Allergische reactie

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Allergie (766)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor allergische reactie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: allergische reactie

Canesten gyno

07-02-2024 | Vrouw | 38
clotrimazol
Allergische reactie
Met een antibioticakuur kreeg ik last van witte afscheiding en licht branderig gevoel. Op advies dit gaan gebruiken. 7 dagen lang 1 capsule inbrengen. Het werd met de dag erger, na 2 dagen letterlijk blaren en alles ernstig gezwollen daar beneden. Na 3 dagen het gevoel alsof er zuur overheen was gegoten en alles was zo gezwollen puilde uit naar buiten. Zoveel pijn dat ik 2[lees meer...] nachten lang ijsberend door de kamer heb gelopen omdat ik niet meer wist hoe ik met de zwelling en blaren moest omgaan. Zelfs litteken van hechtingen geboorte zoon was open gebarsten. Uiteindelijk grote blaren daar beneden en enorm opgezwollen. Kon geen kleding meer verdragen. Wat een hel was dit. Huisarts heeft me andere zalf voorgeschreven en advies was koelen met koud water en ijsblokjes. Antibioticakuur is allang afgelopen maar de klachten downonder houden nu al 2 weken aan. Als ik had geweten hoeveel ellende dit spul veroorzaakt was ik er natuurlijk nooit aan begonnen.

Prednison tabletten

03-10-2023 | Vrouw | 55
prednison
Allergische reactie
paar dagen geslikt ivm heftige reactie op insectensteek. De pijn en zwelling namen snel af, maar ik kreeg er duizeligheid en slapeloosheid van en na de 2e dag werd ik opvliegend en katterig. Een paar dagen later huilerig en labiel. ik was toen al 3 dagen gestopt! Wel ben ik in de overgang en voel ik me wel vaker niet zo goed, maar dit was wel heel heftig en plotseling.

Montelukast

05-07-2023 | Man | 53
montelukast
Allergische reactie
Ik gebruik medicatie voor chronische astmatische bronchitis en Montelukast 10mg er naast tegen allergieën. Het medicijn werkt goed, het voorkomt slijmvorming en dus hoesten en daardoor is ademen veel vrijer. Maar de bijwerkingen waren: somberheid, mat, depressief, onrustige nachten, weinig slaap. Er was geen aanleiding voor en ik had niet door dat dit een bijwerking ko[lees meer...]n zijn van M, maar toen ik het medicijn toevallig 4 dagen niet kon innemen werd ik opeens weer vrolijk, energiek en blij. In overleg met de specialist probeer ik nu een kinderdosering en weet dat ik mijn stemming goed in de gaten moet houden.

Kenacort-A

19-06-2023 | Vrouw | 48
triamcinolonacetonide
Allergische reactie
Ontzettend blij ben met de werking van de kenacort-injectie. Afgelopen avonden hebben alle ramen en deuren opengestaan en kon ik lekker buiten eten zonder ook maar een kriebeltje in mijn neus, zonder andere hulpmiddelen zoals cetirizine, neussprays, oogdruppels etc. Ik durfde zelfs mijn lenzen weer in te doen, dus kon ik ook mijn gewone zonnebrillen weer dragen. En van eve[lees meer...]ntuele bijwerkingen merk ik niets. Hooguit soms een 'opvlieger', maar dat mag geen naam hebben. Echt zeer fijn om op een normale manier de zomerse dagen door te kunnen komen, er was namelijk geen houden meer aan met die hoeveelheid pollen. Ik kon niets meer doen zonder nies-episodes, jeukende, branderige, rode ogen en flinke vermoeidheid. Werd er gillend gek van. Nu niets meer van dat alles! Heerlijk.

Kenacort-A

16-06-2023 | Man | 40
triamcinolonacetonide
Allergische reactie
Vrijdag 16-6-2023 Vanaf mijn 12e heb ik veel medicaties gebruikt voor de hooikoorst. Niks hielpt of helpt het bij mij. Totdat ik mijn huisarts gevraagd had of er ook spuitjes zijn ipv pillen, prays en druppels. Toen kwam ie met kenacord-a aan mee zetten. 1 prik en dan ben ik 1 jaar van verlost. Ik heb gisteren ochtend de prik laten zetten en nu de volgende dag, vandaag du[lees meer...]s, merk ik gelijk resultaat. Wat een wondermiddel zeg. Ik kan weer pijnloos en jeukloos buiten werken op mijn werkplaats. Geen waterige ogen of loopneus meer amper of bijna niet meer niezen ipv continue te niezen. Geen jeuk meer aan mijn huid, neus en ogen. Niet meer krabben. Enz etc. Dit had ik eigenlijk eerder moeten doen. Volgend jaar haal ik de kenacord-a prik in februari dan ben ik volgende lente klachtenvrij.

Xolair

28-03-2023 | Vrouw | 23
omalizumab
Allergische reactie
1,5 jaar geleden kreeg ik plotseling chronische urticaria wat steeds erger werd, plekken, jeuk maar ook zwellingen. Onwijs veel soorten pillen (prednison, cetrizine, cyclosporine) gebruikt maar niks hielp. Uiteindelijk hielp de cyclosporine redelijk maar na weken van gebruik en afbouwen ging het weer mis. Nu heb ik een tijd elke 4 weken 2x150mg injecties gekregen en inmidd[lees meer...]els ben ik dit aan het afbouwen (om de 5 weken dan 6 weken etc.) bij de 8 weken mag in stoppen. In ben benieuwd. Op dit moment erg tevreden, alleen als ik de injecties heb gezet ben ik wat moe. Momenteel moet eigenlijk nog wel 4 cetrizine pillen per dag erbij slikken maar dat doe ik momenteel niet. (Ps. Ik ben niet gevaccineerd)

Nalcrom

01-02-2023 | Vrouw | 56
cromoglicinezuur
Allergische reactie
40 jaar geleden diagnose voedselallergie . Vooral soja (zit bijna overal in) blijkt. Leek te helpen, maar kreeg veel last van mijn maag. Veel genegeerd, druk leven etc. Nu eet ik vers en zelf bereid. Bak eigen brood etc. Sommige combos geven wat klachten, maar dat heb ik zelf in de hand. Duurde wel even voor alle klachten echt weg waren omdat je anders moet leren koken. He[lees meer...]t is het waard .Nooit meer deze rommel!

Flucloxacilline

11-08-2022 | Vrouw | 31
flucloxacilline
Allergische reactie
Gestoken door een hommel (in wespen seizoen, zeer knap) na 2 dagen heftige roodheid, bult, uitslag etc dus die middel gekregen. Ik kan de hele dag wel slapen. Ben ontzettend moe!!!!! Het helpt ontzettend en het doorslikken merk je niet. Blij als ik van deze troep af ben.

Diprosalic

02-07-2022 | Man | 74
betamethason/salicylzuur

Irbesartan/Hydrochloorthiazide

10-04-2022 | Vrouw | 64
irbesartan/hydrochloorthiazide
Allergische reactie
Na 1 week inname van het product kreeg ik opgezwollen lippen (angio oedeem), en een zeer droge mond.

COVID-19 Vaccine Moderna

25-01-2022 | Vrouw | 56
COVID-19 mRNA Vaccin
Allergische reactie
Eind mei 2021 en eind juli 2021 Moderna vaccin gekregen. Een paar dagen wat beurs gevoel op de prikplek, daardoor eerste nacht niet zo goed geslapen. Begin januari 2022 weer een Moderna. Na 10 dagen over mijn hele lichaam jeuk. Ben nu 8 dagen is de allergische reactie nog steeds niet voorbij.

Xolair

29-11-2021 | Vrouw | 60
omalizumab
Allergische reactie
Xolair werkt bij mij (chronische spontane urticaria en angio oedeem) heel goed. Twee dagen na mijn injectie heb ik nergers meer last van. Omdat het zo goed werkt ben ik bang om voor het pfizer of moderna vaccin te gaan. Ik heb wel het Janssen vaccin gehad omdat dit niet op de eiwitten in het luchaam werkt. De xolair werkt daar nl. al op. Heeft iemand die xolair gebruikt al[lees meer...] het pfizer of moderna vaccin gehad en hoe is dat bevallen. Alvast bedankt als ik uw ervaring mag horen.

Rupatadine

10-11-2021 | Vrouw | 66
rupatadine

Depo-Medrol met Lidocaine

01-08-2021 | Vrouw | 57
methylprednisolon/lidocaine
Allergische reactie
Eenmalige infiltratie in de heup. Ik heb een hoge pijngrens maar zo een algemene intense pijn heb ik nog nooit ervaren . Op een gegeven moment contacteerde ik het antigifcentum om te vragen of dit normaal was. Mijn zoon wou me naar het ziekenhuis brengen maar ik zei tegen hem. Nee ik wil geen geknoei meer als mijn tijd er is so be it. Zo voelen dieren zich[lees meer...] dus bij medische experimenten. Ik had 11 maanden ervoor een Chirurgische ingreep voor endometriose gehad welk volledig verwijderd was. Een paar maanden na de infiltratie had ik weer endometriose in een veel zwaardere vorm. Gevolg, 2de operatie en verwijdering van de eierstok. Vandaag, reageert mijn lichaam allergisch op elk medicijn dat ik neem dus rest maar ėėn oplossing de pijn verbijten. Dit laat ik nooit meer toe . Dit product heeft mijn gezondheid ernstig en onherstelbaar beschadigd.

Dormicum

27-03-2021 | Vrouw | 32
midazolam
Allergische reactie
Ik heb onterecht midazolam per neusspray toegediend gekregen van de ambulance omdat ze niet wisten wat ik had en gokte op een epileptische insult. Ik heb nee gezegd dat ik geen medicatie wilde en allergie gezegd toch hebben ze tot 2 keer toe ingediend. Bij de eerste keer begon het meteen te branden in mijn neus en scherpe stekende pijn in mijn gezicht te geven. Na de tweed[lees meer...]e toediening werd ik heel erg misselijk, nog meer hoofdpijn dan ik al had en het brandende gevoel in mijn gezicht was echt niet normaal. Nu een aantal uren later kan ik nog steeds niet goed door mijn neus ademhalen en mijn keel doet erg zeer. Nog steeds stekende en brandende pijn dat neemt langzaam af. Ik koel mijn gezicht met een doekje. Ik bleek een veel te hoge schildklierwaarde te hebben die de spiertrillingen hebben veroorzaakt. Mijn pupillen waren wisselend groot en klein. En ik had enorm veel hoofdpijn bij mijn slaap. Mido heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de klachten weg zijn.

Fexofenadine

21-02-2021 | Man | 44
fexofenadine
hooikoorts

Fluticason neusspray

04-12-2020 | Man | 51
fluticason
Allergische reactie
Zomaar ineens allergische reactie. Niet eerder gehad, ook geen geschiedenis met allergieën. Slechts 2 dagen gebruikt. Kreeg het middel tegen allergische reactie. Enorme niesbuien, constant loopneus, 1 neusgat sterk vernauwd en geïrriteerd slijmvlies. Andere neusgat geen problemen. Na eerste gebruik meteen brandend gevoel in neus dat niet meer wegging. Na ca 6 uur ook h[lees meer...]oofd- en keelpijn. Na ca 12 uur oorpijn en wazig zien en gevoel van oogdruk. Eerste nacht slecht/onrustig slapen en veel wakker worden. Na 2e gebruik op dag 2 ook droge huid in gezicht en na ca 4 uur huidschilfers op voorhoofd. Besloten om niet meer te gebruiken. Contact opgenomen met huisarts voor ander middel.

Champix

24-11-2020 | Vrouw | 40
varenicline
Allergische reactie
Inmiddels 2 weken gestopt met roken met n halve tablet per dag {0.5 mg}. Enige bijwerking die ik ervaar na het innemen van champix is boertjes laten. Dit verdwijnt binnen 30 minuten. Misschien voor mensen die nare en heftige bijwerkingen ervaren, de dosis te halveren!! Wel verstandig om dit in overleg te doen met je ondersteunde hulp

Praluent

22-11-2020 | Man | 52
alirocumab
Allergische reactie
7 jaar geleden een bypass operatie moeten ondergaan, nadien op statines gezet met daarbij flinke bijwerkingen. Uiteindelijk in aanmerking gekomen voor Praluent, in eerste instantie had ik niet het idee dat ik van Praluent bijwerkingen had maar na verloop van tijd kwam er toch twijfel. Telkens als ik Praluent had geïnjecteerd heb ik een aantal dagen erna een grieperig ge[lees meer...]voel en periodes met aanhoudende keelpijn. De aanhoudende keelpijn is diverse keren door de huisarts en kno arts onderzocht zonder resultaat, de keelpijn wordt niet genoemd door gebruikers in Nederland maar op buitenlandse sites met ervaringen over Praluent wel degelijk! Ook de huisarts die eerst mijn visie over de link met keelpijn en Praluent weg wuifde gaf nu ook toe dat er inderdaad mensen wereldwijd klagen over aanhoudende keelpijn. Tevens vaak het gevoel of dat ik met de 'handrem' erop liep, ik wilde zelf wel maar mijn lichaam wilde niet. Ik vraag mij af of dat er meer gebruikers zijn van Praluent die dezelfde klachten ervaren. De cholesterol waardes in mijn bloed waren overigens wel prima in orde, al waren deze nooit hoog geweest.

Xyzal

02-11-2020 | Man | 46
levocetirizine
Allergische reactie
Ivm berkenpollen allergie en kruisallergieen. In de zware maand (april) heb ik aanvullende medicatie nodig, de rest van het jaar werkt het prima. Ik neem het alleen in bij klachten (branderige ogen, jeuk, slijmvlies irritatie, loopneus etc), ook om gewenning of afhankelijkheid te voorkomen. Werkt meestal binnen het kwartier. Beste in de avond in te nemen, dan heb je ook ge[lees meer...]en last van de slaperigheid die het kan veroorzaken.

Allergodil Nevel

31-10-2020 | Vrouw | 48
azelastine
Allergische reactie
Ik kreeg deze neusspray voorgeschreven door mijn huisarts, vanwege hooikoorts en allergie voor huisstofmijt. Ik gebruik al opatanol oogdruppels en fexofenadinetabletten. Dat hielp niet meer voldoende, vandaar deze neusspray erbij. Maar de spray helpt totaal niet tegen mijn verstopte neus. Ook word ik er moe en duizelig en triggert het mijn migraine. Bovendien blijf ik[lees meer...] een vieze smaak in mijn mond houden, ondanks dat ik mijn hoofd volgens voorschrift niet achterover hou. Ik heb deze spray eerst een weekend gebruikt, na drie keer een dosis kwamen de bijwerkingen opzetten. Dus gestopt. Nu, een paar weken later, weer proberen voor de zekerheid en nu kreeg ik na één dosis al klachten. Ik ga hem dus niet meer gebruiken. Één positief punt: ik vind de spray zeer makkelijk toe te dienen door de lange tuit!

Desloratadine

19-10-2020 | Man | 70
desloratadine
Allergische reactie
Allergische en astmatische reactie op allerlei soorten pollen, huismijt, stof, diverse fruitsoorten, zoals granny smith appels (alleen de lucht al), kiwi, onrijpe bananen, (sterke)geur van sommige bloemen o.a. mimosa, brem, zonnebloemen. Jarenlang gezocht naar een goed werkend middel/methode; desloratadine werkt bij mij tot slot het best, maar wel elke dag (spiegel consta[lees meer...]nt houden) een pilletje vóór het slapen [een verkapte slaappil :) ] Sterkte alle mede"lijders". Je gaat er niet dood aan, maar het is uitermate hinderlijk. Je prestatieniveau daalt met minimaal de helft.

Nalcrom

07-10-2020 | Vrouw | 44
cromoglicinezuur
Allergische reactie
Ik heb ernstige voedselallergie, onder andere buikpijn, diaree, hoofdpijn, slaapproblemen, na gebruik nalcrom izijn alle klachten over

Betahistine

01-10-2020 | Vrouw | 75
betahistine
Allergische reactie
De eerste 5weken hielp niet wou het niet meer slikken,had de huisarts gebel n zei ik heb niets anders toen dacht ik laat me nog maar ven door gaan nu al een paar maanden geen last meer dus ben blij dat ik heb doorgezet,doe alles weer als voorheen fietsen auto rijden gewoon moet je even geduld hebben. Veel succes er mee

Nitrofurantoine

30-08-2020 | Vrouw | 17
nitrofurantoine
Allergische reactie
Ik heb deze antibiotica gekregen i.v.m blaasontsteking. Mijn blaasontsteking ging na een paar dagen weg en had nergens last van... tot na mijn kuur. Ik kreeg jeuk over mijn hele lichaam maar geen exceem. Als ik krauwde werd het rood en dik en zag je de krauw in mn lichaam staan alsof ik door brandnetels ben gaan lopen. Dit verdween na 15 min weer als ik niet meer kabte. Hu[lees meer...]isarts geweest maar die zeiden dat ik er niks aan kan doen. Het is nu een week geleden en heb er nog steeds last van?!? Heeft iemand dit ook gehad zoja hoelang duurde het voordat het wegging?

Levocetirizine

08-08-2020 | Vrouw | 26
levocetirizine
Allergische reactie
Ik heb tweemaal mysterieuze allergische reacties gehad waardoor één ooglid en een kant van mij gezicht dik waren en ik kreeg ook lichte uitslag op mijn gezicht, armen, borst, buik, handen en voeten. De medicatie werkt best langzaam, zo langzaam dat ik niet echt weet of het wat deed. Pas na 3 dagen ongeveer waren de symptomen weg. Maar door de medicatie kreeg ik last van mi[lees meer...]jn ogen, ze voelen super heet aan, droog en jeukerig. Hierdoor verminderden mijn zicht. Ik werd ook erg moe van de pillen en dit beïnvloedde mijn dagelijkse leven en werk.

Sensodyne Tandpasta

23-07-2020 | Vrouw | 51
mondverzorging
Allergische reactie
Wat een openbaring! Sinds maart dit jaar gebruik ik sensodyne rapid. De eerste paar weken zeer tevreden. 2 maand geleden werd ik s morgens wakker met een droge mond. Daarna witte vlekken op de tong, blaartjes en zweertjes in de mond. Cordesyl gaan gebruiken. Dat hielp wel maar de droge mond en dikke lippen bleef. 2x huisarts geraadpleegd. Na het lezen van onderstaande b[lees meer...]erichten direct gestopt. Na 2 dagen al 80% minder klachten. Sensodyne ligt in de prullenbak. Jammer van de voorraad! 2 maanden ergernis en frustratie.

Avamys

27-05-2020 | Vrouw | 33
fluticasonfuroaat
Allergische reactie
Door dat ik in Begin februari een heftige griep heb gehad al 3 maanden veel last van vermoeidheid en allerlei allergieën en astmatische klachten ontwikkeld

Topicorte

07-05-2020 | Vrouw | 55
desoximetason
Allergische reactie
Door onbekende oorzaak plotseling opvlammende allergische reactie, die zich uitte via huid, extreme jeuk, bultjes, telkens op andere plekken, niets hielp. Topicorte werkte fantastisch. Onmiddellijk verlichting, huid werd rustig na een aantal keren smeren, dan kon je weer stoppen. Zeer vervelend dat het nu niet meer verkrijgbaar is. De alternatieven met een aantal vergelij[lees meer...]kbare ingrediënten maar verder andere samenstelling stinken, zijn vettig en irriteren. Vreemd dat er niet openbaar wordt gemaakt, waarom Topicorte per direct uit de handel genomen is. De omschrijving dat de stabiliteitsonderzoeken naar dit product ontoereikend waren komt vaag over. De inhoud van mijn flacon van 75 ml bleef een jaar lang in prima conditie. Helaas nu leger dan leeg...

Desloratadine

29-04-2020 | Vrouw | 53
desloratadine
Allergische reactie
Ik vind helaas dat het niet veel helpt en je er toch van aankomt