metoprolol

Hartritmestoornissen (113 meningen)
Hartklachten (21 meningen)

07-09-2021 | Man | 45
metoprolol (50mg)
Sinds het gebruik van Metoprolol zijn mijn migraine-aanvallen behoorlijk verminderd! Zelfs een record van 2 maanden geen aanval.

26-06-2021 | Man | 65
metoprolol (100mg)
Met dit medicijn kon ik gewoon alles doen! Totaal geen belemmeringen.

17-06-2021 | Man | 71
metoprolol (12,5mg)

16-05-2021 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct op 15 april jl. (53 jaar). Metoprolol is niet bepaald mijn vriend gebleken. Ik mag 25 mei eindelijk naar de cardioloog en ik vind het altijd moeilijk om voor mijzelf op te komen. Ik word en ben zeer kortademig, duizelig van deze bètablokker, ook heb ik een zeer diepe pijn in mijn botten sinds ik dit middel gebruik. Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de c[lees meer...]ardiologen van het Spittaal (Zutphen). Vooral op communicatief gebied. Wat te doen als je zelf geen ondersteuning hebt? De huisarts geeft ook niet thuis, gemaild en gebeld....

14-05-2021 | Vrouw | 48
Hartklachten
Al 7 jaar slik ik metroprolol. Nooit geen klachten gehad. Totdat ik me van de week heel slecht voelde. Dokter stuurde me door naar de spoedeisende hulp, alwaar ik te horen kreeg dat ik een hartslag van 46 had en een onderdruk van 53. Geen wonder dat ik me niet zo lekker voelde. Eerder dit jaar al onderuit gegaan door heen ander bloeddrukverlagend midddel, omdat mijn ka[lees meer...]lium gehalte gevaarlijk laag was. Voor mij geen bloeddruk verlagers meer.

22-04-2021 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Gebruik 2 maal daags metoprolol 50 retard Geweldig middel voor mij ! Zou niet meer zonder kunnen . En totaal geen bijwerkingen.

26-06-2020 | Vrouw | 18
metoprolol (50mg)
Al jaren had ik last van hevige migraine aanvallen. Toen ik 17 was, begon ik met 100 mg metoprololsuccinaat. Ondanks dit kreeg ik toch nog aanvallen, zij het in veel mindere mate. Na een ander medicijn te hebben geprobeerd (en daar heel naar van te zijn geworden) ging ik terug naar metoprololsuccinaat, maar dan 150mg op aanraden van de neuroloog die mij behandelde. Dit hee[lees meer...]ft de migraine aanvallen bijna geheel verminderd. Ik ben heel tevreden over dit medicijn tot dusver. De enige bijwerkingen die ik heb ondervonden zijn kortademigheid (intensief sporten wordt hierdoor lastig) en ik ben 1x flauwgevallen.

02-06-2020 | Man | 60
metoprolol (12,5mg)
Cholesterol

12-05-2020 | Man | 59
metoprolol (50mg)
Ernstige Longembolie gehad (beide longen) vanuit ernstige Trombose in beide benen. Twee maanden later volgde een zgn post Embolie. Gebruik sinds 4 maanden Xarelto 20mG per dag en sinds een maand Metoprol 50mG per dag. Hartslag is veel rustiger en regelmatiger. Bloeddruk wordt iedere dag gemeten al 4 maanden lang, en is behoorlijk gedaald, gemiddeld nu 130 om 90, was 150 om[lees meer...] 100. Heb 1 lichte bijwerking: moeheid. Ben heel content met deze combinatie. CT scan hart is overigens voorbeeldig, hart is 100% gezond.

27-01-2020 | Man | 77
metoprolol (200mg)
Atriumfibrilleren

16-01-2020 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Ik ben een 63-jarige man en slik al ruim een jaar 1 x daags (in de ochtend) 100 mg Metoprolol Sandoz i.v.m. in korte tijd 3 x Hartritmestoornissen gehad. Top middel. Geen Hartritmestoornissen gehad, geen enkele bijwerking (zelfs geen koude handen en/of voeten). Slaap prima, sport meermalen in de week, geen maag/darmklachten. Woog voordat ik dit gebruikte altijd rond de 88[lees meer...] kilo (ben 187). En na een jaar nog steeds. Dus gewichtstoename is het bekende "broodje aap" verhaal. Tevens is het ook complete onzin dat je van het merkloze (wat ik gebruik) Sandoz bijwerkingen krijg en van Selokeen niet. Ik heb nergens last van. Dus laat je niet gek maken door sommige reacties hier.

27-11-2019 | Vrouw | 70
Hartfalen

29-10-2019 | Man | 32
metoprolol (50mg)
Veel onderzoeken gehad ivm een vrij hoog hartslag in rust. Gemiddeld rond de 110 in rust. Hier kwam niks uit, tot ik 2 keer opgehaald werd door de ambu ivm een hartslag van ca 185 in rust, zo uit het niets. Hierdoor heel erg onrustig geworden als die voorkwam. In zh gaven ze metropolor en diazepan. Na overleg met ha weer onderzoek bij cardioloog. Dit maal kwam er een goe[lees meer...]d aardig ritmestooring uit. Wat dus zo nu en dan voorkomt. Advies om metropolor een jaar te slikken en dan weer af te bouwen. Hartslag in rust is tussen de 59 en 80 gemiddeld. Wat voorheen gemiddeld 110 was. Voor mij werkt het.

22-09-2019 | Man | 71
nagenoeg geen last meer

19-09-2019 | Man | 59
Hartklachten
Na infarct en inmiddels 3 keer dotteren (in 20 jaar) toch regelmatig nog restklachten bij inspanning nav lichte hartspierschade door het infarct. Van 50 naar 100mg, zeer effectief, nu echt klachtenvrij. Ik ben actief persoon, veel beweging. Gaat prima, alleen bij bijv. fietsen heb ik echt moeten inleveren. Word ingehaald door echt iedereen, mis kracht sinds de 100mg, maar [lees meer...]wél klachtenvrij. Krijg de trappers slecht rond, maar heb verder absoluut geen last van vermoeidheid of zo, wat ik veel lees. Voel me verder uitstekend en ben eigenlijk dus zeer tevreden.

30-08-2019 | Man | 62
metoprolol (25mg)
Boezemfibrilleren
Ik ben een 62-jarige man die wegens mijn eerste Boezemfibrileren (Januari 2017) 1 x daags (in de ochtend) 25 mg Metoprolol (Sandoz) voorgeschreven kreeg. Vanaf dag 1 totaal geen bijwerkingen. Niet moe, niet lusteloos, veel energie, geen maagklachten, slaap uitstekend, en heb zelfs geen koude handen en voeten. Topmiddel dus. Eind Juni 2019 kreeg ik na bijna 2 1/2 jaar weder[lees meer...]om Boezemfibrileren en toen direct in het Ziekenhuis een Electrische Cardioversie gehad en in 1 keer mijn Hartritme weer goed. Helaas afgelopen maandag (27/8) wederom Boezemfibrileren gehad en omdat ik toen niet nuchter was de dag erop wederom een elektrische Cardioversie gehad. Weer in 1 keer goed. Moest toen overstappen op advies Cardioloog naar 2 x daags 40 mg Sotalol. Na amper 2 dagen begon de ellende. Erg benauwd, hevige hartkloppingen en duizelig. Naar het Ziekenhuis vervoerd. Alles was gelukkig goed maar wel op advies van een, andere, Cardioloog weer teruggegaan naar 1 x daags 25 mg Metoprolol (vanaf donderdagochtend 29/8). En die dag al geen Sotalol meer. In paar uur alle klachten weer verdwenen en voel mij weer uitstekend. Sotalol is voor mij dus 1 grote baggerzooi en blijf dus "zweren" bij Metoprolol waar ik dus bijna 2 1/2 jaar geen enkele bijwerking van heb. Slik ook 2 x daags de Bloedverdunner Eliquis. Ook een Topmiddel, ook totaal geen bijwerkingen van. En het grote voordeel is dat je hier ook niet voor naar de Trombosedienst moet. Maar voor mij nooit meer een niet-selectieve betablokker als Sotalol. Maar een selectieve betablokker als Metorprol. Topmiddel zonder bijwerkingen.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum