ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

20-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik een fikse blaasontsteking heb. 2 dagen later werd ik positief getest op Corona. Natuurlijk heb ik de bijwerkingen opgezocht, en las allemaal horror verhalen. Omdat Corona natuurlijk ook klachten met zich mee geeft durfde ik dit al helemaal niet meer te slikken, uiteindelijk toch gedaan om van die blaasontsteking af te komen(in o[lees meer...]verleg met de arts) Ik zit nu op dag 6 maar heb bijna nergens last van. Lichte hoofdpijn(kan ook door Corona komen) Daarnaast gebruik ik al een tijdje colon clean voor m’n darmen, dit ben ik erbij blijven gebruiken. Werkte super. Wel 2u tijd tussen laten zitten omdat het de opname kan beïnvloeden. Ook had ik weinig last van Corona klachten, omdat ik toch benieuwd was of deze AB kuur onder drukkend kan zijn even gebeld met de GGD. GGD heeft een lijst met medicatie wat Corona klachten kan onder drukken. Dat is met ciprofloxanine niet zo. Ik was trouwens na dag 1 al van de klachten af, maar moest de kuur afmaken

19-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
2 weken na einde kuur echt overal jeuk op mijn lijf. Huid is super onrustig. Even krabben en het is rood met bultjes en bloed uitstortingen. Nu al een dikke week onderweg en nog niet weg. Gelukkig helpt antihistamine wel maar dat geeft weer vreselijke vermoeidheid als bijwerking. Blijkt nu dat de jeuk aanval die ik 2 jaar terug had, ook kwam 2 weken na gebruik van dit medi[lees meer...]cijn. Toen was het binnen een week weg en nu al 8 dagen met intense jeuk. Never nooit meer.

Blaasontsteking
Ten eerste en info bijsluiter. Er staat niet met melk of melkproducten innemen. Dit koploper gedeeltelijk. Je mag 2 uur voor en 2 uur nat het innemen van een tablet geen melk of melkproducten gebruiken. Leverancier gebeld en bevestigd dat. Als er nieuwe bijsluiters worden gemaakt passen ze aan. De apotheker wist dit ook niet een aardige fout. In de nacht slecht slapen e[lees meer...]n erg verward. Geen kracht in de armen en vaak duizelig. Concentratie is stuk minder merkte ik met auto rijden dus mee gestopt. Eerst in de nacht wat branderig gevoel van de huid wat in de volgende nacht heel erg werd en geen koorts. Overdag erg beroerd met gevoel van weg raken. Uroloog gebeld en moest meteen stoppen. Werkt dus te sterk voor mij hoop dat het wel werkte tegen de bacterie.

Cotrimoxazol

cotrimoxazol
Blaasontsteking
E-colli bacterie. Na 2 dagen in de nacht heel erg zweten beroerd voelen erg onrustig. Lijkt erg op wanneer je lange tijd niet gegeten hebt dat je bloedsuikerspiegel te laag is. Na wat eten van vanille vla ging het beter. De volgende nacht nog erger 6 dextrose tabletten ingenomen en dat werkte. In de ochtend kreeg ik het gevoel dat ik steeds weg raakte. Erg beroerd ged[lees meer...]achten in de war. Uroloog gebeld accuut stoppen. Tabletten bij inslikken gaat zeer slecht blijft kleven. Beste is ze op te lossen in water wat erg snel gebeurd. De arts had gezegd dat het een paardenmiddel is nou dat klopt zoeken. Vreselijk.

Cotrimoxazol

cotrimoxazol
Blaasontsteking
Vreselijk middel. De 2e nacht erg zweten zonder temperatuur verhoging. Maag erg van slag honger gevoel. Na het innemen van dextrose tabletten ging het beter. Lijkt op dat je bloedsuikerspiegel daalt. Vervolgens in de ochtend van de laatste dag had ik constant het gevoel dat ik flauw zou vallen. Uroloog gebeld moest meteen stoppen.

Blaasontsteking
Eerst 2 dagen geen problemen. Daarna duizeligheid bij opstaan. Nacht slapeloosheid als ik mijn ogen gedicht deed erg in de war waanbeelden. Ligt branderige huid. De volgende nacht heel erg branderig gevoel van de huid , het leek of ik de heledag in de zon had gelegen. Voelde me erg beroert met het gevoel van wegraken. Moest van de uroloog meteen stoppen. Hiervoor ha[lees meer...]d ik al een kuur met amoxicilline clavulaanzuur 500/125 gehad die ik door de bijwerkingen ook niet kon afmaken. Ik heb had de eerste nacht dat mijn huid branderig aanvoelde meteen moeten bellen en stoppen. Ben te lang doorgegaan. Na stoppen 2 dagen nog last gehad van branderige huid, bij snel opstaan duizeligheid en soms erg beroerd met gevoel van geraken. Dus al met al niet erg fijn deze kuur.

13-01-2022 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
3 dagen geslikt maar de blaasontsteking ging niet weg. Daarnaast voelde het alsof mijn armen en benen in brand stonden regelmatig en handen en voeten voelden vanbinnen gevoelloos of alsof er ijs op lag. Gestopt in overleg met de HA.

11-01-2022 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Nou na tweede pil in de ochtend ineens kippenvel koud 4 denkens, koorts, bloedheet mega benauwd en daardoor paniek en hoesten. Dacht eerst nog door de blaasontsteking. In de avond weer wat rustiger volgende pil en begon weer van voor af aan hel…. Meteen gestopt nieuwe pillen gehad. Nu 2 dagen later nog steeds nare hoest hoop dat het weg gaat pff koorts allemaal wel weg. No[lees meer...]oit meer dit medicijn.

10-01-2022 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
in 2020 had ik om de paar maanden een blaasontsteking. Iedere keer antibiotica gekregen. als die niet hielp op een andere antibiotica overgegaan. twee keer een kweek laten maken, waarop een desbetreffende antibiotica werd gevonden. Daarna Furabid 50 mg iedere dag een pil genomen. Dat ging half jaar goed. Toen weer blaasontsteking, op kweek gezet en antibiotica gehad. Na k[lees meer...]uur antibiotica weer opnieuw naar onderhoud van Furabid gegaan.

09-01-2022 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Knallende koppijn krijg ik ervan, niet normaal!

08-01-2022 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na de 1e pil verdwenen de klachten sn. Na de 2e pil goed ziek geworden. Koorts liep op tot 39,5, spierpijnen, koude aanvallen met rillen, hoofdpijn. Erg moe.

08-01-2022 | Vrouw | 65

02-01-2022 | Vrouw | 34

Fosfomycine

02-01-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Ik. Had 3 blaasontstekingen en met antibioticum behandeld Echter bleef de sterke geur Ik had toch een ernstige bacterie Na 1 zakje ingenomen van dit middel bij de 4 de ontsteking Merk ik verschil in urine . Ik denk dat dit helpt Wel merk ik vermoeide ogen

30-12-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Al vaker deze kuur gehad. Merk meteen na 2uur al mindering van de klachten. Fikse blaasontsteking met veel bloed, na inname enkele uren later al minder klachten van pijn. Na 5dgn kuur, klachtenvrij. Werkt super

Trimethoprim

30-12-2021 | Vrouw | 60
trimethoprim
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven ondat het ander antibioticum niet hielp. Dir medicijn dus ook niet! Vrijwel direct kreeg ik depressieve gevoelens en was ik erg emotioneel ik dacht dat het van de blaasontsteking kwam maar toen de 5 dagen voorbij waren ging het weer beter Vandaar dat ik wil waarschuwen voor mensen die kwetsbaar zijn zoals ik .

27-12-2021 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Ik durfde Furabid bijna niet te gebruiken na het lezen van de revieuws. 2 x daags ( om 08.00 en 20.00 ) na wat eten ingenomen. Geen enkele bijwerking gehad. Het duurde wel een week na de kuur voordat alle klachten van de blaasontsteking voorbij waren. Ik slik nu weer D-Mannose preventief.

20-12-2021 | Man | 61
Blaasontsteking
Na 24 uur begon het hoesten, werd steeds erger en op dag 2 leek het wel alsof ik een longontsteking had. Hele nacht door bleef ik hoesten. Linkeroog zwelling, tranend en pijnlijk

18-12-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Al een half jaar aan het aanmodderen met een blaasontsteking die maar niet over wil gaan. Na drie andere kuren nu dit middel. De andere kuren gaven in ieder geval snel verbetering van de klachten. Ik ben nu op dag 3 van dit middel, en de klachten zijn alleen maar erger geworden. Ik heb helemaal geen last van bijwerkingen.

05-12-2021 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Mijn zus kreeg kort na inname van furabid een anafalactische shock en moest met spoed naar het ziekenhuis. Als haar partner niet snel was thuis gekomen had zij het waarschijnlijk niet overleefd. Ik denk dat je met het gebruik van een nieuw medicijn moet zorgen dat je niet alleen bent zodat als het fout gaat iemand een ambulance kan bellen! Het begon bij haar bij haar voet[lees meer...]en en eindigde met enorme druk op de borst en benauwdheid.

Furadantine

05-12-2021 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Gebruikt tegen urineweginfectie. Vaak gebruikt als kind. Na meer dan 15 jaar dit nog eens voorgeschreven gehad, als kind nooit enige bijwerking/last van gehad. Kuur ging goed, niks te merken. 2 dagen na stoppen behandeling was 1e symptoom dat ik opmerkte vreselijke jeuk. Nog geen vermoeden hoeveel erger het zou gaan worden! Tegenover elke dag van de kuur stond een dag van[lees meer...] allergische reactie in de ergste vorm. 7 dagen lang wisselden plekken op mijn lichaam zich af van vreselijke jeuk tot vuurrode verkleuring (daarna blauw/paars/grijs), verder zwaar misselijk zijn, tot 2 maal toe flauwvallen... het was toen 30 graden maar ik kon mij niet warm houden - constant koude rillingen, zwelling (oedeem) aan polsen, voeten, oogleden en lippen die dagen aanhield. In mijn doosje stak nog een bijsluiter van 2019 en daarin stond zelf niks vermeld (onbekend klonk het toen nog) van huiduitslag en dergelijke. Deze anafylactische reactie wordt ineens wel vermeld in de nieuwe bijsluiter van maart 2021. Ik nam loratadine (antihistamine) tegen de jeuk in maar dit hielp eigenlijk niet, ook de maximale dosis hielp niet veel. We hebben het elke dag zelf goed gemonitord en huisarts geraadpleegd. Gelukkig zijn mijn keel en tong niet opgezwollen geraakt, het hield op bij mijn lippen, maar anders was een ziekenhuisopname of EpiPen zeker nodig geweest voor deze ernstige anafylaxie. Frappant is dat in de bijsluiter vermeld staat te stoppen met het innemen van Furadantine terwijl ik net de kuur al beëindigd had. Het kan dus ook zeker ontstaan nadien... dit zou nog moeten gewijzigd worden. Ik kan/mag dit nooit meer nemen. Een volgende keer zou het sowieso levensbedreigend zijn... ook nu was het elke dag bang afwachten. Elke vezel van mijn lijf heeft pijn gedaan ( van hoofdkruin tot voetzolen), ik was er zeer zwaar door aangedaan. Meld het bij je huisarts - deze kan een melding maken bij het FAGG (BE) of Lareb (NL) - je kan het ook zelf doen maar het moet sowieso in je medisch dossier komen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur

03-12-2021 | Vrouw | 33
amoxicilline / clavulaanzuur
Blaasontsteking
Vanaf pil nr 2 ernstige niet op te houden diarree. Vieze smaak in de mond en oprispingen (ondanks al jaren gebruik van maagzuurremmers). Vanaf dag 3 uitslag gezicht en borst met hevige jeuk (brandend gevoel alsof je in de brandnetels rolt). Huisarts zegt, och smeer maar koel zalf. Ivm overgevoeligheid van die ingrediënten niet mogelijk. Ik moet dit nog 4 dagen uitzitten. V[lees meer...]reselijk medicijn. Of het effectief is weet ik nog niet, ik heb een infectie zonder symptomen, dus daar kan ik niets over zeggen.

Furadantine

28-11-2021 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Eerst 5 dagen moeten nemen 3x per dag. Had opgejaagd gevoel in borststreek. Na 5 dagen moest ik nog 1x per dag nemen. Kreeg druk op borst en felle jeuk handen en voeten. Dag erna jeuk over hele lichaam. Blaasontsteking is nog niet voorbij pfff

27-11-2021 | Man | 70
Blaasontsteking
Vanaf begin kuur. Misselijk. Tijdens slapen incontinent. Dokterspost gebeld. Krijg ander medicijn

Fosfomycine

23-11-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Na inname heel licht wat brandend maagzuur. Snel verlichting van klachten blaasontsteking en na paar dagen geheel klachtenvrij.

21-11-2021 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Geen enkele last van bijwerkingen en heel snel na het starten van de kuur namen de klachten van de blaasontsteking al af. Ben heel tevreden.

Monuril

18-11-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Nooit meer wat een pijn aan de nieren pfff laatste keer gebruikt

17-11-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Ik ga dit middel nooit meer slikken!

14-11-2021 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
Ik heb die furabid nu voor de 2e week heb allerlei vervelende klachten rugpijn pijn in lichaam alsof je als één plumpudding in elkaar zakt .

12-11-2021 | Vrouw | 22
Blaasontsteking
Furabid al een paar keer voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Vrijwel binnen een paar uur komen de bijwerkingen opzetten: hevige hoofdpijn en moe. Maar dat heb je er écht voor over als je de pijn van een urineweginfectie/blaasontsteking kent, want ook binnen een paar uur na inname van de eerste pil zijn de ergste klachten van de infectie zo goed als verdwenen.[lees meer...] Aanrader! Let wel: je krijgt dit antibioticum makkelijk voorgeschreven, dus resistentie is ook van de partij. Niet te vaak doen, dus!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2687)
Depressie (2166)
Angst & paniekstoornis (2127)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1132)