ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

15-10-2021 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Zowat meteen na de inname van de 3de pil zat ik ineens onder de uitslag van top tot teen en jeuk, ik ben er vast allergisch voor,

Monuril

14-10-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Zeer goed product om de blaas te reinigen. Ontsmetten, Geen enkele bijwerking. Ter info; Ik ben iemand die zeer gevoelig is voor bijwerkingen.

14-10-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
De eerste 2 kuurtjes sloegen niet aan bij m’n blaasontsteking. Daarom nu 7 dagen cyprofloxacine gekregen. Heb 2 dagen om maar ik merk nog niks aan pijn vermindering. Wel zit er niet meer zo veel bloed in m’n urine. Had echter graag gezien dat het wat aan die afgrijselijke pijn zou doen.

06-10-2021 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Na 2 tabletten misselijk, overgeven en een grieperig gevoel. Baby die borstvoeding krijgt, is ook erg onrustig en huilerig sinds de start van de kuur. Na 4 tabletten maar gestopt.

04-10-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Na eerste capsule al beroerd. Hoofdpijn moe misselijk.

Monuril

28-09-2021 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Vreselijke buikpijn na inname, klappertanden, rillen, koude koorts. Dacht dat ik één of andere zware ontsteking of niercrisis had. Eerste en meteen ook laatste keer dat ik dit medicament heb genomen.

27-09-2021 | Vrouw | 74
Blaasontsteking
bijwerkingen zijn nog erger dan de kwaal

26-09-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Vreselijk aan de diarree en duizelig. Vraag me af of het geholpen heeft nog steeds branderig gevoel na het plassen. Geef mij maar trimethoprim, nooit geen bijwerkingen van.

24-09-2021 | Vrouw | 45

Doxycycline

20-09-2021 | Vrouw | 32
doxycyline

13-09-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Heb relatief vaak last van blaasontsteking. Krijg eigenlijk altijd Furabid voorgeschreven. Gelukkig nooit echt extreme klachten. Alleen vaak last van mijn vagina, door middel van een schimmelinfectie en/of kleine wondjes rondom. Daarnaast beginnen mijn darmen te irriteren na het innemen van de pil en volgt er vaak diarree. Verder verminderen de klachten van de blaasontstek[lees meer...]ing wel altijd na een dag. Meestal compleet weg op dag 2.

10-09-2021 | Man | 66
Blaasontsteking
heel erg zweten loopt met gangen van mijn lijf af en een tel later ,heb ik het weer vreselijk koud. en nergens zin in

09-09-2021 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Bij blaasontstekingen heb ik al veel antibiotica voorgeschreven gekregen. Deze werkt bij mij het best. Echt flinke last van blaasontsteking. Na 1 of 2 pillen al bijna geen last meer. Bij het einde van de kuur van 5 dagen had ik geen last meer. Wel last van maag/darmklachten, zeurend gevoel in onderbuik in de avond. Maargoed, dat is beter dan blaasontsteking. Bij blaasonst[lees meer...]eking vraag ik om dit middel.

06-09-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking Furabid voorgeschreven gekregen. Na één dag begonnen de misselijkheid en de hoofdpijn. Ik ben een paar dagen er niet op uit geweest. Helaas bleek na afloop van de kuur dat deze niet gewerkt heeft. Zegt natuurlijk niets over de effectiviteit, ik had een ander spectrum antibiotica nodig. De capsules waren wel heel klein en makkelijk in te nemen. Mocht he[lees meer...]t wel geholpen hebben, dan waren de bijwerkingen te overzien geweest. Deze verdwenen overigens direct na afloop van de kuur.

Amoxicilline

06-09-2021 | Vrouw | 29
amoxicilline
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking amoxicilline 3x daags 500mg voorgeschreven gekregen. Ik vind het zelf altijd lastig om medicatie in te nemen, maar ik heb ondanks de grootte van de capsules geen problemen met slikken. Ook heb ik geen last van bijwerkingen en zijn mijn klachten minder geworden.

02-09-2021 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Ik heb heel veel slechte verhalen gelezen over dit medicijn. Hier een positief verhaal. In 2013 dit medicijn geslikt i.v.m. een nierbekkenontsteking. Nu het medicijn geslikt i.v.m. een blaasontsteking. Ik had een kuur van 5 dagen, 2 pillen per dag. Ik weet niet hoeveel mg per pil. De pillen zijn best groot en ik vind het innemen van pillen moeilijk. Toch ging het erg mak[lees meer...]kelijk met behulp van yoghurt. Weinig last gehad van bijwerkingen. Voor mij een prima medicijn.

02-09-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
In de avond begonnen met de Furabid, met yoghurt ingenomen zoals aangegeven. Diezelfde nacht wakker met enorme misselijkheid, overgeven, hoofdpijn die steeds erger werd tot in de morgen ondraaglijke hoofdpijn. Alsof mn hoofd uit elkaar barstte. Bewegingsloos de hele dag doodziek in bed gelegen. Ochtend portie Furabid nog genomen maar direct weer eruit door overgeven. Huisa[lees meer...]rts gebeld, ik moest direct stoppen en heb iets anders gekregen. De dag erná kom ik pas weer een beetje bij, maar nog steeds hoofdpijn. Voor mij nóóit meer Furabid.

28-08-2021 | Man | 71
Blaasontsteking
blaasonsteking is niet leuk. kom thuis van een dagje golf . savonds plotseling rillerig .beetje rooie urine.Pijn met plassen .apart was kopje van de penis was het pijnlijkste. snachts om het half eruit om te plassen.smorgens daarop pilletje van mijn vriedin gepakt furabid 100 . huisarts gebeld en urine gebracht. bleek bacterie in zitten.telefonisch krijg ik ciprofloacine [lees meer...]500 toegewezen. opgehaald en geslikt .hierna bovenstaande klachten.Vrijdag assitenet gebeld ,alles gaat stroef ,reden is de huisarts heeft nu de macht.Door hartklachten mocht ik komen.Na een half uur praten andere medicatie gekregen ingenomen co trimoxazol 960 .Na een halve dag heb ik weer zicht geen ritmestoornis minder pijn aan mijn botten en pezen .Dit is te doen

26-08-2021 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
de eerste dag dat ik het gebruikte kreeg ik last van hele erge hoofdpijn en kreeg koorts, de dag erna ging het beter. Op de derde dag kreeg ik overal jeuk, het voelde alsof mijn gezicht gezwollen was. De jeuk heeft twee dagen geduurd. Ik ben nu anderhalve week gestopt maar nu krijg ik eens weer overal jeuk en tintelingen.

25-08-2021 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik moest 2x daags gedurende 5 dagen Furabid gebruiken om mijn urineweginfectie/blaasontsteking (dokter weet niet welke van de twee) te behandelen. Bijwerkingen van de medicatie? - Slaapproblemen (ik kom niet meer in slaap de afgelopen dagen terwijl ik nooit last heb in slaap te komen), hoofdpijn, vermoeidheid, algeheel erg ziek en zelfs koortsig gevoel. Heeft het medic[lees meer...]ijn geholpen? Mijn buikpijn is op dag 6 (na de kuur) iets verminderd maar nog niet helemaalweg, ik moet nog steeds ieder uur plassen en nu heb ik te maken met allerlei vervelende bijwerkingen van de medicatie. Deze medicatie heeft mij vooral veel extra klachten gegeven naast mijn al bestaande klachten en mijn bestaande klachten niet opgelost. Ik ga dit melden bij de huisarts! Wat belachelijk dat dit nog wordt voorgeschreven terwijl zoveel mensen te maken krijgen met ernstige bijwerkingen en de effectiviteit van de medicatie duidelijk niet hoog is (zie vele negatieve reacties die hier al geplaatst zijn). Als ik dat van te voren had geweten dan had ik een ander medicijn gekozen, wat een rommel is dit! Ik zou dit aan niemand aanraden. Denk goed na voor je hiermee begint.

22-08-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Kan niet merken dat het enig effect heeft. Nog steeds honderd keer per dag naar de wc. Schimmelinfectie erbij gekregen en aan de diarree. Vandaag laatste pillen morgen naar de huisarts

17-08-2021 | Man | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking met mogelijk prostaatontsteking daarnaast. Had gehoopt dat de klachten na 1 of 2 dagen al wat zouden verminderen, maar helaas merk ik nog geen verbetering. Heb gelukkig niet zoveel last van bijwerkingen (op sufheid net na innemen van pil en stoelgang is wat dunner). Ik verwacht niet dat het met dit medicijn beter gaat, [lees meer...]heb eerder het idee dat de plasklachten erger zijn geworden. Pijnlijk en moeizaam na de 2e dag. Met 2 paracetamol lukt het nog iets om wat te plassen. Morgen weer naar de dokter voor een ander medicijn, dit is hopeloos.

15-08-2021 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Na 3 weken zelf proberen met water drinken, cranberrysap, warme kruiken, extra warm ondergoed en niet buiten zitten ivm de wind, die verslechtert de ontsteking meteen, toch maar aan de antibiotica , ik wist al dat ik er weer super beroerd van zou kunnen worden. Naast de hierboven genoemde klachten heb ik ook bijna de hele tijd een gevoel van watten in mijn hoofd. Ik had de[lees meer...] arts al gezegd dat ik ziek wordt van deze kuur, kennelijk geen alternatief. De arts was ook een vervanger. Volgende keer vraag ik langer door of er een andere optie is. Ben nu 4 weken verder en voel me nog steeds absoluut niet goed.

08-08-2021 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Slik pas 1,5 dag. Totaal, 3 geslikt. Tintelingen, dood gevoel in voeten Tijdens lopen, gevoel dat ik ga vallen. Bewegen maakt duizelig. Ik stop ermee

08-08-2021 | Man | 70
Blaasontsteking
Heftige bijwerking, spierpijn overal, slechte conditie en ik verdenk het medicijn hart overslag (systolen) te bevorderen. Bij inspanning heb ik er 1-3 per 10 hartslagen. Ik heb braaf de kuur van 10 dagen afgemaakt en hoop dat dit middel niet erger is dan de kwaal. Zie onderstaande waarschuwing. Waarschuwing van College ter beoordeling geneesmiddelen het CBG: van 2-11-2[lees meer...]020 Bij gebruik van fluorochineolonen (o.a. Cipro....) verhoogd risico op lekkende hartkleppen. ( Op internet te vinden)

Co-Trimoxazol

06-08-2021 | Man | 79
co-trimoxazol
Blaasontsteking
Recidiverende blaasontstekingen, die weer de kop opsteken als Bactrimel Forte stopt. Dus nu doorgaan om herinfectie van blaas (kolonisatie?) te voorkomen tot nader urologisch onderzoek de volledige oorzaak hopelijk opspoort. Wel vervelend dat ernstige bijwerking kan optreden vooral bij ouderen, zoals ik ;bemoedigend is dat het middel soms maandenlang gegeven wordt. Dus r[lees meer...]egelmatig volledig bloedbeeld controleren bij langdurig gebruik!

04-08-2021 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Genruikt voor blaasontsteking bij dag zes begin pijn in armen en vingers meteen gestopt nlaasontsteking weg maar de pijn in armen en soms ook benen nu week later mog steeds. Iemand hier ervaring mee gaat dit weg?

03-08-2021 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
IK kreeg al snel iedere dag hoofdpijn, last van misselijkheid, mijn hart klopte veel sneller en heb erg slecht geslapen. Heel veel last van opvliegers en zweten. Nu 2 dagen gestopt en voor het eerst weer normaal kunnen slapen; nog wel wat hoofdpijn maar niet meer misselijk en mijn hartkloppingen zijn ook weg.

Furadantine

02-08-2021 | Man | 75
Blaasontsteking
Voel me futloos, neiging tot braken ,hoesten

Trimethoprim

29-07-2021 | Vrouw | 62
trimethoprim
Blaasontsteking
In korte tijd deze antibiotica van de huisarts gekregen maar ik ben geen voorstander van antibiotica.maar volgens de huisarts is er geen andere optie dus ik slik er D Mannose bij om mijn lichaam nog iets beter te helpen. De vorige kkeer was mijn hele weerstand een puinhoop, zo jammer. Als dit achter de rug is ga ik door met de D mannose zodat ik geen rommel meer hoef te[lees meer...] slikken. Ook drink ik enorm veel hete thee en water..ik plas de bacteriën er dan sneller uit

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2642)
Depressie (2126)
Angst & paniekstoornis (2094)
Hoge bloeddruk (1508)
Blaasontsteking (1095)