metoprolol

Hartritmestoornissen (101 meningen)
Hartklachten (17 meningen)

17-07-2018 | Man | 60
metoprolol (10mg/ml)
Hoge bloeddruk ontwikkeld als gevolg van chronische hyperventilatie (160/90). Met metoprolol zakte dat langzaam naar 140/80. Het werkte wel enigszins, maar erg onder de indruk was ik niet. Twee nare bijwerkingen: ten eerste ging ik vocht vasthouden. Alles begon op te zwellen en ik kwam 10 kilo aan. Toen m'n voeten te dik waren om in m'n schoenen te passen, ben ik af g[lees meer...]aan bouwen en na een paar maanden was ik de 10 kilo weer kwijt. Andere nare bijwerking: m'n libido verdween volledig. Ook daar was ik niet blij mee. Nooit meer dit spul.

14-07-2018 | Vrouw | 50
metoprolol (50mg)
Ik ging naar de huisarts na een acute duizeligheidsaanval. Op dat moment was ik bijna in paniek vanwege de plotselinge duizeligheid. Huisarts nam bloeddruk op en constateerde verhoogde bloeddruk (duhh). En schreef zonder het verder nog over mijn duizeligheid te hebben metoprolol voor. Dat heb ik geweten. Ik kwam van de drup in de regen. Toen werd ik pas echt duizelig, dood[lees meer...]moe, naar in m'n hoofd, spierkrampen, diarree, maar ook obstipatie, gevoel van buiten mezelf staan, ik kon niet meer lopen, ik plaste haast niet meer, mijn gehele functioneren hield op. Ik moest me ziek melden op mijn werk, het kon allemaal niet meer. 6 weken die k-pillen volgehouden, want ja, het zou moeten wennen. Ondertussen rees mijn bloeddruk de pan uit! Werd steeds hoger. Bijwerkingen werden alleen maar erger. Zelf het besluit genomen te stoppen met die troep. In een halve week afgebouwd en gister laatste tablet gehad. Bloeddruk vandaag 61-123. Tadaaa. Vandaag al 2x normaal geplast en een wandeling gemaakt van 2,5 km. Kijk, back to business. Nu een andere arts vinden die kijkt naar mijn duizeligheid, want dat was de klacht waarmee ik in de eerste plaats bij mijn huisarts kwam en die klacht is er nog wel steeds. Wat een rotzooi is die metoprolol gebleken voor mij.

16-06-2018 | Vrouw | 45
metoprolol (100mg)
Te hoge bloeddruk...28/5 enapril begonnen. Piepende en suizende oren, beenkrampen Volgens huisarts suizende oren door te hoge bloeddruk. Wel raar want mijn oren begonnen te suizen direct na gebruik. Aangezien ik een gegenaraliseerde angst stoornis heb waarvoor ik de wel juiste medicatie heb, neemt geen huisarts me serieus. Dus over op de metopronol. Nog erger.....hel op[lees meer...] aarde dit. Neem oxazepam (huisarts voorgeschreven voor de bijwerkingen van de metopronol) om te kunnen slapen. Wat een troep allemaal! Probeer nog Cozaar de orginele en anders maar eerder dood door de bloeddruk.

18-05-2018 | Man | 67
metoprolol (12,5mg)
Hypertensie
In september 2009 schreef mijn toenmalige ex-huisarts Metoprolol voor wegens Hypertensie, en daarna is het in de vergetelheid geraakt. Er werd hier bovenop nog eens jarenlang 25 medicijnen voorgeschreven het kon niet op. Kwam ik de WAO terecht in 2003, had ernstige ME, CVS, Hartfalen, Diabetes onbehandeld, Hypertensie, Cholesterol, enz. In 2013 heb ik een secound opion aa[lees meer...]ngevraagd bij Best Docters in Madrid/New York, hieruit kwam als diagnose Steatosis Hepatitus non alcoholic. Niemand interesseerde zich daarvoor, ook niet mijn nieuwe huisarts? Uit eigen onderzoek heb ik mij laten verwijzen naar het UMC Maastricht MDL, hier bleek dat de lever zo groot was dat een radioloog hem niet meer kon traceren. In de MRI bleek al een haard van een levercirrose te bestaan. Niemand deed iets en er werd je het gevoel gegeven afvallen, terwijl het gewicht niet overmatig was als ik rondkijk. Ik ben toen een zelfstudie gestart, en kwam bij Metoprolol uit een een leverbeschadiging veroorzaakte. Dit heb ik met de chef de cliniq Internist besproken, en zij adviseerde gewoon doorgaan met Metoprolol wegens Hypertensie die zonder Metoprolol al goed onder controle was. En nu? Juist nu ben ik therapie-ontrouw, ja zo noemen ze dat. In ieder geval ben ik toch met die Metoprolol gestopt ik heb géén zin in een bewust veroorzaakte levertransplantatie. Kijk eigenlijk moet zoiets bespreekbaar zijn, of is de patiënt zijn eigen geneesheer?

30-04-2018 | Vrouw | 21
metoprolol (50mg)
Metoprolol gestart voor mijn bloeddruk, 160/90 en pols gemiddeld 120. duurde 4 maanden en bracht de bloeddruk naar 145/75. bij koorts weer terug op 160/90 en gewoon dagelijks nu 150/75. werkt dus niet goed voor de bloeddruk. Ik was de eerste twee maanden vreselijk moe, doodziek, kwam niet meer uit bed en mijn armen voelden 150kg. veel evenwichtsproblemen en benauwdheid. [lees meer...]daar na begon het beter te gaan, voelde me niet zo gejaagd meer en hartslag bleef netjes rond 70. nu toch moeten stoppen van de internist, ik val steeds vaker flauw, fiets niet meer, heb maar een afspraak per dag en kan moeilijk lang recht op blijven staan. bloeddruk is nog steeds te hoog, hartslag in rust 45 staand 85.. moest direct 3dagen afbouwen en dan nieuwe medicatie starten.

18-02-2021 | Vrouw | 36
metoprolol (25mg)
Hartinfarct
Anderhalf jaar geleden kreeg ik op 35 jarige leeftijd een hartinfarct. Ik was een sterke vrouw, veel moeten doorstaan, ging altijd maar door en liet geen traan. Dit infarct kwam voort uit stress en ik moest hard met mezelf aan de slag. Dit gedaan. De stressfactor (zoon kinderkanker) kon ik niet wegnemen, maar mijn manier van er mee omgaan wel. Na een tijdje werd ik steeds [lees meer...]emotioneler. Iets wat ik mijn hele leven nog niet van mezelf herkende. Ik zat in zak en as.... kreeg paniekaanvallen en begon daardoor re hyperventileren. Dit gaf klachten die leken op die van een infarct... En dan ga je bij je zelf na.... wat is er veranderd. Uiteindelijk las ik over de bijwerkingen van mijn medicijnen en dus ook die van de metoprolol. En tadaaaaa..... dat was de boosdoener!

03-12-2020 | Vrouw | 59
metoprolol (25mg)

17-11-2020 | Vrouw | 72
Atriumfibrilleren
Ben van merk Aurobindo nu overgezet naar merk Mylan door de zorgverzekeraar voor de zoveelste keer weer een ander merk , eindelijk één gevonden die geen bijwerkingen gaf en wordt het weer veranderd. Sta nu elke dag op met hoofdpijn en misselijkheid.

16-08-2020 | Man | 73
metoprolol (12,5mg)
Zo'n 15 jaar terug al kreeg ik dit medicijn voorgeschreven vanwege verhoogde bloeddruk. Een jaar terug werd hart- ritmestoornis vastgesteld en waarvoor dit medicijn ook wordt voorgeschreven. Al sedert de inname ben ik chronisch moe. Heb dit diverse malen bij huisarts aangekaart maar volgens haar is dit inherent aan dit medicijn. Na bestudering van de bijsluiter blijkt verm[lees meer...]oeidheid de meest voorkomende bijwerking. Kennelijk weten huisartsen nauwelijks wat zij voorschrijven. Althans, informeren de patiënt niet.

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

03-04-2020 | Man | 67
metoprolol (50mg)
Ik slik dit middel nu ruim 1 jaar. Bloeddruk is door dit middel wel aardig verlaagd. Was eerst 155/90 en nu (gemiddeld) 135/80. De bijwerkingen zijn echter heel vervelend. Dit betreft: vermoeidheid (in benen) en last van koude armen, rug en handen. Het meest vervelende is het ontstaan van een chronische loopneus. Ik loop de hele dag met zakdoeken in de aanslag, terwij[lees meer...]l ik niet echt verkouden ben. Vooral die loopneus belemmert mij ernstig in mijn dagelijk functioneren.

13-02-2020 | Man | 79
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

11-02-2020 | Man | 76
Boezemfibrilleren
Door cardioloog overgezet van atenolol naar metoprolol wegen atriumflutter met hartritme van 130 en hoger. Door gebruik metoprolol is de hartslag wel naar beneden gegaan naar ca 110,maar is zeer onregelmatig. De flutter lijkt meer op fibrilleren, maar is wel constant aanwezig.

28-01-2020 | Man | 70
Hartklachten
Ik ervaar een benauwd gevoel bij gebruik van dit middel

22-12-2019 | Man | 55
Hartritmestoornis
Gebruik sinds 3 weken 50 mg 1 x per dag n.a.v. hartritmestoornis. Na inname last van moeheid, duizeligheid en vooral veel nachtmerries die vaak over ongelukken, moorden enz gaan! . Slaapritme is daardoor verstoord. Ook ben ik regelmatig angstig en depressief!

19-08-2019 | Man | 67
Hartritmestoornis
Door een herhaalde hartritmestoornis door de cardioloog Metoprolol 50 mg voorgeschreven gekregen sinds jongstleden november 2018, vanaf maart dit jaar, 100 mg. Door de aanhoudende ongewenste bijwerkingen wil ik hier van af en heb hierover nog overleg met de huisarts. Sinds het gebruik vorig jaar november, heb ik ook onvrijwillig gewichtsverlies ondervonden en wijt dit aa[lees meer...]n de versnelde bijwerking van mijn schildklieren. Ik wil het gebruik stoppen en eventueel andere medicatie (Verapamil) gebruiken.

Thyrax Duotab (855) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (557) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (516) - Antibiotica - penicillines breedspectrum