Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

duizeligheid anafylactische shock jeukende nek jeukende bult(en) in één gebied jeuk in het gezicht rode kleur in gezicht misselijkheid Jeuk over het hele lichaam algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

13-01-2018 | Man | 27
Ziekte van Pfeiffer
Na meerdere bezoeken bij de huisarts, werd ik doorverwezen naar de KNO arts. Na goed gekeken te hebben, kreeg ik dit vrij vlot voorgeschreven. Klachten destijds: - Extreem zere keel, linker kant: Amper kunnen slikken - Klieren waren dusdanig opgezet, dat de huig scheef hing - Hoofdpijn - Opkomende oorontsteking, linker kant - 38,4° verhoging - Slijmvloed Op 12-0[lees meer...]1-2018 heb ik rond 16.30 uur het eerste tabletje ingenomen, in combinatie met 1x 600mg Ibuprofen Aurobindo en 1x 1000mg Paracetamol zetpil. Ik ben gaan douchen en heb even op bed gelegen, maar door de pijn is slapen er niet van gekomen. Na in de kamer op de bank te hebben gezeten en bijna te zijn ingedommeld, merkte ik me dat ik na het eerste tabletje al aan de beterende hand was. Nog diezelfde avond kon ik al weer een stukje ovenschotel naar binnen werken, druiven en meloen eten en drinken zonder pijn. Natuurlijk is de pijn nog niet volledig geschiedenis, maar ik ben onder de indruk dat ik al snel al weer fatsoenlijk kon slikken. Deze kuur neem ik iedere 8 uur in, voor de komende 7 tot 10 dagen. Hopen op een snel herstel en dat de potentiële vermoeidheid ook buiten de deur blijft.

04-10-2023 | Vrouw | 28
Urineweginfectie
1ste keer had ik een nierbekonsteking en lag toen in het ziekenhuis. Verschillende kuren gehad en deze kuur was prima en werkte als de beste. Tweede keer van deze kuur. Zat ik op randje van nierbekkenonsteking.. maar kon gelukkig nog thuis behandelen met deze kuur. De klachten zijn gelukkig niet erger geworden maar het duurt wel lang voordat mijn klachten over zijn en slik[lees meer...] het al 1 week.

16-10-2022 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Al de hele week last van extreem pijnlijke amandel onsteking, pijn werd alleen maar erger waardoor er is besloten antibiotica uit te schrijven. Na de 1e pil merkte ik direct verbetering en ik was na 2 a 3 dagen volledig van de pijn af. Ik heb geen enkel bijwerking gehad van dit medicijn dus zeer tevreden!!

25-09-2022 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Had last van keelontsteking aan linkerzijde. Vaak last van keelontstekingen, maar dit voelde anders nadat mijn linkerzijde van hoofd verdoofd voelde en mijn mondhoek ging hangen. Huisarts heeft Crp test gedaan en die kwam uit op waarde van 100. Nu een week lang antibiotica gekregen met drie tabletten per dag. Werkte na 2 dagen al, alleen qua bijwerkingen last van misselijk[lees meer...]heidsaanvallen, geen eetlust daardoor, continu hoofdpijn, oorsuizingen en heel moe. Toch ben ik tevreden met het middel want ik kan hiermee wel weer functioneren en het is meer vervelend dan ernstig

14-08-2018 | Vrouw | 28
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Blaasontsteking
Liep al 3 weken met een blaasontsteking, zonder uitslag in de urine. Na afwachten toch maar antiobiotica gekregen van de dokter en na 1-2 dagen merkte ik dat het minder werd, en na de 4e dag was het zo goed als weg.

28-01-2024 | Vrouw | 29
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ik gebruik deze kuur voor een ontsteking in mijn kies wat niet overging met pijnstillers en een wortelkanaalbehandeling. Schrijf ook niet gauw een review! Maar wat voel ik me slecht, vanaf het begin al barstende koppijn. Fabrikant: Zentiva Op dag 5 koude rillingen, grieperig gevoel, enorm moe, draaierig en maagzuur ondanks esomeprazol 40mg die ik al heel lang slik. Kor[lees meer...]tom gedurende de kuur werd het bij mij alleen maar erger. Gelukkig nog 1 dag te gaan. Maar nooit meer!!!

11-01-2021 | Vrouw | 29
Koorts
Na weken onverklaarbare koorts en verhoging amoxicilline/clavulaanzuur gekregen. Heeft uiteindelijk niets gedaan maar dat terzijde. Elke dag 3x 1 tablet en als je er een yakult bijneemt dan valt de diarree ontzettend mee, alleen wat zachte ontlasting gehad. Verder wel duizelig en ontzettend moe en hoofdpijn.

21-09-2019 | Vrouw | 29
Amandelontsteking
Ontsteking verdween even, keelpijn bleef net zoals een extreme, extreme vermoeidheid waardoor ik niets meer kon doen. Nu ben ik drie weken verder van grotendeels op bed liggen en heb ik weer dezelfde symptomen. Voor mijn gevoel heeft deze antibiotica niet veel gedaan naast de ergste symptomen tijdelijk verminderen en mij zeer vermoeid achter laten. Ik vind het opvallend ho[lees meer...]eveel mensen aangeven dat hun symptomen terug zijn gekomen na het gebruik van dit medicijn.

17-06-2021 | Vrouw | 31
Ontsteking in de borst
Borstontsteking is verholpen maar ik heb nog nooit een reactie op anti biotica gehad. Dit is de eerste keer dat ik er bijwerkingen van krijg, ook de eerste keer dat ik deze specifieke anti biotica heb voorgeschreven gekregen. De huiduitslag is het niet waard.. ik zou dit niemand aanraden.. het zit werkelijk overal, tussen mijn vingers en tenen, op mijn lippen. Het ziet e[lees meer...]ruit als de mazelen op mijn huid.

21-03-2019 | Vrouw | 31
Ontsteking in de borst
0,0 effect op de ontsteking. Voelde me erg ziekjes van de medicatie. Dit is nu de 3e en laatste keer dat ik dit medicijn geprobeerd heb voor deze aandoening.

23-05-2023 | Man | 33
Infectie (wond)
Na een hondenbeet deze antibiotica gaan nemen. De 2e dag opeens gruwelijk beroerd, pijn op de borst, pijn in linker arm, gruwelijk vermoeid, coördinatie problemen, diarree, dingen horen die er niet zijn. Direct moeten stoppen van de arts. Negeer ernstige bijwerkingen niet, ga na of het wel normaal is en informeer bij de arts.

28-09-2022 | Vrouw | 33
Bacteriële infectie
Gekregen vanwege een infectie "ergens" in het lichaam. Tot op de dag van vandaag heb ik geen idee wat het was en het was door dit middel niet bestreden. Meest vreselijke AB kuur die ik ooit heb gehad. Op dag 2-3 begon de onophoudelijke diarree. Zodra ik iets at, kwam het er met een half uur weer uit. Dit heeft nog een week na de kuur aangehouden. Uiteraard daarbij de nodig[lees meer...]e buikpijn, hoofdpijn en ik kreeg er uitslag van in het gezicht en de borst

03-12-2021 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Vanaf pil nr 2 ernstige niet op te houden diarree. Vieze smaak in de mond en oprispingen (ondanks al jaren gebruik van maagzuurremmers). Vanaf dag 3 uitslag gezicht en borst met hevige jeuk (brandend gevoel alsof je in de brandnetels rolt). Huisarts zegt, och smeer maar koel zalf. Ivm overgevoeligheid van die ingrediënten niet mogelijk. Ik moet dit nog 4 dagen uitzitten. V[lees meer...]reselijk medicijn. Of het effectief is weet ik nog niet, ik heb een infectie zonder symptomen, dus daar kan ik niets over zeggen.

28-10-2021 | Vrouw | 33
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Tandvleesontsteking
500 mg staat op het pakje. 5 dagen kuur bij start 2 capsule. Reden is lichte tandvlees ontsteking rond verstandskies. 1 dag niet kunnen slapen. Verstandskies(geen infectie ) deed lichtjes pijn bij de vlekjes/beginnend gaatje op de verstandskies en ernaast. 1 vlekje is zelfs een milimeter klein gaatje geworden. Na 2 dagen amoxicillline zijn zelfs de vlekjes weg! Het lijkt w[lees meer...]el gebleekt en bijna onzichtbaar. Pijn is zo goed als weg bij dag 4. Verstandskies voelt strakker en sterker aan. Tandvlees ziet er gezond uit. Normaal 2 x stoelgang per dag zonder medicijn. nu geen dus bij mij totaal geen sprake van diarree maar het tegenovergestelde. Huid voelt gezonder uit dan ooit en straalt. Ik voel me ook beter dan ooit. Niks geen braken en ook geen hoofdpijn. BIZAR. Laat je niet gek maken door 10 procent die wel klachten hebben. Luister vooral naar je gevoel en je lichaam. Soms heeft het ook met je dieet/vitamine/bloed te maken betreft allergie. Top medicijn.

18-09-2020 | Vrouw | 33
Oorontsteking
Heeft er iemand ook last van extreme pijnlijke rare maagzuur na gebruik van deze antibiotica met amox met cylvaanzuur?? Dag 3 en zwaar ziek Ik neem altijd pantoprazol maar heb dit nog nooit zo gehad, ik kan er niet van slapen onda t ik minstens denk dat er wat in me slokdarm maag niet goed gaat, klaag niet snel maar wat is dit een troep zeg

30-01-2020 | Man | 33
Keelontsteking
Reguliere bijwerkingen. Kuur afgemaakt en problemen die ik al een maand had weg. Effectief al na enkele dagen, maar hele kuur afgemaakt omdat dat ESSENTIEEL is bij dit soort medicatie.