ziekte

Allergische reactie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Allergie (721)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor allergische reactie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: allergische reactie

Flucloxacilline

11-08-2022 | Vrouw | 31
flucloxacilline
Allergische reactie
Gestoken door een hommel (in wespen seizoen, zeer knap) na 2 dagen heftige roodheid, bult, uitslag etc dus die middel gekregen. Ik kan de hele dag wel slapen. Ben ontzettend moe!!!!! Het helpt ontzettend en het doorslikken merk je niet. Blij als ik van deze troep af ben.

Diprosalic

02-07-2022 | Man | 74
betamethason/salicylzuur

Irbesartan/Hydrochloorthiazide

10-04-2022 | Vrouw | 64
irbesartan/hydrochloorthiazide
Allergische reactie
Na 1 week inname van het product kreeg ik opgezwollen lippen (angio oedeem), en een zeer droge mond.

COVID-19 Vaccine Moderna

25-01-2022 | Vrouw | 56
COVID-19 mRNA Vaccin
Allergische reactie
Eind mei 2021 en eind juli 2021 Moderna vaccin gekregen. Een paar dagen wat beurs gevoel op de prikplek, daardoor eerste nacht niet zo goed geslapen. Begin januari 2022 weer een Moderna. Na 10 dagen over mijn hele lichaam jeuk. Ben nu 8 dagen is de allergische reactie nog steeds niet voorbij.

Xolair

29-11-2021 | Vrouw | 60
omalizumab
Allergische reactie
Xolair werkt bij mij (chronische spontane urticaria en angio oedeem) heel goed. Twee dagen na mijn injectie heb ik nergers meer last van. Omdat het zo goed werkt ben ik bang om voor het pfizer of moderna vaccin te gaan. Ik heb wel het Janssen vaccin gehad omdat dit niet op de eiwitten in het luchaam werkt. De xolair werkt daar nl. al op. Heeft iemand die xolair gebruikt al[lees meer...] het pfizer of moderna vaccin gehad en hoe is dat bevallen. Alvast bedankt als ik uw ervaring mag horen.

Rupatadine

10-11-2021 | Vrouw | 66
rupatadine

Depo-Medrol met Lidocaine

01-08-2021 | Vrouw | 57
methylprednisolon/lidocaine
Allergische reactie
Eenmalige infiltratie in de heup. Ik heb een hoge pijngrens maar zo een algemene intense pijn heb ik nog nooit ervaren . Op een gegeven moment contacteerde ik het antigifcentum om te vragen of dit normaal was. Mijn zoon wou me naar het ziekenhuis brengen maar ik zei tegen hem. Nee ik wil geen geknoei meer als mijn tijd er is so be it. Zo voelen dieren zich[lees meer...] dus bij medische experimenten. Ik had 11 maanden ervoor een Chirurgische ingreep voor endometriose gehad welk volledig verwijderd was. Een paar maanden na de infiltratie had ik weer endometriose in een veel zwaardere vorm. Gevolg, 2de operatie en verwijdering van de eierstok. Vandaag, reageert mijn lichaam allergisch op elk medicijn dat ik neem dus rest maar ėėn oplossing de pijn verbijten. Dit laat ik nooit meer toe . Dit product heeft mijn gezondheid ernstig en onherstelbaar beschadigd.

Dormicum

27-03-2021 | Vrouw | 32
midazolam
Allergische reactie
Ik heb onterecht midazolam per neusspray toegediend gekregen van de ambulance omdat ze niet wisten wat ik had en gokte op een epileptische insult. Ik heb nee gezegd dat ik geen medicatie wilde en allergie gezegd toch hebben ze tot 2 keer toe ingediend. Bij de eerste keer begon het meteen te branden in mijn neus en scherpe stekende pijn in mijn gezicht te geven. Na de tweed[lees meer...]e toediening werd ik heel erg misselijk, nog meer hoofdpijn dan ik al had en het brandende gevoel in mijn gezicht was echt niet normaal. Nu een aantal uren later kan ik nog steeds niet goed door mijn neus ademhalen en mijn keel doet erg zeer. Nog steeds stekende en brandende pijn dat neemt langzaam af. Ik koel mijn gezicht met een doekje. Ik bleek een veel te hoge schildklierwaarde te hebben die de spiertrillingen hebben veroorzaakt. Mijn pupillen waren wisselend groot en klein. En ik had enorm veel hoofdpijn bij mijn slaap. Mido heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de klachten weg zijn.

Fexofenadine

21-02-2021 | Man | 44
fexofenadine
hooikoorts

Fluticason neusspray

04-12-2020 | Man | 51
fluticason
Allergische reactie
Zomaar ineens allergische reactie. Niet eerder gehad, ook geen geschiedenis met allergieën. Slechts 2 dagen gebruikt. Kreeg het middel tegen allergische reactie. Enorme niesbuien, constant loopneus, 1 neusgat sterk vernauwd en geïrriteerd slijmvlies. Andere neusgat geen problemen. Na eerste gebruik meteen brandend gevoel in neus dat niet meer wegging. Na ca 6 uur ook h[lees meer...]oofd- en keelpijn. Na ca 12 uur oorpijn en wazig zien en gevoel van oogdruk. Eerste nacht slecht/onrustig slapen en veel wakker worden. Na 2e gebruik op dag 2 ook droge huid in gezicht en na ca 4 uur huidschilfers op voorhoofd. Besloten om niet meer te gebruiken. Contact opgenomen met huisarts voor ander middel.

Champix

24-11-2020 | Vrouw | 40
varenicline
Allergische reactie
Inmiddels 2 weken gestopt met roken met n halve tablet per dag {0.5 mg}. Enige bijwerking die ik ervaar na het innemen van champix is boertjes laten. Dit verdwijnt binnen 30 minuten. Misschien voor mensen die nare en heftige bijwerkingen ervaren, de dosis te halveren!! Wel verstandig om dit in overleg te doen met je ondersteunde hulp

Praluent

22-11-2020 | Man | 52
alirocumab
Allergische reactie
7 jaar geleden een bypass operatie moeten ondergaan, nadien op statines gezet met daarbij flinke bijwerkingen. Uiteindelijk in aanmerking gekomen voor Praluent, in eerste instantie had ik niet het idee dat ik van Praluent bijwerkingen had maar na verloop van tijd kwam er toch twijfel. Telkens als ik Praluent had geïnjecteerd heb ik een aantal dagen erna een grieperig ge[lees meer...]voel en periodes met aanhoudende keelpijn. De aanhoudende keelpijn is diverse keren door de huisarts en kno arts onderzocht zonder resultaat, de keelpijn wordt niet genoemd door gebruikers in Nederland maar op buitenlandse sites met ervaringen over Praluent wel degelijk! Ook de huisarts die eerst mijn visie over de link met keelpijn en Praluent weg wuifde gaf nu ook toe dat er inderdaad mensen wereldwijd klagen over aanhoudende keelpijn. Tevens vaak het gevoel of dat ik met de 'handrem' erop liep, ik wilde zelf wel maar mijn lichaam wilde niet. Ik vraag mij af of dat er meer gebruikers zijn van Praluent die dezelfde klachten ervaren. De cholesterol waardes in mijn bloed waren overigens wel prima in orde, al waren deze nooit hoog geweest.

Xyzal

02-11-2020 | Man | 46
levocetirizine
Allergische reactie
Ivm berkenpollen allergie en kruisallergieen. In de zware maand (april) heb ik aanvullende medicatie nodig, de rest van het jaar werkt het prima. Ik neem het alleen in bij klachten (branderige ogen, jeuk, slijmvlies irritatie, loopneus etc), ook om gewenning of afhankelijkheid te voorkomen. Werkt meestal binnen het kwartier. Beste in de avond in te nemen, dan heb je ook ge[lees meer...]en last van de slaperigheid die het kan veroorzaken.

Allergodil Nevel

31-10-2020 | Vrouw | 48
azelastine
Allergische reactie
Ik kreeg deze neusspray voorgeschreven door mijn huisarts, vanwege hooikoorts en allergie voor huisstofmijt. Ik gebruik al opatanol oogdruppels en fexofenadinetabletten. Dat hielp niet meer voldoende, vandaar deze neusspray erbij. Maar de spray helpt totaal niet tegen mijn verstopte neus. Ook word ik er moe en duizelig en triggert het mijn migraine. Bovendien blijf ik[lees meer...] een vieze smaak in mijn mond houden, ondanks dat ik mijn hoofd volgens voorschrift niet achterover hou. Ik heb deze spray eerst een weekend gebruikt, na drie keer een dosis kwamen de bijwerkingen opzetten. Dus gestopt. Nu, een paar weken later, weer proberen voor de zekerheid en nu kreeg ik na één dosis al klachten. Ik ga hem dus niet meer gebruiken. Één positief punt: ik vind de spray zeer makkelijk toe te dienen door de lange tuit!

19-10-2020 | Man | 70
Allergische reactie
Allergische en astmatische reactie op allerlei soorten pollen, huismijt, stof, diverse fruitsoorten, zoals granny smith appels (alleen de lucht al), kiwi, onrijpe bananen, (sterke)geur van sommige bloemen o.a. mimosa, brem, zonnebloemen. Jarenlang gezocht naar een goed werkend middel/methode; desloratadine werkt bij mij tot slot het best, maar wel elke dag (spiegel consta[lees meer...]nt houden) een pilletje vóór het slapen [een verkapte slaappil :) ] Sterkte alle mede"lijders". Je gaat er niet dood aan, maar het is uitermate hinderlijk. Je prestatieniveau daalt met minimaal de helft.

Nalcrom

07-10-2020 | Vrouw | 44
cromoglicinezuur
Allergische reactie
Ik heb ernstige voedselallergie, onder andere buikpijn, diaree, hoofdpijn, slaapproblemen, na gebruik nalcrom izijn alle klachten over

Betahistine

01-10-2020 | Vrouw | 75
betahistine
Allergische reactie
De eerste 5weken hielp niet wou het niet meer slikken,had de huisarts gebel n zei ik heb niets anders toen dacht ik laat me nog maar ven door gaan nu al een paar maanden geen last meer dus ben blij dat ik heb doorgezet,doe alles weer als voorheen fietsen auto rijden gewoon moet je even geduld hebben. Veel succes er mee

Nitrofurantoine

30-08-2020 | Vrouw | 17
nitrofurantoine
Allergische reactie
Ik heb deze antibiotica gekregen i.v.m blaasontsteking. Mijn blaasontsteking ging na een paar dagen weg en had nergens last van... tot na mijn kuur. Ik kreeg jeuk over mijn hele lichaam maar geen exceem. Als ik krauwde werd het rood en dik en zag je de krauw in mn lichaam staan alsof ik door brandnetels ben gaan lopen. Dit verdween na 15 min weer als ik niet meer kabte. Hu[lees meer...]isarts geweest maar die zeiden dat ik er niks aan kan doen. Het is nu een week geleden en heb er nog steeds last van?!? Heeft iemand dit ook gehad zoja hoelang duurde het voordat het wegging?

Levocetirizine

08-08-2020 | Vrouw | 26
levocetirizine
Allergische reactie
Ik heb tweemaal mysterieuze allergische reacties gehad waardoor één ooglid en een kant van mij gezicht dik waren en ik kreeg ook lichte uitslag op mijn gezicht, armen, borst, buik, handen en voeten. De medicatie werkt best langzaam, zo langzaam dat ik niet echt weet of het wat deed. Pas na 3 dagen ongeveer waren de symptomen weg. Maar door de medicatie kreeg ik last van mi[lees meer...]jn ogen, ze voelen super heet aan, droog en jeukerig. Hierdoor verminderden mijn zicht. Ik werd ook erg moe van de pillen en dit beïnvloedde mijn dagelijkse leven en werk.

Sensodyne Tandpasta

23-07-2020 | Vrouw | 51
mondverzorging
Allergische reactie
Wat een openbaring! Sinds maart dit jaar gebruik ik sensodyne rapid. De eerste paar weken zeer tevreden. 2 maand geleden werd ik s morgens wakker met een droge mond. Daarna witte vlekken op de tong, blaartjes en zweertjes in de mond. Cordesyl gaan gebruiken. Dat hielp wel maar de droge mond en dikke lippen bleef. 2x huisarts geraadpleegd. Na het lezen van onderstaande b[lees meer...]erichten direct gestopt. Na 2 dagen al 80% minder klachten. Sensodyne ligt in de prullenbak. Jammer van de voorraad! 2 maanden ergernis en frustratie.

Avamys

27-05-2020 | Vrouw | 33
fluticason
Allergische reactie
Door dat ik in Begin februari een heftige griep heb gehad al 3 maanden veel last van vermoeidheid en allerlei allergieën en astmatische klachten ontwikkeld

Topicorte

07-05-2020 | Vrouw | 55
desoximetason
Allergische reactie
Door onbekende oorzaak plotseling opvlammende allergische reactie, die zich uitte via huid, extreme jeuk, bultjes, telkens op andere plekken, niets hielp. Topicorte werkte fantastisch. Onmiddellijk verlichting, huid werd rustig na een aantal keren smeren, dan kon je weer stoppen. Zeer vervelend dat het nu niet meer verkrijgbaar is. De alternatieven met een aantal vergelij[lees meer...]kbare ingrediënten maar verder andere samenstelling stinken, zijn vettig en irriteren. Vreemd dat er niet openbaar wordt gemaakt, waarom Topicorte per direct uit de handel genomen is. De omschrijving dat de stabiliteitsonderzoeken naar dit product ontoereikend waren komt vaag over. De inhoud van mijn flacon van 75 ml bleef een jaar lang in prima conditie. Helaas nu leger dan leeg...

29-04-2020 | Vrouw | 53
Allergische reactie
Ik vind helaas dat het niet veel helpt en je er toch van aankomt

Bisolnasal

Temazepam

05-04-2020 | Man | 72
temazepam
Allergische reactie
gebruik temazepam al jaren maar heb nu allergische uit slag en niets helpt me heb nu zelf de jeuk over het hele lichaam de jeuk is zeer ernstig krap me totaal open gebruik nu pretnison 3 stuks van 30 mg hebben meer mensen dit mee gemaakt ?ga nu stoppen met gebruik om te zien of het over gaat !!!!!

Dexamethason Injecties/ Tabletten

26-03-2020 | Man | 40
dexamethason
Allergische reactie
Van de KNO als kuur meegekregen. Werkt al na 1 dag perfect. Heb altijd een verstopte neus en nu nergens last meer van. Ook heb ik nauwelijk geen eczeem meer. Dit is de tweede keer dat ik dit krijg voorgeschreven, en werk echt goed. Het enige nadeel is dat de klachten bij mij weer licht terugkomen als de kuur voorbij is.

Mebhydroline dragees

02-03-2020 | Vrouw | 68
mebhydroline
Allergische reactie
Vanwege stress kreeg ik jeuk over mijn hele lichaam, andere dag op zelfde tijd begon de jeuk weer. Ben naar de huisarts gegaan en kreeg incidal, dit werkte heel snel, na twee keer ingenomen te hebben was de jeuk over. Tegenwoordig heb ik vooral jeuk in mijn gezicht en heb al veel soorten geprobeerd maar helaas niets werkt.

Prednison tabletten

06-01-2020 | Vrouw | 16
prednison
Allergische reactie
Hi, Ik ben een meisje van 16 jaar en heb de afgelopen dagen ook te maken gehad met prednison. Ik had een heftige allergische reactie. Verschillende medicijnen gehad maar niks hielp. 3 keer in 2 dagen bij de dokter geweest om hulp te zoeken. Toen heeft de dokter me toch maar prednison gegeven omdat er geen andere opties meer waren. Ik had een kuur van 3 dagen en daarna was[lees meer...] alles bijna helemaal weg. Ik heb verder ook geen bijwerkingen gehad. 2 dagen na de kuur werd ik wakker en was mijn allergie terug en nog veel heftiger. Bij de eerste allergie was mijn gezicht helemaal dik en mijn ogen zwollen op. Ook had ik rare bultjes en heel erge jeuk. Hoe het komt zijn we nog niet uit (ik heb al ooit laten testen waar ik allemaal allergisch voor ben maar dat gaan we waarschijnlijk opnieuw doen). De 2e allergie leek toch anders. Ik kreeg dit keer ook een dik gezicht en mijn ogen zaten weer helemaal dicht. Dit keer zat ook mijn keel dicht en kreeg ik rare vlekken en blaasjes. We zijn weer snel naar de dokter gegaan en die gaf me een nieuwe kuur maar dit keer voor 10 dagen. Ik moest nog 2 dagen en alles leek goed te gaan, maar de jeuk kwam terug en er ontstonden weer vlekken, bultjes en blaasjes. Ik werd er gewoon niet meer goed van omdat het leek of het steeds opnieuw terug zou komen. Nu een afspraak bij het ziekenhuis gemaakt en verder kijken hoe het nu afloopt. Ik ben zelf erg positief over de prednison omdat het echt snel verbetering bracht in mijn gezicht. En ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad, maar ik heb veel gelezen dat anderen dat wel hebben dus het scheelt denk ik per persoon. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en ik vind het fijn om mijn ervaring te kunnen delen. :)

02-11-2019 | Vrouw | 16
Allergische reactie
Ik heb elke 3 dagen als ik mijn desolaratadine niet slik een reactie in mijn huid. Waarschijnlijk dermografisme. Jeuk die niet stopt en ik krab mijn hele huid kapot. deze pilletjes houden dat volledig tegen en heb geen bijwerkingen. Ik ben gelukkig

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2843)
Angst & paniekstoornis (2304)
Depressie (2285)
Hoge bloeddruk (1637)