ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

24-09-2020 | Vrouw | 36

Trimethoprim

16-09-2020 | Vrouw | 76
trimethoprim
Blaasontsteking
Veelvuldig blaasontsteking in 2018. Daarna 2 jaar geen KRAAN WATER meer gedronken, maar bronwater ( Bar le Duc) en Geen blaasontsteking meer gehad die twee jaar. Nu helaas weer de derde keer. Tot op heden antibiotica nitrofurantoïne 4x d 50 mg voor 7 dagen. Nu heftige bijwerkingen van nitro. Misselijk, braken, hoofdpijn en algeheel onwelkome gevoel. In overleg huisarts[lees meer...] gisteren overgegaan naar trimethoprim 7 dagen 1x d van 300 gram. Hoop dat ik daar goed op ga reageren.

Ciloxan

15-09-2020 | Man | 46
Blaasontsteking
Ik raad hem niet aan, het zal je leven veranderen en je tot zelfmoord leiden

14-09-2020 | Vrouw | 60

13-09-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ongeveer 3 uur na inname zeer misselijk, en maagkrampen. Vervolgens 2 uur lang continue diarree en braken. Kon amper praten tussendoor. Na ruim 2 uur stopte het braken maar ben nog zeker 24 uur misselijk geweest. Volgende dag dof en slap gevoel en veel spierpijn in de borstkas en buik wat voor enige benauwdheid zorgt. Nu 48 uur later enigszins opgeknapt. En dat allemaal na[lees meer...] 1 dosis. Op advies van huisarts geen dosis meer ingenomen maar medicijn omgeruild bij apotheek voor fosfomycine Sandoz. Dit middel nadat de misselijkheid van de furabid over was volgens bijsluiter ingenomen voor het slapen gaan. Gelukkig volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking en naast een beetje rommelige darmen nergens last van. Furabid ga ik nooit meer gebruiken.

12-09-2020 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Furabid 100 mg 2 x dgs voorgeschreven voor 5 dagen. Paar uur na inname 1e capsule heel duizelig, rillerig, spierpijn, hoofdpijn, tintelingen, spierzwakte, misselijkheid, soort van flushing. Echter bij ontwaken waren de meeste klachten weer verdwenen. Maar op dag 2 wederom een paar uur na inname dezelfde klachten die langzaam uitdoofde tot de volgende capsule. Op dag 3 wede[lees meer...]rom na de 1e capsule scala aan klachten en toen met huisartsenpost gebeld voor overleg. Op consult moeten komen en op advies van de dokter direct stoppen. Aangezien mijn urine nu schoon was ook geen andere kuur gekregen. Er komt een aantekening in mijn dossier dat Furabid voor mij geen goede match is, al zijn de klachten wel heel snel afgenomen en verdwenen. Mijn lichaam reageert helaas enorm op deze antibiotica.

Furadantine

09-09-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na inname voel ik me echt slecht, hoofdpijn, misselijkheid en enorme spierpijn en vermoeidheid. Kan ik dit verhelpen of deze symptomen verlichten door iets?

08-09-2020 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven van een weekend arts op de huisartsenpost.Voor mij een heel erg verkeerd middel. Na inname 's avonds, de hele nacht elk half uur op het toilet gezeten, en erge pijn. volgende dag ook nog steeds pijn. Vanochtend urine gebracht bij mijn eigen huisarts. De blaasontsteking is nog volop aanwezig. Dit middel heeft totaal niet bij mij gewerkt.[lees meer...] Gelukkig andere kuur gekregen.

07-09-2020 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Ik ben zwanger en longpatient, de eerste inname voor blaasontsteking was gelijk na een uur onprettig, het begon met branderig gevoel onder de voeten en handpalmen, daarna kreeg ik een exteme hoest aanval met maag krampen en een paniek aanval door de pijn. Ik liep twee weken met blaasontsteking en heb meerdere urine potjes laten na kijken, elke keer hoorde ik geen blaasont[lees meer...]steking te hebben, terwijl ik wel al twee weken met klachten loop. Eindelijk er achter gekomen dat ik blaasontsteking heb, blijkt de kuur mij zieker te maken als dat ik al was. Voor de blaas werkt het direct maar krijg er nieuwe en ernstigere klachten voor terug. Ik moest van de arts gelijk stoppen en waarschijnlijk krijg ik nu een andere kuur.

06-09-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Over het gebruik van antibiotica wordt veel geschreven en ik las meningen als; 'geef mij maar een traditionele kuur van 5 dagen' of 'voor mij dit middel nooit meer'. Wat gebruikers van antibiotica vaak niet weten is dat er niet weten dat een blaasontsteking veroorzaakt kan worden door verschillende bacteriën, die dan ook nog eens in meerdere óf mindere mate gevoelig zijn[lees meer...] voor verschillende soorten antibiotica of soms zelfs resistent (ongevoelig)! De keuze voor antibiotica heeft dus wel degelijk te maken met de (ernst van) bijwerkingen, maar met name met de gevoeligheid en de mate van resistentie. Dat is ook de reden dat er vaak een 'kweek' met gevoeligheidsbepaling wordt gedaan. Overigens zelf alle soorten AB al gehad; Monuril gaf nauwelijks bijwerkingen en is zeer eenvoudig in te nemen.

05-09-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Voor de tweede blaasontsteking die ik achter elkaar kreeg is mij furabid voorgeschreven. De blaasontsteking was een paar dagen weg maar kwam daarna weer terug. Een week na het gebruik van de kuur begon mijn haar gigantisch uit te vallen. Op dit moment ben ik 2 maanden verder met nog maar 1/3 van mijn haar over en moet ik een pruik krijgen door de kale plekken op mijn hoofd[lees meer...]. In de apotheek vertelde ze me achteraf dat het door dit middel komt en steeds vaker voorkomt, ze zijn er nu ook onderzoek naar aan het doen. Pure troep. 19 en een pruik..

Trimethoprim

04-09-2020 | Vrouw | 81
trimethoprim
Blaasontsteking
Loop al 2 maanden met blaasontsteking. 6 keer antibiotica gehad maar kwam steeds terug. Nu dit medicijn gekregen voor een half jaar als onderhoudskuur. Heb veel last van de bijwerkingen. Over drie dagen naar de uroloog

02-09-2020 | Vrouw | 31

29-08-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Een kuur van 5 dagen 2x per dag gekregen. Ik durfde er niet aan te beginnen door de reviews hier, maar ik heb er gelukkig totaal geen last van gehad. Enkel wat vermoeid, maar dat heb ik normaal gesproken ook regelmatig. Savonds begonnen met dit medicijn en de volgende ochtend al geen last meer van de blaasontsteking.

25-08-2020 | Vrouw | 19

23-08-2020 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik had al eerder furabid gebruikt maar hierna was de blaasontsteking nog niet helemaal weg.. nu 1 zakje fosfomycine en het is helemaal weg! Kwa bijwerkingen niet veel last gehad , alleen diaree en dat ongeveer 2 dagen.

20-08-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Na jaren blaasontsteking vrij te zijn, helaas weer de sjaak. Deze keer kreeg ik Nitrofurantoïne voorgeschreven. 4x per dag 1 capsule. 's Avonds ingenomen, de volgende dag werd ik met een heel naar gevoel wakker. Het gevoel van de werkelijkheid verliezen, ik herkende deze symptomen meteen aangezien ik deze in mei 2019 ook heb gehad en hierdoor paniekaanvallen kreeg en ik va[lees meer...]n de HA Xanax heb gekregen. Gelukkig had ik deze nog liggen omdat ik toen mocht stoppen. Ik heb deze ingenomen en 's middags was dat vreselijk enge nare gevoel verdwenen. Uiteraard ook naar de HA geweest om mijn klachten voor te leggen en met het verzoek voor een andere antibiotica. Resultaat vandaag de dag; ik ben vandaag begonnen met 3x per dag 1 pil van amoxicilline (de vertrouwde antibioticum die ik altijd heb bij een ontsteking) en extra pillen van Xanax gekregen voor het geval dat.. gelukkig is het bij 1 pilletje Xanax gebleven en ga ik trouw mijn kuur afmaken waarna ik mijn urine opnieuw inlever voor controle.

15-08-2020 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Medicatie genomen, helemaal geen bijwerkingen ervaren. Wel geschrokken van alle reacties hier, waardoor ik er tegenop zag de medicijnen te gebruiken. Het werkte prima bij mij iig. Na 1 dag klachten voorbij.

15-08-2020 | Vrouw | 31

13-08-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Als gevolg van een blaasontsteking eerst monuril voorgeschreven gekregen (1x zakje oplossen). Helaas kwam na gebruik de blaasontsteking na 2 dagen terug. Opnieuw antibiotica kuur gekregen, dit keer nitrofurantoine. Vrijwel geen last gehad van bijwerkingen (behalve lichte vermoeidheid) en klachten na 1 dag weg. Vergeleken met monuril zelfs aanzienlijk minder last van bijwer[lees meer...]kingen. Na het lezen van de ervaringen van anderen was ik aardig afgeschrikt over het gebruik van dit medicijn, maar dit was totaal niet nodig geweest. Mij is het heel goed bevallen.

Ciprofloxacine

06-08-2020 | Vrouw | 56

06-08-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een blaasontsteking, wat ik helaas wel vaker heb. Normaal kreeg ik altijd 3 of 5 daagse kuur. Na inname voor het slapen gaan, begon binnen een half uur het spugen en dat is jammer genoeg de hele nacht doorgegaan. Daarnaast kreeg ik enorme krampen in mijn darmen. Volgende dag gemeld bij de huisarts en heb nu een andere kuur. De misselijkheid is no[lees meer...]g niet weg, dus ik neem dit middel nooit meer.

05-08-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Ik ben Accord gewend qua antibiotica en dit kreeg ik van een andere huisarts (mijne is op vakantie) wat een vreselijk middel! Niet overdreven maar in een paar dagen tijd ben ik een ander mens geworden. En dat is niet positief. Zoveel bijwerkingen!

28-07-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
De eerste drie dagen geen problemen gehad met bijwerkingen op wat misselijkheid na vooral ‘s morgens. Maar op dag vier kreeg ik ineens vrij heftige diarree en krampen, daarna kon ik drie dagen niet naar de wc met vreselijke krampen. Ik was vrij huiverig om dit medicijn te gebruiken door alles wat ik hier gelezen had, en al met al viel het mee maar ik heb me wel echt vijf [lees meer...]dagen beroerd gevoeld.

Ciprofloxacine

24-07-2020 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Heel erge maagpijn. Soms helemaal niet, soms komt het ineens op. Is begonnen nadat ik een paar dagen met dit middel bezig was. Toen ik 4 dagen ermee bezig was, zag ik op een gegeven moment alles dubbel. Ik heb toen mijn ogen dichtgedaan en toen ik ze weer open deed, was mijn beeld normaal. Maar eng was het wel. Daarnaast ook af en toe flink hoofdpijn en spierkrampen in [lees meer...]mijn kuiten en voeten. Allemaal geen heel ernstige dingen, maar vervelend is het wel. Zeker de maagpijn!

Furadantine

18-07-2020 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Furadantine = Nitrofurantoin Eerste keer dat ik een blaasontsteking heb. Deze pilletjes voorgeschreven gekregen 3x per dag 100mg. Voor 5 dagen maar na 3 dagen mocht ik al stoppen indien de blaasontsteking beter was. Dag 1 nam ik er 2 omdat ik vrij laat bij de dokter was geweest. Na 1 pilletje ging het al beter met mijn blaasontsteking. Tweede dag nam ik er 3 en was ok, [lees meer...]hoewel ik me toch wat angstig voelde. Derde dag nam ik er 3 en toen begon het, voortdurend diarree. ‘s Avonds kreeg ik het heel benauwd, werd ik angstig, moest ik huilen. Dag 4 was ik het huis uit en pilletjes vergeten dus heb ik er maar 1 ingenomen, meteen weer maag/darmpijn, diarree. Vanochtend werd ik wakker, angstig en depressief, ik moet voortdurend huilen. Ik nam m’n eerste pilletje en ging dan pas aan het googlen. Toen vond ik deze pagina. Als je al enigszins last hebt van angsten/depressie FORREAL NEEM DEZE SHIT NIET. In het verleden heb ik me vaak zo gevoeld maar toen ik met ‘de pil’ stopte voelde ik me een pak beter. Ik moest nooit meer huilen. Dit is letterlijk de eerste keer sinds september 2019 dat ik moet huilen. Vreselijk dit.

17-07-2020 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Prima antibiotica, meerdere keren geslikt en nooit klachten van gehad, misschien wat lichte hoofdpijn maar dat was alles. Blasontsteking is verdwenen :)

17-07-2020 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Vanwege de 5e keer dit jaar al een blaasontsteking gehad te hebben en elke keer de kuur van 5 kreeg wilde ik nu graag wat anders proberen dus kreeg ik dit zakje voor 1 dag. Na het lezen van de reacties op deze site zat ik er erg tegenop want lees alleen maar nare dingen. Savonds voor het slapen op lege maag ingenomen en moet zeggen dat het nog best lekker smaakt! Sna[lees meer...]chts rond half 3 wakker geworden met een rommelige buik maar verder niks aan de hand. Sochtends gelijk naar de wc vanwege de blaas maar helaas nog steeds dezelfde pijn. En ja diarree zoals de meeste hebben gehad. Nu 2 dagen verder moet ik zeggen dat de pijn redelijk weg is maar nog niet helemaal. En laat je asjeblieft niet gek maken door de reacties hier tuurlijk zijn er bijwerkingen want het is voor maag en darm bedoeld ook. Maar als dit het enige is de wereld vergaat niet.

17-07-2020 | Man | 48
Blaasontsteking
Wat een troep. Vorig jaar ook blaasontsteking gehad en dat was snel verholpen met amoxiline. Nu deze gehad. Voel met ziek, zwak en misselijk. Alles doet zeer, hoofdpijn duizelig. Werken gaat niet. Hoop dat het snel minder word.

03-07-2020 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn 2 dagen geslikt en ben toen gestopt. Omdat ik vreselijke last kreeg van tintelingen in mijn voeten en armen/handen. Ik heb hier nog steeds heel erge last van. Ben inmiddels wanhopig. Van alles geprobeerd. Huisarts, neuroloog geweest. Zit nu aan de Pregabaline tegen zenuwpijn. Slapen lukt niet. Mijn voeten staan dan in de brand, ik kan geen dekens op mij[lees meer...]n voeten velen en weet niet hoe ik liggen moet. Mijn hele levensvreugde is weg. Het beheerst mijn hele leven, ik voel het aldoor. Ik hoor het heel graag als andere mensen hier ook last van hebben. En of en vooral hoe zij hier van af zijn geraakt. Ik ben echt zo verdrietig. Zomaar ineens moet ik nu met deze pijnen door het leven...

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2407)
Depressie (1955)
Angst & paniekstoornis (1862)
Hoge bloeddruk (1366)
Blaasontsteking (972)