Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

Amoxicilline

19-10-2024 | Vrouw | 62
amoxicilline

darmkrampen

Verschrikkelijk kreeg zeer veel pijn in darm buik rugpijn Nooit zal ik dit medicijn weer innemen

16-10-2024 | Vrouw | 27
Blaasontsteking

misselijkheid koortsig gevoel slaperigheid tintelingen in de handen diarree zweten

Gekregen voor blaasontsteking, werd hier alleen maar zieker van dan enkel de blaasontsteking.

12-10-2024 | Vrouw | 53
Blaasontsteking

braken koud nachtelijk zweten acute diarree flauwvallen tinteling in tong

Ik had nog maar 2 tabletten gehad. En voelde ineens koud en zweten. Ben daarna flauwgevallen. Toen ik weer bijkwam overgeven en diaree. Ben met dikke kleding op bed gegaan. Vreselijk koud en nog steeds zweten. Daarna geen tabletten meer ingenomen. Huisartsenpost gebeld en advies was idd tabletten laten staan.

11-10-2024 | Vrouw | 56
Blaasontsteking

duizeligheid pijn in de onderbuik nierprobleem druk op de borst pijn in voeten kortademigheid

Wat een verschrikkelijke bijwerkingen. Na vier dagen (van de 7) toch weer huisarts gebeld. Ik had het gevoel alsof er met een laars met stalen neus in mijn kruis geschopt was, pijn in nieren, in onderbuik, kortademig, druk op de borst en hartkloppingen. Die kwamen en gingen. De duizelingen waren vreselijk. Uiteindelijk was na 5 dagen de uitslag van de urinetest binnen; de [lees meer...]betreffende bacterie reageerde niet op de kuren. Meteen stoppen en overgaan op COTRIMOXAZOL.

11-10-2024 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
De volgende dag was de pijn bij plassen weg, maar twee dagen later waren alle symptomen van de ontsteking weer terug. Verder geen bijwerkingen geconstateerd, maar ook zeker geen effectiviteit.

09-10-2024 | Vrouw | 63

misselijkheid duizeligheid

Ik heb de antibiotica ‘s avonds voor dat ik naar bed ging ingenomen. Volgende ochtend was ik echt niet lekker was erg duizelig en misselijk. Ik heb nu al twee dagen last van. Hoop dat het snel weer overgaat . Dit antibiotica hoef ik niet meer.,

07-10-2024 | Vrouw | 67
Blaasontsteking

gewichtstoename zichtproblemen obstipatie dorstig lichte duizeligheid

Furabid 100 mg voorgeschreven gekregen van mijn huisarts ivm blaasontsteking en urineweginfectie waar ik al meer dan een jaar mee rond liep met alle bijbehorende klachten. Steeds was het testen (4x) van de urine negatief toch bleek ik een blaasontsteking te hebben. Dit middel werkt goed , na 4 dagen verdwenen mijn klachten , de 7 daagse kuur afgemaakt uiteraard. De [lees meer...]bijwerkingen....een uur na inname overviel me een onwerkelijk gevoel , beetje licht in het hoofd , dat verdwijnt dan weer , af en toe lichte hoofdpijn , beetje moeilijk kijken , het slaat op de ogen , opgeblazen buik , winderigheid , obstipatie , en maar dorst hebben. Ben door dit middel in 1 week ook een paar kilo aangekomen in gewicht. Vandaag de laatste capsule...nee niet echt geweldig spul dit al werkt het zeker

Cotrimoxazol

02-10-2024 | Vrouw | 60
cotrimoxazol
Blaasontsteking

verminderde eetlust zweten moeite met slapen misselijkheid

Paardenmiddel tjonge wat een troep slik je het enige dat hielp was me 2e kuur 1e kuur deed niets..

02-10-2024 | Vrouw | 44
Blaasontsteking

vermoeidheid buikpijn rugpijn misselijkheid opgezette buik

Kuur van 5 dagen gekregen ivm blaasontsteking. Gezien mijn geschiedenis met blaasontsteking enigsinds intolerant voor bepaalde antibiotica. Vandaag de 4e capsule geslikt en nog weinig verbetering.. voel me moe, moet pauze nemen tussen huishoudelijke simpele taken, lichte hoofdpijn, opgezette pijnlijke buik en pijnlijke onderrug. Verbaasd me dat ik nog geen verbetering merk[lees meer...] qua blaasontsteking.. Normaliter na 1 a 2 dagen geen klachten meer..

29-09-2024 | Vrouw | 55

doffe hoofdpijn

Na eerste pil reeds hoofdpijn , algemeen niet goed voelen alsof koort heb, geen energie, koud/warm algemeen ziek , geen zin in iets, diaree , maaglast blaasontsteking wel beter , wat is dat voor medicatie fff

29-09-2024 | Vrouw | 56

diarree droge mond duizeligheid

Dit is pas de 2e keer dat ik een blaasontsteking heb. Bij de eerste kreeg ik Furabid. De bijwerkingen waren vreselijk. Nu heb ik Fosfomycine gekregen. Een booster noemen ze het. Een poedertje met sinaasappelsmaak oplossen in water. Voor het naar bed gaan blaas legen en innemen. De volgende dag geen pijn meer in rug/zij en buik. Plassen nog iets gevoelig, maar de duizeligh[lees meer...]eid was hevig. En de droge mond irritant. Volgende dag had ik hele erg diarree en was er weer lichte pijn bij plassen. Ik neem nu D-mannose als opvolger.

Trimethoprim

28-09-2024 | Vrouw | 36
trimethoprim

slapeloosheid duizeligheid misselijkheid

Gelukkig maar een kuur van 3 dagen. Heel vreemd maar last van slapeloosheid, kotsmisselijk en duizelig. Na de eerste nacht begonnen de ontstekingsklachten wel af te nemen. Daarna steeds verder. Geen prettig middel maar wel effectief.

23-09-2024 | Vrouw | 31

depressief

Ik heb Furabid al +/- 8x gebruikt in de afgelopen 2 jaar door terugkerende blaasontstekingen. Het medicijn werkt altijd en de blaasontsteking verdwijnt al na het nemen van 1 capsule. Ik maak altijd de kuur af. Wat dat betreft dus effectief. Helaas heb ik elke keer weer last van een pittige bijwerking. Ik krijg vanaf dag 2 erg depressieve gedachten als ik dit medicijn ne[lees meer...]em (terwijl ik dit normaliter nooit heb en dit ook niet in de familie zit!). Dit verdwijnt als de kuur af is. Ik word overvallen door depressieve gedachten en ik herken mijzelf niet terug, met mijn normaal altijd positieve instelling. Ondanks dat ik inmiddels weet dat het door het medicijn komt, lukt het mij gedurende de kuur niet om de gedachten te relativeren. Ik wil dit daarom wel delen, omdat ik dit best een behoorlijk risico vindt voor mensen die wellicht van nature al iets meer depressieve genen bezitten en/of zich in een mentaal slechte situatie bevinden. Ik ben ook benieuwd of mensen dit herkennen.

Cotrimoxazol

21-09-2024 | Vrouw | 29
cotrimoxazol
Blaasontsteking
Nadat Furabid zijn werk niet deed om mijn blaasontsteking te verhelpen, Co-trimoxazol 960mg gekregen. 2x per dag 1 tablet. Zijn wel grote jongens. Ik ben altijd ontzettend bang voor bijwerkingen, maar deze zijn tot nog toe uitgebleven. Hopelijk bestrijdt het mijn blaasontsteking, ik heb hier om de haverklap last van.

21-09-2024 | Man | 70

doffe hoofdpijn lichte duizeligheid

16-09-2024 | Vrouw | 53
Blaasontsteking

pijn tong pijn in de mond

4de dag Na het eten van ananas kwam ik erachter dat mijn tong prikte nooit eerder gehad bij het eten van ananas en denk daarom bijwerking van de Furabid.

09-09-2024 | Vrouw | 68
Blaasontsteking

gewrichtspijn artritis in veel gewrichten die beweegt slapeloosheid hoofdpijn pijn als ik slik

Kreeg dit paardenmiddel voorgeschreven voor een 2e lichte blaasontsteking😡 Wat een bende is dit, erge hoofdpijn, slapeloosheid en veel gewrichten doen inmiddels pijn. Weekend arts gebeld want dit baarde me wel zorgen ( ik gebruikte het 5 dgn) Die adviseerde me gewoon door te gaan, onbegrijpelijk ook.. Mijn gevoel zei STOPPEN, heb ik ook gedaan. Op maandag contact opg[lees meer...]enomen met eigen huisarts en mocht meteen stoppen. Ik hoop dat ik snel van de vervelende bijwerkingen af ben. Drink (altijd al) veel extra water zo’n 2liter extra. Las ook dat dit voorgeschreven kan worden als verschillende andere antibiotica niet helpt. Dat was bij mij totaal niet het geval. Lieve mensen gebruik deze bende niet, het is troep en een echt paardenmiddel. Mijn tip veel drinken en goed uitplassen. Snap dat er soms antibiotica nodig is maar ik zelf wil deze nooit meer!!!!

07-09-2024 | Vrouw | 63

druk op de blaas

Ik heb een dringende vraag over dit medicijn,ik had een 5 daagse kuur met furabid . Het brandende gevoel met plassen is gelukkig weg maar ik houd tijdens de kuur en na de kuur nog plasdrang,meer mensen hier last van? Vast dank

Ciloxan

05-09-2024 | Vrouw | 60
Blaasontsteking

misselijkheid duizeligheid migraine spierkramp spierpijn tintelingen in de handen

Ik kreeg ciprofloxacine 500mg, 2 x daags, in de via de huisartsenpost voorgeschreven. Afijn, door de ineens opkomende pijnlijke blaasontsteking was ik blij dat ik antibiotica kreeg. Bij eerdere blaasontstekingen wist ik dat ik wat misselijk zou zijn van de antibiotica. Geen aandacht besteed aan de naam van de antibiotica. 6 tabletten verder en ik verga van de bijwerkingen[lees meer...]. Huisarts gebeld. Direct stoppen. Lees ik daarna de uitgebreide bijsluiter en denk 'dit is gevaarlijke medicatie '. Nog nooit eerder zulke bijwerkingen ervaren!

04-09-2024 | Man | 57
Blaasontsteking
Na een week met blaasontsteking te hebben gelopen, kreeg het niet weg met veel drinken, naar de dokter gegaan. Urine laten testen, inderdaad blaasontsteking. Kreeg voor vijf dagen dit medicijn, leek mij wat aan de korte kant. Al snel na het innemen van de eerste capsule merkte ik al dat het werkte. Vijf dagen was genoeg, blaasontsteking niet terug gekomen toen ik stopte en[lees meer...] ook geen enkele bijwerking gehad.

01-09-2024 | Vrouw | 60
Blaasontsteking

griepachtige symptomen moeite met slapen constante koorts met wisselende temperaturen misselijkheid doffe hoofdpijn buikpijn

Kwam van vakantie en dacht eerst dat ik last van jetlag had, maar voel me nog beroerder dan voordat ik deze pillen heb genomen! Nooit geen hoofdpijn, nu lijkt mijn hoofd zwaarder dan ik kan dragen. Vrijdag met 1 pil begonnen, zaterdag 2 en nú zondagochtend 1, maar ook meteen mijn laatste!! Nog NOOIT met antibiotica kuur gehad. Dus deze zal ík nooit meer nemen!

25-08-2024 | Vrouw | 26

diarree

Angstig voor inname na het lezen van de recensies, maar dit was nergens voor nodig. eenmalig diarree na inname binnen 3 dagen waren al mijn klachten weg van mijn blaasontsteking rugpijn buikpijn en pijn bij plassen. Zou dit altijd verkiezen boven een lange kuur met veel bijwerkingen.

19-08-2024 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Na het lezen van alle ervaringen zag ik er erg tegen op om het medicijn te gebruiken. Maar wat een geweldig medicijn, geen dagenlange kuur nodig, geen grote pillen om te slikken en niet eens vies om te drinken. De ochtend na inname had ik 1x diarree en verder geen enkele bijwerking . En het alle belangrijkste pijn bij plassen, buikpijn en rugpijn waren weg en bacteriële bl[lees meer...]aasontsteking was over. Ik raad iedereen dit medicijn aan.

18-08-2024 | Vrouw | 58

bovenlichaam jeukt

Eerst andere antibiotica gehad kreeg ik uitslag van Nu dit zakje gehad 1 keer dag later weer huiduitslag en erge jeuk vooral op de handen en tussen borsten erg vervelend vorige keer ook. En omdat ik methotrexaat slik mag niet alle antibiotica voor de rest dunner ontlasting

05-08-2024 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik heb 2 zakjes per 24 uur op advies genomen op een lege maag voor het slapen gaan. Enige bijwerkingen waren wat rommelende darmen en winderigheid de eerste avond. De 2e avond nergens last van. Verder geen enkele bijwerking. Niet misselijk of diarree. Alleen helaas heeft dit middel niks voor me kun betekenen. Het kan zijn dat ik resistent ben ervoor. Nu kijken of ik met ee[lees meer...]n langere kuur AB het kan verhelpen. Ik hoop het!

Cefuroxim

05-08-2024 | Vrouw | 46
cefuroxim
Blaasontsteking

hoofdpijn wazig zien bloeding in baarmoeder wazig in het hoofd duizeligheid misselijkheid

OP vakantie in Spanje een blaasontsteking gekregen en een kuur van 7 dagen 2 x per dag 500 mg gekregen. De medicijn hielp gelijk met de blaasontsteking, daarom ook doorgezet. Tijdens gebruik van medicijnen heb ik met name last gehad van hoofdpijn en misselijkheid. Kreeg 1000mg paracetamol bij de medicijn met de mededeling dat ik hoofdpijn van de medicijnen kon krijgen. 2 [lees meer...]weken er na nog steeds last van duizeligheid, misselijkheid en hoofdpijn. Op momenten komt wazig zien ook terug. Daarnaast lichte bloeding al een week lang ook al ben ik niet ongesteld en dit heb ik normaal nooit. Net de bijwerkingen online opgezocht en ze worden allemaal bij deze medicijn genoemd.

03-08-2024 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Geen enkele bijwerking gehad en de blaasontsteking werd wel afgeremd maar is niet helemaal overgegaan. Ik had al het vermoeden dat 1 zakje niet dezelfde werking zou hebben als een kuur van meerdere dagen. Toch maar overgaan naar een andere AB.

02-08-2024 | Man | 73
Blaasontsteking

verhoogde hoeveelheid zweten oorsuizen duizeligheid

De eerste twee dagen bij gebruik was goed,maar heb wel veel last van oorsuizen en draaierigheid.wat het eindresultaat van de behandeling is,weet ik niet.

Nitrofurantoine

01-08-2024 | Vrouw | 77
Blaasontsteking

spierpijn in benen en rug lichte duizeligheid

Onderhoudskuur vanwege terugkomende blaasontsteking

09-07-2024 | Vrouw | 31
Blaasontsteking

hoofdpijn griepachtige symptomen rugpijn pijn in arm/hand als gevolg van een probleem met de medianuszenuw

Ik startte met deze antibiotica op zondagavond. Maandagochtend nam ik de 2e pil, die middag stortte ik helemaal in elkaar. Heel mijn lichaam deed pijn, ik werd slap, ging gloeien echt een griep gevoel. Geen koorts maar ik lag meteen de hele middag van ellende op de bank. Ook mijn hoofd klapte uit elkaar, buik deed super veel pijn net zoals onderrug. Meteen gestopt ermee e[lees meer...]n HA gebeld. Hij adviseert ook direct te stoppen, veel water te drinken en morgen een nieuw plasje in te leveren, mocht er nog wat zitten dan krijg ik een 1 daags kuur om te drinken. Maar voor mij nooit meer deze antibiotica