Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

19-02-2018 | Man | 65
oxycodon (10mg/ml)
werd toegediend omdat ik neuropathie zou hebben maar dat is naderhand niet bewezen

04-12-2017 | Man | 27
oxycodon (80mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb hier een doos oxycontin 80mg mundipharma liggen. hEB ER ( TABS VAN GEBRUIKT EN DOET ME niks !! Zal blij zijn als ik terug achter mijn fentanyl 100ug pleisters kan gaan. Snap echt niet wat er zo speciaal aan is. Grtjs uit oost-vlaanderen Belgie

06-11-2017 | Vrouw | 20
oxycodon (10mg)
Polyneuropathie
Vanwege de polyneurolpathie heb ik veel pijn in beide armen. Zowel zenuwpijn als chronische spierpijn. Lange tijd heb ik geen medicatie gebruikt, maar na een nieuwe verslechtering ben ik Oxycontin blijven gebruiken, omdat ik hierdoor beter op mijn rug kan liggen en daardoor een beetje kan slapen. Dit maakt mijn leven echt aangenamer. Gelukkig heb ik niet zo veel last van d[lees meer...]e bijwerkingen en kan ik het prima gebruiken. Ik wissel ook regelmatig van hoeveelheid als ik meer pijn verwacht of het juist wat beter gaat en hierbij heb ik gelukkig geen last van ontwenningsverschijnselen. Hiervoor gebruikte ik MsContin, hier was ik niet zo tevreden over omdat ik er erg moe van werd en mijn ogen bijna niet meer open kon houden. Waardoor ik zelfs mascara op ging doen zodat ik mijn ogen wel open moest houden. Daarnaast dempt Oxycontin de pijn een stuk beter bij deze aandoening.

11-10-2017 | Man | 46
oxycodon (120mg)
Hernia
Ik heb de oxycodon gekregen vanwege dikke darm problemen, bij mri bleek dat ik abcessen op de dikke darm had zitten. Daardoor is 27 cm dikke darm verwijderd, 1 week voor die operatie liep ik een dubbele hernia op. Na 2 maanden met veel pijn te hebben rondgelopen hebben ze me geopereerd aan die dubbele hernia. 4,5 week later een spoedoperatie gehad, ze dachten dat ik een a[lees meer...]bces in de rug wond had zitten. Daarna werd gezegd dat het weer een dubbele hernia was geweest, onduidelijk blijft wat het nu daadwerkelijk was geweest. Ik ben ernstig depressief geworden, heb me tot 2 x toe laten opnemen op de crisis afdeling, waar ik deeltijd therapie ben gaan volgen. Ondertussen werd de pijn in mijn rug steeds erger. Na de 4 mri in 11 maanden bleek dat ik weer een dubbele hernia had. Toen is besloten om een plif operatie uit te voeren, vast zetten van de onderrugwervels. Ik zat ondertussen al op 100 mg langwerkende oxcycodon, 600 mg Lyrica en 4000 mg paracetamol. Ik heb er veel pijn gehad, nu trouwens nog. Ondertussen ben ik zwaar afhankelijk geworden van al die medicijnen. Nu drie maanden na de plif operatie, zit ik op detox afdeling. Daar ben ik af aan het kicken van de Lyrica 600 mg en die 100 mg oxycodon en 4000 mg paracetamol. Ik ben werkelijk door een hel gegaan de laatste twee jaar en vooral het laatste jaar. Mijn werk ben ik kwijt, ik word afgekeurd vanwege mijn zwakke rug. Ik moet nog een hele tijd revalideren, door de opname ben ik daar nog niet aan toe gekomen. Ik heb psychische klachten en ben een ander persoon geworden. Ben niet meer die vrolijke jongen van drie jaar geleden. Heb veel meegemaakt, veel pijn verdriet gehad. Mijn relatie was bijna teneinde en de relatie met mijn dochter is zeer slecht geworden. Die denkt dat haar vader een verslaafde is nu. Ik zit nu nog op 50 mg oxycodon de rest is afgebouwd in de laatste twee weken. Maar mijn weg is nog lang. Ik ga nu weg van de detox opname, omdat daar constant iets mis ging met de medicijnen. Ik wil mensen waarschuwen voor lang en hoog gebruik van oxycodon en Lyrica. Ik kreeg die medicijnen telkens van mijn huisarts. Ze zijn zwaar verslavend en afbouwen en afkicken is zeer zwaar, zowel emotioneel en lichamelijke. De medicijnen en de consequenties worden zwaar onderschat. Het is feitelijk pure heroïne in tablet vorm. Ik zit dus ook tussen heroïne en alcohol en cannabis verslaafden. Zeer confronterend en pijnlijke aangezien ik geen drugs of alcohol verslaafde ben. Ik realiseer me nu dat mijn hel mede door de oxycodon is gekomen. Ik kreeg heel makkelijk de oxycodon van de huisartsen..... Pas op voor deze medicijnen, ze gaan je leven bepalen. En ik hoop dat ik met mijn verhaal mensen de ogen kan openen, om toch zeer goed op te passen voor oxycodon!! Het frusterende is dat ik ondanks die hoge doseringen nog steeds zenuwpijn aan mijn rechterbeen heb en ook nog veel pijn in me rug :(.

10-10-2017 | Vrouw | 30
oxycodon (40mg)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE)
Jarenlang het originele merk Mundipharma zonder problemen geslikt, haast geen bijwerkingen behalve obstipatie. Nu krijg ik generieke merken, heb alle 6 de merken geprobeerd.. ik heb last van veel meer bijwerkingen. Er staat ook niet voor niks 35,9% van de werkzame stof op het doosje van aurobindo bijv. Ik heb een medische noodzaak van de huisarts, mn verhaal 100.000 keer u[lees meer...]itgelegd, bij andere apotheken geprobeerd maar mijn apotheek in Haarlem houdt alles tegen. Alsof zij zelf het middel moeten slikken... De generieke merken werken minder lang dan het originele merk.

11-09-2017 | Man | 41
oxycodon (20mg)
Hernia
Ik krijg 20 mg van de langwerkende versie. En merk er geen reet van. Waarschijnlijk doordat ik ook de kortwerkende en sterke versie gebruik merk ik geen verschil. De kortwerkende versie is eigenlijk het enige medicijn wat bij mij heeft gewerkt. Heb een bepaalde immuun of resistentie die heel snel wordt bereikt. Ja als het opgehoogd wordt merk ik wat verschil maar na een we[lees meer...]ek is dat effect ook weer weg. Erg vervelend het lijkt wel of mijn lever alles snel afbreekt of zo. Maar goed ga dat maar tegen je huisarts of ziekenhuis vertellen. Ze vergelijken je met een andere patiënt en krijgt dezelfde basis als bij andere patiënten. Zoals ik al zei ze geloven je niet, zeker met een opiaat. Wordt er schijt ziek van omdat iedere keer maar weer te vertellen en ze het niet geloven. Was er maar een methode die onderscheid kan maken tussen mensen waarbij de lever of stofwisseling en afbraak gemeten kon worden. Dan heb je bewijs. Iemand een idee hoe een lever getest kan worden op de afbraak van bepaalde medicijnen? Hetzelfde heb ik met alcohol, al drink een fles wijn, wordt er niet dronken van, hoogstens iets een tikkeltje aangeschoten maar dat effect is ook snel weg.Helaas heb ik wel een kater, dat dan weer wel.. Wordt er echt moedeloos van, zit als een jaar op dezelfde dosis maar nog wil ze niks veranderen, wat ik al zei bij gaat de afbraak veel sneller en stopt ook snel. Maar bij meeste mensen worden sowieso immuun na een tijd, maar deze tijd duurt een stuk langer dan bij mij. Voor de rest heb ik sindskort een baxterrol wat het zogenaamd makkelijker zou maken voor de patiënt, maar niks is minder waar. Of je zakjes nu open knipt of scheurt. Het gebeurt vaak dat er 1 of 2 uitvallen en dan moet ik gaan zoeken en dat doet weer pijn aan mijn hernia's (ja heb 3 hernia's). Maar wat ik al zei zo een baxter rol is het goedkoopste voor de apotheek en verzekeraar. Maar of het beste is voor de patiënt betwijfel ik echt. Alle pillen zijn ook merkloos en anders dan ik had. Ze kunnen wel zeggen dat er precies dezelfde stof inzit, maar ik geloof het niet helemaal als je bij het enige merk 1 euro betaald voor 1 tablet en bij de andere 5 euro is er toch wat mis. Misschien zit er wel niks in de pil en werkt het placebo bij sommige mensen. Bij mij is het omgekeerd het zogenaamde nocebo-effect. Ik vertrouw het niet die pillen in de baxter rol.

26-08-2017 | Man | 67
Rugklachten
Na de val van een steiger zwaar gewond geweest . Nu blijvende schade van operaties. Zenuwen ingeklemd , na discus prothese. dus veel zenuwenpijn .

12-08-2017 | Man | 35
oxycodon (20mg)
Ik was super gelukkig toen ik met Oxycontin 5 werd geholpen. Echter is het middel zo zwaar verslavend dat ik nu voor dezelfde pijn 60 tot 80mg neem i.p.v. 5. Het enige alternatief is Lyrica, maar dat verdraag ik niet. Ik moet dus verder doen met Oxycodon. Gelukkig bestaat voor mij het alternatief Valtran. Dat neem ik al 16 jaar zonder enige bijwerking of verslaving. Het is[lees meer...] lichter dan Oxycontin maar veel beter!

23-07-2017 | Vrouw | 60
oxycodon (30mg)
Neemt pijn niet weg, maar in combinatie met lyrical 75 mg pijn iets draaglijker, maar nog steeds veel pijn. Bijwerkingen: duizelig, droge mond, niet kunnen plassen, vermoeidheid.

21-07-2017 | Man | 50
oxycodon (80mg)
beste, ik neem zo 3 keer per dag 80 mg soms meer afhankelijk van de pijn. Het help wel maar moet altijd meer hebben, echt verslavend. Nu ga ik uit mezelf beginnen om af te kicken zal een ware HEL worden dat, maar wat kan ik anders doen. Eerlijk, moet stoppen voor er iets ergs gebeurd. Zeg aan iedereen die het gebruikt wees verstand en doe niet zo als ik. Voor ik het vergee[lees meer...]t: ik ben zelf van BELGIE, zo zie je maar zeer gemakkelijk te verkrijgen hier bij ons???

18-07-2017 | Vrouw | 69
Etalagebenen
Ineens erge pijn in de maag, alsof er een baksteen in ligt. misselijk.

06-07-2017 | Man | 42
Fibromyalgie
Spijtig genoeg bij de 10% van patiënten bij wie de pijnklachten heel sterk aanwezig zijn. Heb door het hele spectrum van pijnmedicatie gegaan, waaronder ook morfine pleisters. Deze bleven me misselijk maken. Het enige dat nu helpt is de Oxycontin. Wel drie maal per dag was ik kom er geen 12 uur mee, en wel samen met een aantal spierontspanners. Dus zit nu aan een totaal v[lees meer...]an 80mg De pijn is ongeveer onder controle te houden mits regelmatige aanpassing van de dosis. De bijwerkingen zijn tot hiertoe van minder tot geen belang voor de levenskwaliteit.

21-06-2017 | Man | 77
Polyneuropathie

25-03-2017 | Vrouw | 56
oxycodon (120mg)
Hielp erg goed tegen mijn zenuwpijnen. Helaas werd ik resident tegen deze en andere pijnstillers. Voor korte periodes is het ideaal, niet om te blijven nemen. Ik ben sinds vorig jaar juni aan het afbouwen, maar heb enorm last van afkicken hiervan. Vreselijke ervaring.

23-02-2017 | Man | 54
Hersenkneuzing
Voorgeschreven na ernstig ongeluk met blijvende hersenschade tot gevolg. Ik ben tevreden over medicijn en kan niet zonder anders heb ik teveel pijn. Weet alleen de gevolgen op lange termijn niet.

07-02-2017 | Man | 32
oxycodon (10mg)
Lage rugpijn
Hallo. Ik heb sinds een zwaar auto ongeluk op mn 18 de jaar (ik ben nu 32 jaar) acute lage rugpijn. Ik slik oxycodon 10 mg 2 maal daags.