metoprolol

Hartklachten (21 meningen)

14-10-2021 | Vrouw | 39
metoprolol (200)
Hartinfarct
In eerste instantie ging het goed, na een aantal weken bijwerkingen van duizelig worden de hele dag door en een lage bloeddruk. Overgestapt op bisoprolol, echter ook na 2,5 weken dezelfde klachten.

27-05-2021 | Vrouw | 42
metoprolol (50mg)
Lastig om aan te geven. Hoge bloeddruk ontdekt tijdens eerste zwangerschap. Extreem hoog. 190-130. Nu schommelend: 120-140 met onderdruk 85-95. Hartslag gemiddeld laag: 55-65. Voorheen hoge hartslag. Moeilijk aangeven bijwerkingen, maar denk moeheid en snelheid maken met sporten. Tevens regelmatig moeten eten...ben benieuwd of er nog meer zijn die die ervaringen hebben. Sl[lees meer...]ik nu ongeveer 13 jaar.

05-05-2021 | Man | 42
metoprolol (50mg)
Begonnen enkele dagen geleden met dit medicijn . Onder weg naar een klant in de auto eerst het gevoel een soort van licht te hallucineren, hevig trillen en versnelde hartslag , zweten en soort van angst gevoel . Ecen langs de kant van de weg gestopt en mezelf proberen te herpakken . Werd er wat rustiger van . Niet door dat het direct van de medicatie kwam . Maar nu toch k[lees meer...]leine 2 weken verder en tis er niet beter op geworden , dus toch maar even google erbij gehaald en tot de conclusie dat het de medicijnen zijn . Voor de rest geen andere medicijnen in gebruik . Ga er nu dus maar mee stoppen . Wand tis na mijn ervaring zeer heftig . Bloedruk daarin tegen is wel goed. Maar weegt niet op tegen de bijwerkingen .

02-05-2019 | Vrouw | 43
metoprolol (50mg)
Ik heb al jaren last van migraine. Hiervoor vanalles geprobeert en uiteindelijk hielpen triptanen goed. Maar op een gegeven moment verviel ik van hoofdpijn in hoofdpijn als bijwerking en slikte ik wel meer dan 10 triptanen per maand. Overgestapt op metaprolol. Sindsdien geen hoofdpijn gehad meer! Wel voel ik 2x per maand nog ‘iets op de achtergrond’ , maar is geen pijn te [lees meer...]noemen. Voelde me in de eerste dagen erg duizelig en wazig, ook lezen lastig. Naarmate ik het langer gebruik lijken bijwerkingen wat te verdwijnen. Koude handen en soms duizeligheid blijft. Ik slik savonds omdat ik sochtends te veel bijwerkingen voel na 2 uur na inname. Ik ben toevallig deze week een dag vergeten. En had de dag erna direct wel weer de bijwerkingen zoals boven genoemd. Consistent slikken is dus van belang.

15-01-2019 | Vrouw | 44
metoprolol (100mg)
Heeft een tijd goed geholpen maar uiteindelijk niet voldoende

07-09-2021 | Man | 45
metoprolol (50mg)
Sinds het gebruik van Metoprolol zijn mijn migraine-aanvallen behoorlijk verminderd! Zelfs een record van 2 maanden geen aanval.

09-03-2019 | Man | 45
metoprolol (50mg)
Voor de tweede dag dit medicijn. Bloeddruk gezakt van 158/96 naar 99/77. Ik heb dit middel erbij gekregen naast enalapril en chloortanidine. Normaal heb ik bijna nooit bijwerkingen van medicijnen. Maar nu dus wel. Kan nog niet zeggen dat ik mij beter voel.

01-09-2020 | Vrouw | 46
Angina pectoris
Heb dit middel 5 dagen geslikt Voor mijn stabiele angina pectoris , wat een troep is dat . Ik lag de hele dag uitgeteld op de bank kon niks meer . Zo moe viel constant in slaap , bij het opstaan duizelig wazig zien . Veel last van mijn lichaam . Ik had deze klachten al voor het gebruik en dit middel versterkte alles nog tien keer zo erg . Wat een troep . Ik ben er zelf mee[lees meer...] gestopt en de cardioloog gebeld dat ik dit niet meer hoefde . Ik krijg wat anders wat weet ik nog niet .

14-05-2021 | Vrouw | 48
Hartklachten
Al 7 jaar slik ik metroprolol. Nooit geen klachten gehad. Totdat ik me van de week heel slecht voelde. Dokter stuurde me door naar de spoedeisende hulp, alwaar ik te horen kreeg dat ik een hartslag van 46 had en een onderdruk van 53. Geen wonder dat ik me niet zo lekker voelde. Eerder dit jaar al onderuit gegaan door heen ander bloeddrukverlagend midddel, omdat mijn ka[lees meer...]lium gehalte gevaarlijk laag was. Voor mij geen bloeddruk verlagers meer.

08-07-2019 | Man | 48
metoprolol (100mg)
Vanaf mijn pubertijd heb ik last van migraine, inclusief aura etc. Frequentie ongeveer 1 maal per 2-3 week. In 2004 nam dit sterk toe tot meerdere aanvallen per week. Daarop is door de huisarts Metoprolol voorgeschreven, dosering 100mg. Vrijwel direct nam het aantal aanvallen af tot de afgelopen jaren 2 tot 3 maal per jaar. Ik ben er erg tevreden mee. Helaas is m[lees meer...]ijn hartslag agv sport en deze medicijnen gezakt tot ca 30 slagen per minuut. Wanneer dit niet gebeurt zou zijn zou ik doorgegaan zijn met het gebruik van Metoprolol omdat ik erg tevreden ben met het resultaat. Op advies van cardioloog samen met de huisarts gezocht naar een alternatief. Deze week ben ik begonnen met afbouwen van Metoprolol en gestart met Candesartan.

22-07-2021 | Vrouw | 49
metoprolol (25mg)
Hartinfarct
In nov.2020 hartproblemen . Kreeg 50 mg metoprolol. Na een tijdje naar 25 mg ivm drukkend gevoel op de borst. Dit verdween gelukkig maar laatste maanden ben ik zeer emotioneel en voel me continu opgejaagd. Zeer onrustig gevoel. Mag nu stoppen met metoprolol . Hopelijk weer snel de oude ik!

14-09-2021 | Man | 52
Hartinfarct
Jaar geleden na een 4 voudige bypass begonnen met het slikken van een halve apotheek. Metoprolol is vandaag in dosering verlaagd van 100 naar 50mg. In overleg met de cardioloog. Zweten vreselijke vermoeidheid en geen kwaliteit van leven op deze manier. Met de afbouw hopenlijk verbetering. Ben 52 en wil graag mijn leven weer oppakken.

18-04-2021 | Vrouw | 52
metoprolol (100mg)
Door metroprolol komen prikkels minder hard binnen en ben ik meer ontspannen geworden. Een halve dosering (50mg.) is voor mij voldoende om migraine aanvallen te voorkomen of als ik nog eens hoofdpijn heb de klachten een stuk milder laten verlopen. Ben er blij mee en had dit veel eerder moeten doen.

16-05-2021 | Man | 53
Hartinfarct
Hartinfarct op 15 april jl. (53 jaar). Metoprolol is niet bepaald mijn vriend gebleken. Ik mag 25 mei eindelijk naar de cardioloog en ik vind het altijd moeilijk om voor mijzelf op te komen. Ik word en ben zeer kortademig, duizelig van deze bètablokker, ook heb ik een zeer diepe pijn in mijn botten sinds ik dit middel gebruik. Helaas heb ik ook slechte ervaringen met de c[lees meer...]ardiologen van het Spittaal (Zutphen). Vooral op communicatief gebied. Wat te doen als je zelf geen ondersteuning hebt? De huisarts geeft ook niet thuis, gemaild en gebeld....

02-10-2020 | Vrouw | 53
Cardiomyopathie
Mijn zorgverzekeraar cz had zonder mijn toestemming mij overgezet van metoprolol Sandoz naar metoprolol mylan en ik werd er doodziek van, ik heb bij de apotheek geregeld om metoprolol sandoz weer te slikken en voel me een stuk beter

24-01-2020 | Vrouw | 53
metoprolol (25mg)
Deze gekregen omdat mijn bloeddruk aan het steigeren was gegaan door menopauze. Kreeg op de eerste dag van gebruik donderslaghoofdpijn(zoek maar op wat dat is) Enorm last gehad van de bijwerkingen, flink aangekomen door deze pil al beweren boze tongen dat dit een broodje aap verhaal is. Soms voelt m'n hartslag erg traag, erg moeten wennen aan de vermoeidheid, die heel[lees meer...] lang duurt. Voordeel is wel dat ik geen migraines meer heb. Had eerst van Ratiopharm, sinds vorig jaar van sandoz, paar dagen met duizelingen gelopen hierdoor, Ratiopharm was naar zeggen niet meer leverbaar, maar dat hoor ik van meer medicijnen van andere mensen, zal wel een kostenplaatje wezen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum