Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

Bij  ZenuwpijnX

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

12-08-2012 | Vrouw | 50
amoxicilline / clavulaanzuur
Vreselijk vreselijk dit medicijn bah! En dan te bedenken dat ik het voor niets heb geslikt! Mijn verhaal... pijn in het kuitbeen die niet overging. Ik naar de huisarts (andere dan eigen arts) en die begon te paniekeren dat het trombose was en stuurde me accuut naar het zkh. Daar bleek er niets loos wat op trombose wees. Dus het moest een bacteriele infectie zijn. Amox?[lees meer...]clav voorgeschreven gekregen. De eerste dag meteen diarree maar voelde me verder goed. Diarree was niet waterdun en kwam op vaste tijden 4x per dag. Na de kuur bleef het veranderde ontlastingpatroon aanhouden en had ik exceem opgelopen rond de anus wat verschrikkelijke pijn en jeuk gaf.. Ne de kuur leek alles even goed te komen maar de ontlasting die nu nog 1x per dag kwam, werd wel steeds dunner. Ik helemaal gestressed naar mijn eigen huisarts ( alles duude al drie weken). Kreeg een verschrikkelijk smerige kuur die ik in 1x in moest nemen van 4 tabletten. Ik hoopte al niet eens meer maar.... het leek te helpen! Zes weken lang weer mijn eigen stoelgang'die wel hard maar vertrouwd is. Na de zesde week was ik aan het eten en opeens stond het eten me tegen. Ik at het toch op en die nacht had ik erge darmstuwingen en was ik wat misselijk. De volgende morgen om 6 uur al op de wc. Normale ontlasting maar wel alles in 1x. Ik dacht ik heb een virusje en at en dronk die dag niets om de boel te laten rusten. Eten moest ik niet eens aan denken. Zaterdags en zondags weer dezelfde soort ontlasting als van de amox kuur! Misselijk van angst en ellende weer naar de dokter die me nu probeert wijs te maken dat het tussen de oren zit! Kreeg medicijn voor pds wat helemaal niet helpt en daar kon ik het mee doen. Eten gaat nog altijd niet goed. Ik krijg wel een hongergevoel maar word al misselijk bij de gedachte aan voedsel. Mijn maag trekt abnormaal veel samen wat erg vervelend is en het maakt me bang. Ik kan alles verdragen maar niets aan darmen of maag, dat handle ik gewoon niet! Weet iemand of ik deze klachte kan hebben door de amox? Kan het zijn dat de slechte bacterién in de darm toch weer zijn gaan overheersen? Of heb ik me toch te bang gemaakt en is het stress? Ik was zo bang voor elk toiletbezoek dat ik het vaak tot de volgende dag op hield. De laatste drie weken doe ik dat niet meer maar ben nog steeds bang. Graag een reactie hierop. En Amoxiline? NOOIT MEER!!!!!

04-07-2012 | Vrouw | 57
amoxicilline / clavulaanzuur
Omdat ik een onsteking onder een kies (met kroon erop) had, ben ik doorverwezen naar een endodontoloog. Daar is eind augustus pas plaats want men krijgt 50 aanmeldingen per dag. In de nacht van donderdag op vrijdag had ik hevige zenuwpijnen van die ontstoken wortel. De tandarts schreef mij Amoxicilline/clavulaanzuur vooor. Ik geef de mensen gelijk die zeggen dat het medici[lees meer...]jn erger is dan de kwaal. Ik was continu misselijk; had last van mijn maag; was steeds maar moe. Het ergste was dat de korreltjes van de opgeloste pil in mijn keel/slokdarm bleven steken en daarom heb ik nu een zeer pijnlijke keel. Ik kan nauwelijks slikken en ik heb een pijnlijk gevoel in mijn slokdarm. Ik kreeg 20 tabletten: 500/125. Mijn advies is zo'n middel NIET meer te slikken en er een alternatief voor te vragen. Anders is er misschien wel iets op homeopathische basis maar dit middel zou verboden moeten worden.

28-01-2024 | Vrouw | 29
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ik gebruik deze kuur voor een ontsteking in mijn kies wat niet overging met pijnstillers en een wortelkanaalbehandeling. Schrijf ook niet gauw een review! Maar wat voel ik me slecht, vanaf het begin al barstende koppijn. Fabrikant: Zentiva Op dag 5 koude rillingen, grieperig gevoel, enorm moe, draaierig en maagzuur ondanks esomeprazol 40mg die ik al heel lang slik. Kor[lees meer...]tom gedurende de kuur werd het bij mij alleen maar erger. Gelukkig nog 1 dag te gaan. Maar nooit meer!!!