Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

18-12-2012 | Vrouw | 47
oxycodon
Afbouwen 5 mg per 14 dagen. Advies van mijn apotheker is: paracetamol bij slikken om de afkickproblemen te onderdrukken bij het afbouwen van Oxycontin.

16-12-2012 | Vrouw | 30
Rugklachten
ik heb een adres waar u de oxycontin kunt kopen. mvg (Red; het is niet mogelijk om via deze website medicijnen te kopen of verkopen. Mvg, MijnMedicijn )

03-12-2012 | Vrouw | 66
Beenkrampen
Ik heb een zeer ernstige vorm van RLS en heb ervaren dat alleen een hoge dosis Oxynorm helpt bij deze ziekte. Aanvankelijk schreef de neuroloog 1x 5 mg. Oxynorm per dag voor. Het effect was gering; na 1 uur kwamen de klachten terug. Ik neem nu 1x 15 mg. OxyContin 's middags en 1x 15 mg. 's avonds. Ik heb weer rustige avonden en nachten!

30-11-2012 | Man | 34
Hernia
In 2008 geopereerd aan mijn eerste hernia. De pijn is toen nooit helemaal weg gegaan, maar er was prima mee te leven. Eind December 2011, 1e kerst dag. Ik wil mijn hond uit gaan laten, loop de deur uit en pak mijn hondje op (6kg) voel een pijnscheut in mijn rug, ben toch de hond maar gaan uit laten, maar dan wel 90 graden voorover gebogen. Helse pijn waarvan ik precies[lees meer...] wist wat het was; nog een hernia. Ik moest iets van pijn stilling hebben en kreeg Oxycotin en Oxynorm voor geschreven. Net als zovelen hier een lage dosis van 4 keer per dag 10mg Oxycotin en 4x 5mg Oxynorm per dag. Al snel werd dit (zonder medeweten van mijn huisarts) 4x 20mg Oxycotin en 4x 20mg Oxynorm. (Bij elkaar slikte ik dus 160mg aan morfine per dag). Afspraak gemaakt bij het MRI centrum in Amsterdam (daar kon ik het snelst terrecht). Scan laten maken en een week of wat later werd mij door een neuroloog verteld; Je hebt inderdaad nog een hernia. Operatie geplanned en een week of 6 later ging ik al onder het mes. Bijgekomen na de operatie, voelde ik nog steeds pijn, die ik na mijn eerste hernia operatie niet gevoeld had. Na mijn eerste operatie dacht ik gelijk te kunnen gaan lopen, nu na de 2e dacht ik dat ze behalve me open te hebben gesneden, niks hadden gedaan! Volgende dag de neurochirurg gesproken; Hij heeft lidteken weefsel moeten verwijderen en holtes waar zenuwen doorheen lopen uit moeten boren. Hierbij is een van de zenuwen geraakt en daar had ik nog pijn van. Of het ooit nog over zou gaan kon de chirurg me niet vertellen. Over het algemeen regenereren zenuwen zich weer (mits je gezond bent) maar dat kan zeer lang duren (de arts had het over 2 tot 5 jaar). Laatste dosis die ik op dat moment had genomen was de ochtend van de operatie. In totaal 40mg Oxy. Volgende dag savonds lag ik in het ziekenhuis dus keihard af te kicken. Lopen kon ik bijna niet, maar als de zuster met niet snel Oxy gaf, dan zou ik gewoon naar huis gaan lopen, daar had ik het wel liggen. Uiteindelijk toch wat gekregen (onder zwaar protest van de zuster). De nacht nog redelijk kunnen slapen, volgende dag naar huis. Die dag moest ik eigenlijk beginnen met afbouwen. Hun schema was de eerste 2 weken nog even 10mg Oxycotin per dag, daarna ermee stoppen (cold turkey). Ik had in het ziekenhuis dus smorgens nog een 10mg pil moeten krijgen, maar die is door omstandigheden vergeten. Uiteindelijk thuis, nog steeds niks genomen. Ik voelde me helemaal niet lekker en dacht dat dat van de operatie kwam, terwijl ik dus heel hard bezig was met afkicken. Volgende dag; huilen huilen en nog eens huilen. Mijn lichaam voelde aan alsof er overal mieren onder mijn huid liepen en erge "jeuk" in mijn skelet. Daarnaast heel erge last van bibberen, cold en hot flashes en maar blijven huilen. (nu is het normaal dat je na een operatie veel huilt, maar dit was echt bizar). Voor mijn operatie had ik van het vele morfine slikken erge last van constipatie. Poepen was heeeeeel erg moeilijk. Het leek wel alsof er totaal geen vocht meer bij zat. Eens in de 4 a 5 dagen naar het toilet voor een grote boodschap was heel normaal. Na de operatie (met het afkicken erbij) draaide de constipatie naar zeer zware diaree. Alsof mijn darmen bezig waren een weg naar buiten te vinden. Zoveel pijn had ik nog nooit gehad in mijn darm streek. Ik kon niet naar het toilet gaan zonder te kermen en te huilen van de pijn. Op dat moment gaat er bij mijn vriendin een lichtje aan en zegt; Volgens mij ben je gewoon keihard aan het afkicken! Neem maar gauw medicijnen.. Al snel begon ik me beter te voelen. 1 omdat de pijn weg ging en 2 omdat ik de verslaving aan het onderdrukken was. Nu zitten we in November, ik ben inmiddels van 160mg naar 10mg afgekickt, maar nog heb ik het heel zwaar. De zenuw in mijn rug voelt wel al heel veel beter, maar weg is de pijn nog lang niet. Ik probeer van de oxy af te blijven, ik wil het niet meer slikken. Nu neem ik 10mg Oxycotin en als het echt erg is nog een 5gm Oxynorm erbij. Gelukkig helpt dit nu om de pijn en de verslaving te onderdrukken. Nu, nadat ik al een week of 3 op 10mg per dag zit, heb ik dagelijks last van mijn darmen. Diaree, moet een keer of 5 naar het toilet om te ontlasten en dat gaat gepaard met hevige kramp in mijn darmen. Ik voel me rusteloos als ik merk dat het uit gaat werken, ga zweten maar heb het koud, voel me bibberig worden, nerveus, botten gaan jeuken, last van (ongecontroleerde) spiersamentrekkingen, snauwerig naar mij vriendin, slecht kunnen concentreren. Zeker tegen de tijd dat het uit gewerkt is ga ik geeuwen als een idioot (wat rustig een uur aan kan houden). Iedere keer als ik Oxy heb geslikt en de pijn is weg en ik voel me weer "normaal" dan voelt Oxy heel prettig. Ik kan dan weer normaal naar buiten, zonder dat ik het gelijk afsterf van de kou (met Oxy voel ik de kou wel, maar deert het me niet). al met al is het een perfect middel tegen (zenuw) pijn. Het helpt mij de dag door te komen en normaal te bewegen, maar aan de andere kant is die zooi mega verslavend en heb ik daar alleen maar de problemen van. Ik kan ook nog wel een uurtje verder schrijven over mijn bevindingen, maar denk dat het zo wel prima is voor nu. Krijg je het voor geschoteld, pas er mee op; het is mega verslavend !

29-11-2012 | Vrouw | 64
Artrose - gewrichtsaandoening
al jaren gebruiker, naar alle tevredenheid. blijf bij deze dosis, nooit meer genomen. Als ik te laat ben of ik vergeet het in te nemen dan sta ik na drie uur op mijn kop. Mieren kruipen door mijn hele lijf. het helpt goed voor de pijn maar NIET tegen zenuwpijn. ik ben er content mee en voel me er prettig bij. Dat heeft wel een jaar geduurd voordat het zover was. ziek, mis[lees meer...]selijk etc. maar aangezien er geen andere opties waren moest ik doorzetten. daar pluk ik nu de vruchten van. Het ga U allen goed.

07-11-2012 | Vrouw | 47
Hernia
Heb een zware hernia gekregen die na 9 weken geopereerd moest worden,voor de vreselijke ondraagelijke pijn uiteindelijk morfine 2 x 30 mg Oxycontin,6 x daags oxynorm,diflocenac,paracetamol 1000 mg zetpil,30 mg diazepam 4 x daags,na de operatie direct in het ziekenhuis de morfine af moeten bouwen met 10 mg per dag oxycontin minder en direct geen oxynorm 6 x daags 10 mg.Ik b[lees meer...]en te snel af gaan bouwen en door het advies van het ziekenhuis,zat na een week op 2,5 mg 2x daags,ziek als een hele zware griep.Op advies van de neuroloog nog 3 dagen oxycontin 2,5 mg per dag en toen gestopt,door een hel heengegaan,5 dozen van de rotzooi in huis weggedaan.Ervan af en ik ben heel trots op mijzelf.Nu 6 dagenook gestopt met Diflocenac vanwege veel darmkramen moe moe en bloedstolsels in mijn ontlasting ook rotzooi en ik had er maagbeschermer bij.Nu morgen 5 weken na de operatie zit nog steeds in een rolstoel heb pijn in mijn rug en zwak in mijn linkerbeen de kant waar mijn hernia 1ste ruggewervel zat,was een groot verkalkt losse hernia die toch iets vast bleek te zitten.Zit nu voornamelijk tussen 4 muren.Woon op een flat 3 hoog met alleen trappen niet te doen.Vandaag naar de keuringsarts voor medische urgentie voor een huisje op de begane grond,stik al dagen van de zenuwen.Morfine een goede pijnstiller als niet anders kan voor de pijn moet je wel maar afkicken verschrikkelijk. Nu nog herstellen zo ver mogelijk ben 47 en hoop echt weer over een aantal maanden te funtioneren,kan geen fysio betalen.Dus maar thuis oefeningen doen wat mag een mens blij zijn als hij gezond is !!! mijhoor je dan nooit !!! meer klagen.

23-10-2012 | Vrouw | 36
oxycodon
gekregen tegen slijmbeursontsteking in schouder. Veel overgeven en geen effect. snap niet dat mensen hier verslaafd aan raken.

22-10-2012 | Vrouw | 54
oxycodon
In 2009 baarmoederkanker gekregen, baarmoeder en alles wat er mee te maken heeft werd verwijderd. En een huid bacterie (van mijzelf) infecteerde de wond dusdanig dat necrose zich vormde en mijn gehele onderbuik verwijderd moest worden, anders zou ik het niet overleefd hebben. Na de operaties kreeg ik eerst Oxinorm 5 mg voordat de wond werd schoongemaakt. Op een gegeven mom[lees meer...]ent kwam de pijn bestrijding erbij en werd ik op een combinatie van Oxinorm. Oxicontin en morfinepleisters gezet, daarnaast de geijkte paracetamol, en diclovenac. Nu 2012 heb ik afgebouwd tot alleen 2x20 mg Oxicontin en indien nodig tot 4x 5 mg Oxinorm. Het afbouwen was geen pretje zoals menigeen hier al schreef. Maar ondanks alles heeft de Oxi mijn leven iets wat leefbaarder gemaakt. Zonder dit middel had ik er echt een eind aan gemaakt. Voor iedereen heel veel sterkte en een pijnvrij leven! Carla

22-10-2012 | Man | 27
Hernia
Omdat ik vanwege een dubbele hernia niet meer kon bewegen van de pijn en Tramadol en andere pijnstillers niet werkten heb ik oxycontin voorgeschreven gekregen. Uiteindelijk gebruikte ik 4x 20mg per dag en begon te merken dat als ik te laat was met innemen ik me ziek begon te voelen. Na mn operatie wilde ik er ook zsm vanaf en heb met mn huisarts een afbouwschema gemaakt en[lees meer...] ben in 2 weken van 80 mg naar 0 gegaan (beetje sneller dan het opgestelde schema). Aanvankelijk leek het wel goed gegaan, maar sinds ik nu helemaal niets meer slik heb ik veel problemen met slapen: ik kan niet stil blijven liggen, Ik hoop maar dat dit snel over gaat, anders maar weer naar de huisarts...

21-10-2012 | Man | 55
Hernia
In 1995 kreeg ik een acute hernia (L5S1). Sinds dan is mijn leven helemaal veranderd. Na 5 operaties wegens steeds terugkerende pijn na verloop van tijd (tussen operatie 1 en 4 was er telkens een paar jaar tussen, tussen operatie 4 en 5 waren 6 dagen tussen) is er operatief niets meer aan te doen en zodoende behoor ik sinds enige jaren tot het leger(tje) "slikkers". Ik heb[lees meer...] spijtig genoeg veel ervaring met pijnstillers. Tussen de operaties door was Valtran mijn beste vriend. Tot voor 2 jaar ben ik voltijds blijven werken. Ik had een veeleisende job in het middenkader van een firma gespecialiseerd in luchtvracht en heb nooit werkdagen gekend van minder dan 10 tot 12 uur. Als ik 's avonds thuiskwam nam ik, gespried over een uur een 200-tal druppels Valtran in een bodempje cola. Ik kreeg totale gewenning en in samenspraak met de pijnkliniek Pellenberg/Leuven schakelde ik over op Oxycontine. Eerst lichte dosissen (5 à 10 mg) om nadien over te schakelen op de 20 mg. Nu slik ik 4 x 20 mg per dag. Toen ik overschakelde op 20 mg werkte ik nog steeds, met als gevolg na verloop van tijd een knoert van een burn-out. Ik ben sindsdien niet meer kunnen en mogen gaan werken en ben hier zeer depressief van geweest. De oxycontine hielp me door de dagen en een schema begon zich af te tekenen: ik probeerde alles zoveel mogelijk in de voormiddag te doen, want later op de dag ging ik me suffer en suffer voelen. Totaal geen motivatie meer en constant lusteloos. Ik snap niet dat er mensen zijn die Oxycontine nemen om in een "roes" te geraken.... Maar ook 80 mg per dag werd te weinig tegen de pijnbeheersing. Mijn neuroloog raadde me aan om de kleefpleisters van Transtec te gebruiken. Dus op 2 dagen tijd kapte ik volledig met Oxycontine en kleefde een pleister Transtec 35. Dit heeft 24 uur nodig om in je bloedbaan te geraken. Na die 24 uur wist ik dat Transtec 35 niet pijnstillend genoeg was en in samenspraak met de pijnkliniek kreeg ik nog een halve pleister bijgeplakt. Dat was een zware vergissing. Binnen een halve dag steeg mijn bloeddruk naar 22/12 en was ik iemand totaal anders: hoorsuizingen, desoriëntatie, verlies van tijdsbesef, concentratiestoornissen, misselijkheid, lusteloosheid en krachtverlies. Ik vermoed dat ik een overdosis heb gehad. Ik heb de pleisters verwijderd en ben nu weer aan de Oxycontine, evenwel aan de helft van mijn vroegere dagelijkse dosissen, gewoon omdat ik angst heb om dit nog eens mee te maken. Ik ben zo stilaan einde raad. Met dank voor uw aandacht.

17-10-2012 | Vrouw | 56
Hernia
Hallo ! Vanaf 3 sept kon ik niet meer staan op linker been! Erge zenuwpijn door mijn bil en buiten kantbeen tot vlak voor enkel. Ook doof gevoel aan onderkant been. NIETS hielp. Ik gebruikte hiervoor GEEN MEDICATIE! 6 sept begonnen met de zware jongens:oxycontin 10mg 2xdags en Oxynorm 5mg zn. Dit hielp niets..tot weinig...9 sept 20mg oxycontin 2xdags en 18 sept 30[lees meer...]mg2xdags plus Lyrica75mg 2xdags..Nou ik durfde mijn ogen niet dicht te doen..bang dat ik niet wakker werd... en zo ZUF als maar kon..maar ja ik kon "liggen""slapen"EINDELIJK! 24sept terug naar 2xdags 20mg oxycontin en lyrica bleef hetzelfde. Ik bleef me niet lekker voelen.. 5okt begonnen met 2xdags 10mg oxycontin en 13okt 5mg oxycontin 2xdags..15 okt Lyrica willen afbouwen iov met huisarts mocht ik alle Lyrica in 1 keer!!! gelukkig heb ik de bijsluiter gelezen..uiteindelijk zei hij dat 1 capsule van 75mg minder perdag, een beter begin..NOU ik heb het geweten! Wat een beroerde onrustige nacht..en dag erna..PHEW Kennen er meer mensen dit probeem met afbouw? OOk dat de Huisarts ( een jongeman ) er weinig ervaring ermee had...Ik heb gemerkt dat de Apotheek er meer verstand van zaken heeft..Heeft iemand nog tips of iedeen? Trouwens GOED NIEUWS is dat mijn hernia vanzelf overgegaan is na 6weken..tenminste..ik doe voorzichtig weer vanalles ..:)

19-09-2012 | Vrouw | 33
Endometriose
Ik ben 33 en op een normale dag uit het niets kreeg ik hevige buikpijn. Via de huisarts naar het streekziekenhuis en volgende dag kijkoperatie -> diagnose ernstige vorm van endometriose en verklevingen. Eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Gestart met tramadol, dat haalde de scherpe kantjes er wat af maar door de pijn werd ik bedlegerig. 12 weken later nog een kijk opera[lees meer...]tie gehad in academisch ziekenhuis, daarna over gestapt op oxycontin. Dit is uiteindelijk opgelopen tot 2x 50mg per dag + 6x oxynorm 5mg + 8 paracetamol + 3x movicol en daarnaast de hormoonspuit lucrin elke maand om de endometriose te laten stoppen met groeien. Na nog 8 wk liggen is er een 8uur durende operatie geweest waarbij alles is verwijderd, maar daar begon voor mij stom gezegd de ellende. In het ziekenhuis is de morfinepomp enkele malen verhoogd, maar dat gaf geen verlichting. Conclusie, naar huis en herstellen en een afbouwschema voor oxycontin en direct stoppen met tramadol. Afbouwschema bestaat uit elke week 20mg afbouwen. Wat betreft pijnbestrijding had ik er volgens mij niet zoveel aan, maar na een dikke week van euforie over de geslaagde operatie en het weer van bed zijn begon de ellende. Hele dagen zweten, onrustige darmen (fijn met alle wonden in je buik), zeer neerslachtig, slechter slapen, onrustig, kan wel bij de muren opklauwen, huilen... Ik dacht dat hoort bij het herstel, even volhouden. Na 3,5 week (dus nog 2x10mg per dag) overlegd met huisarts...ik ben kapot! Overlegd om dan helemaal te stoppen, ben er zo dichtbij. Nog even doorzetten dacht ik, maar na 1,5 dag cold turkey besef ik dat dit geen optie is! Ik heb vanmorgen weer gestart met 2x 20mg en voel me stuk beter. Morgen nieuw overleg met de huisarts om langzamer af te bouwen, want volgens mij is dat het probleem dat het veel te snel gaat! Maar ja ik ben geen dokter denk ik dan weer... Mijn conclusie -> 1. oxycontin als het even kan niet doen! 2. Overeg met je arts en wees eerlijk, je moet jezelf niet onnodig kwellen! 3. Endometriose is een rotziekte, mr geen reden om er niets aan te doen, maar voor vele (huis)artsen is het onbekend of niet goed begrepen. Vraag een second opinion aan en vraag naar t vu-amsterdam of het umcg in Groningen die heeft een fantastische endo-afdeling, laat je doorverwijzen en helpen! Sterkte!!!

16-09-2012 | Vrouw | 20
oxycodon
Hoi allemaal, ik zit nu in een periode dat ik bezig ben met afbouwen van Oxycontin en Oxynorm. Ik gebruikte 40 mg oxycontin standaart op een dag, daarnaast over de dag verspreid 20 mg Oxynorm. Ik heb dit gebruikt voor ernstige rug klachten wat mijn leven beperkte. Oxycontin hielp, het haalde de scherpe kanten er af. Ik was er wel erg suf en lui van, om 19:00 kon ik al w[lees meer...]el slapen. Van Oxynorm had ik geen bijwerkingen maar was ook niet altijd effectief. I.o.m. mijn HA ben ik gaan afbouwen met deze morfine. Elke week 5mg oxycontin er af. Hij had het precies zo besteld dus kon nooit er van af wijken. De pijn keerde al gauw terug. Ik zweette meer als anders en ik het voelde alsof ik jeuk had aan mijn spieren, botten en aanhechtingen. Erg vervelend gevoel! Je word je weer bewust van je lichaam, je voelt weer goed of je moet plassen! Ook zoals ik hier lees had ook ik GROOOTE behoefte om toch nog een oxycontins in te nemen zodat ik die spiertrekking en de hevige pijn niet voel. Met name de eerste nachten, deze nachten heb ik niet geslapen. Je bent constant bezig met draaien, woelen en denken over oxycontin. ''Moet ik wel stoppen? Zal ik er nog ergens aan kunnen komen'' '' IK MOET MORFINE'' Ik slik nu ibuprofen bruis 3x daags 600mg. Tsja, het werkt niet zo sterk als oxy. Ik heb nu 24 uur geen morfine genomen terwijl ik nog 15 capsules oxynorm heb liggen.......ik vrees dat ik er voor het slapen nog 1/2 neem om deze nacht pijnloos door te komen.Terwijl ik mijn eindeloze pijn weer ging voelen, werd ik wel weer me zelf. Energieker en vrolijk. Het is een kwestie van af wegen. En mensen, als je af (moet) kicken van Oxycontin, doe dit altijd met mensen die er van af weten! Maak het bespreekbaar met je naasten zodat ze je kunnen helpen en er voor samen met jou voor waken dat je niet extra gaat nemen!!! Zeg tegen hen hoe je je voelt. Zet je over die akelige bijwerkingen heen je kan het!!! Groet, Sharon

12-09-2012 | Man | 44
oxycodon
Ik ben ong. 2 jaar geleden na aanleiding van ernstige pijnen naar een neuroloog gegaan . Nadat ze bij mij enkele botvergroeiingen hebben verwijderd incl. carpaaltunnelsyndroom bleef ik pijn houden en dat kwam nu vanuit mijn rug. De neurloog stuurde me naar pijnbestrijding. Ik slikte eigenlijk alles om maar geen pijn te voelen.Op dat moment slikte ik ong. 60mg oxycontin. De[lees meer...] pijnbestrijding steldde voor om 3 ruggeprikken te geven en ondetussen doorgaan met de medicijnen maar nu ben ik op en punt dat ik er helemaal niet goed van word . Onrust,warm,koud, lusteloos,cynisch en aanverwante onprettigge bijwerkingen. Ik word er gestoord van maar ik wil er zo graag vanaf maar ik weet niet hoe ik dat aan moet paakken .Ik heb overgens wel de specialist op de hoogte gebracht misschien dat hij mij op een normale manier van die bende af kan halen, op dit moment ben ik van 60mg naar 5 mg gegaan en ik heb het gevoel dat ik gek word . Ik kan niet eens naar mijn werk ivm die klote pillen. Wie heeft er goede adviezen.

12-09-2012 | Vrouw | 61
oxycodon
Weinig info over mogelijke bijwerkingen.

11-09-2012 | Vrouw | 55
Artrose - gewrichtsaandoening
Ieder ervaart het anders,ik ben een patiënt die ook chronisch pijnsyndrome heb En dagen kan ik er niet mee omgaan chronisch artrose.artrittis Maar als een patiënt ook een herseninfarct heeft ,dan komt alles dubbel aan houd ook in geef een cijfer van o tot 9 Ik zit dagen.weken,jaren op 9 andere dagen tussen 7-8 Oxycontin helpt voor 5-6 uur Mijn lichaam geeft aan na 6 uur..m[lees meer...]edicatie innemen Over de hele dag 6 morfine tabletten en de 21 andere tabletten ook niet vergeten,en proberen te slapen,kunstmatig ook m'n. hartproblemen En dit allemaal na 38 jaar 65 uur werken. Nu ben je kapot na m'n cva vroegen ze,ga naar een praat groep,ik kon het niet.Ook heb ik een gedaante verwisseling ondergaan.Zomaar out of THE blue.de herseninfarct heeft me in feite vermoord.mijn familie zeggen,wil m'n oude moeder terug.ik heb hier niet om gevraagd,ook leven zonder kraakbeen,smorend word ik met veel pijn wakker,dan drink ik koffie en half uur later m'n tweede bakkie.En met een klein stukje ontbijtkoek.kan slecht eten smorgens en dan......kan ik gelukkig m'n morfine,hartfilmpje,maagblokker,zouten voor m'n hoofd en m'n opvliegers (al 6 jaar in de overgang) heb6 operatie,s aan m'n gewrichten schouders,knieën, Facetblokkades gehad.Erg pijnlijk.en fysio om blijven bewegen.mn leven lang tot er 2nieuwe knieën in worden gezet Dus allemaal zins 2004 en word steeds erger,Mijn dochter kan met m'n slechte gezondheid niet omgaan Dus ze heeft me uit haar leven geschopt,want de oude moeder,tja,dat kan niet. Heb dagen,zie ik het niet meer zitten Ben 55 maar ik wil zelfde als een ander,stad in,dingen doen,shoppen,braderie,ik wil graag Maar m'n lichaam niet Doe ik het wel,daar moet ik voor bloeden Ben 2dagen kapotDit is het voor even Laat en naar bed