Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

jeukende nek rode kleur in gezicht jeukende bult(en) in één gebied duizeligheid jeuk in het gezicht anafylactische shock Jeuk over het hele lichaam misselijkheid algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

11-01-2021 | Vrouw | 16
Blaasontsteking
Eerste dag zo misselijk dat ik de hele dag naast de wc heb gezeten. Tweede dag begon de hoofdpijn: onverdraaglijk! Bonzende pijn bij elke beweging die ik doe gepaard met duizeligheid. Herkenbaar?

14-02-2019 | Vrouw | 19
amoxicilline / clavulaanzuur (625mg)
Keelpijn
maandag, dinsdag heb ik heelveel slijm weg gehaald. Ik kon niet opstaan uit me bed van de pijn dus besloot dan op woensdag naar de dokter te gaan. De dokter schreef mij amoxicilline clavulaanzuur voor. bij de eerste tablet merkte ik al veranderingen, maar heel de dag door vvoede ik trillingen in mijn lichaam. Volgende morgen sta ik op en voelde me misselijkheid en had de n[lees meer...]ijging over te geven dus heb ik eerst gegeten en dan de medicijn in genomen en nog geen 30 sec en begon over te geven misselijkheid dus, duizeligheid en werdt zwak. Dus ben onmiddelijk hiermeer gestopt. misschien werkt het bij mij anders en bij iemand anders weer anders.

19-12-2017 | Man | 19
Amandelontsteking
Dit bericht zet ik hier neer namens mijn vriend, omdat mijn vriend van dit medicijn NOG STEEDS ZIEK LIGT TE ZIJN, EN ZODANIG ZIEK DAT HIJ ZELF NIETS MEER KAN!!!!!!!!!!!!!! EN DIT NU AL 1,5 WEEK AAN DE GANG IS!!! de veertiende begon mn vriend met deze medicatie naar aanleiding van heel veel keelpijn, niets meer kunnen eten en drinken ook bijna niet meer, extreem hoge koo[lees meer...]rts. eenmaal aangekomen op de spoedpost omdat hij al 1 week koorts had tussen de 41/ 42 graden, kreeg hij deze kuur voorgeschreven vanwege amandelontsteking en angina. ik heb zo goed mogelijk voor hem gezorgd, maar de eerste twee dagen merkte hij niets en hielp t medicijn totaal niet. ik merkte dat na verloop van tijd de koorts zakte en dat hij ietsje minder last had van de klachten. dacht ik. dus niet. de klachten kwamen al snel terug en bovenop de wat ik noem ''normale bijwerkingen'' zoals diarree en hoofdpijn, kreeg hij alle heftige reacties die je je maar kunt bedenken. steeds als hij smorgens zn bed uitkwam leek hij zich even beter te voelen, maar nadat die steeds die klote pillen innam zakte hij gelijk in elkaar. hij begon helemaal te trillen, de koorts nam weer belachelijk hoge waardes aan, kreeg koortstuipen. en begon zodanig veel te zweten dat hij letterlijk zn bed uit dreef en alles nat was. matras nat, kussens nat dekbed nat, alles compleet doorweekt. de druppels lopen letterlijk over zn hele lichaam naar beneden. heb tegen hem gezegd dat we morgen de dokter gaan bellen want ik vind dit echt abnormaal en een schande dat ze hem dit hebben meegegeven. hij heeft amper spierkracht meer, hij kan amper nog lopen naar boven de trap op of staan in de douche, dan moet ik hem ondersteunen en voor in de douche een stoel pakken omdat hij letterlijk door zijn benen zakt. wat die mensen mijn vriend hebben gegeven neem ik ze niet in dank af, het middel is veel en veel extreem veel erger dan de kwaal!!!!!!!!!!!!!!!! hij is dan ook totaal gesloopt heb hem 1,5 week verzorgd en redelijk intensief, het bleef niet bij hem eten opdienen en voor je partner zorgen zoals dat zou moeten bij een ''gewoon'' griepje., hij was op dat moment gewoon gehandicapt. hier baal ik echt van want dit was allemaal niet nodig geweest, hij had verdorie allang beter kunnen zijn. en voor mezelf vind ik dat dan totaal geen probleem verder want voor je partner doe je alles! maar voor hem vind ik het nog het allerergste, hij ligt doodziek te zijn, voor een middel wat niet eens helpt, maar het allemaal nog veel erger maakt.... ik raad dan ook ieder ten zeerste af om dit middel te gaan gebruiken of verder te gebruiken het breekt je hele systeem totaal af!!!! dit zouden ze echt nooit maar dan ook nooit meer mee mogen geven aan mensen, dit is echt schandalig, en de mate waarin je ziek word van dit medicijn is niet normaal. heb mn vriend gezegd dat wat die arts ook zegt we gaan stoppen met deze kuur, want dit word me te heftig. ik kan het niet meer aanzien hoe mijn eigen vriend van wie ik zielsveel hou hier half ligt te stikken omdat er een of andere troela is geweest die dit flutmedicijn heeft voorgeschreven! we zijn nu bij dag 5 van de kuur en hij moet nog een dikke drie dagen. terwijl er heel makkelijk gepraat word over het medicijn door de arts van: het is zo voorbij ladiedadieda, nou dat hebben we geweten! nooit maar dan ook nooit meer laat ik mijn vriend zo vergiftigen door zulke medicatie!

01-05-2022 | Man | 20
Infectie (wond)
Kuur voor lymfangitis. 7 x 3 maal daags. Na de eerste dosis was de zichtbare infectie al bijna volledig verdwenen. Bij dag 4 is er in overleg gestopt. Want ik had te veel bijwerkingen. Waaronder constante misselijkheid. Dit was niet te verhelpen, ook niet met medicatie. Nu wachten of het goed genoeg zijn werk heeft gedaan en/of ik een ander antibioticum moet.

28-10-2020 | Vrouw | 21
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Amandelontsteking
Begin september 2020 kreeg ik erg dikke klieren in mijn hals en deed slikken pijn. Ik keek in mijn keel en zag dat er zwarte en gele brokken zaten op mijn amandelen die zelf ook heel dik waren geworden. Na een bezoek aan mijn huisarts had ik eerst amoxiciline 1000 mg gekregen zonder clavulaanzuur. Deze was duidelijk niet sterk genoeg aangezien het na 4 dagen nog steeds ve[lees meer...]rergerde. Hierdoor ging ik naar een andere arts waar ik amoxiclav voorgeschreven kreeg. De eerste 2 dagen was er niets aan de hand, ik nam het in zoals vermeld en er was duidelijk vermindering van de amandelontsteking. De derde dag was ik tegen de late namiddag tv aan het kijken en krijg ik stilletjes aan steken in mijn maag. Deze werden telkens heftiger tot dat het precies afzakte naar mijn darmen. Ik kreeg zo een erge krampen en diarree waardoor ik zo erg afzag dat het zelfs tot huilens toe was. Nog nooit heb ik zo erg afgezien van buikpijn en diarree. Het zorgde zelfs voor zweet aanvallen, duizelingen, paniek dat het maar niet over ging en dat ik hevig ging trillen. Ik belde onmiddelijk naar de dokter van wacht want ik durfde geen volgende pil meer nemen ervan. Zij vertelde me dat het een veel te zwaar medicijn voor mij was en ik onmiddellijk terug de gewone amoxicilini moest nemen. Deze heb ik dan ook uitgenomen en de bijwerkingen verdwenen gelukkig. Nu heb ik echter wel het probleem dat de ontsteking 2 keer is teruggekomen en we nog maar 1,5 maand verder zijn. Ik heb dus telkens maar net een week zonder ontsteking Gezeten en al drie keer de amoxicilini moeten uitnemen. De volgende keer dat het weer verschijnt in mijn keel moet ik toch de amoxiclav innemen en doorbijten. Ik kijk door deze ervaring er zeer hard tegenop

19-11-2020 | Vrouw | 22
Infectie (wond)
Bij de huisartsenpost een tetanusvaccinatie laten zetten na beet van een kat in mijn hand. Om infectie te voorkomen kreeg ik Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 mg mee naar huis. Een kuur van 5 dagen 3x per dag 1 tablet. Een paar uur na inname eerste tablet al direct bijwerkingen. Ik zit nu een week thuis met een ziek gevoel. Kort geleden nog gestopt met Clindamycine vanweg[lees meer...]e trekken verstandkies. Ik ben heel duizelig en voel me de hele dag door moe, de wond van de beet is niet ontstoken geweest en is keurig hersteld.

24-06-2023 | Vrouw | 23
Longontsteking
Ik heb dit medicijn zo 9 dagen geslikt. Enkele verbetering gevoeld maar ik was nog steeds ziek. De bijwerkingen waren niet erg prettig, maar prima om even mee te leven. In het geval van mijn longontsteking hielp het maar gedeeltelijk.

17-07-2020 | Vrouw | 23
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Infectie (wond)
Mijn nagelriem is ontstoken geraakt en er was pus onder de nagel gaan zitten. Moest een week aan deze antibiotica. Geen extreme bijwerkingen maar ik was wat afwezig (wolk in mijn hoofd) en had flinke buikkrampen. De ontsteking is minder geworden maar niet helemaal weggegaan helaas. Ik kreeg een paar dagen na de kuur wel een keelontsteking en een blaasontsteking. Kan aan de[lees meer...] verminderde weerstand liggen door de kuur maar kan ook toeval zijn.

03-07-2021 | Vrouw | 24
Gistinfectie van de huid
Dag 3 van de kuur, eerst ging het de goede kant op met de kuur. Dag 3 ging het avenrechts, ik voelde mij totaal niet mijzelf en kreeg hele buikkrampen, waanideeën, tintelingen over mijn hele lichaam en nachtmerries, oorsuizingen, slapeloosheid terwijl slaap juist het medicijn is, druk op de borst en . Ook geen behoefte tot een ander antibioticum. Gelijk gestopt, nooit meer[lees meer...], nu kijkende naar organische oplossingen

27-04-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Na de zoveelste keer een amandel/keelontsteking te hebben in een korte periode (ik kreeg deze zo'n 4 tot 5 keer per jaar). Kon er eindelijk een antibiotica kuur voorgeschreven worden omdat mijn ontstekingswaarde boven de 95 waren en ik mijn mond niet meer goed open kon doen. Het effect van de antibiotica kon ik na 1,5 dag al goed merken. De ontsteking en de pijn namen lang[lees meer...]zamerhand af. Toen ik op de laatste dag van de kuur de laatste antibiotica in wilde nemen zag ik wat rode stipjes op mijn arm. In ongeveer een uur tijd zat mijn hele lichaam vol met rode vlekken en dit ging gepaard met ernstige jeuk. Na gebeld te hebben met de huisarts adviseerde ze mij om koelzalf te smeren en dan dit vanzelf weer afnemen. Wel moest ik de laatste antibiotica pil innemen om de kuur volledig af te ronden. Uiteindelijk heb ik mijn amandelen begin dit jaar laten verwijderen door alle ontstekingen die ik iedere keer opnieuw kreeg. Dit was de beste keuze ooit en sindsdien geen keelpijn of ontstekingen meer gehad.

19-11-2018 | Vrouw | 24
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Ontsteking (mond)
Redelijk effectief dus het kortdurende ongemak (7 dagen) van de bijwerkingen valt hierbij in het niet. De diarree/maagklachten kunnen grotendeels voorkomen worden door de antibiotica echt in te nemen voor de maaltijd.

14-11-2017 | Vrouw | 24
Tandvleesontsteking
Af en toe voel je je wel even beroerd of zwak. Maar na een dutje voel je wel wat beter.

09-04-2020 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Samengaand met een forse keelontsteking kreeg ik eveneens last van ontstoken tandvlees rondom mijn verstandskiezen, wat erg pijnlijk was met eten. De huisarts schreef voor de keelontsteking dit antibioticum voor, wat voor de keelpijn binnen twee dagen aansloeg. Tandvlees bleef echter heel pijnlijk, maar na dag drie begon dit ook in rap tempo af te nemen! Wat een verlossing[lees meer...] haha! Als enige bijwerking in het begin wat misselijkheid, maar dat viel heel erg mee!

28-05-2019 | Vrouw | 26
Tandvleesontsteking
Ik heb het 7 dagen lang moeten gebruiken. Kreeg het voorgeschreven door de tandarts. Pas nadat ik klaar was met de kuur, was mijn ontsteking afgezakt en had ik geen last meer. Ik heb tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen, had bijna het idee dat het bij mij niet hielp. Ben nu 5 dagen klaar. En heb sinds gisteren (4e dag stop) last van diarree en jeukende ho[lees meer...]ofdhuid. Ik heb geen idee of het van de kuur alsnog komt?

09-12-2022 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Maandagavond een fikse keelontsteking opgelopen. Dinsdagmiddag gelijk naar de dokter gegaan want had intens veel pijn. Kon niet meer praten, (zwelling) of het duurde 5 minuten voordat ik een slokje water kon doorslikken. Ik had verhoging, oorpijn en daarnaast nog hoofdpijn. HA heeft mij toch geen AB gegeven… Woensdagnacht huisartsenpost in de nacht gebeld omdat ik zo’n [lees meer...]extreme pijn had. De dokter in het ziekenhuis schreef me gelijk dit medicijn voor. Ik ben gelijk die ochtend om 6:00 s’ochtends begonnen. Ik heb net mijn vierde pil ingenomen en wow. Ik kan weer slikken zonder dat ik pijn heb, ik merk dat de zwelling er nog wel zit. Hopelijk gaat dit met de dagen ook weg. Maar wat top dit!

22-01-2018 | Vrouw | 27
amoxicilline / clavulaanzuur (500/50mg)
Na een krab in mijn hand deze antibiotica voorgeschreven gekregen vanwege ontsteking. Werkte na een paar uur al en nauwelijks bijwerkingen (lichtelijk misselijk, afwezig). Ontsteking was na 3 dagen vrijwel weg. Tevreden over het gebruik.