metoprolol

19-06-2019 | Man | 53
Hartklachten

05-05-2019 | Man | 53
Hartritmestoornissen
3e keer dat ik gedurende een langere tijd metropolol gebruik, altijd van de fabrikant Sandoz, telkens gestopt omdat de nachtmerries uiteindelijk dusdanig ernstig worden dat ik niet meer durf te geaan slapen, en ook geweldadige gedachtengangen krijg doordat ik totaal gesloopt ben van het slaapgebrek, alles wordt me teveel na een tijdje dit medicijn te gebruiken en ik kan ni[lees meer...]ets meer hebben. Aangezien ik normaliter een totaal vriendelijk mens ben en totaal niet agressief en meestal vrolijk, en van dit medicijn langzaamaan innerlijk verander in een monster (mede door de meest bizarre levendige bloederige dromen), heb ik besloten maar wederom te stoppen met dit medicijn. Ik hoop dat ik een andere manier kan vinden om mijn hartritmestoornissen onder controle te krijgen, want di medicijn wil ik eigenlijk liever nooit meer gebruiken.

07-07-2019 | Vrouw | 54
metoprolol (100mg)
Ik ben deze betablokker gaan gebruiken nadat ik een hersenbloeding heb gehad ik heb steeds het idee gehad dat dit medicijn me drogeerde, maar deze symoptomen die ik had werden geweten aan NAH . ik werd steeds meer moe en futloos, Na halvering van de dagdosis werd ik binnen een paar dagen een stuk minder moe en hoefde niet meer ieder avond op bed te liggen. Ik ben 13 kilo [lees meer...]aangekomen na de cva, en hoop nu ook na halvering meer af te kunnen afvallen, duizeligheid is n o ok verdwenen

30-12-2020 | Vrouw | 55
metoprolol (100mg)
Deze medicijn heeft mijn huisarts voorgeschreven om mijn migraine aanvallen voor te komen. Ik gebruik altijd Mylan en dat goed. Maar nu heb ik Sandoz gekregen en heb nu dagen verschrikkelijk veel hoofdpijn. Maar apotheek beweert dat Mylan niet leverbaar is. Ik vraag me af wat is het verschil van samenstelling van die twee soorten Metoprolol?

07-10-2020 | Vrouw | 55
metoprolol (100mg)
Sinds ongeveer anderhalf jaar gebruikte ik metoprolol van het merk Sandoz. Dit naar tevredenheid, mijn migraineaanvallen waren sterk verminderd. 3,5 week geleden kreeg ik ineens een ander merk mee bij de apotheek, Mylan. Sindsdien heb ik dagelijks 3 migraineaanvallen en dat elke dag met als gevolg dat ik niet meer normaal kan functioneren en altijd moe ben.

22-12-2019 | Man | 55
Hartritmestoornis
Gebruik sinds 3 weken 50 mg 1 x per dag n.a.v. hartritmestoornis. Na inname last van moeheid, duizeligheid en vooral veel nachtmerries die vaak over ongelukken, moorden enz gaan! . Slaapritme is daardoor verstoord. Ook ben ik regelmatig angstig en depressief!

13-10-2019 | Vrouw | 55
Atriumfibrilleren
Eerst andere middelen geprobeerd zoals Sotalol (extreme bijwerkingen voor mij, zoals ernstige rheumatische verschijnselen in gewrichten tot aan onmogelijkheid van lopen en bewegen en extreme pijn + meer nare bijwerkingen), Verapamil (eveneens te veel levensbeperkende bijwerkingen), overgestapt op Metoprolol (ca 5 jaar geleden). Eerst een veel te hoge dosering van 2x 100 [lees meer...]voorgeschreven gekregen voor en na mijn operatie (met bijwerkingen als gevoel van flauwte, overslaan van hartkloppen, algeheel gevoel van malaise, onfit voor normale dagelijkse prestaties). Uiteindelijk nu op 1x 50 per dag in de ochtend, bevalt goed. Als ik een keer vergeet (zelden) dan merk ik dat ik het echt nodig heb (anders gaat bloeddruk wat omhoog en voel ik mij niet zo fit + duf in het hoofd). Ik kreeg ook perindopril 2mg (en daarvoor 3mg) erbij voorgeschreven na diagnose van onregelmatige hartslag (en af en toe atriumfibrileren), maar moest daarmee stoppen omdat de bloeddruk te laag werd, het hartritme op hol ging slaan 1-2 uur na inname en ik duizelig en misselijk ervan werd. Mijn notering van 'nauwelijks/geen bijwerkingen' is een eindconclusie: Het proces van zoeken naar een bruikbaar medicijn heeft 2-3 jaar geduurd en dat kan beter denk ik, als artsen beter luisteren naar de ervaringen van de patient en beter naar de algehele constitutie kijken, de reacties van de patient op medicijnen in het algemeen en in vergelijking met de gemiddelde patient (zijn er allergieen bekend? werkt het immuunsysteem van de patient anders dan gemiddeld? heeft de patient altijd sterke bijwerkingen met alles inclusief koffie, alcohol, sommige voedingsmiddelen, etc?). Ik raad mensen aan die een hoge afweer tegen medicijnen (en andere stoffen) hebben, d.w.z. veel bijwerkingen met alles + allergische reacties, plus een andere of sterkere reactie dan gemiddeld hebben met/tegen alles, een lagere dosering uit te proberen. Sommige mensen hebben echt veel minder medicijn nodig om het werkzaam te laten zijn, is mijn persoonlijke ervaring. Tot slot over gebruiksgemak: de pillen zijn behoorlijk groot en met water wegslikken lukt mij niet, maar met een hapje voedsel gaat het goed.

14-08-2021 | Man | 56
Hartklachten
Ik ben 24 juni geopereerd ( 4 bypasses), gelijk na deze operatie kreeg ik een heleboel nieuwe medicijnen. Één ervan was Metoprolol, vanaf de dag dat ik begon met het slikken van Metoprolol kon ik niet meer slapen. Ik heb uiteindelijk bijna 5 weken in het ziekenhuis gelegen ( getroffen door een bacteriële infectie) . Al die weken heb ik nauwelijks geslapen ( als ik sliep k[lees meer...]wam dit door uitputting en omdat het lichaam op was). Iedere keer bij de verpleegkundige aangegeven dat ik niet kon slapen en elke dag rond 02.30 werd mijn beddengoed en de kleding die ik had verschoond. Alles, werkelijk alles was dan drijfnat. Nadat ik uit het ziekenhuis werd ontslagen en oom thuis niet kon slapen heb ik de cardioloog en mijn huisarts gebeld. De cardioloog nam mij niet serieus en mijn huisarts ( ik heb een goede huisarts) kon geen andere medicijn voorschrijven omdat zij niet gespecialiseerd is in medicatie voor hartpatiënten. Weer contact gehad met de cardialoog maar deze weigerde mij een andere bètablokker voor te schrijven. Uiteindelijk ben ik in het ErasmusMC geweest , daar heb ik aangegeven dat ik het zo niet vol kon houden . Men heeft mij daar vervolgens een andere bètablokker voorgeschreven.( Bisoprolol). Na één dag merkte ik gelijk dat mijn lichaam goed op deze medicijn reageerde. Ik kon weer slapen ( de slaap prikkels kwamen weer terug) , het zweten stopte, mijn bloeddruk was veel beter , de vermoeidheid lijkt minder en ook mijn migraine verdween. Ik voelde mezelf echt in één keer zoveel betert, het leek wel een wonder. Mijn algehele gevoel van lamlendigheid was helemaal verdwenen. Ik ben nu aan het herstellen van mijn bacteriële infectie, ik voel nu ook minder pijn en ook de wond van de operatie is nu eindelijk aan het genezen. Wat ik vreselijk vond is dat men al die tijd niet naar mij wilde luisteren en verplichte om vooral door te gaan met het gebruik van een medicijn die in mijn geval mijn lichaam “vergiftigde “. De bijwerkingen die met het gebruik van Bisoprolol niet zijn verdwenen zijn de : Nachtmerries en zeer droge mond.

22-04-2021 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Gebruik 2 maal daags metoprolol 50 retard Geweldig middel voor mij ! Zou niet meer zonder kunnen . En totaal geen bijwerkingen.

26-01-2020 | Vrouw | 56
metoprolol (2mg)
Hartinfarct
Na een SCAD (spontaan scheuren kransvat) gevolgd door hartinfarct met o.a. metoprolol naar huis. Verschrikkelijk medicijn, 5 weken duizelig, het schommelde in mijn hoofd, net zeeziek. Verder kon ik totaal niet meer inslapen. Elke nacht tot minstens 4u wakker terwijl ik vroeg opsta . Belachelijk dat je dit in een HERSTELperiode krijgt. Uiteindelijk over op Atenolol; niks g[lees meer...]een problemen meer. Weg duizeligheid en weg niet slapen.

17-08-2019 | Vrouw | 56
Overspannen/burn-out
Eind 2017 burn-out. Metroprolol voorgeschreven. Al die tijd pijnlijke benen, ernstige vermoeidheid en algemeen gevoel van malaise en futloos. Bloeddruk blijft te hoog. Nu afbouwen en kijken wat we gebeurd.

13-07-2019 | Vrouw | 56
metoprolol (25mg)
Boezemfibrilleren
Ik ben altijd slank geweest. Als gevolg van boezemfibrilleren een herseninfarct gehad. Binnen 2 weken na herseninfarct en slikken metoprolol al 10 kilo aangekomen. Daarna snel nog eens 10 kilo erbij. Niets en niets helpt om er wat kilo’s af te krijgen. In de bijsluiter staat ook vertraagd3 stofwisseling. Nu 3 jaar later, in overleg met huisarts dosis gehalveerd. Binnen 3[lees meer...] dagen 2 kilo afgevallen, maar bloeddruk ging omhoog. Diëtiste gegaan. Heeft niet geholpen. Inmiddels doorverwijzing naar cardioloog. Ben benieuwd wat daar uit komt. Stressklachten geen meer gehad. Gelatenheid ervoor in de plaats. Piekeren in hoofd wordt richting hart doorbroken,

12-05-2019 | Man | 56
Verdikte of verwijde hartspier
geen positieve ervaring mee

14-04-2020 | Man | 57
metoprolol (50mg)
Gebruik dit medicijn nu alweer 2 jaar naar tevredenheid, maar er 1 ding wat ik over dit medicijn wil weten. Nl is een bijwerking dikke buik krijgen? Bedoel dus gewichtstoename?

14-10-2021 | Man | 58
metoprolol (100mg)
Ik had amlodipine en metropolol samen en werd van de amlodipine naar en kreeg hartkloppingen. Daarna overgegaan op metropolol en dat geeft geen bijwerkingen en bevalt prima ! Wel wat vocht vasthouden maar dat kan ook v d dextametason die ik iedere dag in moet nemen . Moeilijk te zien waar het van is.

10-03-2019 | Vrouw | 58
metoprolol (100mg)
In eerste instantie een afname van frequentie van aanvallen. Sinds 2016 nam de frequentie weer toe.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum