ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

Trimethoprim

02-03-2021 | Vrouw | 70
trimethoprim
Blaasontsteking
Deze medicijnen gebruik ik bij een blaasontsteking. Furabid absoluut niet i.v.m. uitslag.

26-02-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ingenomen wegens blaasontsteking. Moest dit 4 keer per dag slikken. Kuur afgemaakt en een dag daarna jeuk overal!!!!! Letterlijk overal zelfs in mijn handpalmen. Heb dit nog nooit mee gemaakt zit er nu nogsteeds mee en kan niet wachten tot dit voorbij is, wil mijn leven terug. Wist nooit van recepten opzoeken voor het gebruik, vertrouwde op de dokters dat het wel goed kwam[lees meer...]. Nahhh na dit ben ik extra voorzichtig voortaan. Slechte medicijn, eerlijk is eerlijk.

24-02-2021 | Vrouw | 51
Helpt helaas niet

18-02-2021 | Vrouw | 30

16-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Helpt vrij snel, ben wel erg moe en last van mijn darmen en opgeblazen gevoel.

13-02-2021 | Vrouw | 31

08-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Dit medicijn NOOIT MEER. Ben 11 weken zwanger en er werd vermoed dat ik een blaasontsteking had, urine werd op kweek gezet maar daar kon niet op gewacht worden, kuur gehad van 7 dagen, op zaterdag kreeg ik de kuur en al vrijwel gelijk begon ik me zieker te voelen, ze hadden al gezegd je kan wat last van maag en darmen hebben dus ik nam het er van, op maandag ochtend voel i[lees meer...]k me prima terwijl ik op zondag nog beroerd was met zelfs een onbekend groene urine, ik denk nou prima en nadat ik de kuur innam werd ik weer onwel waardoor ik de dokter belde of ik mocht stoppen of maagbeschermers kon krijgen. Ze zou het nakijken en terug bellen, belt een uur later terug, je kan stoppen want je heb geen blaasontsteking, de kweek is ook binnen en daarop is niks te zien, lekker dan, geen blaasontsteking, 11 weken zwanger, uit voorzorg gestart en nu nog zieker na gebruik! Nooit meer en ga de huisarts vragen deze nooit meer voor te schrijven

08-02-2021 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na een dag gebruik. Zeer misselijk moe en hoofdpijn.

07-02-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Vandaag de vloeibare ingenomen pillen waren niet leverbaar nu vreselijke jeuk voornamelijk handen nek voeten enkels nooit geen last van gehad met de pillen iemand ervaring hier mee šŸ¤”Gr nicole

31-01-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Flinke blaasontsteking, bloedplassen, voor het naar bed gaan in genomen rond 22 u, om 3 u in de nacht geplast , een verademing dat de pijn al zo goed als verdwenen was en geen enkele bijwerkingen gehad.

28-01-2021 | Man | 85

19-01-2021 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ondanks vele negatieve reacties, ben ik hier super blij mee. Ik heb sinds overgang elk jaar aantal malen een blaasontsteking. Na inname van 1e capsule vermindert mijn klachten al. Gebruik dit al jaren en nooit klachten ervaren.

18-01-2021 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Na het lezen van de ervaringen heb ik het gebruik uitgesteld. Ik ben absoluut geen voorstander van antibiotica. Zag de hoeveelheid bijwerkingen van andere ervaringen niet zitten. Helaas ging de blaasontsteking niet over en moest ik dit middel gebruiken ivm zwangerschap en kans op nierbekken ontsteking. Ik heb eenmalig wat last gehad van diaree, echter weet ik niet of dit[lees meer...] van het medicijn komt of toeval is. Verder geen bijwerkingen gehad, erg fijn! Enorm opgelucht dat het zo is meegevallen

Amoxicilline / Clavulaanzuur

11-01-2021 | Vrouw | 16
amoxicilline / clavulaanzuur
Blaasontsteking
Eerste dag zo misselijk dat ik de hele dag naast de wc heb gezeten. Tweede dag begon de hoofdpijn: onverdraaglijk! Bonzende pijn bij elke beweging die ik doe gepaard met duizeligheid. Herkenbaar?

06-01-2021 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb vaker een blaasontsteking gehad, maar altijd een ander antibioticum dan dit. Dit middel is erger dan de kwaal. Na 3 dagen 1 nacht enorme pijn aan mijn blaas, naar de spoedpost geweest, maar alles was goed. Ik heb de kuur afgemaakt, en ben er nu twee dagen mee klaar, maar ben nog steeds niet lekker, nog steeds diarree en voel wat druk op mijn longen. Ik heb aan mijn [lees meer...]huisarts gevraagd mij dit middel nooit meer te geven.

05-01-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Waar na 16 blaasontstekingen een normale kuur niet meer werkt, is Monuril voor mij een grote uitkomst. Je merkt ongeveer een half uur na inname al dat jouw lichaam bezig is de bacterie uit het lichaam te werken. Een rommelende onderbuik is hierbij volkomen normaal, ik zou het zakje innemen voor het slapen gaan, zodra je wakker wordt, of dit nou midden in de nacht is of in [lees meer...]de ochtend met een volle blaas, voel je direct verlichting. Huilen van blijdschap op de WC! Eindelijk kunnen we weer normaal plassen. Voor iets minder dan Monuril doe ik het nooooit meer!

03-01-2021 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ivm zwangerschap kreeg ik deze antibiotia voorgeschreven. Ik heb wel vaker antibiotia gehad voor blaasontsteking, maar van deze werd ik echt heel misselijk. De blaasontsteking is gelukkig wel over, maar bij een volgende keer, neem ik een andere antibiotica.

03-01-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Nou ik heb deze een dag voor oud en nieuw gehad maar het werk wel goed aleen de bijwerking is heel erg ik had kouderilling koort buikpijn diaree met bloed en nog erge hooft pijn ik ga er nu mee stopen

01-01-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Al enkele jaren gebruik ik furabid voor regelmatig terugkerende blaasontstekingen,ook nu weer een kuur afgerond. Maar deze keer na 2 dagen na afloop van de kuur,heftige jeuk gekregen met komende en gaande bulten over mijn hele lijf. Hier heb ik nooit last van gehad,ik denk dat de samenstelling is veranderd,nadat het even niet leverbaar is geweest. Ik ga na het weekend d[lees meer...]e huisarts daarover raadplegen en hoop dat de jeuk snel verdwijnt.

29-12-2020 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
100% tevreden. Geen enkele bijwerking gehad en snel van mijn klachten af. Top!

29-12-2020 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Ik kreeg Fruabid voorgeschreven voor een acute, zeer pijnlijke blaasontsteking door de huisartsenpost. Het werkt prima, de blaasontsteking verdwijnt gedurende de kuur. Maar ik voel me vanaf de eerste capsule echt doodziek. Geen energie, duizelig, doodmoe, ik heb alleen maar op de bank gelegen. Vreselijk medicijn!

Ciprofloxacine

26-12-2020 | Vrouw | 36
ciprofloxacine
Blaasontsteking
Dit is de 3de keer dit jaar dat ik deze kuur heb. De 1ste 2 keer ben ik op de huisartsenpost beland met 40 graden koorts. Verwaarloosde blaasonsteking tegen nierbekonsteking aan. Ik merkte toen binnen een dag de koorts weg. Voelde mij beter meteen. Nu voor de 3de keer aan deze kuur omdat een lichte kuur niet aansloeg. Nu zoveel last van bijwerkingen zit nu op dag 3 maar h[lees meer...]et is echt bijna niet te doen als ik hem net heb ingenomen.

13-12-2020 | Vrouw | 82
Blaasontsteking
Kreeg dit voor blaasontsteking. Voel me er niet prettig bij. Misselijk en last van mijn buik. Ben nu voor de derde dag begonnen maar denk dat ik stop

11-12-2020 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Heb helaas meendere keren per jaar last van een blaasontsteking. Bij 'lichte' ontstekingen neem ik steeds eerst 1 zakje hiervan voor het slapengaan. Meestal zorgt het wel voor diarree. Door een gastric bypass kan ik niet meer alle soorten medicatie innemen of verdragen. Hier heeft mijn maag geen problemen mee, wat heel fijn is. De werking is wisselend. De ene keer is het i[lees meer...]n de ochtend volledig weg, de andere keer zijn de klachten gewoon een heel stuk minder.

28-11-2020 | Man | 22
Blaasontsteking
Ik was bang voor dit middel vanwege alle nare ervaringen die hier staan beschreven. Ook ik heb vaak nare bijwerkingen bij antibiotica. Uiteindelijk toch dit middel genomen omdat ik het aller liefst van mijn blaasontsteking af wilde. 4x 50mg capsule per dag voor 5 dagen. Klachten van de blaasontsteking waren pas 1,5 dag na de afgemaakte kuur weg, ik was dus bang dat het nie[lees meer...]t werkte maar nu na 2 weken geen klachten meer gehad. Werkt top dus! Vanaf dag 4 heb ik een constante druk op mijn voorhoofd gehad en werd ik vermoeid en warm gevoel, dit duurde 4 dagen, dit was daarna over. Voor mij een goed middel dus. Overigens wel Ɣlle pillen tijdens/net na de maaltijd ingenomen.

27-11-2020 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Het werkt wel maar volgende keer liever wat anders. Ik voel me draaierig en heb keelklachten die bij mij altijd op mijn stembanden slaan. Heb nu al twee dagen geen geluid meer. Mijn darmen zijn van slag en heb de hele dag hoofdpijn. Nog 1 capsule dan ben ik er klaar mee.

26-11-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
In augustus heb ik twee keer een blaasontsteking gehad. Laatste keer is behandeld met Furabid. De ontsteking is helemaal over. Na een paar dagen voelde ik me niet goed. Huisarts gebeld, maar omdat de ontsteking weg was en ik op de helft van de kuur was toch door gezet en de kuur afgemaakt. Een paar dagen later kreeg ik last van een jeukende neus.. Inmiddels zijn we een paa[lees meer...]r maanden verder. Ik heb jeuk in mijn hele gezicht en hals. Mijn lijf kriebelt , uit bloedonderzoek is niets te vinden van eventueel allergie of andere zaken. de huisarts blijft zeggen dat het niet van de furabid zou kunnen komen. Zijn er meer mensen die na een paar maanden nog last hebben van jeuk?

22-11-2020 | Vrouw | 34
Blaasontsteking
Van alle keren dat ik blaasontsteking heb gehad, werkte Furabid toch wel het beste. Binnen 1 dag was ik van de klachten af. Dit veranderde toen ik laatst dit middel gebruikte, weer voor blaasontsteking. De volgende dag waren alle klachten weg. Met nog twee dagen te gaan kreeg ik last van misselijkheid, maagpijn, diarree en een constant hongergevoel terwijl ik gewoon goed a[lees meer...]t. Twee dagen nadat ik de kuur had afgemaakt kreeg ik ondraaglijke jeuk over mijn hele lichaam, compleet met kleine bultjes hier en daar. Heb er niet van kunnen slapen en heb de dag erop allergiepilletjes gekregen waarmee de jeuk gelukkig wegging. Ik zat onder de rode vlekken en krassen van het krabben. Het middel werkt goed tegen de blaasontsteking, maar ik hoef dit niet weer.

20-11-2020 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Veel bijwerkingen gehad na inname. Vooral de eerste anderhalf uur. Misselijk opgeblazen buik hoofdpijn Niet prettig

17-11-2020 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Ik ben iemand die voor dat ik een medicament in neem op internet kijk naar de ervaringen en ik had heel veel schrik om dit medicament te nemen aangezien heel veel mensen bijwerkingen vertoonden en met al mijn klachten en mijn examen periode waar ik nu inzit kan ik dat er echt niet bij hebben. dus ik heb rond 23 uur deze medicatie ingenomen. 2 uur na mijn avondmaal en op ee[lees meer...]n lege maag en blaas. in name van dit medicament gaat vlot, het smaakt niet vies maar het is ook niet lekker maar het kon er mee door. eens ingenomen ben ik proberen te gaan slapen maar ik vond dat mijn blaas snel een 'vol gevoel' had, om 4 uurs nachts ben ik wakker geworden met serieus rommelende maag en darmen maar ik heb ook het prikkelbaar darm syndroom dus gelukkig worden mijn klachten niet erger. ik ben niet misselijk en dat vind ik al super! over het algemeen ben ik er tevreden over. over een week moet ik nog een zakje nemen en ik ga dat zeker met een gerust hart nemen. Laat je niet beĆÆnvloeden door andere reacties hier, iedereen reageert anders om medicatie dus je gaat het een beetje moeten uitzoeken maar stress er in ieder geval niet om!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2494)
Depressie (2005)
Angst & paniekstoornis (1964)
Hoge bloeddruk (1400)
Blaasontsteking (1023)