ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

25-10-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Binnen drie minuten kreeg ernstige benauwdheid en extreme jeuk. Met ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis en daar werd ik behandeld. Daar werd mij verteld dat ik een allergische reactie heb gehad op de AB. Dit mag ik nooit meer slikken.

25-10-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Hoofdpijn, verhoging/koorts, algehele malaise, moe.

Ciprofloxacine

24-10-2020 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Bij deze hoop ik dat iemand die hetzelfde ervaart als ik hierop reageren, omdat ik radeloos ben en mijn dokter niet wil erkennen dat het door de antibiotica komt, voor inname geen pijn in handen, polsen en ellebogen, heb dit voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Kan iemand mij laten weten of dit nog voorbij gaat, en of wat hij of zij hiervoor heeft gedaan of in[lees meer...]genomen om deze bijwerkingen terug weg te krijgen. Heb dit 2 maanden geleden ingenomen en nog steeds veel pijn. Bedankt alvast.

23-10-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Nou heb ik nooit zoveel last van bijwerkingen bij medicijnen, maar ik kreeg hier toch een ontzettende buikpijn van, dat was niet te filmen. Was er helemaal door uitgeschakeld. Ik geef vanaf nu bij de dokter altijd gelijk aan dat ik deze soort antibiotica nooit meer wil!

21-10-2020 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Na eerst 3 andere AB kuren voorgeschreven te hebben gekregen die niet voldoende hielpen en/of ernstige bijwerkingen gaven uiteindelijk Furabidcapsules met gereguleerde afgifte voorgeschreven gekregen. Capsules zijn gemakkelijk in te nemen met wat yoghurt en hier krijg ik gelukkig geen vervelende bijwerkingen van. Blaasontsteking is nu bijna over (dag 7 van kuur voor 10 dg[lees meer...]n). Ik wil voortaan niets anders meer!

Amoxicilline / Clavulaanzuur

20-10-2020 | Vrouw | 64
amoxicilline / clavulaanzuur
Blaasontsteking
Normaal Furabid of Monoril 3000 mg. Maar deze keer koorts, 38 graden en bleek een andere bacterie te zijn, dus Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125. Eerste dag ging goed, maar kreeg ‘s avonds vreselijk buikpijn. Toch de andere dag weer een capsule, maar meteen naar de wc. Zoveel krampen. Huisarts gebeld en zij vertelde andere bacterie, ik schrijf wel wat anders voor, bleek n[lees meer...]og erger te zijn en weigerde dat. Wat ik dan wilde. Gewoon 10 dagen Furabid. Daar gaat het niet mee over, maar aangezien ik weigerde de Amoxicilline met iets anders erbij in te nemen, schreef zij toch de Furabid voor. Binnen 6 dagen was de blaasontsteking over, heb de kuur van 10 dagen opgemaakt en klaar. De Amoxicilline/Clavulaanzuur kuur niet afgemaakt.

18-10-2020 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
De huisarts constateerde een blaasontsteking en schreef furabid 100 mg 2 x 1 pil per dag. Na drie dagen slikken namen de klachten van de blaasontsteking heel erg toe, maar werden weer wat minder in de volgende dagen. Na 5 dagen nog steeds pijn. Tijdens gebruik verloor ik mijn eetlust, ik werd overvallen door paniekaanvallen, kreeg veel pijn in bekkenbodemspieren, problem[lees meer...]en met concentratie, licht misselijk, plotselinge huidwondjes, buikpijn, kramp in darmen. Ik zal de urine nog eens laten controleren want volgens mij heeft het niet afdoende geholpen, maar dit middel wil ik nooit weer. Wat heb ik mij ellendig gevoeld, zowel fysiek als psychisch.

Ciprofloxacine

17-10-2020 | Man | 47
Blaasontsteking
In het begin wat bijwerkingen gehad (1e dagen van een kuur van 2 weken) maar dat had ik er wel voor over. Dit is namelijk een zeer krachtig en effectieve antibiotica. Het heeft ook een andere bacterie weggehaald waar ik al jaren last van had. (in mijn neus). Ik had voornamelijk hoofdpijn en hartkloppingen in het begin.

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

10-10-2020 | Vrouw | 64
estriol vaginaal
Blaasontsteking
Bekende klachten zoals droge vagina, scheurtjes in de schaamstreek, veel blaasontstekingen waren de aanleiding dat de uroloog mij dit medicijn voorschreef. Ik had dit medicijn een half jaar eerder ook gekregen vd gynaecoloog. Vanwege de hoeveelheid afscheiding ben ik er toen na twee weken mee gestopt. Temeer omdat ik las dat het ook kankerverwekkend kon zijn. Er kwam ged[lees meer...]urende de hele dag veel meer afscheiding uit dan de grootte vd ovule. Ik voelde me daar heel onfris bij en het vooruitzicht dit 2 x per week te moeten volhouden was voor mij geen optie. Het middel lijkt erger dan de kwaal.

05-10-2020 | Vrouw | 17
Blaasontsteking
Werkt niet. 3 dagen 3x per dag genomen, eerst dacht ik dat ik er vanaf was maar na die drie dagen begon ik terug ernstige last te krijgen van die blaasontsteking. Zweet extreem veel, misselijk, koorts en hoesten. En veel diarree!

02-10-2020 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Tijdens mijn zwangerschap bleek ik blaasontsteking te hebben. Zit nu 4 dagen aan dit medicijn en heb geen bijwerkingen. Als ik de verhalen hier lees komt dit mij absoluut niet bekend voor

02-10-2020 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Ik gebruik dit medicijn al jaren voor onderhoud. Niet elke dag maar zodra ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb, de eerste dag 2. Voor het slapen gaan.,de rest 1 per dag ook ‘s avonds voor het slapen gaan. Ik stop als de klachten weg zijn, dit alles op advies van de uroloog. Helaas blijkt dat mijn apotheek deze Furadontine niet meer aan kan komen in 100 mg.

29-09-2020 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
Vreselijk spul, ipv dat ik moet genezen van een blaasontsteking werd ik erg ziek van dit spul, al na 1 tablet voelde ik mij verrot. Na 2 dagen gestopt.

24-09-2020 | Vrouw | 36

Trimethoprim

16-09-2020 | Vrouw | 76
trimethoprim
Blaasontsteking
Veelvuldig blaasontsteking in 2018. Daarna 2 jaar geen KRAAN WATER meer gedronken, maar bronwater ( Bar le Duc) en Geen blaasontsteking meer gehad die twee jaar. Nu helaas weer de derde keer. Tot op heden antibiotica nitrofurantoïne 4x d 50 mg voor 7 dagen. Nu heftige bijwerkingen van nitro. Misselijk, braken, hoofdpijn en algeheel onwelkome gevoel. In overleg huisarts[lees meer...] gisteren overgegaan naar trimethoprim 7 dagen 1x d van 300 gram. Hoop dat ik daar goed op ga reageren.

Ciloxan

15-09-2020 | Man | 46
Blaasontsteking
Ik raad hem niet aan, het zal je leven veranderen en je tot zelfmoord leiden

14-09-2020 | Vrouw | 60

13-09-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ongeveer 3 uur na inname zeer misselijk, en maagkrampen. Vervolgens 2 uur lang continue diarree en braken. Kon amper praten tussendoor. Na ruim 2 uur stopte het braken maar ben nog zeker 24 uur misselijk geweest. Volgende dag dof en slap gevoel en veel spierpijn in de borstkas en buik wat voor enige benauwdheid zorgt. Nu 48 uur later enigszins opgeknapt. En dat allemaal na[lees meer...] 1 dosis. Op advies van huisarts geen dosis meer ingenomen maar medicijn omgeruild bij apotheek voor fosfomycine Sandoz. Dit middel nadat de misselijkheid van de furabid over was volgens bijsluiter ingenomen voor het slapen gaan. Gelukkig volgende ochtend geen last meer van blaasontsteking en naast een beetje rommelige darmen nergens last van. Furabid ga ik nooit meer gebruiken.

12-09-2020 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Furabid 100 mg 2 x dgs voorgeschreven voor 5 dagen. Paar uur na inname 1e capsule heel duizelig, rillerig, spierpijn, hoofdpijn, tintelingen, spierzwakte, misselijkheid, soort van flushing. Echter bij ontwaken waren de meeste klachten weer verdwenen. Maar op dag 2 wederom een paar uur na inname dezelfde klachten die langzaam uitdoofde tot de volgende capsule. Op dag 3 wede[lees meer...]rom na de 1e capsule scala aan klachten en toen met huisartsenpost gebeld voor overleg. Op consult moeten komen en op advies van de dokter direct stoppen. Aangezien mijn urine nu schoon was ook geen andere kuur gekregen. Er komt een aantekening in mijn dossier dat Furabid voor mij geen goede match is, al zijn de klachten wel heel snel afgenomen en verdwenen. Mijn lichaam reageert helaas enorm op deze antibiotica.

09-09-2020 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na inname voel ik me echt slecht, hoofdpijn, misselijkheid en enorme spierpijn en vermoeidheid. Kan ik dit verhelpen of deze symptomen verlichten door iets?

08-09-2020 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven van een weekend arts op de huisartsenpost.Voor mij een heel erg verkeerd middel. Na inname 's avonds, de hele nacht elk half uur op het toilet gezeten, en erge pijn. volgende dag ook nog steeds pijn. Vanochtend urine gebracht bij mijn eigen huisarts. De blaasontsteking is nog volop aanwezig. Dit middel heeft totaal niet bij mij gewerkt.[lees meer...] Gelukkig andere kuur gekregen.

07-09-2020 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Ik ben zwanger en longpatient, de eerste inname voor blaasontsteking was gelijk na een uur onprettig, het begon met branderig gevoel onder de voeten en handpalmen, daarna kreeg ik een exteme hoest aanval met maag krampen en een paniek aanval door de pijn. Ik liep twee weken met blaasontsteking en heb meerdere urine potjes laten na kijken, elke keer hoorde ik geen blaasont[lees meer...]steking te hebben, terwijl ik wel al twee weken met klachten loop. Eindelijk er achter gekomen dat ik blaasontsteking heb, blijkt de kuur mij zieker te maken als dat ik al was. Voor de blaas werkt het direct maar krijg er nieuwe en ernstigere klachten voor terug. Ik moest van de arts gelijk stoppen en waarschijnlijk krijg ik nu een andere kuur.

06-09-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Over het gebruik van antibiotica wordt veel geschreven en ik las meningen als; 'geef mij maar een traditionele kuur van 5 dagen' of 'voor mij dit middel nooit meer'. Wat gebruikers van antibiotica vaak niet weten is dat er niet weten dat een blaasontsteking veroorzaakt kan worden door verschillende bacteriën, die dan ook nog eens in meerdere óf mindere mate gevoelig zijn[lees meer...] voor verschillende soorten antibiotica of soms zelfs resistent (ongevoelig)! De keuze voor antibiotica heeft dus wel degelijk te maken met de (ernst van) bijwerkingen, maar met name met de gevoeligheid en de mate van resistentie. Dat is ook de reden dat er vaak een 'kweek' met gevoeligheidsbepaling wordt gedaan. Overigens zelf alle soorten AB al gehad; Monuril gaf nauwelijks bijwerkingen en is zeer eenvoudig in te nemen.

05-09-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Voor de tweede blaasontsteking die ik achter elkaar kreeg is mij furabid voorgeschreven. De blaasontsteking was een paar dagen weg maar kwam daarna weer terug. Een week na het gebruik van de kuur begon mijn haar gigantisch uit te vallen. Op dit moment ben ik 2 maanden verder met nog maar 1/3 van mijn haar over en moet ik een pruik krijgen door de kale plekken op mijn hoofd[lees meer...]. In de apotheek vertelde ze me achteraf dat het door dit middel komt en steeds vaker voorkomt, ze zijn er nu ook onderzoek naar aan het doen. Pure troep. 19 en een pruik..

Trimethoprim

04-09-2020 | Vrouw | 81
trimethoprim
Blaasontsteking
Loop al 2 maanden met blaasontsteking. 6 keer antibiotica gehad maar kwam steeds terug. Nu dit medicijn gekregen voor een half jaar als onderhoudskuur. Heb veel last van de bijwerkingen. Over drie dagen naar de uroloog

02-09-2020 | Vrouw | 31

29-08-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Een kuur van 5 dagen 2x per dag gekregen. Ik durfde er niet aan te beginnen door de reviews hier, maar ik heb er gelukkig totaal geen last van gehad. Enkel wat vermoeid, maar dat heb ik normaal gesproken ook regelmatig. Savonds begonnen met dit medicijn en de volgende ochtend al geen last meer van de blaasontsteking.

25-08-2020 | Vrouw | 19

23-08-2020 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik had al eerder furabid gebruikt maar hierna was de blaasontsteking nog niet helemaal weg.. nu 1 zakje fosfomycine en het is helemaal weg! Kwa bijwerkingen niet veel last gehad , alleen diaree en dat ongeveer 2 dagen.

20-08-2020 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Na jaren blaasontsteking vrij te zijn, helaas weer de sjaak. Deze keer kreeg ik Nitrofurantoïne voorgeschreven. 4x per dag 1 capsule. 's Avonds ingenomen, de volgende dag werd ik met een heel naar gevoel wakker. Het gevoel van de werkelijkheid verliezen, ik herkende deze symptomen meteen aangezien ik deze in mei 2019 ook heb gehad en hierdoor paniekaanvallen kreeg en ik va[lees meer...]n de HA Xanax heb gekregen. Gelukkig had ik deze nog liggen omdat ik toen mocht stoppen. Ik heb deze ingenomen en 's middags was dat vreselijk enge nare gevoel verdwenen. Uiteraard ook naar de HA geweest om mijn klachten voor te leggen en met het verzoek voor een andere antibiotica. Resultaat vandaag de dag; ik ben vandaag begonnen met 3x per dag 1 pil van amoxicilline (de vertrouwde antibioticum die ik altijd heb bij een ontsteking) en extra pillen van Xanax gekregen voor het geval dat.. gelukkig is het bij 1 pilletje Xanax gebleven en ga ik trouw mijn kuur afmaken waarna ik mijn urine opnieuw inlever voor controle.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2423)
Depressie (1970)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (985)