Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

duizeligheid anafylactische shock jeukende nek jeukende bult(en) in één gebied jeuk in het gezicht rode kleur in gezicht misselijkheid Jeuk over het hele lichaam algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

19-11-2022 | Man | 34
Kaakontsteking
Ik heb een verstandskies laten verwijderen, en kreeg als complicatie een kaakontsteking. Die ontsteking begon na +- een week een beetje uit de hand te lopen, dus men besloot me toch maar een antibioticumkuur voor te schrijven... En dat hielp supergoed! Binnen een dag merkte ik al verbetering, en e.e.a. trok daarna snel bij. Lang leve de medische wetenschap. Dus de werki[lees meer...]ng van het middel (amoxicilline/clavulaanzuur) an sich was erg goed. Helaas waren er ook wel bijwerkingen: tijdens het gebruik van het middel merkte ik al dat de boel aan het rommelen was in de buik, en de ontlasting minder van kwaliteit werd, om het zo maar te zeggen. Aan het eind van de 5-daagse kuur verergerde dit, met als "hoogtepunt" 2 tot 3 dagen waarop ik vaak misselijk was, vrijwel continu darmkrampen had en tientallen keren per dag naar de wc moest met bloederige diarree. Zonder me te willen aanstellen: ik heb me zelden zo ellendig gevoeld. Ik neem aan dat e.e.a. een gevolg is geweest van een (door het antibioticum) verstoorde darmflora... Kortom: het middel werkt als een tierelier, maar wees erop voorbereid dat er ook vervelende bijwerkingen kunnen optreden. Ik hoop het zelf nooit meer nodig te hebben.

16-10-2021 | Vrouw | 34
Kaakontsteking
Werkt goed bij mij! Na een paar uur minder pijn en druk in de kaak. Weinig gemerkt van bijwerkingen.

23-04-2021 | Man | 34
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ontstoken cyste oorlel met verspreiding naar nek en middenoor. Duurde even voordat het werkte een dag of 4 maar gelukkig deed hef wat het moest doen. Bijwerkingen zijn wat minder prettig maar het middel werkt wel effectief dus dat neem ik dan maar voor lief. Na dag 3 diaree en na dag 6 een schimmelinfectie meestal verdwijnt dit binnen een week weer omdat de bacter[lees meer...]ie schimmelverhouding dan weer langzaam in balans komt

19-09-2020 | Vrouw | 34
Middenoorontsteking
Ik krijg er schimmel infectie jeuk van antibiotica en extreme maagzuur en diarree met bloed wat een bende voor mij nooit meer deze rotzooi denk je een oorontsteking slechte bacterie te verhelpen de goede bacterieen worden ook afgebroken

17-05-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking en urine retentie helaas naar de eerste hulp. Daar amoxicilline/clavulaanzuur meegekregen na raadplegen uroloog. Vanaf dag twee ernstige diarree. Vanaf dag drie in combi met hoofdpijn en pijn in maag. Mijn eigen huisarts wil helaas dat ik de kuur afmaak dus ik moet nog 5 dagen. Hij had het zelf nooit voorgeschreven. Ik doe braaf met eten inneme[lees meer...]n en ben direct gestart met probiotica. Maar alsnog drama dus. Hoop dat ik er geen langdurige klachten aan overhoud.

01-11-2023 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Voor de derde keer amandelontsteking in hele korte tijd. Vandaar nu deze kuur gekregen. Aangezien er zoveel over bijwerkingen word aangegeven heb ik er voor gekozen om iedere ochtend een probiotica te nemen en daarna de antibioticakuur. Dit zorgt ervoor dat de darmflora goed blijft. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen.

14-02-2024 | Vrouw | 38
amoxicilline / clavulaanzuur (25/6,25mg/ml)
Rosacea

jeukende bult(en) in één gebied rode kleur in gezicht jeukende nek jeuk in het gezicht Jeuk over het hele lichaam diarree

Hallo, wou even hier men verhaal doen want ben echt ten einde raad. Ik zit met een huidaandoening ‘rosacea’. Had er nooit last van gehad alleen als ik in het zonnetje zit dan wordt ik snel rood aan men gezicht. Een paar jaar geleden had ik hevige rugpijn en had besloten om een cortisonespuit te doen. Toen is het ineens begonnen. Men gezicht werd heel onrustig en vuurro[lees meer...]od met bultjes en rode plekken op. Ik had ook droge handen en droge plekken op men gezicht. Alles wat ik gebruikte van zeep of dagcrème kon ik ni verdragen. Alles werd dan erger. Durfde niet meer buiten komen en schaamde me enorm om zo te gaan werken. Iedereen die me zag zei altijd ‘oei!! Wat is er met je gezicht gebeurd?’ Ik was er echt kapot van en wou terug weer normaal zijn als ervoor. Ik kon echt niks verdragen. Zelfs geen parfumcrije zeep of minerale make-up om men roodheid te bedekken. Alles werd gewoon erger. Zelfs medicatie zoals allergiepillen werdt ook erger. Kreeg dan elke ochtend nieuwe rode vlekjes en bulten op men huid. Ben toen naar verschillende dermatologen geweest en ze zeiden dat ik rosacea had. Wat logisch is want men gezicht was vuurrood omdat het onrustig was. Ze schreven allemaal antibiotica voor met een zelfgemaakte creme die ik moest opsmeren. Alles werd erger. Niks heeft geholpen. Heb het nu al jaren. Nu een maand geleden hebben ze tetralysal voorgeschreven. In begin was alles goed. Het hielp en men huid was weer normaal. Maar naarmate het einde van de kuur kreeg ik jeuk in men hals, kaaklijn en wangen en begin ik ook hevige bulten te krijgen. Ik ben naar de dokter geweest en ze schreven weer een andere antibiotica voor ‘minocycline’. Hel blijft maar jeuken en ik weet dat ik niet mag krabben maar da jeukt echt ni normaal en dan krab ik men huid helemaal open. Ik kan zelfs snachts ni slapen omdat ik dan weer een hevige jeukaanval krijg. Vandaag de dag zit ik nu al aan men 6e dag van men antibioticum minocycline en nog steeds is len huid erg onrustig. Met heel erge jeuk op men hals en wangen. Men huid is vuurrood. Wil dit dan gewoon zeggen dat ik geen medicatie kan verdragen? Zijn dit bijwerkingen? Dit was allemaal begonnen sinds ik cortisonespuit heb gekregen. Ik heb eind deze maand een afspr bij de dermatoloog voor een uitgebreide allergietest op men rug en begin maart gaan ze zelfs een biopsie doen. Ik wil terug een normaal leven leiden zonder jeuk en roodheid. Heb nu sinds kort een vriendje maar ik schaam me enorm voor men huid en ik ben daar heel onzeker van geworden. Het eerste wat ik doe als ik smorgens opsta is in de spiegel kijken om te zien of het erger is. Ik ben echt ten einde raad en wil weer een normaal leven. Herkent iemand dit? Heeft iemand dit ook gehad en wat is dit juist? Groetjes Lamia

05-03-2023 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Door een Kattenbeet deze antibiotica gekregen. Tijdens de kuur geen bijwerkingen. Na het stoppen met de kuur enorme hoofdpijn, kan ook toevallig zijn. Maar het gekke is dat ik nu las heb van oorsuizingen. Ik weet dus niet of het door de antibiotica komt maar ik hoop wel dat het weggaat. Het is echt super irritant. Verder had ik geen last van de beet en (nog) geen ontstekin[lees meer...]gen maar op advies van de dokter wel antibiotica genomen terwijl ik daar eigenlijk geen fan van ben.

13-12-2017 | Vrouw | 38
Bronchitis
Na 5 dagen prednisolon en 6 dagen gewone amoxi. Deze na huisarts bezoek voorgeschreven gekregen. Bleek nu een acute bronchitis te hebben. Veel benauwd kreeg tijdens de eerste kuur weer koorts 38.5 hoogst gemeten . Nu twee dagen deze kuur en hoesten wordt iets minder . Nog wel wat benauwd maar moet even afwachten wat de kuur doet. Wel erg licht in mijn hoofd en eigenlijk [lees meer...]al de hele dag op bed liggen slapen . Voel wel dat het medicijn aan het rommelen is in mijn luchtwegen .

05-08-2022 | Vrouw | 39
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Kaakoperatie
De pijn van mijn operatie verdween onmiddelijk. Bijwerkingen enkel op dag 2 en dag 3. Dan was ik een half uur na inname een beetje duizelig. Maar deze symptomen verdwenen vanaf dag 4. Ook wel wat rommelende darmen, maar ik ben tijdens de antibiotica kuur al begonnen met het innemen van pre- en probiotica.

16-05-2018 | Vrouw | 39
Peesontsteking been
Eerste paar dagen lichte diarree gehad , was goed te doen . Op zondag om 15.00 uur de laatste dosis ingenomen , ontsteking was nog niet weg . Volgende dag terug naar de huisarts en gestart met een andere ab -kuur . S’avonds kreeg ik ik opgezette lymfeklieren in de hals en binnen een uur zat ik onder de galbulten , wat een jeuk pfff . Volgende dag naar de huisarts en accuut[lees meer...] stoppen met alle ab . Gelijk allergietabletten gekregen , gaf iets verlichting , volgende ochtend wakker worden met een opgezwollen gezicht , dikke ogen , lippen . Galbulten zijn bijna geheel verdwenen , maar zwelling in het gezicht nog niet . Wat een rotzooi , voor mij nooit meer amoxcilline /clavijnzuur , dit wens je niemand toe , deze jeuk .

22-01-2023 | Vrouw | 40
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Middenoorontsteking
Het hielp wel tot een bepaalde hoogte. Voorheen bij dit soort ontstekingen ook deze gehad en toen hielp het eigenlijk we altijd. Na een week kuur was ik van de ontsteking af maar helaas deze keer niet en dus nu de Sofradex druppels.

27-02-2022 | Vrouw | 40
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Blindedarmontsteking
Mijn vriendin is 24u per dag ziek van de zware bijwerkingen. Diarree, ijlen, steken in buik, geen voedsel verdragen. Enorm slecht medicijn gewoon.

22-08-2022 | Man | 41
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Tandvleesontsteking
Nu al maanden pijn aan beide katen boven mond links en rechts beide aan de laatste tand . Vreselijk trekken en kaaksbeen pijn doen en meerdere tanden indrukken pijn hebben gevoelig . Nog erger ochtend en bij het eten . 2000euro tandarts kosten nog pijn . Uit miserie terug amoxicilline met clavaan opgestart. Ken het door en door ook augmantin . Je voelt dat het je lichaam z[lees meer...]wak maakt. En ik weeg 120kg 1.96m maar wordt er altijd slecht van dat ik soms na 3 dagen moet stoppen bij 3 × 800mg125 clavaan . Maar zo hopeloos van pijn dat ik ze toch slik.

30-01-2018 | Man | 41
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Werkzaam, duurde wel even voordat middel aansloeg, ruim 3 dagen. Na een eerste kuur die niet voldoende geholpen had ( ciproflexaxiline / floxapen) kuur 2. Flinke diarree, misselijkheid en onrustige buik, met name s morgens. Echter kuur wel volgehouden want de infectie moest weg. De diarree behandeld met diarree remmer, maagzuur met rennies en verder niet te zwaar gegeten, [lees meer...]en minimaal koffie. Echter na 2 dagen waren de bijwerkingen volledig verdwenen, en werd het innemen sn verdragen van het medicijn een makkie. Na een kuur van 20 tabletten was de infectie waar ik al ruim een maand mee liep verdwenen! De moeite waard om vol te houden dus. Van de eerste kuur had ik overigens nul bijwerkingen, maar die gaf dus niet het gewenste resultaat....

07-02-2024 | Vrouw | 43
Darmontsteking