Ervaringen met OxyContin

oxycodon

Lage rugpijn (11 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)
Polyneuropathie (2 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Brandwonden (1 mening)
Fantoompijn (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)

25-08-2013 | Man | 67
oxycodon (40mg)
pijn bovenbeen rechts. 20/8 tramadol 4x dag 50 mg. 21/8 morfine 3x dag 10 mg en tramadol 50 mg 4x dag. 22/8 zelfde. 23/8 oxycodo hcl 20 mg per dag en diclofen 100 mg 2x dags.24/8 oxycodo 40mg 2x dags en dilofen 2x100 mg.25/8 oxycodon 60 mg 2x dag en dilofin 100 mg 2x dag. pijn is niet te houden vooral inde nacht kan niet in bed slapen. oorzaak waarschijnlijk het kap[lees meer...]pen van een boom en het trekken van zware takken.

18-08-2013 | Man | 32
Infectie (wond)
Na een scheenbeen fractuur, een streptococ opgelopen. Twee keer knie gespoeld, na dikke infectie. Twee weken 39,7 tot 41 koorts. doodziek. Pijn was zo erg dat alleen een epiduraal nog hielp. Na verloop van 4 weken, met 6x 10 mg om de 4 uur, dikke injecties erbij, en om de twee uur oxinorm 5 mg zo nodig! En dat was het. ! 1000 mg paracetamol en dyclofenac er doorgaans stan[lees meer...]daard bij. 20 kg afgevallen maar na 4 weken naar huis. Begon me steeds slechter te voelen, en besloot met de de opiaten te minderen. At practisch niet meer beetje drinkyoghert. Dit ging in twee weken naar 3a 4 x 10 mg per dag met dyclo en parctamol. Ik werd ziek, trillen, depri, zelfs beetje parania, boos, diarree, algemeen drama. Nog nooit zo ervaren ooit. Zweten kramp in spieren. Allemachtig wat beroerd, maar die ellende van ervoor was ook geen optie meer. Mijn lichaam trok het niet meer. Met de pijn ging het gelukkig goed, nu drie dagen verder, en voel me als herboren. Heb gegeten, nog wel buik krampjes etc. maar de berg ben ik over. Als pijn bestrijder een top middel maar dit is niet iets dat ik snel vergeet. Ben oud militair dus wel wat gewend maar deze gaat in de boeken. Langdurige pijn is niet te doen, maar hou er rekening mee dat je een zuur toetje krijgt voor de verlichting van dit middel. Drie dagen is te overzien maar vergeten doe je zie niet! Succes allen!

12-08-2013 | Vrouw | 45
Gewrichtspijn
Door een vervelende val heb ik een schouderblessure gekregen, die gepaard ging met zeer hevige pijnen dag en nacht. Door de huisarts eerst met een diclofenac naar huis gestuurd, dit was niet afdoende. In het weekend naar de 1e hulp omdat de pijn zo hevig was dat ik er niet meer tegen kon. Bij de 1e hulp werd ik de eerste keer niet echt serieus genomen, later kwam er dan to[lees meer...]ch een arts die kon zien dat ik veel pijn had. (Tip: als je zoveel pijn hebt, kun je beter op de grond gaan liggen schreeuwen, dan geloven ze je misschien) Ik kreeg een morfine injectie, wauw dat was geweldig, ik voelde de pijn heerlijk wegtrekken uit mijn schouder. Echter, ze stuurden me hierna gewoon naar huis. De pijn kwam natuurlijk snel weer terug. Weer naar de huisarts en die gaf mij eerst Oxycodon, maar daar waren de bijwerkingen zo vreselijk van (overgeven, vreselijke jeuk over het hele lichaam etc.) dat ik daarna een ander middel kreeg, Oxycontin. Dit was voor mij een beter middel, ook wel met bijwerkingen (totaal geen eetlust meer, dus geweldig om af te vallen, hallucinaties (heel vreemd!) Alle bijwerkingen die op de bijsluiter stonden waren op mij van toepassing. Er stond echter niet bij dat het VERSLAVEND was !! Ik merkte dat dit dus na weken, en ik wist al dat het vreselijk moeilijk was om eraf te komen. Ik heb het geprobeerd bijvoorbeeld met plotseling stoppen en een liter wijn achterover te gooien, echter is dit niet aan te raden.. Ik heb er vier weken over gedaan om te stoppen, door heeeeel langzaam te minderen. Uiteindelijk zat ik op 1 tablet per dag, die ik op een vast tijdstip innam. Het duurde precies een half uur voordat het inwerkte en dan voelde ik me heerlijk, de pijn voelde je gewoon wegtrekken. Ik heb hierna het tabletje in stukken gehakt, eerst driekwart tabletje, daarna een half, en uiteindelijk een kwart tabletje. Zo zwaar was het ! Ik heb dit op pure wilskracht gedaan. Ik wist niet dat een verslaving zo erg kon zijn !! Ik wilde perse een strip weer inleveren bij de apotheek, dit heb ik gedaan, en erbij gezegd dat het absoluut niet in de bijsluiter staat dat het verslavend was. Ze wisten dit bij de apotheek natuurlijk wel. Ik begrijp heel goed dat er mensen, vooral in de States, zwaar verslaafd zijn aan dit middel en dat er op de zwarte markt veel geld mee verdiend wordt.

02-06-2013 | Vrouw | 47
oxycodon
Ik ben opgenomen met hevige pijn in mijn maag, dat was 1 dag voor mijn verjaardag in 2009. Ze dachten dat mijn lijf het zou begeven van de pijn dat ze me 4 dagen slapend hebben gehouden. Toen ik wakker mocht worden bleek ik verslaafd aan de morfine te zijn en leefde in een andere wereld. Ik zweefde....pijn had ik niet meer maar ik was ook niet meer op de wereld.. Ik vergat[lees meer...] alles en iedereen en kon niet meer vertellen wie en wanneer iemand bij me was geweest in het ziekenhuis. Ik moest er 6 weken blijven en pas in de laatste week ging ik over van incectiemorfine naar pillen. Ik moest dus verslaafd naar huis.Ik ben zo`n 2 1/2 jaar verslaafd geweest en het kostte me bloed zweet en tranane om eraf te komen. De krampen waren heel erg en zonder mijn gezin had ik dit ook niet kunnen volbrengen. Ik gebruikte ipv 2x daags 3x daags de oxy, want ik had ontwenningsverschijnselen precies in de overgang van pijn avondpil. Dus ik moest er 3 slikken per dag. Als ik te laat was of ze vergat dan was ik niet van deze wereld. Ik zweette, beefde en liep onzin te verkondigen. Het was een verschrikking.

23-05-2013 | Man | 41
Hernia
Oxycontin 2 keer daags 60 mg gebruikt, van te voren gebruikte ik 4 keer daags 50 mg Oramorph, kortwerkende morfiene.. Kan echt niet tegen de Oxycontin, spierkrampen, hartkloppingen, angst , ,akkelig dromen, tremoren , ernstige hoofdpijn, bijna niet meer kunnen slikken en heel veel pijn, dus voor de pijn deed het niks. De huisarts heeft me terug gezet op de oramorph en zegt[lees meer...] dat ik het te kort heb gebruikt om hoeven af te bouwen, ik hoop dat ze gelijk heeft. verder slik ik nog een hoop medicijnen o.a. remeron, ee antidepressieva en een hoge dozering diazepam en oxazepam tegen spierkrampen. Ook slik ranitidine tegen maagzuur, aangezien dat dit geneesmiddel onder dezelfde groep valt als tagamet. En dan staat er in de bijsluiter dat je uiters voorzichtig moet zijn in combinatie met deze geneesmiddelen. Het lijkt er op dat ik het serotoninesyndroom ben aan het ontwikelen, dit is in het verleden al vaker gebeurd. Eerst maar de nacht zien door te komen en dan maar kijken of ik morgen als nog aan de bel trek bij de husarts, het is te triest voor woorden dat je ze alles moet voorkauwen, bij deze wil ik jullie dan ook met klem er op te wijzen om zelf alles goed in de gaten te houden en goed de bijsluiters te lezen e zeker internet te raadplegen, want ik heb al een aantal keren door de "geleerden" de dood in de ogen gekeken en dat werd dan afgedaan, "jij doet ook niks volgens het boekje". Merk nu ook dat ik moeite heb met typen, mijn coördinatie is ook niet zo goed, o ja ik heb ook last van diarree en dan weer obstipatie. Ik wens jullie allemaal veel sucses en hoop dat jullie weer gauw weer op de been zijn. ps: ik gebruik ook bloedverduners en mijn I N R was flink doorgeschoten. Groetjes P.

14-05-2013 | Vrouw | 42
Artrose - gewrichtsaandoening
Hallo, Ik heb op 10jarige leeftijd een viervoudige bekkenfractuur opgelopen en ben hier in totaal 4 keer eraan geopereerd . In mei 2007 voor het laatst naar aanleiding van het los geschoten stuk bot vanuit het S.I gewricht tijdens een spinningles . Toen begon het, aangezien ik geen ibuprofen dergelijke mag, kwam tramadol. Dat werkte ook niet. Toen oxicontin 40mgr p.d.[lees meer...] Na een lange weg van behandelingen en onderzoeken bij de juiste arts, kwam ik uit bij Prof. van Vught in het Radboudziekenhuis in Nijmegen . De operatie was in jjuni 2007 en na 4 dagen later per ambulance naar huis. Tijdens de operatie is er helaas een stuk zeeuw niet kunnen ontzien en dat met alle gevolgen van dien. Mijn gewricht zit vast, maar heb meer pijn en uitvallen beenfuncties, een doof gevoel in het operatiegebied, en bovenbeen. Daarbij heb ik verde r aan medicatie erbij Liryca 600mgr p.d., Diazepam 30 mgr pd en Transtec pleister. En dat allemaal binnen 1 jaar erbij gehad.. soms morfine injecties en dat morfine verspillen zonodig. Stoppen met diazepam is inderdaad iets makkelijker als je het net als ik te snel afbouwt dan ben je net een junk. Stoppen met diazepam alles is geen optie omdat dit mijn dagelijkse onderhoud is om te funcitoneren. Er is ook nog een aantal behandelingen geweest met injecties op de pijnpoli en daarmee ben ik over hetaalgemeen na de laatste behandeling aardig stabiel op gebleven qua pijn. Helaas zijn 2 behandelingen om zeep geholpen door stress, wat je dan echt niet mag hebben. Want dan slaan ze niet aan. In de tussentijd dat ik geen oxicontin meer mocht van de huisarts en overgeven ben op oxynorm, wat precies het nut daarvan is, weet ik nog niet want er zit ook oxycodon in en ben veel lichaamsgewicht verloren. En dat proces gaat helaas met up en downs door. Maar ja helaas is dit nu eenmaal aol, en ik zal hiermee nooit kunenstoppen omdat je bekken niet te lang mag stil leggen ivm vrijheid dus dat moet doorgespeeld blijven. Het is nu eenmaal ook een bewegingsapparaat . Maar goed, we kunnen nog een beetje lopen, autorijden en nog veel zelf dat maakt het wel fijn. Maar de pijn af en toe is niet altijd even te hadden, maar ik ga niet mijn dagelijkse onderhoud verhogen. Is zo :-zinloos. JE DENKTdat het helpt, maar dat doet het niet. ,in sommige gevallen kom je er héél makkelijk aan en komt er nooit meer van af. Ik ben blij voor ALLE MENSEN die er van af zijn van oxycodon ! Het is geweldig om dat te horen ook erg knap. Voor iedereen veel sterkte met alles toe is gewenst !

19-04-2013 | Man | 40
Hernia
In november 2012 kwam ik in het ziekenhuis met een ambulance i.v.m. ondraaglijke pijn in mijn rug. In het ziekenhuis kreeg ik een mri.... dubbele hernia als uitkomst...3x een injectie,sterke pijnstilling valium, Oxycontin en Oxycodon, dit verzachte de pijn gelukkig duidelijk. Na 8 dagen ziekenhuis ben ik thuis aan het werk gegaan om weer wat lichamelijk mobieler te worde[lees meer...]n. Maanden kon ik niet autorijden en had ernstige pijn in mijn rug. Het ging wat beter en na 6 weken begon ik af te bouwen van 50 mg naar 40 mg lang en kortwerkende opiaten en ben het valium (Diazepam) gebruik (te) snel gaan afbouwen, zwaar in de war en echt slecht voelen waren het gevolg, maar dit viel nog mee in vergelijk tot de afkickverschijnselen die ik kreeg van de oxycontin, je moet dit middel echt heel langzaam afbouwen 5 mg per 1 tot 2 weken minder, dit heb ik gedaan en ondanks de trage afbouw heb ik mij heel slecht gevoeld, bang werd ik ervan, o.a.hartkloppingen zo erg dat ik dacht het te zullen begeven, pijn in ledematen, spasmen, zweten, oorsuizing, darmkrampen en meer rare, nare klachten. Gestopt met de kortwerkende oxycontin en enkel langzaam afgevende oxynorm gebruikt, hierdoor voelde ik me al wat minder slecht, belangrijk is dat u de pillen dagelijks op vaste tijden tot u neemt. Het doorlopende afkickgevoel en het niet kunnen slapen, heeft mij doen besluiten de laatste 10 mg ( 5 mg in de ochtend en 5 mg voor de nacht) niet meer in te nemen, dit waren 3 echt slechte dagen!! Als een drugsverslaafde lag ik af te kicken, ben nu 7 dagen verder en voel me raar en slaap nog steeds erg slecht maar heb geen pil meer aangeraakt na een periode van 5 maanden! Wat ik wil adviseren is dat medici patiënten veel meer en beter gaan begeleiden in het gebruik van opiaten en de mensen wijzen op de bijwerkingen en het verslaving aspect van hun pijnstilling, ze moeten er voor zorgen dat de patiënt zo kort mogelijk opiaten gebruikt, en in zo laag mogelijke dosering. Hoe langer en hoe hoger de dosis des te groter zal uw afbouw-ellende zijn. Houdt u zelf niet voor de gek, zorg dat uw pijn net beperkt blijft zodat het dragelijk is, zo voelt u de (rug) aandoening nog enigszins maar u slikt niet ongemerkt te veel Oxycontin en het afbouwen zal eenvoudiger zijn! Pas op en ga niet steeds meer gebruiken, dit is een serieus lichamelijk verslavend middel en als niet oppast is het gebruik ervan erger dan uw kwaal! Sterkte met uw genezing en pijnbestrijding!

23-03-2013 | Man | 26
Hernia
hallo sinds een half jaar gebruik ik nu oxycontin smorgends 40mg smiddags40mg Savonds 40 mg die ik voorgeschreven gekregen had van mn dokter voor mijn gebroken rib al snel merkte ik geen pijn meer ik was echt tevreden van dit product omdat ik valtran voorgeschreven kreeg dit werkte niet geen beetje zelfs en dan heeft de dr derect oxycontin voorgeschreven de pijn was in[lees meer...] een uurtje weg jonges was dat voor mij een wondermiddel daarop gebruik ok ook al 5 jaar nog eens 2 keer 12mg bromazepam , 3 keer 50MG tranxene en voor slapen gaan 2 pillen Zolpidem 10mg een hele boel dus en allemaal benzos ik zie er echt geen uitweg meer in dus ik laat me opnemen in de pelgrim dat is een ontwenningskleniek zelf stond ik een half jaar geleden maar op 2 valiums daags meer maar door die oxycontin ben ik zwaar naar boven gegaan met mn benzos ik had iedere keer het gevoel dat ik meer nodig had dus zo snel mogelijk vanalles af kben er wel bang voor het meeste voor mn oxycontin ik hoop dat ik niet teveel ga afzien want ondertussen zijn er dagen dat ik 200 mg neem dat is er echt over maar het geeft me ook gewoon een goed gevoel maar je kan geen normaal leven lijden met die medicatie dus weg ermee ze gaan met afbouwen met methadone in 14 dagen naar 0 hopelijk gaat het geen hel worden ben er echt bang van blijf er vanaf mensen het maakt je lleven kapot

21-03-2013 | Vrouw | 21
oxycodon
Ik gebruik OxyContin en OxyNorm. Ik ben geopereerd aan mijn ruggenwervels. Ik begon met Oxycontin 20 mg 2x pd en oxynorm 10 mg 6x pd. Nu zit ik op oxycontin 5 mg 2x pd en oxynorm 10 mg 2x pd. Ik vind het vreselijk spul, ben blij dat ik er over een paar weken vanaf ben (hoe het er nu uitziet). Zeer veel last van bijwerkingen, zowel tijdens het gebruik als afbouwen: depressi[lees meer...]eve gedachten, rusteloosheid, huilbuien, stemmingswisselingen.. Het ergste vind ik dat ik merk dat ik me ook daadwerkelijk beter voel als ik het inneem. Gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig en verlang ik er geestelijk niet naar, het is even doorbijten en dan ben ik weer geminderd. Maar lichamelijk is het erg irritant; zweten, trillen, jeuk, koortsachtig gevoel. Dit houdt dat ongeveer 4 dagen aan en daarna ben ik er ook echt vanaf. Eén ding weet ik zeker; ik hoef die zooi nooit meer!

19-03-2013 | Man | 42
Hernia
Dit medicijn gekregen voor klachten van een hernia samen met diclofenac. Daarnaast gebruik van lexapro 16 mg per dag. Pijn verdween na een week,,een zegen..nu op verzoek van neuroloog stoppen met pijnstilling. En dat is de hel..echt hel..afkickverschijnselen. Trillen zweten, paniekaanvallen, diaree, angstig en heel moe..ik bouw af met 5 mg per week, diclofenac slik in nog[lees meer...] 2 x 75 mg per dag. Maar dit medicijn wil ik NOOIT meer...dan maar een operatie..wat een rotzooi..snap best dat het lekker is, maar je komt er bijna niet vanaf..wordt in sommige landen niet eens meer voorgeschreven en wordt al Hillbilly heroine genoemd.. Heftig medicijn als je stopt.

07-03-2013 | Man | 61
Hernia
Werkt als enige effecitief. Moeilijk om mee t stoppen

14-02-2013 | Vrouw | 37
Hernia
Ik gebruik al jaren oxycontin en oxynorm. Vlak voor de operatie 3 x 80mg oxycontin en 4 x 30mg oxynorm. Ben inmiddels met veel pijn en moeite afgebouwd naar 3 x 60mg oxycontine en 4 x 20mg oxynorm. Het afbouwen is drastisch! Ik ben er zo ziek van, trillen, verstijfde spieren, onrust, niet slapen, angst. De bijwerkingen van het afbouwen vind ik nog erger dan de klacht zelf.[lees meer...] Ik heb ook wel eens gedacht dat ik niet verder wil zo. Ik ben gewoon afhankelijk geworden. En ik wil ook niet naar een afkickkliniek omdat ik een kindje heb. Familie woont allemaal te ver weg en zij weten de ernst ook niet. Verschrikkelijk!

31-01-2013 | Man | 49
oxycodon
zwaarmoedig, pijn sijpelt door, enorm misselijk.

28-01-2013 | Man | 50
Colitis ulcerosa
Ik gebruik oxycontin in grote hoeveelheden en ben er echt van afhankelijk, ik slik pd zo'n 600 tot 900 mg en daarbij ook nog voor ik naar bed ga 40mg oxazepam, ik zou hier graag vanaf willen maar durf dus niet naar mijn arts tegaan omdat hij me waarschijnlijk doorstuurd naar een verslavings clinique en dat zie ik dus helemaal niet zitten en alleen al omdat ik alleen met mi[lees meer...]jn hondjes en vogel woon en die niet aan hun lot kan overlaten. Vrienden en familie heb ik niet en mijn relatie is ook een geval appart dus veel vooruit zicht heb ik niet, Mijn verslaving is gekomen ondat ik 3 jaar lang mijn moeder heb verzorgd en zo mijn eigen pijnen onder controle kon houden zodat ik mij vol aan de verzorging van mijn moeder kon geven, Toen mijn moeder stierf zat ik met de nawee en kom er dus niet meer vanaf en ik wil nog wel alles uit mijn leven halen wat er in zit. Ik ben zelf chronische ziek zoals colitis ulcerosa, fybromialchie en reuma dus dat werkt ook al tegen en alleen al omdat ik zeer veel pijnen heb. de omgeving om mij heen ziet dit alles niet en denkt dat er niets aan de hand is maar ondertussen ga ik stuk en zie het totaal niet meer zitten. Heb ook gedachten om te stoppen met dit leven maar ik ben er nog wel een beetje bang voor om eruit te stappen! Mijn kracht is totaal op en dat voor een gewezen sporten en vechter die alleen maar kon doorgaan, het lontje is uit en zal de eerst tijd dus ook niet meer branden. Ik ben bang voor de ontwennigs verschijselen en de erge zwaarmoedigheid die ik krijg want ik wil dan echt dood want dat is de eenigste uitweg. Groetjes, Alf

08-01-2013 | Vrouw | 35
Hernia
Ongeveer driekwart jaar geleden kreeg ik een hernia. De afgelopen vijf maanden heb ik de volgende medicijnen gebruikt: 2x 20 mg Oxycontin, 12 mcr Fentanyl, 2x1000 mg (zetpil) Dyclofenac 4x 100mg paracetamol 2x 300 mg Lyrica. Het heeft me de periode doorgekregen maar ik had toch vaak en veel pijn. Enkele weken geleden ben ik geopereerd en sindsdien pijnvrij. Alleen de Lyr[lees meer...]ica heb ik afgebouwd (2x75 mg per week minder), de rest heb ik in 1 x gestopt. In het begin leek dat makkelijk maar nu merk ik dat ik slaapproblemen heb (ik val moeilijk in slaap en slaap licht en onrustig), het vaak erg koud heb, en 's nachts juist brandende voeten, veel zweet en me onrustig voel. Ik hoop dat het allemaal snel overgaat want ik wil graag herstellen van de operatie, en dat is met weinig slaap best lastig.

20-12-2012 | Vrouw | 22
Hernia
Vanaf begin augustus heb ik het middel Oxycontin aangeschreven gekregen. Dit gebruikte ik in combinatie met Lyrica. De Oxycontin hielp in het begin maar minimaal, het middel moet eerst een spiegel in je lichaam opbouwen eer dat het volledig begint te werken. Omdat je lichaam er snel aan went ben je gauw geneigd de dosis te verhogen. ik heb dit eerst gedaan i.o.v met d[lees meer...]e huisarts. Daarna ben je al snel geneigd om zelf meer te gaan pakken. Dit middel is zeer verslavend!!! 6 December ben ik geopereerd aan mn Hernia L5 S1. 16 december was ik de Oxycontin zat. ik slikte toen nog 40 mg per dag, ben toen in 1x gestopt! De eerste nacht was vreselijk, heel erg onderhuidse jeuk wat alleen weg ging met bewegen, De 2e nacht had ik dit met mindere maten, de 3e dag nog iets minder. Vanacht was mn 4e nacht en had ik bijna nergens last meer van. Ik voel me alleen nog wel wat lusteloos...... Als ik helemaal afgekickt ben van de oxycontin begin ik met het stoppen van lyrica. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad! Kijk uit met dit middel!