. Ik neem nu andere medicijnen, minder sterk, minder effectief, maar de angst on zonder pillen the vallen, dat nooit meer

19-11-2016 | Vrouw | 51
Pijn (algemeen)
Gebruik het samen met 600 mg tramadol verdeeld over 24 uur

02-07-2016 | Vrouw | 31
Buikpijn
Sinds mijn sterilisatie okt. 2015 heb ik verschrikkelijke buikpijnen. Geregeld voelt het alsof ik flinke weeën heb! Januari 2016 opgenomen met hele hevige buikpijn die niet uit te houden was. Tegen de pijn eerst Tramadol gehad maar werd ik kots misselijk van en deed niks aan de pijn. Toen in het ziekenhuis bij een 2e spoedopname overgezet naar oxycontin en dit was een [lees meer...]verademing! De pijn was met een half uur aan het afzakken en met een uur was de pijn er nog wel maar het was goed te doen en ik voelde mij daardoor al een stukje beter. Echter wel bijwerkingen zoals heel veel slapen, raar dromen, wankel op mijn benen, jeuk, en een behoorlijk stoned gevoel en mijn bloeddruk wordt laag waardoor ik het gevoel van flauwvallen heb soms. Ene kant is dat gevoel van stoned zijn fijn omdat je dan niet echt bezig bent met de pijn en je je wel toe moet geven aan de rust want je kan gewoon niks, of je wilt eigenlijk niks. Het is een goed middel maar niet iets waar je lang aan wilt vast zitten omdat het verslavend is en er vanaf komen lijkt mij moeilijk. Min tip is ook om het alleen echt te nemen als de pijn niet meer te houden is en andere pijnstilling totaal niet werkt. Ik hoop dat ze snel de oorzaak van mijn hevige buikpijn na sterilisatie kunnen vinden zodat ik hopelijk ook snel verlost ben van deze medicatie.

05-02-2016 | Vrouw | 50
oxycodon (10mg)
Neuralgische amyotrofie en ziekte van Lyme, dit medicijn helpt tegen de zenuwpijn, ben tevreden

09-11-2015 | Man | 36
Lage rugpijn
Na jaren geleden een hernia (L5-S1) opgelopen te hebben, nog steeds pijn in de onderrug. De hernia zelf is over alleen de pijn blijft en is zelfs toegenomen. Na alle pijnstillers uiteindelijk oxycontin voorgeschreven gekregen. Het bestrijd de pijn effectief, echter is het bij mij na een uur of 5-6 wel zodoende uitgewerkt dat de pijn weer terugkomt. Ik slaap ook niet langer[lees meer...] dan maximaal 5-6 uur. Dus zeker niet de 12uur die MVA zouden moeten geven. Ook treed er gewenning op na langdurige tijd. De start dosis, 2x 10mg, is veel te laag om de pijn effectief te bestrijden. Bijwerkingen zoals, koortsigheid na uitwerking, en obstipatie zijn vervelend.

28-10-2015 | Vrouw | 64
Lage rugpijn
Ruim 15 jaar lage rugpijn. Volgens mijn huisarts was het allemaal stress, burn out, depressie. Op 1 juli 2008 door mijn rug gegaan, tijdens het verhandelen van een bedlegerig patiënt van "slechts" 123 kg. Werkte als thuisverzorgende, vnl bij gehandicapten en bejaarden. Toen rap rap X-ray & scans: Oei!! Zat plots niet meer tussen mijn oren. Na laminectomie eind 2008 en dise[lees meer...]ctomie L2/L3 medio 2009 gebruikte ik al Transtec pleisters, en nu kwam er ook nog OxyContin bij. Opgelopen nu tot 8 tabletten van 20 mg. per dag. Ook nog 4 x Baclofen. Transtec pleisters ondertussen vervangen door Durogésic 100ùg 3 stuks/72 uur. Ondertussen ook sinds 3-tal jaar een neurostimulator. Dat hele boeltje bij mekaar maakt mijn leven nu beetje menselijk, maar totaliteit van al deze middelen zijn ontoereikend. Gemiddeld nog een pijnscore van 7 op een schaal van 0 tot 10. Er wordt echter door mijn huisarts hard op aangedrongen om zowel Durogésic als OxyContin zo snel mogelijk af te bouwen. Ben ondertussen op 6 tabletten OxyContin gezakt. Verder geraak ik niet. Pijnscore loopt dan dagelijks op tot 8 à 8,5, zodat ik niet meer buiten kom, zelfs niet met mijn rollator. Dit duurt nu al 7 jaar dat ik echt hevig pijn moet verbijten. Daarvoor ook al jaaaaren rugpijn, maar was haalbaar mits Dafalgan Codeïne + gewone dafalgan. Weet niet meer wat er verder nog kan. Wie heeft daar ervaringen mee?? Het zijn niet uitsluitend zenuwpijnen, maar ook ontsteking van de facetgewrichten op verschillende niveau's van de wervelkolom. Zijn er medicijnen/andere middelen die afbouwen vergemakkelijken. Buiten toename van pijn ben ik super gestresseerd tot op het randje van agressie, angstig, geen honger meer enz... Elke reactie is welkom. Ook of er in Nederland eventueel gespecialiseerde ziekenhuis / afdelingen zijn waar men je helpt bij het afbouwen van die medicatie. Ben nu eindelijk op de wachtlijst van een multidisciplinair pijncentrum (dus pijnspecialisten, ergotherapeuten, psychologen, neurochirurgen etc... in 1 en hetzelfde team) Hoop dat dit team eindelijk mijn pijn bespreekbaar maakt, want bij de meeste artsen (zelfs specialisten) krijg je alleen maar: moet je mee leren leven, wat harder op je tanden bijten, etc.. ben dat liedje nu kotbeu!

08-07-2015 | Vrouw | 52
oxycodon (20mg)
Hielp goed tegen de pijn, overbrugde alleen niet de hele dag inname 2 x daags langwerkende (zou 12 uur moeten werken, maar na 7 uur kwam de pijn weer opzetten). Het allerergste was dat ik vanaf dag 1 veel jeuk had, en dat ik na 2 dg. helemaal onder de uitslag zat. Met verschrikkelijke jeuk hierdoor. Omgeruild voor oxycodon, maar na 2 dg. nog geen verbetering. Ben bang dat[lees meer...] dit op hetzelfde uitkomt.

20-06-2015 | Vrouw | 32
Syndroom van Ehlers-Danlos
Omdat mijn ziektebeeld gepaard gaat met ernstige pijnen kreeg ik OxyContin voorgeschreven van mijn specialist. De pijn is nu hanteerbaar en ik heb meer vrijheid en ben minder beperkt.

20-06-2015 | Man | 47
oxycodon (60mg)
Hernia
het is een fijne pijnstiller maar je moet je stoelgang wel in de gaten houden het nadeel is dat je bij langdurig gebruik steeds meer nodig heb om de pijn te bedwingen het voelt niet verslavend aan je kan ook makkelijk zonder als je pijn weg is maar wel afbouwen want afkick verschijnselen zijn heftig

03-05-2015 | Man | 41
oxycodon (120mg)
Hernia
Ruim 10 jaar geleden geopereerd aan een HNP L5-S1 operatie, heeft duidelijk geholpen. Alleen veel littekenweefsel aan overgehouden. Ik heb al een aantal keren lumbale injecties gehad en werken ook prima voor een kortere periode. Als er pijn op komt zetten is het vrij heftig waar ik oxycontin voor gekregen heb, werkt uitstekend, kan alleen geen autorijden, word er redelijk [lees meer...]wazig van. Ik gebruik het 2 tot 4 weken a 2 tot 3 keer per jaar. Vraag wel om een laxeermiddel als de arts dit niet uit zichzelf voorschrijft.

30-04-2015 | Man | 65
oxycodon (60mg)
Lage rugpijn
Oxicontin en oxinorm helpt echt tegen de pijn maar is morfine, dus zeer verslavend. Het was voor mij een maand of 4 afkikken. Ik heb na verschillende keren in mijn rug geprikt te zijn lyrica gekrege en dat help mij wel redelijk, maar de dosering moet minstens 700 miligram zijn. Ik heb wel het gevoel dat ik een beetje aangeschoten ben, maar dat is lekker en niet vervelend. [lees meer...]Ik rijd geen auto of motor meer, want dan moet je niet rijden met dit spul.

30-04-2015 | Man | 65
oxycodon (120mg)
Lage rugpijn
Oxicontin is zeer verslavend.

27-04-2015 | Man | 63
Hernia
Gebruik dit middel al vanaf 1995. Eerst voor de nekhernia. Maximale dosering 2 maal 30 mg per dag. Na de hernia kreeg ik ook last van RLS (rusteloze benen syndroom). Alle reguliere geneesmiddelen hiervoor gebruikt. Maar niets hielp. Nu gebruik ik nog dagelijks 2 maal 10 mg Oxicontin voor de rest zenuwschade van de nekhermia en de RLS klachten zijn ook minder. Het enige nad[lees meer...]eel is dat je dagelijks een laxeermiddel moet nemen. Hiervoor gebruik ik het drankje Xpraep siroop. Oxicontin is een opiaat. En dus verslavend. Kijk uit. Laat het middel op naam registreren. Vooral als je het meeneemt naar het buitenland.

23-04-2015 | Man | 52
Lage rugpijn
Laatste maanden hele ernstige lage rugpijn, zo erg dat lopen bijna onmogelijk werd. Na vanalles geprobeerd te hebben uiteindelijk Oxycontin gekregen (in combinatie met laxeermiddel). Nu loop ik bij wijze van spreken de 4-daagse weer. Van verstopping heb ik echter bijna geen last terwijl dit wel een bijwerking is van morfine achtige middelen.

10-04-2015 | Man | 32

02-04-2015 | Vrouw | 31
oxycodon (40mg)
Kiespijn
Ik heb het gebruikt omdat mijn gehele gebit getrokken moest worden. Nou ik doe het nooit meer na 1 dag van inname kon ik gewoon niet meer na de wc toe. Kreeg er ook geen laxeermiddel bij, dus ik heb moord en brand uitgeschreeuwd op het toilet ik kon mijn ontlasting er gewoon niet uit krijgen. Maar de pers drang bleef er wel, tot bloeden aan toe. Ben er toen direct mee g[lees meer...]estopt, en heb de pijn maar gedragen.