metoprolol

Hartritmestoornissen (118 meningen)
Hartklachten (22 meningen)

24-08-2020 | Vrouw | 74
metoprolol (100mg)
Omdat ik zowel een te langzame hartslag,(waarvoor ik in 2007 een pacemaker kreeg) als aan boezem en atrium fibrileren lijdt moest ik in de loop der jaren helaas steeds hogere dosis metoprolol gaan gebruiken. Sinds mei van dit jaar ben ik van 150 mg per dag naar 200 mg per ochtend gegaan. Altijd kreeg ik metoprolol van het merk Sandoz. Met weinig bijwerkingen . sinds 2 weke[lees meer...]n kis dit veranderd in Mylan en sindsdien heb ik ik maagdarmklachten. Sandoz is even niet verkrijgbaar. Ook de gebruiksvriendelijkheid veranderde hierdoor. Van Sandoz kreeg ik de tabletjes per flacon, van Mijlan in lastige doordrukstrips. Vraag: Geeft Mylan i.d.d meer of andere bijwerkingen dan Sandoz?

19-06-2020 | Man | 62
Hypertensie
Na een hartklep vervanging Is de dosis verhoogd naar 100 mg. Van wege tachycardie. Maar de werking bleek onvoldoende.

02-06-2020 | Man | 73

25-03-2020 | Man | 72
metoprolol (50mg)
mijn Hartslag ging te ver naar beneden (40-46) dus 50 was te sterk neem ik aan.

24-02-2020 | Man | 63
Boezemfibrilleren
Structurele vermoeidheid. In de ochtend al wakker worden met het gevoel niet fit te zijn. Wandelen gaat echter prima ook berg op. Gebruik dit middel na twee ablatios gevolgd op hart ritme stoornissen. Hartslag is prima, bloeddruk ook. Overig geen klachten.

10-01-2020 | Man | 60
Hartklachten
Vanwege stents deze bètablokker gekregen om hartslag te regelen en (in combinatie met andere medicijnen) hoge bloeddruk binnen de perken te houden. Deze beta-blokker werkt ook op je hersenen, wat mijn denkvermogen en reactievermogen hinderlijk ging beperken, en tot lusteloosheid en een beetje depri gevoeld leidde. Had ook effect op met name mijn middenrifspieren waardoor [lees meer...]ik veel ademsteun miste bij zingen. Intussen gestopt en op Atenolol overgegaan, waardoor ik veel helderder ben, en weer beter kan zingen

08-01-2020 | Man | 76
Boezemfibrilleren
het is een goed medicijn .alleen ik heb te maken met elk jaar gewicht toename

13-10-2019 | Vrouw | 55
Atriumfibrilleren
Eerst andere middelen geprobeerd zoals Sotalol (extreme bijwerkingen voor mij, zoals ernstige rheumatische verschijnselen in gewrichten tot aan onmogelijkheid van lopen en bewegen en extreme pijn + meer nare bijwerkingen), Verapamil (eveneens te veel levensbeperkende bijwerkingen), overgestapt op Metoprolol (ca 5 jaar geleden). Eerst een veel te hoge dosering van 2x 100 [lees meer...]voorgeschreven gekregen voor en na mijn operatie (met bijwerkingen als gevoel van flauwte, overslaan van hartkloppen, algeheel gevoel van malaise, onfit voor normale dagelijkse prestaties). Uiteindelijk nu op 1x 50 per dag in de ochtend, bevalt goed. Als ik een keer vergeet (zelden) dan merk ik dat ik het echt nodig heb (anders gaat bloeddruk wat omhoog en voel ik mij niet zo fit + duf in het hoofd). Ik kreeg ook perindopril 2mg (en daarvoor 3mg) erbij voorgeschreven na diagnose van onregelmatige hartslag (en af en toe atriumfibrileren), maar moest daarmee stoppen omdat de bloeddruk te laag werd, het hartritme op hol ging slaan 1-2 uur na inname en ik duizelig en misselijk ervan werd. Mijn notering van 'nauwelijks/geen bijwerkingen' is een eindconclusie: Het proces van zoeken naar een bruikbaar medicijn heeft 2-3 jaar geduurd en dat kan beter denk ik, als artsen beter luisteren naar de ervaringen van de patient en beter naar de algehele constitutie kijken, de reacties van de patient op medicijnen in het algemeen en in vergelijking met de gemiddelde patient (zijn er allergieen bekend? werkt het immuunsysteem van de patient anders dan gemiddeld? heeft de patient altijd sterke bijwerkingen met alles inclusief koffie, alcohol, sommige voedingsmiddelen, etc?). Ik raad mensen aan die een hoge afweer tegen medicijnen (en andere stoffen) hebben, d.w.z. veel bijwerkingen met alles + allergische reacties, plus een andere of sterkere reactie dan gemiddeld hebben met/tegen alles, een lagere dosering uit te proberen. Sommige mensen hebben echt veel minder medicijn nodig om het werkzaam te laten zijn, is mijn persoonlijke ervaring. Tot slot over gebruiksgemak: de pillen zijn behoorlijk groot en met water wegslikken lukt mij niet, maar met een hapje voedsel gaat het goed.

27-06-2019 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Vrouw, 66 jaar. Woonachtig in Zweden waar de gezondheidszorg onder de maat is. In oktober 2018 in de auto en op weg naar Nederland sloeg mijn hart op hol. Ik dacht dat het snel afgelopen zou zijn met mij. Na een week Nederland, ik leefde nog steeds, terug naar Zweden en daar geprobeerd kontakt op te nemen met een arts. Dat lukt niet zomaar. 21 Nov. afspraak en doorverwezen[lees meer...] naar het ziekenhuis voor een holterapparaat. Deze kreeg i 6 januari 2019. Na 3 dagen terugbrengen. Op 6 april naar het ziekenhuis voor de inspanningstest. Resultaat o.a. veel ventriculaire extra slagen. Ik kreeg metoprolol voorgeschreven. De intensiteit van de slagen is wat minder maar verder doet het eigenlijk niet veel. Als ik in rust ben of in bed lig, breekt de hel los. Het lijkt wel alsof er elke avond een disco geopend wordt in mijn lijf en de bezoekers hard tegen de wanden aan trappen en schoppen. Ik heb verder geen last van bijwerkingen, maar merk ook niks van de positieve effecten die dit medicijn zouden moeten bewerkstelligen. Bloeddruk, die tijdens het artsenbezoek te hoog was, is hetzelfde als altijd (rond 117 en 77) die is met ongeveer 2 punten gezakt. Hartslag is zelfs hoger geworden van 71 naar 78. Ik vraag me af of ik met dit resultaat van die medicijnen de rest van mijn leven de aarde moet vervuilen met al die resten van die medicijnen die mijn lijf uitscheidt.

19-06-2019 | Man | 53

06-05-2019 | Man | 67
metoprolol (50mg)
Medicijn werd door cardioloog voorgeschreven voor te hoge bloeddruk (145/90) en hartritme verstoringen (soms). Middel is wel effectief, want bloeddruk is nu gemiddeld 118/75. Tegen hartritme storingen werkt het niet echt. Bijwerkingen zijn zeer vervelend, vooral loopneus en tranende ogen.

06-01-2022 | Man | 80

14-10-2021 | Man | 58
metoprolol (100mg)
Ik had amlodipine en metropolol samen en werd van de amlodipine naar en kreeg hartkloppingen. Daarna overgegaan op metropolol en dat geeft geen bijwerkingen en bevalt prima ! Wel wat vocht vasthouden maar dat kan ook v d dextametason die ik iedere dag in moet nemen . Moeilijk te zien waar het van is.

05-10-2021 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Wanneer ik de ervaringen lees lijkt het wel of metoprolol alleen maar ellende geeft. Natuurlijk is het vervelend wanneer je bijwerkingen hebt. Ik ben echter zeer tevreden over het gebruik van metoprolol ook al was en ben ik er geen voorstander van. Maar soms heb je geen keuze in het kiezen van iets wat je probleem kan verhelpen. De enige echte bijwerking is het dromen maar[lees meer...] dat probeer ik dan maar te relativeren.

18-04-2021 | Vrouw | 52
metoprolol (100mg)
Door metroprolol komen prikkels minder hard binnen en ben ik meer ontspannen geworden. Een halve dosering (50mg.) is voor mij voldoende om migraine aanvallen te voorkomen of als ik nog eens hoofdpijn heb de klachten een stuk milder laten verlopen. Ben er blij mee en had dit veel eerder moeten doen.

14-04-2021 | Man | 61
Hartklachten
Hen een pacemaker ivm sick sicksinus syndroom. Ablatie gehad voor ANVRT. Hart door longaandoening licht vergroot. Hartslag loopt veel te snel op waarvoor Metoprolol. Werkt goed voor verlaging hartslag.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum