metoprolol

Hartritmestoornissen (111 meningen)
Hartklachten (21 meningen)

11-08-2019 | Vrouw | 38
metoprolol (12,5mg)
Gebruik het voor de bloeddruk en een deel voor keel. Hart kloppingen, heel erg moe, evenwicht soms verlies, duf suf , spieren slap voel en verdrietig naar raar eng in hoofd. Hoofdpijn. Koude warme handen .tintel schokjes door lijf voel ik.

22-07-2019 | Vrouw | 68
Hartritmestoornis

16-07-2019 | Vrouw | 81
metoprolol (25mg)
ik ben 81 jaar en gebruik 6 jaar metoprolol 25 mg. Heb soms last van prikkelhoest en een dikke tong die dan tegen de tanden schuurt, doet pijn. Hoort deze ook bij de ACE remmers? Daar voor gebruikte ik cloortalidon. Moest stoppen omdat mijn k te laag was

13-07-2019 | Vrouw | 56
Boezemfibrilleren
Ik ben altijd slank geweest. Als gevolg van boezemfibrilleren een herseninfarct gehad. Binnen 2 weken na herseninfarct en slikken metoprolol al 10 kilo aangekomen. Daarna snel nog eens 10 kilo erbij. Niets en niets helpt om er wat kilo’s af te krijgen. In de bijsluiter staat ook vertraagd3 stofwisseling. Nu 3 jaar later, in overleg met huisarts dosis gehalveerd. Binnen 3[lees meer...] dagen 2 kilo afgevallen, maar bloeddruk ging omhoog. Diëtiste gegaan. Heeft niet geholpen. Inmiddels doorverwijzing naar cardioloog. Ben benieuwd wat daar uit komt. Stressklachten geen meer gehad. Gelatenheid ervoor in de plaats. Piekeren in hoofd wordt richting hart doorbroken,

15-05-2019 | Man | 59
metoprolol (100mg)
Gebruik metoprolol voor boezemfibrilleren. Ik werd erg somber tijdens het slikken van metoprolol in overleg met cardioloog over gestapt naar verapamil . Vrij vlot geen noemenswaardige klachten van de somberte meer.

20-11-2021 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Matig effectief. Verlaagd de hartslag en bloeddruk maar voorkomt geen hartritmestoornissen. Zelf oplossingen gevonden die enigszins helpen: ademhaling, rugslapen met vrij hard kussen (wel effectief) en bij aanval van HRS paar keer flink op de grond stampen. Ook helpt bij mij een rustige wandeling maken. Tips over hoe om te gaan met HRS zijn zeer welkom.

13-09-2021 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik slik nu ongeveer 2 jaar metroprolol . De laatste tijd begin ik steeds meer bijwerkingen te krijgen. Ik slik dr metroprolol omdat mijn hart ‘te snel’ klopt. Uiteraard moet het medicijn dit verhelpen en de hartslag laten zakken. Helaas heb ik nu nog steeds we eens een hartslag van 190 (zowel in rust als bij inspanning). Laatst hierover contact gehad met de cardioloog en [lees meer...]die zei dat ik dan maar een hogere dosis zou moeten nemen, ik heb er voor gekozen dit niet te doen omdat ik soms al enorm wordt geremd door alle bijwerkingen. Ik heb ondanks het medicijn nog steeds vaak last van hartkloppingen en een te hoge hartslag, maar mijn cardioloog ziet hier niet zo de ernst van in omdat ik nog jong ben.

27-05-2021 | Vrouw | 42
metoprolol (50mg)
Lastig om aan te geven. Hoge bloeddruk ontdekt tijdens eerste zwangerschap. Extreem hoog. 190-130. Nu schommelend: 120-140 met onderdruk 85-95. Hartslag gemiddeld laag: 55-65. Voorheen hoge hartslag. Moeilijk aangeven bijwerkingen, maar denk moeheid en snelheid maken met sporten. Tevens regelmatig moeten eten...ben benieuwd of er nog meer zijn die die ervaringen hebben. Sl[lees meer...]ik nu ongeveer 13 jaar.

10-05-2021 | Man | 74
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

17-03-2021 | Man | 71
Hartklachten
Ik gebruik dit middel enkele jaren na een licht hartinfarct en een dotteroperatie met plaatsing van enkele stents. O.a. de hartslag wordt er mee verlaagd en het verlaagt de bloeddruk. Ik loop nu rond met een gemiddelde hartslag van rond de 50/55, in rust veelal onder de 50. Daar valt prima mee te leven, maar bij inspanning lijkt het alsof er een rem op het lijf komt. Tij[lees meer...]dens het wandelen moet ik regelmatig op de rem trappen en even uitrusten, iets wat ik voordat ik dit medicijn gebruikte nooit heb ervaren. Mijn electrische fiets is wat dat betreft een zegen, want daarmee is het tempo en dus de vermoeidheid aardig bij te regelen met de knoppen op het stuur....

13-11-2020 | Man | 75
Boezemfibrilleren
Na enige inspanning zoals klussen, (rustige) roeitraining, een dagwandeling van 15 km heb ik wel 2 of 3 dagen nodig om weer in mijn gewone doen te komen, heel vervelend, net of mijn lichaam zich niet kan herstellen met dit medicijn. Voor wie is dit herkenbaar?

24-08-2020 | Vrouw | 74
metoprolol (100mg)
Omdat ik zowel een te langzame hartslag,(waarvoor ik in 2007 een pacemaker kreeg) als aan boezem en atrium fibrileren lijdt moest ik in de loop der jaren helaas steeds hogere dosis metoprolol gaan gebruiken. Sinds mei van dit jaar ben ik van 150 mg per dag naar 200 mg per ochtend gegaan. Altijd kreeg ik metoprolol van het merk Sandoz. Met weinig bijwerkingen . sinds 2 weke[lees meer...]n kis dit veranderd in Mylan en sindsdien heb ik ik maagdarmklachten. Sandoz is even niet verkrijgbaar. Ook de gebruiksvriendelijkheid veranderde hierdoor. Van Sandoz kreeg ik de tabletjes per flacon, van Mijlan in lastige doordrukstrips. Vraag: Geeft Mylan i.d.d meer of andere bijwerkingen dan Sandoz?

19-06-2020 | Man | 62
Hypertensie
Na een hartklep vervanging Is de dosis verhoogd naar 100 mg. Van wege tachycardie. Maar de werking bleek onvoldoende.

02-06-2020 | Man | 73

25-03-2020 | Man | 72
metoprolol (50mg)
mijn Hartslag ging te ver naar beneden (40-46) dus 50 was te sterk neem ik aan.

24-02-2020 | Man | 63
Boezemfibrilleren
Structurele vermoeidheid. In de ochtend al wakker worden met het gevoel niet fit te zijn. Wandelen gaat echter prima ook berg op. Gebruik dit middel na twee ablatios gevolgd op hart ritme stoornissen. Hartslag is prima, bloeddruk ook. Overig geen klachten.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum