metoprolol

Hartritmestoornissen (118 meningen)
Hartklachten (22 meningen)

19-09-2020 | Vrouw | 70
metoprolol (200mg)
Ik heb al jaren een snelle hartslag, hartritmestoornissen en boezemfibrilleren. Ik gebruik Metropolotartraat 50 mg 3 keer per dag, ook Isbersartan 150 mg en Verapamil 120 mg, allemaal van Sandoz, gedurende lange jaren. Een paar dagen geleden werd ik door mijn huisarts doorverwezen naar een cardioloog omdat mijn hartslag nog steeds te snel klopt, Ik werd daar getest e[lees meer...]n de dokter schreef me anders medicijnen voor, 1 keer per dag METOPROLOLSUCCINAAT 200 mg SANDOZ, maar verapamil 120 mg, en Metropolotartraat 50 mg, -dit is niet te gebruiken, ok. Ik gebruik het al een week zoals mijn cardioloog me vertelde, en ik voel me erg slecht, vreemd 's nachts, sterke hartkloppingen, totdat de druk bijna barst, mijn hoofd, hoofdpijn en mijn hart doet soms pijn, ik voel me over het algemeen slechter dan voorheen, het benadrukt me ook, het had beter moeten zijn? vreemd, ik vraag me af dat ze ons medicijnen geven die sterk zijn en dan is het moeilijk om te leven. Ik heb met de dokter gesproken, maar ik denk dat ze het ook niet redden, er is geen grap met ziekte en medicijn wat is het volgende ? Ik weet dat elke persoon anders is, daarom moeten artsen een bepaalde persoon helpen.

01-09-2020 | Vrouw | 46
metoprolol (50mg)
Angina pectoris
Heb dit middel 5 dagen geslikt Voor mijn stabiele angina pectoris , wat een troep is dat . Ik lag de hele dag uitgeteld op de bank kon niks meer . Zo moe viel constant in slaap , bij het opstaan duizelig wazig zien . Veel last van mijn lichaam . Ik had deze klachten al voor het gebruik en dit middel versterkte alles nog tien keer zo erg . Wat een troep . Ik ben er zelf mee[lees meer...] gestopt en de cardioloog gebeld dat ik dit niet meer hoefde . Ik krijg wat anders wat weet ik nog niet .

31-08-2020 | Man | 59
metoprolol (25)
Ik werd van dit middel heel erg moe. Maar vooral de benauwdheid was erg akelig. Ik moest om de minuut steeds diep ademhalen, wat overigens niet ging, om lucht te krijgen. Boodschappen doen ging niet meer. 's Avonds mocht ik een halve innemen. Uiteindelijk een ander middel gekregen. Niet meer benauwd.

13-07-2020 | Man | 73
Hartritmestoornissen

29-05-2020 | Man | 27
metoprolol (100mg)
Nou vandaag 3 tabletjes gehad en mijn zuurstofgehalte is gedaald van 100procent naar 45 procent.

29-05-2020 | Man | 27

25-05-2020 | Man | 76
metoprolol
Hartritmestoornissen
voorgeschreven na algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs onderzoek met een kastje. Voor de inname in de ochtend voelde ik me goed na de inname ontstonden gedurende de dag steeds meer bijwerkingen. Ik raakte dan langzamerhand ook versuft en gedesorienteerd. Autorijden werd gevaarlijk en zelfs lopen en de straat oversteken werd riskant.

03-03-2020 | Vrouw | 59
metoprolol (100mg)
Ik heb soms hartslag rond 180 en hogere bloeddruk 145/95 Ik slik rond 2 jaar Mijn bloeddruk is gelijk omhoog gegaan 170/100 en nog hoger Hoge polsslag heb ik ook nog steeds soms Ik ben veel kilo's zwaarder Ik heb een andere huisarts gekregen en zij heeft op stop gezet Na paar dagen heb ik bloeddruk 130 / 80 en ik voel me niet meer moe ochtend , ik kon mijn ring[lees meer...]en dragen

26-01-2020 | Vrouw | 56
metoprolol (2mg)
Hartinfarct
Na een SCAD (spontaan scheuren kransvat) gevolgd door hartinfarct met o.a. metoprolol naar huis. Verschrikkelijk medicijn, 5 weken duizelig, het schommelde in mijn hoofd, net zeeziek. Verder kon ik totaal niet meer inslapen. Elke nacht tot minstens 4u wakker terwijl ik vroeg opsta . Belachelijk dat je dit in een HERSTELperiode krijgt. Uiteindelijk over op Atenolol; niks g[lees meer...]een problemen meer. Weg duizeligheid en weg niet slapen.

02-12-2019 | Vrouw | 66
Boezemfibrilleren
Slik nu 2 weken metoprolol, maar in plaats van een bloeddrukverlaging is het een flinke bloeddrukverhoging. En een polsslagverhoging. Heeft iemand ook deze ervaring? De cardioloog zegt dat het niet van de metoprolol kan komen maar het is begonnen vanaf de 1e pil.

17-08-2019 | Vrouw | 56
Overspannen/burn-out
Eind 2017 burn-out. Metroprolol voorgeschreven. Al die tijd pijnlijke benen, ernstige vermoeidheid en algemeen gevoel van malaise en futloos. Bloeddruk blijft te hoog. Nu afbouwen en kijken wat we gebeurd.

07-07-2019 | Vrouw | 54
metoprolol (100mg)
Ik ben deze betablokker gaan gebruiken nadat ik een hersenbloeding heb gehad ik heb steeds het idee gehad dat dit medicijn me drogeerde, maar deze symoptomen die ik had werden geweten aan NAH . ik werd steeds meer moe en futloos, Na halvering van de dagdosis werd ik binnen een paar dagen een stuk minder moe en hoefde niet meer ieder avond op bed te liggen. Ik ben 13 kilo [lees meer...]aangekomen na de cva, en hoop nu ook na halvering meer af te kunnen afvallen, duizeligheid is n o ok verdwenen

10-06-2019 | Man | 63
metoprolol (25mg)
Heb metoprolol 25 mg succinaat drie dagen genomen. Kreeg vrijwel direct enorme spierkrampen en spierstijfheid. Tevens hard oorsuizen. Slikte het medicijn tegen extra systoles en licht verhoogde bloeddruk. De derde dag afgebouwd naar 12,5 mg. Bijwerkingen toen iets minder maar nog steeds aanwezig. Ik stop met dit voor mij vreselijke middel. Bijwerkingen werden zo erg dat ik[lees meer...] naar de EH ben geweest.

10-06-2019 | Man | 63
metoprolol (25mg)
Medicijn drie dagen ingenomen. Bijwerkingen werden steeds erger. Zo erg dat ik naar de Eerste Hulp ben geweest. Nooit geen betablockers meer voor mij. Slikte metoprolol voor extra systoles en licht verhoogde bloeddruk.

19-05-2019 | Man | 78
slechte ervaring.

12-05-2019 | Man | 56
Verdikte of verwijde hartspier
geen positieve ervaring mee

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum