ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

Azitromycine

06-02-2023 | Man | 22
azitromycine
Blaasontsteking
nu 5 maanden geleden dat ik deze kuur heb gekregen bij een blaasontsteking door een urineweginfectie die ik had opgelopen in het buitenland. de antibiotica sloeg gelijk aan en kon hierdoor weer normaal naar het toilet. Wel kreeg ik 3 dagen lang last van heftige buikkrampen samengaand met winderigheid. nu is het 5 maanden later en heb ik nog steeds veel last van opboeren en[lees meer...] dezelfde winderigheid. Nooit meer voor mij. iemand die deze klachten herkent en weet hoe ik hier van af kan komen??

03-02-2023 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na een antibiotica kuur van 5 dagen 2x pd bleef ik klachten houden. Huisarts besloot urinekweek 24 uur te doen en na deze uitslag kreeg ik dit medicijn 1 zakje voor 1x. Na het innemen beetje misselijk maar 2vuur erna kreeg ik waterige diarree en liep een paar uur leeg. Blaas klachten niet over, pijn in de buik, branderig gevoel en vaak plassen dus niets mee opgeschoten. Nu[lees meer...] het weekend nog doorkomen mry deze klachten en kan ik maandag weer met me urine naar de huisarts

Nitrofurantoine

26-01-2023 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Door de huisarts Furabid (Nitrofurantoïne 100mg) voorgeschreven gekregen ivm een blaasontsteking. Ik vetrok de dag na de eerste inname naar het buitenland en was wat angstig voor bijwerkingen na het lezen van de reviews. Na de eerste capsule voelde ik mij al een stuk beter. Ik had een kuur van 5 dagen 2x per dag een capsule en heb echt geen bijwerkingen gehad, ik voelde m[lees meer...]ijzelf gelijk opknappen! Gedurende de de kuur zelf ook een goede dosis pre- en probiotica genomen. Ook geen schimmelinfectie gekregen nadien. Erg tevreden en ik voel me weer fit.

26-01-2023 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Wil het nooit meer ben er echt ziek van! Hoofdpijn misselijk maagkrampen Weet niet wat erger was.

Ciprofloxacine

26-01-2023 | Vrouw | 21
ciprofloxacine
Blaasontsteking
Na Furabid en Monuril maar dit gekregen aangezien blaasontsteking niet weg ging. 2 dagen geslikt en per direct gestopt. Ik had elk uur vreselijke nachtmerries, paniek om weer te slapen en weer in een nachtmerrie te komen. Ook mega last van tintelende handen en voeten! Nee nog liever een blaasontsteking dan deze bijwerkingen

21-01-2023 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Niet aan te raden. Heb vaker blaasontsteking gehad, nooit last van bijwerkingen van antibioticakuren gehad. . Tot de keer dat ik ineens Furabid kreeg. vreselijke jeuk, verward, en een allergische reactie. Geen controle meer over lijf. Bij de dokter adrenaline injectie gekregen, want mijn lijf was in een shock toestand geraakt. Met ambulance naar ziekenhuis gegaan,,, erg [lees meer...]enge ervaring! Nu staat het in mijn dossier dat ik dit nooit meer krijg! Zal wel goedkope troep zijn!

11-01-2023 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Deze antibiotica voor 5 dagen moeten slikken voor een blaasontsteking. Na inname van de eerste pil merkte ik direct verbetering. De ervaringen hier gaven helaas een negatieve indruk, maar ik heb gelukkig nergens last van gehad.

04-01-2023 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Verschrikkelijk medicijn!! De bijwerkingen van dit medicijn zijn oprecht stukken erger dan de klachten van mijn vergevorderde blaasontsteking! Toen ik begon met de antibiotica te slikken waren de klachten vd blaasontsteking al snel weg maar al na 3 pillen werd ik zeer misselijk en moe, ik ben dan ook gestopt met de kuur. Aangezien de klachten enkele dagen later erger teru[lees meer...]gkwamen ben ik opnieuw begonnen met de kuur, maar deze bijwerkingen zijn bijna niet om over te spreken… 39°C koorts, rillingen, algemeen grieperig gevoel en mijn bed niet uit kunnen. En zo te lezen delen veel andere mensen mijn mening.

02-01-2023 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Na het krijgen van de bijwerkingen heb ik pas de bijsluiter gelezen. Daaruit blijkt dat mensen, ik dus, met een donkere huidskleur deze klachten kunnen krijgen. Ik zal mijn huisarts en apotheker hiervan op de hoogte stellen. Wellicht is er een andere antibiotica.

Monuril

31-12-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Dit middel al diverse malen gebruikt. De bacteriën zijn snel weg. In mijn geval heb ik nog wel wat last met plassen maar dat is altijd binnen 48 uur over. Effectief middel. Wel wat moe en slap, maar je lichaam vecht ook, dus lekker rust houden als dat kan.

28-12-2022 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Voor mij was dit een geweldig goed middel. Ik was oorspronkelijk bezorgd na alle reacties hier gezien te hebben. Maar ik denk dat mensen voornamelijk iets plaatsen als het niet goed gaat. Binnen een dag waren de klachten weg, ik heb 0 bijwerkingen gehad en het was echt een mini capsule. Dus ook prima in te nemen. Kortom, voor mij was het goed. Ps: ik kan niet posten met[lees meer...] 0 bijwerken en alleen daarom staat er misschien bij dat het bijwerkingen heeft. ///RED mijmedicjin.nl : geen probleem - u hebt op de goed wijze ingevuld/////

25-12-2022 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Eerst allergische reactie op furabid. Vervolgens 1 malige zakje voorgeschreven gekregen. Ik voelde vrij snel verlichting,maar het duurde meer dan een week voordat de blaasontstekings klachten echt weg waren.

24-12-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Ik heb nogal eens blaasontsteking en herken het snel. Voor het eerst geen kuur maar alleen 1 zakje fosfomysine. Ideaal. De pijn, en vaak naar de wc binnen 1 dag over.

22-12-2022 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Geen goede ervaring ermee .Blaasontsteking wel weg maar loop tot nu toe al 6 dagen met diaree en 4 dagen dat ik bloed poep .

Trimethoprim

15-12-2022 | Vrouw | 72
trimethoprim
Blaasontsteking
Het middel werkt goed maar de jeuk is na een week nog aanwezig.

12-12-2022 | Man | 45
Blaasontsteking
Na een 1e antibioticakuur (5 dagen x 4 capsules) dit medicijn gekregen omdat de blaasontsteking niet over was. Merkte al de volgende dag na inname minder aandrang en pijn, maar helaas kwamen die nacht ook de bijwerkingen. Nu een week later nog steeds enorme buikpijn en diarree.

12-12-2022 | Man | 68
Blaasontsteking
Ernstige hevige jeuk over hele lichaam , nu reeds 4 weken geleden gestopt, nog steeds veel jeuk.

Trimethoprim

09-12-2022 | Vrouw | 72
trimethoprim
Blaasontsteking
Ik heb altijd problemen met medicijnen nu ook weer ik heb zo'n vreselijke jeuk met bulten iedere keer op een andere plek ! maar vanavond de laatste pil en nu maar hopen dat het snel over is.

30-11-2022 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Week na inname van zakje nog steeds vreselijke diarree en buikkrampen. Medicijn wel effectief want blaasontsteking is weg. Echter blijven de bijwerkingen lang aanhouden.

30-11-2022 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Last van blaasontsteking en plaste op een gegeven moment alleen maar bloed. Van de huisarts antibiotica gekregen. Nog nooit antibiotica gehad. Na een uur begon het al te werken en de volgende dag plaste ik geen bloed meer. Alleen de bijwerkingen zijn niet te doen. Mijn boven en onderrug doen zo veel pijn! Ik kan niet liggen of zitten. Moe, misselijk en futloos. Ook liggen [lees meer...]rillen van de kou en plots bloedheet en zweten! Hoofdpijn en keelpijn. Opgezette keel. Snelle ademhaling en pijn op borst. Niet kunnen slapen en nu drie pillen verder wil ik vanavond niet meer de antibiotica nemen. Vanmiddag moet ik de huisarts terugbellen. Ik ben benieuwd!

23-11-2022 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Ik ben allergisch voor de meeste antibiotica, Fosfomycine heb ik goed verdragen met als enige bijwerking matige misselijkheid. Ik was snel van mijn blaasontsteking af.

22-11-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Na 2e tablet steeds beroerder, hoge koorts, zenuwpijn, gewrichtspijn, last van hoesten. Alarmbellen gingen af omdat een vriend pas geleden op de E.H. was terecht gekomen. Huisartsenpost gebeld en gestopt. Volgende dag koorts en pijn weg.

20-11-2022 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
na 1 pil te hebben ingenomen , kreeg ik een anafylactische shock, en wel zo heftig dat ik er bijna aan overleden was, ware het niet dat de dienstdoende arts er binnen 8 minuten was en mij een adrenaline stoot injecteerde waardoor het hart weer goed op gang kwam, daarna volgde ziekenhuisopname, conclusie, mag dit spul nooit meer gebruiken!

12-11-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
3 uur na inname van de 1e pil van een 5 daagse kuur ondragelijke jeuk beginnend bij de handpalmen en later uitbreidend naar mijn hele lichaam. Hevige maagpijn, opgezet gezicht, keelpijn en branderige ogen, koude rillingen, hoofdpijn en misselijk. Voor mij NOOIT meer Furabid. Na overleg met de spoedpost meteen moeten stoppen. Ik begrijp niet dat dit middel nog in de handel[lees meer...] is gezien de hoeveelheid meldingen van ernstige bijwerkingen.

02-11-2022 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
De hoofdpijn komt vooral snachts opzetten. Dusdanig dat ik een pijnstiller moet nemen. Die nauwelijks helpt. Overdag ook pijnlijk. Ik wil deze medicatie nooit meer.

30-10-2022 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Erg misselijk, continue diarree, kokhalzen tot overgeven. Heel erg moe. 2 zakjes 3000 mg over periode week met tussenpozen van 4 dagen. Ga dit nooit meer gebruiken. Blaasontsteking wel weg nu hoop ik, heb heel veel gedronken om te spoelen, omdat na 1e zakje na 3 dagen ik toch weer aandrang kreeg. Is ook moeilijk om plas op te houden zoals wordt geadviseerd na inname in de[lees meer...] avond. Blijft het middel misschien toch te kort in de blaas en daardoor minder effectief. De bijwerkingen zijn enorm en dat is niet fijn

Ciprofloxacine

20-10-2022 | Vrouw | 56
ciprofloxacine
Blaasontsteking
Toen ik de bijsluiter las dacht ik ga ik dit spul wel innemen. Ik schrok ervan. Ben allergisch voor veel antibiotica’s enz. Maar de buikpijn was zodanig dat ik dacht ik moet wel. Tot mijn verbazing eigenlijk bijna geen bijwerkingen gehad . Wel moe en geen zin in koffie😂. Wel heb ik een goede probiotica kuur erbij genomen en de dagen dat ik de pillen moest innemen echt g[lees meer...]een melkproducten genomen.

19-10-2022 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
2e keer dat ik deze medicatie slik door een terug komende blaasontsteking. Eerste keer niet veel bijwerkingen maar nu wel wat flinke bijwerkingen. Huisarts gebeld en gaf aan dat het ‘niks’ is en gewoon zwangerschapskwaaltjes zijn. Ik slaap 14+ uur op een dag, echt in een coma krijg niks mee. Mijn eetlust is weg, als ik wat eet dan ben ik flink misselijk. Geen energie om üb[lees meer...]erhaupt iets te doen. Overal pijn. Morgen de laatste dag en dan hopen dat het klaar is met de terug komende blaasontstekingen. Ik heb meer te doen dan weken in bed te liggen beroerd voelen.

11-10-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Twee dagen voor het stoppen van de kuur, vreselijke hoofdpijn en spugen. Nu nog last van een geïrriteerde keel en tong. Is dit een normale bijwerking?

Amoxicilline

28-09-2022 | Vrouw | 67
amoxicilline
En longblaasjes ontsteking

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2873)
Angst & paniekstoornis (2361)
Depressie (2313)
Hoge bloeddruk (1662)