ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

Trimethoprim

29-07-2021 | Vrouw | 62
trimethoprim
Blaasontsteking
In korte tijd deze antibiotica van de huisarts gekregen maar ik ben geen voorstander van antibiotica.maar volgens de huisarts is er geen andere optie dus ik slik er D Mannose bij om mijn lichaam nog iets beter te helpen. De vorige kkeer was mijn hele weerstand een puinhoop, zo jammer. Als dit achter de rug is ga ik door met de D mannose zodat ik geen rommel meer hoef te[lees meer...] slikken. Ook drink ik enorm veel hete thee en water..ik plas de bacteriën er dan sneller uit

28-07-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Na het gebruik van slechts 2 dagen van Nitrofurantoine tegen een blaasontsteking tijdens de zwangerschap, heb ik neuropathie gekregen: tintelingen in handen en voeten, zenuwpijn. Echt vreselijk en dat dag en nacht voor 10 dagen lang (het was op vakantie). De huisarts zei doodleuk dat het wel blijvend zou kunnen zijn en ze er niets tegen kunnen doen... Na thuiskomst heb ik[lees meer...] het direct anders aangepakt: Ik heb echter goede ervaring met homeopathie en acupunctuur en heb 5 x in de week acupunctuur (in R'dam) gedaan. Na elke keer werd het beter en nu is nagenoeg verdwenen! Daarnaast kun je bij een goede homeopaat NItrofurantoine in potentie krijgen om de bijwerkingen te ontstoren. Mijn advies: denk goed na voordat je dit middel gebruikt en probeer alternatieve geneeswijzen als de huisarts niets voor je kan doen.

Monuril

24-07-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Monuril gisteren ingenomen. De hele dag misselijk geweest maar de pijn van de blaasontsteking is vandaag wel zo goed als weg. Vannacht diaree gekregen die aanhoudt.

20-07-2021 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik deel mijn ervaring om te waarschuwen voor dit medicijn. Gebruik het niet als het niet echt nodig is en bij eerste tekenen van bijwerkingen direct stoppen. Ik ben niet gestopt na de eerste bijwerkingen omdat ik niet op de hoogte was van de risico's. De bijwerkingen werden uiteindelijk zo heftig dat ik de kuur niet heb afgemaakt. Ik ben nu 8 weken verder na mijn laatste p[lees meer...]il en kamp nog dagelijks met de enorme gevolgen van deze troep: zenuwpijn, brandende aderen, pijn in onderbenen en achillespezen, volledig verkrampte spieren, pijn in gewrichten, vermoeidheid, brainfog, haaruitval en bloedarmoede. Ben nu onder behandeling bij een fysiotherapeut en heb veel informatie kunnen halen van internet zoals bv de wisselwerking van ibuprofen op de bijwerkingen en het belang van magnesium. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die dit medicijn slikken en bij wie het gewoon goed gaat maar als je net bij degene hoort bij wie het fout gaat, dan kan het ineens heel slecht met je gaan. Ik was een vitale gezonde vrouw en ben in hele korte tijd veranderd in een wrak. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Nitrofurantoine

13-07-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Nooit meer! Er ontstond een ernstige allergische reactie een aantal dagen na inname, waardoor Prednison nodig was (antihistamine werkte niet afdoende). De blaasontsteking was wel over.

13-07-2021 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
De klachten van mijn blaasontsteking verdwenen na 2 dagen. Maar op dag 4 en 5 van de kuur erg misselijk de hele dag en een nare hoofdpijn. Voelde me ziek. Kon niet gaan werken. Bleken toch bijwerkingen te zijn. De dag na de kuur verdwenen de klachten, op lichte hoofdpijn na.

28-06-2021 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Na twee volle dagen de medicatie te hebben ingenomen, werd ik in de avond ineens heel koud en warrig, duizelig. Eenmaal op bed, buikpijn alsof er een zware steen in mijn maag lag. Heel veel zweten en onrustig. Uiteindelijk 3 uur geslapen en werd ik brakend wakker, daarna kwam de diarree. Na 1 volle dag braken en diarree, kwam de vreselijke hoofdpijn. Pijnlijke benen heb[lees meer...]ben aantal dagen geduurd. Ik ben nagegaan of iemand in mijn omgeving buikgriep had, maar niemand. Ook niets verkeerds gegeten. Mijn conclusie is dat dit bijwerkingen zijn van dit medicijn. Doorgegeven aan mijn huisarts, ik wil ze nooit weer.

22-06-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik heb nu voor de 2e keer deze antibiotica en schrok eerst van de berichten over bijwerkingen. Maar toch genomen en nu voor de 2e keer en ik heb nergens last van. Met wat vla of yoghurt innemen. De bijwerkingen hoeven dus niet bij iedereen op te treden!

Amoxicilline

20-06-2021 | Vrouw | 77
amoxicilline
Blaasontsteking
zover ik me kan herinneren probleemloos gebruikt.

20-06-2021 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Ben enthousiast begonnen. Heb gekeken in mijn DNA het medicijn zou ik goed afbreken. Toen kwamen de bijverschijnselen. Die waren erg vervelend Brandende maag en slokdarm, misselijk , buikpijn, hoofdpijn, onvast op de benen. Heb de kuur afgemaakt, maar ik wil deze medicijnen liever niet weer. Het moet dus liggen aan de vulmiddelen. Dat er in zo'n kleine capsule zovee[lees meer...]l troep zit begrijp ik echt niet! Als ik het goed geteld heb 16 vulmiddelen!

19-06-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na eerste klachten ad furabid. S ochtends eerste pil genomen. Bij lunch duf. S avonds misselijk. Hele nacht spugen hoofdpijn echt HEL! Volgende dag toch doorgeslikt (..) klachten werden erger. Toen overgestapt op amoxicillin /clavaanzuur. Na 24 uur weer de oude. Pfffff

19-06-2021 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Ben er ziek van veel spugen de hele dag misselijk en erg moe.

18-06-2021 | Vrouw | 23
Blaasontsteking
Word er gigantisch misselijk en beroerd van, met hoofdpijn en buikpijn. Ik ben verder gezond en midden 20, heb eerder andere antibiotica gebruikt voor blaasontsteking maar nooit eerder zulke bijwerkingen gehad. Ik overweeg het advies in de wind te slaan en de kuur gewoon niet af te maken op dit punt.

15-06-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik heb deze medicatie voor het eerst gebruikt en nooit meer zal ik het gebruiken. Ik had al twee weken last van een blaasontsteking en omdat het maar niet overging toch overgegeven op medicatie gebruik. Ik heb meteen na een dag al last van bijwerkingen en mijn stemming sloeg om als een blad. Het duurde ook een aantal dagen voordat mijn klachten afnamen en ook niet geheel [lees meer...]verdwenen. Zoals op de bijsluiter vermeld, heb ik vanwege de bijwerkingen contact opgenomen met de huisartsenpost omdat het weekend was. Advies was om door te gaan en evt te stoppen bij koorts en braken. Achteraf gezien erg dom geweest om het op te volgen. Heb mij dagen naar gevoeld en zal weer dagen nodig hebben om weer enigszins fit te voelen en wat weerstand op te bouwen. Als dr bijwerkingen zo erg is kan het toch niet ok zijn. Het betreft maar een blaasontsteking die behandeld wordt met een antibiotica. Waarom blijven geven als zo veel mensen er zo futloos en naar door voelen?

Monuril

12-06-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik plaste 2 weken achtereen bloed (verder geen klachten), 4 dagen na inname geen bloed meer in mijn plas. Maar wel witte sliertjes en vlokken. De huisarts zei dat ik nog steeds blaasontsteking heb (ook al heb ik verder geen klachten). Voor mij werkte deze antibiotica niet. De huisarts bied mij capsules aan maar die krijg ik niet weg. Vandaar dit alternatief. Het drinkt ma[lees meer...]kkelijk weg!

Amoxicilline

08-06-2021 | Vrouw | 26
amoxicilline
Blaasontsteking
Sinds een aantal weken blaasontsteking en eerst begonnen met een zakje Monuril in de avond. Helaas had ik hier weinig baat bij waardoor de arts besloot over te gaan op Amoxicilline 500 mg 1 x daags. Door alle ervaringen op deze pagina was ik angstig om dit medicijn in te nemen. Echter heb ik geen enkele bijwerking ervaren. De capsules zijn wat groot maar dat is het enige w[lees meer...]at ik mij kan bedenken dat negatief is. Helaas is mijn blaasontsteking niet volledig genezen maar mijn ergste klachten zijn wel verholpen door Amoxicilline.

07-06-2021 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Vreselijk, 1ste dag niks aan de hand. Dag 2 een uur na het innemen werd ik beroerd. Hoofdpijn, draaierig, flauwvallen en zo misselijk. Na gespuugd te hebben ging het wel weer en heb ik mijn werk kunnen voortzetten. Die middag thuis was ik moe en erg zwak en ben ik eigenlijk niet van de bank geweest. De tweede pil nog ingenomen en naar bed gegaan. Volgende dag wakker met [lees meer...]Hoofdpijn, de pil ingenomen en een uut later weer boven de wc. Deze dag was de hel op aarde. Spugen, misselijk, een hoofd wat op ontploffen stond, te zwak om te kunnen lopen of eigenlijk mijn ogen open te doen. Ik heb in bed gelegen omdat dat het enige was wat ik kon doen. Nee nooit meer dit.

03-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Zit nu op pil 3, geen bijwerkingen tot nu toe. De verhalen hieronder zijn heftig maar hoeft niet altijd zo te zijn!

21-05-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Medicijn voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Ik had geen klachten die horen bij een blaasontsteking, enkel pijn in mijn rug en steken in de zij. Na innemen van Furabid, na 2 dagen last van blaasontsteking klachten (vaker naar de wc moeten en steeds kleine beetjes). Vanaf de derde dag ontzettende hoofdpijn, duizeligheid en moeheid. Heb nooit echt last van bijw[lees meer...]erkingen, maar het lijkt nu net alsof ik elk moment ‘out’ kan gaan. Verschrikkelijk :(.

Trimethoprim

18-05-2021 | Vrouw | 77
trimethoprim
Blaasontsteking
Dit middel 3 dagen voor het slapengaan gebruikt. Werd gelijk misselijk en kreeg hoofdpijn en voelde me heel erg ziek. Heb 3 dagen en nachten op bed gelegen en overgegeven en nog is de blaasontsteking niet over. Snel maar weer naar de dokter.

05-05-2021 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Na verwijderen van m'n baarmoeder fikse blaasontsteking Deze capsules gekregen 4x per dag 1 capsule. Geen bijwerkingen gehad. 1 week klachtvrij en nu weer een andere kuur teimethoprim 300mg 1x per dag 3 dagen kijken of dese meer effect hebben

05-05-2021 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Afschuwelijk!!! Al eerder dit middel gebruikt met toen enkel wat misselijkheid na inname. Vorig jaar ook al wat jeuk bij de kuur. Nu 1 uur na inname 1e tablet start jeuk voeten, na half uur kwam daar hoofdpijn en misselijkheid bij. Vervolgens overal jeuk en buikkrampen. Vervolgens flinke maagpijn en begonnen met braken....heb nadat ik hier weer toe in staat was mezelf va[lees meer...]n de badkamervloer geraapt en de huisarts gebeld. Kon inderdaad reactie zijn, al na 1 tablet. Krijg nu iets tegen allergische reactie en andere kuur voor de blaasontsteking. Nooit geen nitrofurantoine meer voor mij

05-05-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Prima medicijn, helpt mij altijd bij een blaasontsteking en geeft binnen 24 uur al verbetering van de klachten. Ik neem het in met veel water, met melk of yoghurt geeft het mij juist meer klachten.

03-05-2021 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Via huisarts furadantine 100 mg gekregen na herhaalde blaasontstekingen. Gebruik middel ongeveer 2x per maand, géén bijwerkingen en binnen 3 uur zijn de klachten stukken minder. Zeer tevreden!

30-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Gisteravond begonnen en een capsule ingenomen met yoghurt zoals voorgeschreven. De hele nacht pijn in mijn buik gehad en misselijk en zweetaanvallen. Vanochtend weer een capsule ingenomen na het nemen van een banaan en 2 uur later Probiotica ingenomen (!!) om ook weer goede bacteriën in de darmen te krijgen. Ik heb nu weer enorme buikpijn, hoofdpijn en ook jeuk en stop[lees meer...] er mee.... Ik ga wel AHCC van Vitals bestellen en daarnaast cranberry, vitamine c en d gebruiken.... Gezien de vele negatieve ervaringen vind ik het onbegrijpelijk dat dit product nog gebruikt en aanbevolen wordt, schandalig!

29-04-2021 | Man | 70

Amoxicilline / Clavulaanzuur

29-04-2021 | Man | 70
amoxicilline / clavulaanzuur

Fosfomycine

29-04-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Vele malen blaasontsteking waarbij nitrofurantoine niet het gewenste effect geeft. Na 1 zakje fosfomycine binnen 2 dagen van de klachten af.

25-04-2021 | Man | 64
Blaasontsteking
Ik ben een 64-jarige man die voor de 2de keer in mijn leven (na 10 jaar) een blaasontsteking kreeg en kreeg dit middel (2 x daags 500 mg) voorgegeven voor 10 dagen omdat mijn urine op kweek werd gezet om te kijken of het niet in mijn weefsel aan het groeien was en dit een breed gedragen middel schijnt te zijn (10 jaar geleden kreeg ik 7 dagen anti biotica voor een blaaso[lees meer...]ntsteking, ben de naam kwijt, maar had daar totaal geen bijwerkingen van). Na 1 pil binnen 2 uur hevige hartkloppingen, benauwd, duizelig en laag hartritme. Direct mee gestopt na 1 pil. De genoemde klachten verdwenen in de loop van de nacht en de volgende dag waren ze helemaal weg en voelde ik mij weer prima. Puur vergif is het, neem dit niet. Zijn alternatieven genoeg. Gelukkig bleek uit de kweek dan ik geen infectie had die niet groeide en ik helemaal geen anti biotica hoefde te slikken aleen veel drinken. Nu inmiddels een week verder en al dagen klachtenvrij. Nooit meer deze Troep.

15-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Deze tabletten hielpen wel, maar kuur was te kort.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2603)
Depressie (2095)
Angst & paniekstoornis (2040)
Hoge bloeddruk (1483)
Blaasontsteking (1066)