Ervaringen met Tramadol

tramadol

zweten versuft alcoholintolerantie Lichte hoofdpijn

Gewrichtspijn (24 meningen)
Fibromyalgie (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Aangezichtspijn (6 meningen)
Complicatie na operatie (4 meningen)
Artritis psoriatica (1 mening)
Brandwonden (0 meningen)

06-01-2023 | Vrouw | 61
Lage rugpijn
Na ruim een week met heftige rugpijn waarbij paracetamol en ibuprofen nauwelijks hielp, heb ik eenmalig tramadol 50mg gebruikt. Ik merkte vrij weinig van de pijn bestrijding. Echter wel een heftige jeuk in neus die lang aanhield. Normaal ben ik om 23 uur wel moe. Echter om 1 uur snachts nog steeds wakker en alert. Maar toch moe. Toch uiteindelijk in slaap maar werd wakker [lees meer...]van duidelijkheid, erg misselijk en braken. Ik koppel dit aan de tramadol. Geen tramadol voor mij. Als dit bijwerkingen zijn geweest dan was mij dat toch te heftig

18-12-2022 | Vrouw | 47
Spanningshoofdpijn
Per toeval erachter gekomen hoe goed dit is tegen spanningshoofdpijn. Ik snap de voorzichtigheid in voorschrijven, maar ook jammer dat dit soort hoofdpijn niet serieus genoeg genomen wordt. Deze hoofdpijnen kunnen migraine-achtige vormen aannemen in hevigheid met grote gevolgen voor patiënt. De algemeen voorgeschreven medicamenten werken onvoldoende met groot risico op [lees meer...]overgebruik, omdat het niet afdoende werkt. Komt nog een belangrijk punt bij. Tramadol ontspant ook! Bij spanningshoofdpijn ervaar ik onrust en ook verveling omdat ik urenlang plat moet liggen en niks verdraag. Het is een enorme lijdensdruk die onderschat wordt. Tramadol maakt je ook rustig (beter dan oxazepam doet wat ik voorheen ook innam naast veel te veel pijnstillers (diclofenac met paracetamol of codeïne met paracetamol)) waarvan ik de maximale dosering ruim overschreed en nog pijn en onrust ervoer. 1 tramadol van 50 mg kan bij mij de pijn nét aan. Meestal twee nodig ivm de tijdsduur van de pijn. Geen complete rustdag meer nodig na een aanval. Wel nog rustig aan doen.

01-12-2022 | Vrouw | 22
tramadol (150mg)
Chronisch pijnsyndroom
Vanwege ernstige maag & darm klachten Tramadol voorgeschreven gekregen. Ik werd er alleen maar suf van. Elke keer na een uur of 1/2 braken en zweten als een otter. Na 10 dagen meteen gestopt.

24-11-2022 | Vrouw | 39
tramadol (50mg/ml)
10 jaar rugpijn en tramadol gebruik. Eerst 4x 125mg op aanraden van huisarts. Zelf geminderd naar huidige dosis, 2x 75mg. Bij teveel gebruik gaan mijn spieren juist meer opspannen en pijn doen. Alle therapieën geprobeerd, van psycholoog, rugschool, verschillende kinesisten en osteopaten. Een half jaar geleden, op aanraden van collega naar iemand geweest voor proprioceptiev[lees meer...]e zolen en eindelijk een verlichting van de pijn. . Mijn heup stond 8mm scheef waardoor mijn lichaam meer verbruikte dan normaal. Ik werd met pijn wakker, kon precies niet wandelen op mijn voeten hierdoor. Ik was bijna gestopt en dan breek ik mijn voet, dus terug vertrokken maar altijd lage dosis gehouden. Ben nu bezig om mijn zolen aan te passen en hoop zo terug zonder pijn wakker te worden. Ik ben blij dat ik tradonal had voor de pijn maar als ik meer besef zou gehad hebben over het verslavend gedeelte was ik waarschijnlijk niet begonnen ermee.

20-11-2022 | Vrouw | 61
tramadol (50mg/ml)
Verkalking uiteinde spieren linker schouder, erg veel pijn zonder medicatie

19-11-2022 | Vrouw | 43
Rectale / anale fissuur
Ik heb 3x daags 50 mg gebruikt maanden omdat ik ernstige pijn had door een anale fissuur na de operatie ben ik na 2 weken in 1x gestopt heel stom ik heb vreselijke afkickverschijnselen wat een troep is dat. Ik slaap niet meer voel me grieperig hartkloppingen misselijk bah hopelijk gaat het snel over.

25-10-2022 | Vrouw | 35
Nierbekkenontsteking
Aangezien paracetamol me niet hielp, en ik niet tegen diclofenac kan, ben ik begonnen aan tramadol wanneer de pijn te hevig word. Aangezien ik geen bijwerkingen heb, en de pijn goed word onderdrukt, ben ik zeer tevreden.

28-09-2022 | Vrouw | 19
Chronisch pijnsyndroom
Ik loop nu al een jaar met chronische maag/darm pijn (oorzaak onbekend). De mate van pijn is op een schaal van 10 een 10, als ik dit medicijn inneem gaat de mate van pijn naar een 4 toe. Waardoor ik redelijk normaal kan functioneren op een dag. Zonder dit medicijn kan ik niet normaal functioneren. Het werk goed tegen de pijn, alleen word ik hiervan licht in mijn hoofd, dui[lees meer...]zelig en vermoeid (wat ook logisch is, omdat de pijnstiller vrij zwaar is)

04-09-2022 | Vrouw | 34
tramadol (100mg)
Hernia
Één jaar geleden had ik enorme pijn vanuit mijn linkerschouder tot in mijn vingers. 2 vingers werden gevoelloos. Begonnen met ibuprofen, maar deed niets dan werd er door het ziekenhuis tramadol en tradonal odis en lyrica voor geschreven. Hier voelde ik me vaak dronken, een dikke tong en soms verwardheid. Dan zei de neurochirurg wij gaan uw medicatie 4x nemen. Dan de operat[lees meer...]ie en met al die medicatie had ik zoiets oke dit is niets. Tot de HA mijn vertelde dat ik verslaafd was. Lyrica wilt de HA dokter biet dat ik neem. Heb een enorme afkick gehad. Nu neem ik normaal 1x 100mg tramadol, maar zware dagen tot 300 mg. Het medicijn neemt mijn pijn niet weg, maar houdt het dragelijk

02-08-2022 | Vrouw | 21
Complicatie na operatie
Na een liposuctie die uitgevoerd moest worden omdat ik Lipoedeem Allen Hines Stadium II heb, werden mijn onderbenen en voeten enorm blauw en gezwollen. Overdag was de pijn te doen, maar ‘s avonds kon ik nauwelijks slapen. Mijn chirurg/behandelende dokter had mij tramadol voorgeschreven en ondanks dat ik normaal het zo lang mogelijk met paracetamol probeer uit te houden, wa[lees meer...]s ik het één nacht zat en heb ik toch een keer tramadol geprobeerd. Na een uur voelde ik nog steeds wel wat pijnscheuten, maar ze waren een stuk doffer. Ik kreeg echter bij het inwerken wel last van hartkloppingen en een versnelde hartslag, wat ik niet zo prettig vond. Tijdens het wakker worden had ik lichte hoofdpijn (ondanks veel gedronken!) en voelde ik mij heel suf.

21-07-2022 | Vrouw | 34
tramadol (50mg)
2 jaar gebruikt. Werkte redelijk. Kon alleen slecht na de wc. Omdat de pijn erger werd overgegaan naar een ander medicijn.

07-07-2022 | Vrouw | 24
tramadol (50mg)
Ik gebruikte al jaren tramadol voor andere problemen en was net 4 maand gestopt en vandaag kreeg ik van de arts weer omdat ik gisteren een ongeluk had maar deze keer werkt het totaal niet, de pijn word niet minder ik word alleen moe en misselijk

20-05-2022 | Vrouw | 28
tramadol (50mg)
Voorgeschreven gekregen nadat kies is getrokken (als noodmiddel) paracetamol, ibuprofen en naproxen hadden geen enkel effect. 1 tablet van 50 mg gepakt en naar een uur verdween de pijn! Bijwerkingen neem ik voor lief aangezien tandpijn voor mij de ergste pijn is die er bestaat. Als ik nu tandpijn heb weet ik wat ik moet gebruiken! Tip voor de mensen als de rest niet werkt [lees meer...]en je kunt niet gelijk bij de tandarts terecht.

17-05-2022 | Vrouw | 20
tramadol (150mg)
Fibromyalgie
Als 20 jarige (invalide) Hogeschool studente met fibromyalgie en na langdurig thuis te zitten is er uiteindelijk toch wat hoop. Ik ga maar 1-3 (geen volledige) dagen per week naar school, wat al enorm zwaar is. De huisarts had tramadol (tradonal) als oplossing gegeven. Wanneer ik nu langer dan 4u les heb, neem ik tramadol in. Weliswaar kan ik savonds alsnog niets doen,[lees meer...] maar nu geraak ik tenminste nog thuis. Ik neem het niet dagelijks, gemiddeld 1-2x per week, telkens 2 smelttabletten tegelijk (100mg) aangezien 50mg niet echt iets doet aan de pijn. Wanneer ik ze inneem kan ik eindelijk toch nog de dag iets of wat doorkomen. Het haalt zeker niet alle pijn weg, maar toch een goed deel waardoor het meer leefbaar wordt. Enige echte bijwerking waar ik nog last van heb is sufheid. Helaas ook niet heel handig tijdens lessen, maar alleszins veel beter dan helse pijn. ‘s Avonds lijk ik sneller in slaap te vallen, maar ik slaap anders (meer wakker worden snachts, minder diepe slaap). De eerste paar keren dat ik het innam last van misselijkheid maar dat ging dus snel over. Al bij al toch zeer tevreden van, helpt echt om toch nog de zwaardere dagen door te komen.

24-04-2022 | Vrouw | 36
tramadol (50mg)
Voorgeschreven gekregen tegen zenuwpijn in arm na een nekhernia. Was in eerste instantie huiverig om het gebruik te starten door de genoemde bijwerkingen. Bij het starten ben ik de eerste 2/3 dagen heel erg duizelig/vermoeid/groggy geweest, daarna geen last meer gehad. Het hielp niet volledig tegen alle pijn, maar haalde zeker de scherpe randjes van de pijn af. Na 14 da[lees meer...]gen gestopt met Tramadol, toen begon voor mij de ellende, ongeveer 9 dagen veel last gehad van ‘afkickverschijnselen’, zoals slapeloosheid, rillingen, zweten etc. Was er mentaal niet van afhankelijk, maar blijkbaar was er fysiek wel gewenning opgetreden.

08-04-2022 | Vrouw | 78
Spierpijn
Ik heb zware pot getild daarna ontzettend pijn. In arm